[UPDATE]Paarden melden I&R

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Re: [UPDATE]Paarden melden I&R

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-21 10:35

Zo dat zijn inderdaad pittige bedragen ruitje.

StalNollie

Berichten: 9119
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Brabant

Re: [UPDATE]Paarden melden I&R

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-21 13:02

Paspoort niet bij is 1500 €

Anoniem

Re: [UPDATE]Paarden melden I&R

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-21 13:55

Wow € 1.500,= is helemaal heftig.

Ik moet eerlijk bekennen dat als ik met één van mijn paarden met de trailer op pad ga, ik nooit het paspoort bij me heb gehad.

Rizette
Berichten: 4373
Geregistreerd: 11-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-21 10:22

Kidde schreef:
Oh hier is het met alleen chipnummer gelukt? Zowel bij de stalhouder als thuis

Het registeren lukt alleen met chipnummer maar ook alleen met levensnummer. Paard hoeft dus niet gechipped te zijn. Bij aanvraag import uit het buitenland. Het paard komt dan wel eerst op een voorlopige aanmeldlijst/importmelding. Heb nog geen bericht gehad of het daadwerkelijk nu ook geaccepteerd wordt. Hebben er al mensen ervaringen, hoe lang het duurt voor een importmelding goedgekeurd wordt?

Rizette
Berichten: 4373
Geregistreerd: 11-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-21 10:49

BabbieB schreef:
Mijn paard is in Duitsland geboren en heeft een Zfdp-paspoort met chip, levensnummer en transpondernummer. Maar omdat het transpondernummer niet in het paspoort gedrukt staat, maar er een sticker in zit met het transpondernummer moet er een formulier van een veearts komen want anders kan de KNHS mijn paard niet aanmelden bijnde RVO.

Kosten?
€ 138,- voor bezoek veearts, uitlezen chip en invullen formulier + € 24,50 (excl. BTW) voor de inschrijving van KNHS + € 9,- retour sturen door KNHS + € 9,- aangetekend heensturen naar KNHS. En mijn stalhouder rekent voorlopig € 15,- voor alle administratieve rompslomp.

En in 2022 komt er weer een nieuw paspoort voor ieder paard dus kunnen we weer betalen...

Zijn er bokkers met hetzelfde probleem als ik die tips hebben?

Hoeft helemaal niet is een gelddeuntje van de KNHS , Je kunt jouw paard gewoon met het levensnummer aanmelden, dat hoeft niet met chipnummer.

pillow
Berichten: 7807
Geregistreerd: 23-09-11
Woonplaats: naast het drents friese wold

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-21 13:19

Rizette schreef:
BabbieB schreef:
Mijn paard is in Duitsland geboren en heeft een Zfdp-paspoort met chip, levensnummer en transpondernummer. Maar omdat het transpondernummer niet in het paspoort gedrukt staat, maar er een sticker in zit met het transpondernummer moet er een formulier van een veearts komen want anders kan de KNHS mijn paard niet aanmelden bijnde RVO.

Kosten?
€ 138,- voor bezoek veearts, uitlezen chip en invullen formulier + € 24,50 (excl. BTW) voor de inschrijving van KNHS + € 9,- retour sturen door KNHS + € 9,- aangetekend heensturen naar KNHS. En mijn stalhouder rekent voorlopig € 15,- voor alle administratieve rompslomp.

En in 2022 komt er weer een nieuw paspoort voor ieder paard dus kunnen we weer betalen...

Zijn er bokkers met hetzelfde probleem als ik die tips hebben?

Hoeft helemaal niet is een gelddeuntje van de KNHS , Je kunt jouw paard gewoon met het levensnummer aanmelden, dat hoeft niet met chipnummer.

Als er een Duits paspoort bij is moet je eerst een importmelding doen. Met levensnummer en chipnummer. En idd je hoeft hem niet naar KNHS of andere paspoortuitgevende instantie op te sturen. Dat kost alleen maar geld.

Texas02

Berichten: 4611
Geregistreerd: 21-04-16

Re: [UPDATE]Paarden melden I&R

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-21 22:18

Een vriendin van mij moet haar paspoort voor dit I&R gedoe opsturen zodat haar paard hier geregistreerd wordt (buitenlands paspoort), en het kon best lang duren dat het paspoort terug was hadden ze haar gezegd. Kan ze dan een soort bewijs krijgen dat ze hem opgestuurd heeft oid? Ze gaat in de tussentijd ook met paard naar trainingen en wedstrijden.. Aangezien ze zelf willen dat dit gedoe geregeld wordt, moet daar toch iets voor zijn? Dit was bij het KWPN trouwens.. Is er nog een instantie waar ze ook terecht kan waar het sneller gaat?

Kidde
Berichten: 3448
Geregistreerd: 24-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-21 22:24

Is het paspoort al opgestuurd? Ze kon ook een importmelding doen via de RVO als ik het goed heb

Texas02

Berichten: 4611
Geregistreerd: 21-04-16

Re: [UPDATE]Paarden melden I&R

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-21 22:35

Nee, het paspoort is nog niet opgestuurd! Hoe en waar kan ze dst doen?

Caesar
Berichten: 9303
Geregistreerd: 20-01-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-21 22:35

Gewoon zelf importeren. 5 tellen werk en geen kosten. Als het chip/levensnummer maar op je UBN staat.

Edit: via de site van de RVO gewoon.

Texas02

Berichten: 4611
Geregistreerd: 21-04-16

Re: [UPDATE]Paarden melden I&R

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-21 22:38

Ik ga zometeen even kijken en haar een berichtje sturen, dankjewel! :)

pillow
Berichten: 7807
Geregistreerd: 23-09-11
Woonplaats: naast het drents friese wold

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-21 23:04

Kidde schreef:
Is het paspoort al opgestuurd? Ze kon ook een importmelding doen via de RVO als ik het goed heb

2 posten hierboven heb ik dat gezegd. En als je dit topic even door leest weet je alles. Ik verbaas me steeds dat iedereen weer in herhaling valt, lees gewoon even.

Texas02

Berichten: 4611
Geregistreerd: 21-04-16

Re: [UPDATE]Paarden melden I&R

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-21 23:08

Ja, sorry hoor, maar ik had net even geen tijd om 22 pagina's te lezen. En ik heb het topic nou niet bepaald bijgehouden omdat mijn paard een Nederlands paspoort heeft en al geregistreerd staat.

pillow
Berichten: 7807
Geregistreerd: 23-09-11
Woonplaats: naast het drents friese wold

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-21 23:35

Texas02 schreef:
Ja, sorry hoor, maar ik had net even geen tijd om 22 pagina's te lezen. En ik heb het topic nou niet bepaald bijgehouden omdat mijn paard een Nederlands paspoort heeft en al geregistreerd staat.

Ik reageerde op kidde. die viel in herhaling.

Texas02

Berichten: 4611
Geregistreerd: 21-04-16

Re: [UPDATE]Paarden melden I&R

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-21 23:38

Ik denk dat kidde op mijn vraag antwoordde.. Ik denk dat we elkaar allemaal gewoon een beetje verkeerd begrepen hebben :) Kan gebeuren!

Kidde
Berichten: 3448
Geregistreerd: 24-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-21 05:58

pillow schreef:
Texas02 schreef:
Ja, sorry hoor, maar ik had net even geen tijd om 22 pagina's te lezen. En ik heb het topic nou niet bepaald bijgehouden omdat mijn paard een Nederlands paspoort heeft en al geregistreerd staat.

Ik reageerde op kidde. die viel in herhaling.

Joh gaat het allemaal goed, ik gaf gewoon antwoord op de vraag. Iets aardiger reageren kan ook wel

Kendra

Berichten: 8730
Geregistreerd: 08-12-01
Woonplaats: Drenthe

Re: [UPDATE]Paarden melden I&R

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-21 20:22

Ik zeg het niet vaak, maar eigenlijk is de instructie van RVO best duidelijk :-), ook voor buitenlandse paarden. Dus met goed lezen kom je volgens mij een heel eind....

Rizette
Berichten: 4373
Geregistreerd: 11-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-21 09:18

Kendra schreef:
Ik zeg het niet vaak, maar eigenlijk is de instructie van RVO best duidelijk :-), ook voor buitenlandse paarden. Dus met goed lezen kom je volgens mij een heel eind....

Vooral ook uitproberen.

biancaaaa

Berichten: 1589
Geregistreerd: 16-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-21 20:56

Mag ik hier een vraag stellen? Mijn KWPN'er is netjes geregistreerd maar mijn Westfaler lukt niet. Hij "vindt" het paard wel onder chip en levensnummer maar ik krijg steeds de volgende melding:

"De datum mag niet voor de importdatum liggen".

Ik kan op internet zo niets vinden en heb geen idee wat ik moet doen, of wat uberhaupt de import datum is?

Lees hierboven dat ik zelf het paard moet "importeren"? Maar ik las ook dat ik met UBD dit zelf moet kunnen doen (heb paarden aan huis staan inmiddels)? Paard is al een aantal jaar in Nederland.


EDIT: Never mind, was te ongeduldig. Zie hem er nu (in aanvraag) wel bij staan!

Samantha89

Berichten: 1115
Geregistreerd: 02-09-10
Woonplaats: zwijndrecht(z-h)

Re: [UPDATE]Paarden melden I&R

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-21 10:39

Een vraagje, als je een paard en pony hobbymatig houdt op een eigen stuk grond, welk productiedoel/bedrijfsstatus vink je dan aan? Ik zelf denk aan overig, want ik verhuur geen stal en ben ook niet van plan om dat ooit te doen dus pensionstal valt af, en de rest ook.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-21 20:38

Samantha89 schreef:
Een vraagje, als je een paard en pony hobbymatig houdt op een eigen stuk grond, welk productiedoel/bedrijfsstatus vink je dan aan? Ik zelf denk aan overig, want ik verhuur geen stal en ben ook niet van plan om dat ooit te doen dus pensionstal valt af, en de rest ook.

Volgens mij kon ik gewoon aangeven dat ik particulier ben.

Samantha89

Berichten: 1115
Geregistreerd: 02-09-10
Woonplaats: zwijndrecht(z-h)

Re: [UPDATE]Paarden melden I&R

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-21 22:39

Nee als je particulier bent moet je inloggen met je eigen digi d. Maar ik laat t wel gewoon op overig staan, aangezien ik niks verhuur of iets anders.

Anoniem

Re: [UPDATE]Paarden melden I&R

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-21 08:43

Klopt, maar dat kun jij dan toch ook doen of begrijp ik je verkeerd?

Ik houd mijn paarden ook hobbymatig op een eigen stuk?

Samantha89

Berichten: 1115
Geregistreerd: 02-09-10
Woonplaats: zwijndrecht(z-h)

Re: [UPDATE]Paarden melden I&R

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-21 09:37

Ja dat had ik ook gedaan, maar ik twijfelde zelf bij het invullen van het productiedoel. Daar stond fokkerij manege pensionstal en nog wat dingen. Maar we hebben een stukje grond waar we zelf onze paard en pony houden, niks in de verhuur etc. Dus ik vind al die doelen niet bij ons passen, dus dan maar overig aangevinkt.

DuoPenotti

Berichten: 29503
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-21 09:42

Ik heb ergens een schema gezien, en dan kwam je uit bij overig.

Ik heb de paarden aan huis en heb ook overige ingevuld.

edit; gevonden

Afbeelding