Paardenhouder moet vanaf april de paarden registreren

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jessix

Berichten: 16428
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-21 17:16

MerelV schreef:
Ik heb de laatste pagina´s doorgelezen maar het antwoord op mijn vraag nog niet gevonden. Mijn stalhouder heeft ons gevraagd om de paarden op zijn UBN te registreren. Volgens mij is dat toch niet mogelijk? Ik heb net wel ingelogd bij de RVO, maar ik kan niks registreren op het UBN van een ander en zelf heb ik natuurlijk geen UBN.

Mijn paard is wel vindbaar in de database, dus dat levert in ieder geval geen problemen op voor mijn stalhouder.

Volgens mij moet je dan gemachtigd worden door je stalhouder om op zijn/haar UBN te kunnen registeren.

Tilmar

Berichten: 3314
Geregistreerd: 05-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-21 19:54

Je kan je inderdaad laten machtigen. Je moet je eerst registreren op mijn.rvo (dus onder je eigen digid) dan krijg je een relatienummer. Dat kan de stalhouder jou selecteren op relatienummer of bsn.

DuoPenotti

Berichten: 29357
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Paardenhouder moet vanaf april de paarden registreren

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-21 20:01

Wat een gedoe toch.
En wij hier maar ons best doen.
En in de zuidelijke landen?

Poosje81
Berichten: 21188
Geregistreerd: 13-08-02
Woonplaats: La Douce France

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-21 20:16

DuoPenotti schreef:
Wat een gedoe toch.
En wij hier maar ons best doen.
En in de zuidelijke landen?


Hier moet ik ook gewoon mijn paarden registreren hoor :j en heb al keer controleur op stoep gehad ;)

DuoPenotti

Berichten: 29357
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Paardenhouder moet vanaf april de paarden registreren

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-21 20:35

En Bulgarije, Polen ik denk dat Spanje al anders word.
En Frankrijk ook maar net waar je zit.

nergens zoveel regel naleving dan hier

Poosje81
Berichten: 21188
Geregistreerd: 13-08-02
Woonplaats: La Douce France

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-21 20:41

DuoPenotti schreef:
En Bulgarije, Polen ik denk dat Spanje al anders word.
En Frankrijk ook maar net waar je zit.

nergens zoveel regel naleving dan hier


Polen is ook streng :j

Kidde
Berichten: 3445
Geregistreerd: 24-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-21 20:52

DuoPenotti schreef:
En Bulgarije, Polen ik denk dat Spanje al anders word.
En Frankrijk ook maar net waar je zit.

nergens zoveel regel naleving dan hier

Het is een verordening, die heeft in principe directe werking. Dus de regels zijn in heel Europa hetzelfde

DuoPenotti

Berichten: 29357
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Paardenhouder moet vanaf april de paarden registreren

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-21 20:58

Ja zijn hetzelfde... Worden ze ook zo precies nageleefd?

Popstra
Berichten: 13714
Geregistreerd: 21-06-08

Re: Paardenhouder moet vanaf april de paarden registreren

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-21 21:02

Wellicht andere landen streng kunnen zijn maar het is er wss lang niet zo ingewikkeld als hier!

DuoPenotti

Berichten: 29357
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Paardenhouder moet vanaf april de paarden registreren

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-21 21:03

Mag het hopen voor ze.
Denk niet dat veel er glasvezel/kabel hebben lopen ;)

Fitzroy

Berichten: 25097
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-21 21:38

DuoPenotti schreef:
Ja zijn hetzelfde... Worden ze ook zo precies nageleefd?


Als je gisteren Kassa hebt gezien over puppyhandel uit Hongarije (ook EU) weet je genoeg. Natuurlijk wordt het daar niet nageleefd.

mamabird
Berichten: 919
Geregistreerd: 02-04-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-21 21:52

MerelV schreef:
Ik heb de laatste pagina´s doorgelezen maar het antwoord op mijn vraag nog niet gevonden. Mijn stalhouder heeft ons gevraagd om de paarden op zijn UBN te registreren. Volgens mij is dat toch niet mogelijk? Ik heb net wel ingelogd bij de RVO, maar ik kan niks registreren op het UBN van een ander en zelf heb ik natuurlijk geen UBN.

Mijn paard is wel vindbaar in de database, dus dat levert in ieder geval geen problemen op voor mijn stalhouder.


Ik heb de paarden die wel in Nederland geregistreerd zijn zelf op mijn UBN gezet. Volgens mij is het ook de bedoeling dat de stalhouder de paarden aanwezig zelf op zijn UBN aanmeld (of afmeld). Jij als eigenaar hoeft alleen te zorgen dat je paard geregistreerd is zodat de houder m ook daadwerkelijk op zijn UBN kan zetten.

MerelV

Berichten: 1764
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Noord-Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-21 22:18

mamabird schreef:
MerelV schreef:
Ik heb de laatste pagina´s doorgelezen maar het antwoord op mijn vraag nog niet gevonden. Mijn stalhouder heeft ons gevraagd om de paarden op zijn UBN te registreren. Volgens mij is dat toch niet mogelijk? Ik heb net wel ingelogd bij de RVO, maar ik kan niks registreren op het UBN van een ander en zelf heb ik natuurlijk geen UBN.

Mijn paard is wel vindbaar in de database, dus dat levert in ieder geval geen problemen op voor mijn stalhouder.


Ik heb de paarden die wel in Nederland geregistreerd zijn zelf op mijn UBN gezet. Volgens mij is het ook de bedoeling dat de stalhouder de paarden aanwezig zelf op zijn UBN aanmeld (of afmeld). Jij als eigenaar hoeft alleen te zorgen dat je paard geregistreerd is zodat de houder m ook daadwerkelijk op zijn UBN kan zetten.



Bedankt voor al jullie input. Ik heb het door gegeven en de stalhouder gaat het inderdaad zelf doen. Ons allemaal machtigen is nog meer werk

Tancreda4

Berichten: 24023
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-21 22:32

En eenmaal aangemeld op een ubn kom je er nooit meer vanaf zeker? Stel dat ik ga verhuizen, de huidige ubn mijn paard uitschrijft maar de toekomstige ubn de keuze heeft gemaakt 'niet mee te doen met die rompslomp'. Is dat een probleem, is dat mogelik? Kan je een paard van een ubn afhalen zonder dat er een nieuwe ubn al bekend is? Of van onbekend/geen ubn naar wel een bekend ubn? Bv van een 'daar doe ik niet aan' locatie even op vakantie naar een locatie die het paard wel voor die dagen wilt aanmelden. Hoe zit dit allemaal?

Niet dat het zich hier heeft voorgedaan, maar kan mij voorstellen dat dit kan gebeuren, aangezien je dit toch veelal van FB of SM moet hebben en een ouder mannetje die hobbymatig wat paardjes op het erf laat staan daar niets van af weet (of wilt weten). Je bent als paarden eigenaar hierin toch echt afhankelijk van de bereidheid van de eventuele UBN houder en kan je zelf weinig mee of aan veranderen begrijp ik.

Tilmar

Berichten: 3314
Geregistreerd: 05-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-21 06:45

Tancreda4 schreef:
En eenmaal aangemeld op een ubn kom je er nooit meer vanaf zeker? Stel dat ik ga verhuizen, de huidige ubn mijn paard uitschrijft maar de toekomstige ubn de keuze heeft gemaakt 'niet mee te doen met die rompslomp'. Is dat een probleem, is dat mogelik? Kan je een paard van een ubn afhalen zonder dat er een nieuwe ubn al bekend is? Of van onbekend/geen ubn naar wel een bekend ubn? Bv van een 'daar doe ik niet aan' locatie even op vakantie naar een locatie die het paard wel voor die dagen wilt aanmelden. Hoe zit dit allemaal?

Niet dat het zich hier heeft voorgedaan, maar kan mij voorstellen dat dit kan gebeuren, aangezien je dit toch veelal van FB of SM moet hebben en een ouder mannetje die hobbymatig wat paardjes op het erf laat staan daar niets van af weet (of wilt weten). Je bent als paarden eigenaar hierin toch echt afhankelijk van de bereidheid van de eventuele UBN houder en kan je zelf weinig mee of aan veranderen begrijp ik.


Als je minder dan 30 dagen weggaat van stal dan hoeft het niet aan de rvo doorgeven te worden, dan is lokale registratie voldoende. Dat mag in een schriftje of op een computer. Als de stalhouder maar weet op welk adres de bij hem geregistreerde paarden zijn.
Minder dan 24 uur weg hoeft helemaal niet geregistreerd te worden.

Suzanne F.

Berichten: 49173
Geregistreerd: 03-03-01

Re: Paardenhouder moet vanaf april de paarden registreren

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-21 07:44

Hier zat oudere mannetjes die hier totaal geen weet van hebben. Die hebben nog geen brief gehad dus dan hoeft het nog niet....

Tancreda4

Berichten: 24023
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-21 07:56

Oh is het inmiddels 30 dagen? Fijn, scheelt een hoop gedoe. Dacht meer dan 24 uur dat het al in systeem moest.

Kinke

Berichten: 20513
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Re: Paardenhouder moet vanaf april de paarden registreren

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-21 08:04

hoe zouden die 'oude mannetjes' dan een brief gehad moeten hebben. Tot nu toe is helemaal niet bekend waar paarden gehouden worden.

mooney

Berichten: 7776
Geregistreerd: 07-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-21 08:04

Tancreda4 schreef:
Oh is het inmiddels 30 dagen? Fijn, scheelt een hoop gedoe. Dacht meer dan 24 uur dat het al in systeem moest.

0-24 uur hoef je niets te doen.
24 uur - 29 dagen is lokale administratie
30 dagen en meer is doorgeven in de database.

Jessix

Berichten: 16428
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-21 08:14

Kinke schreef:
hoe zouden die 'oude mannetjes' dan een brief gehad moeten hebben. Tot nu toe is helemaal niet bekend waar paarden gehouden worden.

Dat kan ook helemaal niet maar een spotje op radio of tv of in de krant had wel netjes geweest. Ik lees het hier op bokt anders had ik het ook niet geweten.

Kinke

Berichten: 20513
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Re: Paardenhouder moet vanaf april de paarden registreren

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-21 08:18

tja, genoeg hier die vinden dat ze, ondanks dat ze het nu weten, als excuus menen te mogen gebruiken dat ze niet persoonlijk zijn ingelicht etc.etc.
Maar wat als diegene dan geen spotje had gehoord of het niet in de krant had gelezen...dan hoeft het dus ook niet?

Jessix

Berichten: 16428
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-21 08:33

Kinke schreef:
tja, genoeg hier die vinden dat ze, ondanks dat ze het nu weten, als excuus menen te mogen gebruiken dat ze niet persoonlijk zijn ingelicht etc.etc.
Maar wat als diegene dan geen spotje had gehoord of het niet in de krant had gelezen...dan hoeft het dus ook niet?

Ja ik heb het dus wel geregeld nu. En uiteraard kun je ook een spotje missen... maar vanuit de overheid vind ik wel dat ze nieuwe regelgeving moeten communiceren via officiële mediakanalen.

DuoPenotti

Berichten: 29357
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Paardenhouder moet vanaf april de paarden registreren

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-21 08:39

Dat vind ik ook jessix.
Dan zien veel meer mensen het, misschien wel de broer van het boertje die dan zegt, heb je al gehoord van.
Het moet van de overheid, maar vervolgens komt vanuit daar niets. Dat klopt echt niet.

Popstra
Berichten: 13714
Geregistreerd: 21-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-21 09:09

Jessix schreef:
Kinke schreef:
hoe zouden die 'oude mannetjes' dan een brief gehad moeten hebben. Tot nu toe is helemaal niet bekend waar paarden gehouden worden.

Dat kan ook helemaal niet maar een spotje op radio of tv of in de krant had wel netjes geweest. Ik lees het hier op bokt anders had ik het ook niet geweten.

Gaat niet, is alleen maar Corona...Corona...Corona.. :D

Tancreda4

Berichten: 24023
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-21 09:10

Maar als paardeneigenaar ben je hier in dus afhankelijk van de welwillendheid van de UBN houder. Ik kan alles wel willen, maar als ik naar een stal ga waar ze er 'niet aan doen' houdt het voor mij verder op. Ik zou er niet een stal voor weigeren als die verder geweldig is.