Paard glijdt uit in Zeist, brandweer helpt met graafmachine

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lagonda

Berichten: 1735
Geregistreerd: 28-01-11
Woonplaats: Gorinchem

Paard glijdt uit in Zeist, brandweer helpt met graafmachine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-21 15:14

AD.nl
Ingezonden door speurneusc
Algemeen

Afbeelding
Foto: Prugelpiet


De brandweer is vanavond in actie gekomen om een uitgegleden paard in Zeist weer op z'n benen te zetten. Met een graafmachine kon het dier weer op z'n benen worden getild.

Wat er precies is gebeurd lees je op AD.nl

onpaard

Berichten: 2963
Geregistreerd: 28-03-13

Re: Paard glijdt uit in Zeist, brandweer helpt met graafmachine

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-21 15:22

Wij hebben ook ooit een oude merrie gehad die niet overeind kwam omdat het zo glad was. Toen hebben we zand rondom haar gestrooid en daar overheen een paar plakken hooi. Daardoor kreeg ze voldoende grip om overeind te komen. Gelukkig kon dat zonder graafmachine, ziet er gelijk heel heftig uit zo.

Suzanne F.

Berichten: 49207
Geregistreerd: 03-03-01

Re: Paard glijdt uit in Zeist, brandweer helpt met graafmachine

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-21 16:18

Wat sneu. Ik zou het inderdaad ook zo doen als hierboven. Stro neergooien en zout. En zand misschien.

onpaard

Berichten: 2963
Geregistreerd: 28-03-13

Re: Paard glijdt uit in Zeist, brandweer helpt met graafmachine

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-21 17:25

Stro zou ook mijn voorkeur hebben gehad maar dat was niet voor handen. Vandaar dat we hooi hebben gepakt.

Agossie

Berichten: 16370
Geregistreerd: 21-07-03
Woonplaats: De Meern

Re: Paard glijdt uit in Zeist, brandweer helpt met graafmachine

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-21 23:22

Ja, dit is dus 'fake news' is mij al verteld... Een stalgenootje van het betreffende paard weet dat dit 31 jarige paard wilde rollen in de paddock en niet meer op kon staan. Het paard is NIET uitgegleden... Mooi broodje Aap weer. (overigens is dit geen verwijt naar de Bokt Nieuwsredactie, hoor, maar wel naar de journalist die dit verhaal verzonnen heeft...)

Blue_Eyes

Berichten: 20354
Geregistreerd: 17-07-07
Woonplaats: Zuid

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-21 23:59

Dat staat ook wel in de tekst, misschien is die aangepast?

Citaat:
Het ongelukkige paard liep bij een pensionstalling in de paddock en besloot zelf te gaan liggen. Niet wetende dat-ie niet meer eigenhandig overeind kon komen. Dus werden - na overleg met een dierenarts - hulptroepen ingeschakeld.

Suzanne F.

Berichten: 49207
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-21 08:21

Nou helemaal broodje aap is het niet. Hij lag en moest weer overeind worden gezet met een graafmachine omdat hij niet meer zelf kon opstaan.

Smotz

Berichten: 668
Geregistreerd: 02-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-21 11:07

Suzanne: De tekst van het artikel is verandert. Hetgeen wat er eerst stond, klopte niet.

Agossie

Berichten: 16370
Geregistreerd: 21-07-03
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-21 11:13

Blue_Eyes schreef:
Dat staat ook wel in de tekst, misschien is die aangepast?

Citaat:
Het ongelukkige paard liep bij een pensionstalling in de paddock en besloot zelf te gaan liggen. Niet wetende dat-ie niet meer eigenhandig overeind kon komen. Dus werden - na overleg met een dierenarts - hulptroepen ingeschakeld.

Ja, dit is anders dan de originele tekst. Er stond onder andere dat het paard was uitgegleden, maar dat was dus niet waar.

Suzanne, het paard was zelf gaan rollen en kon gewoon niet meer overeind komen. Paard is 31 jaar.

cariena1973
Berichten: 510
Geregistreerd: 07-04-09
Woonplaats: Oldenzijl

Re: Paard glijdt uit in Zeist, brandweer helpt met graafmachine

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-21 21:25

Hopelijk alles goed met het paard?

Smotz

Berichten: 668
Geregistreerd: 02-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-21 22:49


Monique1963

Berichten: 8636
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Re: Paard glijdt uit in Zeist, brandweer helpt met graafmachine

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 17:03

Leuk wat een goed achtergrond verhaal erbij, dank voor de link smotz! En toen ik las Iwan en dat koppie zag, dacht ik, ik heb ook ooit zo'n Iwan gekend. En na het stuk gelezen te hebben, inderdaad, ik heb toen ik nog in NL woonde, 20 jaar terug op Austerlitz gereden op de manege. Wat fijn om te lezen dat hij nog zo'n fijn leven heeft gehad en zo'n lieve bazin heeft.