Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 2 van de 3 [ 51 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

De selectie voor Tokyo

 
Profiel   

f4bjheu schreef
Neem aan dat als er ergens streng gecontroleerd zou worden, het wel hier is

Dan nog :). Japan staat nog helemaal op zijn kop wat covid betreft, en dan willen ze er lekker gaan sporten.

Ik vind het bizar.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-06-21 20:55 



 
Profiel   

Stoelendans voor de dressuurplekken wereldwijd....


https://nieuws.horse/2021/06/04/steeds- ... s_KFtUilKI

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-06-21 17:37 



 
Profiel   

De situatie in Japan loopt ten opzichte van ‘ons’ wat achter, ze zitten dicht tegen een nieuwe lockdown aan.

Het probleem is een beetje dat de overheid nu zo’n tunnelvisie focus heeft op de Olympische Spelen dat ze het nogal ‘weg drukken’ wat de huidige situatie niet ten goede komt. Ik kan mij goed voorstellen dat alle athleten laten invliegen absoluut niet de voorkeur heeft, zeker ook omdat er dan alsnog een redelijke deligatie (ook zonder supporters) van de gehele wereld samen komt. Uiteraard kun je testen, maar het land zit al zo lang op slot momenteel dat ik me af vraag hoe dat gaat verlopen als je dit vergelijkt met hoe de aanpak is tegenover de ‘gewone’ burgers.

Daarnaast, wat ik al eerder zei, heb ik zelf een secundaire ‘zorg’ over de temperaturen en het voorbereiden hierop. Japan is tijdens de zomer extreem warm maar ook vochtig, dit is iets waar veel Europenanen echt wel moeite mee gaan hebben. Veel Nederlanders die in Japan wonen geven ook vaak aan dat ze de zomer idealiter daar niet zitten, want het is echt niet uit te houden. Om daar niet alleen athleten maar ook paarden heen te vliegen vind ik daardoor best tricky want dat is een gigantisch verschil met ons ‘droge’ land qua luchtvochtigheid wat impact heeft op vele aspecten tijdens de sport, voor zowel ruiter als paard.

Ik heb er nog steeds een beetje een hard hoofd in, ben benieuwd hoe dit gaat verlopen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-06-21 18:50 



 
Profiel   

_San87_ schreef
Cowgirl schreef
Wat ik van de week op tv zag over japan is dat iedereen nog gewoon naar de winkels gaat en gaan ze massaal de straat op om te demonstreren tegen de OS. En ik dacht dat er ook geen lockdown was, iedereen gaat daar nog gewoon zijn gang.

Nou dan mogen die spelen wat mij betreft gewoon doorgaan.

Liever niet :. Sporters van over de hele wereld naar een corona brandhaard, en daarna weer terug naar eigen land.

Echt een enorm goede keuze... Not.


Op dat front geef ik je gelijk.
Maar ze moeten daar niet gaan miepen want zelf doen ze er blijkbaar niet genoeg aan.

Ergens vertrouw ik erop dat de sporters na terugkomst gelijk in quarantaine gaan.
Beter is nog om de sporters daar te houden en ook allemaal gelijk tijdig terug in 1 toestel en dan in quarantaine.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-06-21 06:51 



 
Profiel   

Gekkigheid; Tim Lips niet naar Tokyo, Ierland stuurt geen dresuurteam, België voor de 2e keer ooit wel

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-06-21 20:07 



 
Profiel   

Toch nog spannend voor het dressuurteam ineens.....


https://www.horses.nl/dressuur/dressuur ... -fout-fei/

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-07-21 11:44 



 
Profiel   

Kelly_ann schreef
Toch nog spannend voor het dressuurteam ineens.....


https://www.horses.nl/dressuur/dressuur ... -fout-fei/

Ik weet even niet wat ik hierop moet zeggen... dit is echt meer dan zuur, op het misdadige af :\.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-07-21 11:47 



 
Profiel   

Heel bizar...
Wk ed geen probleem... nu opeens wel 8)7

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-07-21 12:16 



 
Profiel   

Ik neem toch aan dat als de schuld bij de fei ligt, dit opgelost kan worden?
Ik hoop dat dit nog recht gezet kan worden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-07-21 12:21 



 
Profiel   

Een grote, dikke bureaucratische frats is dit :x
Net zoals Peter Spahn voor Belgie niet mag deelnemen.
Door afmelding van andere landen, mogen we last minute een team sturen.
Minstens 1 eigenaar van het paard moet belgisch zijn blijkbaar en dat is niet het geval en de tijd is te kort om dit gewijzigd te krijgen.
Dus hij moet thuisblijven.

Heeft echt niks meer met sport vandoen dit. :n

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-07-21 12:23 



 
Profiel   

Pandora2 schreef
Een grote, dikke bureaucratische frats is dit :x
Net zoals Peter Spahn voor Belgie niet mag deelnemen.
Door afmelding van andere landen, mogen we last minute een team sturen.
Minstens 1 eigenaar van het paard moet belgisch zijn blijkbaar en dat is niet het geval en de tijd is te kort om dit gewijzigd te krijgen.
Dus hij moet thuisblijven.

Heeft echt niks meer met sport vandoen dit. :n

Dat is echt totaal niet vergelijkbaar. Compleet niet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-07-21 12:24 



 
Profiel   

Nee, dat weet ik.
Maar hij mag overal ter wereld gaan rijden, enkel niet op de o.s. blijkbaar.
Dat is ook best heel zuur voor hem en ons kleine landje.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-07-21 12:26 



 
Profiel   

Pandora2 schreef
Nee, dat weet ik.
Maar hij mag overal ter wereld gaan rijden, enkel niet op de o.s. blijkbaar.
Dat is ook best heel zuur voor hem en ons kleine landje.

Misschien. Maar ook iets dat al bekend was voor er ook maar sprake was van Belgische deelname aan de OS, dus niets meer dan jammer, maar helaas omdat hij sowieso nooit in aanmerking kan komen voor deelname zolang zijn paarden niet (deels) Belgisch geregistreerd staan.

Dinja haar situatie is compleet andere koek.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-07-21 12:31 



 
Profiel   

Knhs valt net zo goed te blamen!! Iemand bij topsport had op 10 januari in zijn agenda moeten hebben staan dat hij alle nationaliteiten en andere administratieve rompslomp moest dubbel checken voor alle mogelijke Tokyo kandidaten!

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-07-21 12:36 



 
Profiel   

JeanneV schreef
Knhs valt net zo goed te blamen!! Iemand bij topsport had op 10 januari in zijn agenda moeten hebben staan dat hij alle nationaliteiten en andere administratieve rompslomp moest dubbel checken voor alle mogelijke Tokyo kandidaten!


Ook waar, als je nu even gaat kijken in de FEI database zie je gewoon dat hij bij nationaliteit Duits heeft staan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-07-21 12:42 



 
Profiel   

Ik moest stiekem wel een beetje grinniken bij deze foto. Zou Edward dit expres doen? _O-

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-07-21 22:28 



 
Profiel   

Pandora2 schreef
Nee, dat weet ik.
Maar hij mag overal ter wereld gaan rijden, enkel niet op de o.s. blijkbaar.
Dat is ook best heel zuur voor hem en ons kleine landje.


Die had de selectie waarschijnlijk ook niet gehaald als hij had mogen gaan. Diegene die nu gaan scoren (volgens mij) hoger.

Hele zuur voor Dinja. Hopelijk komt er wat druk op de FEI en gaan die wat meewerken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-07-21 08:47 



 
Profiel   

Wbt eventing is het nog steeds niet duidelijk. Lijkt mij iig dat Tim niet gaat, gezien de tegenvallende resultaten bij zijn laatste 2 wedstrijden. Dat Merel gaat lijkt mij logisch. Maar wie die 2e ruiter wordt is een grote puzzel, want er zijn er meer die heel goed gepresteerd hebben op dat niveau. Moet toch wel snel duidelijk worden allemaal voor de verschillende disciplines, want de paarden moeten bijna op transport toch?

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-07-21 09:17 



 
Profiel   

Ik dacht eerst ook Tim er uit alleen die heeft na Strzegom wel weer doping test gehad. Wat is de inzet qua springen? Team zoals Rotterdam?

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-07-21 10:09 



 
Profiel   

Doping testen heeft niks met de OS te maken. Dat moeten alle profs in alle sporten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-07-21 11:15 



 
Profiel   

Als Tim niet mee gaat komt dat vooral door zijn prestaties op de laatste 2 wedstrijden waar hij met Herby is gestart. Dat verliep niet denderend. Het komt allemaal op de laatste wedstrijden aan, voor alle disciplines.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-07-21 12:01 



 
Profiel   

Jordy wilken lijkt me een terechte kandidaat voor de ticket. Die heeft enorm indrukwekkende resultaten laten zien de afgelopen periode. Hij heeft als enige Nederlander ook de 5* van Luhmuhlen gereden en uitgereden, wat alleen al een prestatie is. Eerder dit jaar heeft hij een korte 4* in strzegom gewonnen.

Maar ik geloof dat boonzaaijer ook wat stabiele resultaten heeft laten zien.

Ik vind het altijd lastig om de eventing combinaties goed te volgen, met alle verschillende klassen en sommige ruiters hebben ook veel paarden internationaal.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-07-21 15:36 



 
Profiel   

Lalala12468 schreef
Jordy wilken lijkt me een terechte kandidaat voor de ticket. Die heeft enorm indrukwekkende resultaten laten zien de afgelopen periode. Hij heeft als enige Nederlander ook de 5* van Luhmuhlen gereden en uitgereden, wat alleen al een prestatie is. Eerder dit jaar heeft hij een korte 4* in strzegom gewonnen.

Maar ik geloof dat boonzaaijer ook wat stabiele resultaten heeft laten zien.

Ik vind het altijd lastig om de eventing combinaties goed te volgen, met alle verschillende klassen en sommige ruiters hebben ook veel paarden internationaal.


Wbt de ruiters denk ik ook dat dat de 2 zijn waar het om gaat. Ik zou het voor beiden super vinden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-07-21 16:09 



 
Profiel   

Selevctie is bekend *\o/*

Dressuur:
- Edward Gal met GLOCK’s Total US
- Hans Peter Minderhoud met GLOCK’s Dream Boy N.O.P.
- Marlies van Baalen met Go Legend
- Dinja van Liere met Haute Couture (reserve)

Springen
- Harrie Smolders met Dolinn N.O.P.
- Maikel van der Vleuten met Beauville Z.
- Marc Houtzager met Sterrehof’s Dante N.O.P.
- Willem Greve met Zypria S. N.O.P. (reserve)

Eventing
- Merel Blom met The Quizmaster
- Janneke Boonzaaijer met ACSI Champ de Tailleur

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-07-21 16:30 



 
Profiel   

Weet iemand of de reserve wel individueel mee rijdt maar alleen niet voor de team plek? Of rijdt de reserve alleen mee als er iemand uit het team af valt?
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-07-21 16:45 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 2 van de 3 [ 51 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen