Dressuur M1, ik ben effe de weg kwijt

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Carol

Berichten: 40
Geregistreerd: 03-02-04
Woonplaats: Hilversum

Dressuur M1, ik ben effe de weg kwijt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-06 23:09

Vorige week reed ik mee bij de Gooise in Huizen, M1 nieuwe proeven, Nick (mijn paard) was echt HEEL vervelend.... Regenen nou dat wil je niet weten. Daar heeft ie al een hekel aan... en bodem was best glad, en als hij op zijn bek gaat wordt ie altijd boos haha, maar ja daar had iedereen last van die meereden. Maar in me proef bokken, en stil staan echt, wonder zowat dat ik me proefje af kon maken haha Maar ik kreeg 174 en 176, zelf kloppen de punten wel wat ze opschreven, maar persoonlijk beetje aan de hoge kant, maar maakt niet uit.

Vandaag moest ik Amersfoort, super hard geoefend, en heb echt lekker gereden deed al zijn dingetjes goed, was lekker voorwaarts... Krijg ik 169!!

Ik volg het niet meer, ben echt de weg kwijt, soms denk wat willen ze nou precies...... HET IS NOOIT GOED haha. Ik weet dat de jury hun best doen. En proberen zo eerlijk mogelijk te jureren ! Maar ik baal nu echt wat een naar gevoel hou je ervan over.... Maar ja volgende keer beter zeg ik dan maar...

Hebben jullie zoiets ook ooit mee gemaakt, vindt het erg frustrerend

Unseen

Berichten: 7297
Geregistreerd: 22-04-05
Woonplaats: Drenthe

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-06 23:19

Hahaha, ja. Dit heb ik ook vaak inderdaad. Het is even balen, maar inderdaad, volgende keer beter. Het is toch super dat je paardje zo lekker liep op dat moment ! Hou daar maar aan vast, een andere jury kan het wel waarderen

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78539
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Dressuur M1, ik ben effe de weg kwijt

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-06 10:37

Ook de jury heeft nog moeite met het nieuwe systeem wat betreft jureren, en sowieso punt de ene hoger dan de andere. Maak het regelmatig mee dat ik vraagtekens bij punten heb, zowel te hoog als te laag.

Oretha

Berichten: 3442
Geregistreerd: 03-06-05
Woonplaats: Op de rug van een paard

Re: Dressuur M1, ik ben effe de weg kwijt

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-06 10:39

Ja dat heb ik ook zo vaak!!!! Dan weet je het echt niet meer op zo'n moment ik had dat laatst ook..reed ik heel lekker kreeg ik 149 punten (oude proeven) en één x ging het zo slecht rijd ik 173 pnt (oude proeven) dat snap je dan echt niet!!! Houd je idd geen fijn gevoel aan over hé

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-06 10:39

Tja, dressuur is en blijft een jurysport!
Heb eigenlijk nog nooit gehad dat de punten bij mijn gevoel niet klopten....
Het belangrijkste vind ik dat mijn gevoel over de proeven goed is, dan maken punten mij eigenlijk weinig meer uit.

Oretha

Berichten: 3442
Geregistreerd: 03-06-05
Woonplaats: Op de rug van een paard

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-06 10:43

Anoniem schreef:
Tja, dressuur is en blijft een jurysport!
Heb eigenlijk nog nooit gehad dat de punten bij mijn gevoel niet klopten....
Het belangrijkste vind ik dat mijn gevoel over de proeven goed is, dan maken punten mij eigenlijk weinig meer uit.

Idd...het gevoel is het belangrijkste!!!!

Carol

Berichten: 40
Geregistreerd: 03-02-04
Woonplaats: Hilversum

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-06 19:42

Ja dat is ook zo maar ik blijf het frustrerend vinden....... ach we blijven oefenen.!

sunnymay

Berichten: 822
Geregistreerd: 26-04-04
Woonplaats: Purmerend

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-06 21:19

Ik kan er ook even met mijn pet niet bij.De jury's moeten zelf ook heel erg wennen.
Vorige keer kwam ik de halve baan niet door, nu ging het super. Lekkere proef, amper een fout. Krijg ik bijna dezelfde punten. Bizar!
Ik onthou het fijne gevoel maar... Maar je word er niet zekerder van....