[FOTO] OS: De Grand Prix in beeld

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Marjo

Berichten: 37226
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

[FOTO] OS: De Grand Prix in beeld

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-21 18:03

*Bokt.nl / FEI
Sport

Het eerste onderdeel van de paardensport in Tokyo zit er op. De Grand Prix is gisteren en vandaag verreden, en daar zijn een aantal mooie foto's van gemaakt door fotografen die voor de FEI aanwezig zijn. Helaas kunnen we jullie niet zelf van fotoverslagen voorzien, maar op deze manier kunnen we toch een beeld krijgen van de sport die verreden wordt.

Charlotte Fry zette met Everdale een knappe score van 77.096% neer. Hiermee is ze de beste van haar groep en kwalificeert ze zich direct voor de kür op muziek.

Afbeelding
Foto: FEI/Shannon Brinkman

Er kan dit jaar helaas geen publiek bij zijn, maar iedere ruiter heeft wel zijn eigen supportteam!

Afbeelding
Foto: FEI/Christophe Taniere

Edward Gal is de eerste Nederlander die aan start komt en is ingedeeld in groep 2. De oranje jas is wat wennen en waar de een hem prachtig vindt, vindt de ander dat hij beter omgeruild kan worden voor een donkerblauwe. Ze vallen wel goed op!
Samen met GLOCK's Total US zet hij een nette score neer van 78.649%. Alleen Cathrin Dufour gaat hier nog overheen, dus ook Edward Gal is verzekerd van een startplek bij de kür op muziek.

Afbeelding
FEI/Christophe Taniere

Therese Nilshagen komt voor Zweden aan de start met de ervaren Dante Weltino OLD. Zij rijdt de hengst naar een score van 75.140% wat genoeg is voor de tweede plaats in haar groep. Ook zij is door naar de kür op muziek.

Afbeelding
FEI/Shannon Brinkman

Een thuiswedstrijd kun je het eigenlijk niet noemen voor de Japanse Kazuki Sado. Hij staat in training bij Imke Schellekens-Bartels in Nederland. Sado rijdt in het zadel van Ludwig Der Sonnenkoenig 2 naar een score van 62,531% wat helaas niet genoeg is om te kwalificeren voor de kür op muziek. Helaas weet Japan zich ook niet te plaatsen voor de finale van de landenwedstrijd.

Afbeelding
FEI/Shannon Brinkman

Sabine Kery zorgde met Sanceo voor heel wat verbaasde blikken. De combinatie uit de Verenigde Staten kwalificeert zich direct voor de kür op muziek door met een score van 78.416% tweede in hun groep te eindigen.

Afbeelding
FEI/Christophe Taniere

Afbeelding
FEI/Christophe Taniere

Als laatste stond Jessica von Bredow-Werndl met TSF Dalera op de startlijst. Een combinatie met hele goede kansen op een medaille. Ze rijdt een persoonlijk record en is daarmee ook de beste van zaterdag. Ze scoren 84.379%, samen met Cathrin Dufour en Bohemian de enige met een score boven de 80%

Afbeelding
FEI/Shannon Brinkman

Afbeelding
FEI/Christophe Taniere

Op zondag volgt deel twee van de Grand Prix met wederom drie groepen met starts. In totaal komen er nog 30 ruiters aan de start vandaag.

Joao Miguel Torraro's Equador gaat er met gestrekt been in. Hij scoort 70.186% wat helaas niet genoeg is voor een plaatsing voor de kür op muziek. Wel zien we hem in de Grand Prix Special terug voor de ontknoping van de landenwedstrijd.

Afbeelding
FEI/Shannon Brinkman

Steffen Peters rijdt met Suppenkasper naar een nette score van 76.196%. Hiermee staat hij derde van de groep en is hij een "lucky loser". Zijn score is hoog genoeg om van start te mogen in de kür op muziek.

Afbeelding
FEI/Shannon Brinkman

Peters' landgenote Adrienne Lyle scoort met Salvino 74,876% waarmee ze tweede is van haar groep. Voldoende om woensdag in actie te komen!

Afbeelding
FEI/Shannon Brinkman

Juliette Ramel komt voor Zweden uit met Buriel KH. Haar score van 73.369% is voldoende voor de tweede plaats van haar groep. Ook haar zien we terug in de kür op muziek.

Afbeelding
FEI/Shannon Brinkman

Voor Denemarken zien we Carina Cassoe Krut and Heiline's Danciera. Met 76.677% is zij de beste van haar groep. Ze brengt het totaal van Denemarken op 7435.0 waardoor ze zowel in de kür op muziek, als de Grand Prix Special nog in actie zal komen.

Afbeelding
FEI/Christophe Taniere

Het beeld van de lege tribunes ziet er wat triest uit. Helaas weet Morgan Barbancon met Sir Donnerhall II geen hoge punten te scoren. Ze moet genoegen nemen met 70.543% waarmee ze niet kwalificeert voor de kür op muziek. Frankrijk heeft onvoldoende punten verzameld om te kwalificeren voor de landenwedstrijd, dus de Spelen zitten er voor de amazone op.

Afbeelding
FEI/Christophe Taniere

Duitse amazone Dorothee Schneider zet in het zadel van de dansende Showtime FRH een nette proef neer en scoort 78.820%. Dat het Duitse team ijzersterk op weg is naar de hoogste trede van het podium mag duidelijk zijn. Ze is de beste van haar groep en komt nog twee keer in actie in Tokyo.

Afbeelding
FEI/Christophe Taniere

Charlotte Dujardin laat met de onervaren Gio zien wat een fantastische amazone ze is. Ze stuurt de vos netjes rond de arena en laat een score van 80,963% noteren. In haar groep gaat alleen Werth haar voorbij, dus ook Charlotte zullen we terugzien.

Afbeelding
FEI/Christophe Taniere

Afbeelding
FEI/Shannon Brinkman

Hekkensluiter van de dag is de Duitse dressuurkoningin Isabell Werth. In het zadel van Bella Rose 2 rijdt ze naar een score van 82,500% wat niet voldoende is om landgenote Jessica von Bredow-Werndl voorbij te gaan. Ze moet genoegen nemen met een tweede plaats in het resultaat van de Grand Prix. Maar een ding is zeker; dinsdag en woensdag gaat het nog heel spannend worden wie de gouden medaille mee naar huis mag nemen!

Afbeelding
FEI/Shannon Brinkman

Afbeelding
FEI/Christophe Taniere

Dinsdag gaan we verder met de Grand Prix Special en de ontknoping van de landenwedstrijd. Woensdag is het slotstuk van de dressuur; de kür op muziek. Gisteren en vandaag hebben we in ieder geval gezien dat het ontzettend spannend gaat worden! Durf jij al een gok te wagen wie er gaat winnen?
Laatst bijgewerkt door JPitty op 25-07-21 23:51, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Spelfoutje eruit gehaald.

Anoniem

Re: [FOTO] OS: De Grand Prix in beeld

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-21 13:58

Dankjewel voor dit mooie overzicht!

Iris82

Berichten: 39849
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Re: [FOTO] OS: De Grand Prix in beeld

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-21 14:04

Wat een nare foto van Gal. Het ziet er zo opgekropt uit.

AnnoNiemand

Berichten: 885
Geregistreerd: 16-05-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-21 20:54

Over nare fotos gesproken. Ik zag een filmpje op fb circuleren van een hele nare rit. Weet iemand welke ruiter dit was? En nee het is geen momentopname.

Afbeelding

different1
Berichten: 3634
Geregistreerd: 12-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-21 21:07

AnnoNiemand schreef:
Over nare fotos gesproken. Ik zag een filmpje op fb circuleren van een hele nare rit. Weet iemand welke ruiter dit was? En nee het is geen momentopname.

[ [url=m/cb8hcx.jpg]Afbeelding[/url] ]


Dit was een Russische, een landgenote gaf ook niet zo'n best beeld...

Sabine Schut-Kery was voor mij echt de smaakmaker, wat een fijn beeld, zo mooi op lengte, zulke vloeiende overgangen pi-pa.
Had van mij zeker nog wat hoger mogen scoren.
Benieuwd naar morgen!

Ayasha
Blogger

Berichten: 57935
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-21 22:25

Iris82 schreef:
Wat een nare foto van Gal. Het ziet er zo opgekropt uit.

Eh ja, veel andere foto's waren er gewoon echt niet te maken. Deze valt nog mee. :=

Ik vind het niveau eigenlijk bedroevend laag voor het gros van de ruiters. :o Ik vraag me af hoeveel er nog een proef zouden rond gestuurd krijgen als ze de stang af zouden schaffen.

xx_Irisje

Berichten: 12346
Geregistreerd: 08-12-03
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-21 22:29

Ayasha schreef:
Iris82 schreef:
Wat een nare foto van Gal. Het ziet er zo opgekropt uit.

Eh ja, veel andere foto's waren er gewoon echt niet te maken. Deze valt nog mee. :=

Ik vind het niveau eigenlijk bedroevend laag voor het gros van de ruiters. :o Ik vraag me af hoeveel er nog een proef zouden rond gestuurd krijgen als ze de stang af zouden schaffen.


Ik heb heel veel betere foto’s van Gal langs zien komen maar niet iedereen staat daar voor open.

Mooi overzicht zo, leuk om te zien!

irmaz

Berichten: 4766
Geregistreerd: 25-08-04
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-21 22:32

Dat gezicht van Isabel :D Die heeft daar geweldig zitten genieten volgens mij :j

Ayasha
Blogger

Berichten: 57935
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-21 22:33

xx_Irisje schreef:
Ik heb heel veel betere foto’s van Gal langs zien komen maar niet iedereen staat daar voor open.

Mooi overzicht zo, leuk om te zien!

Nou, bied ze aan zou ik zeggen. De nieuwsredactie zal er alleen maar blij mee zijn gok ik.

Lusitana

Berichten: 22438
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-21 22:42

Is dat nare niet gewoon het gevolg van de trent om het paard zo snel (jong) mogelijk zijn kunstjes te laten doen en de ruiteropleiding in te stemmen op troubleshooting en snelle oplossingen met gadgets ipv een gedegen opleiding van beide?

Ik zou graag zien dat de neusriem afgeschaft werd op dressuurwedstrijden, meteen vanaf het laagste niveau.
Ten eerste kunnen de paarden dan door sperren van de mond veel schade aan de mond voorkomen en ten tweede zie je dan aan dat opensperren dat de combinatie blijkbaar ook nog niet toe aan het niveau waarin ze rijden....

Ik vraag me ook af of de Russen hetzelfde systeem hebben als wat de Amerikanen hadden, dat er gewoon geen trapgewijze vordering is qua wedstrijden, maar dat je kunt starten waar je wilt en met welk paardom het even (dat dan getraind is door een ander). Weet iemand dat?
In de USA is dat veranderd, maar mijn mond viel open toen ik (al weer jaren terug, hoor) las dat ze helemaal geen opklim systeem hadden (zoals in Nederland met winstpunten) in de dressuursport.

Enfin, zijstraatjes, verder niet zo belangrijk voro het hier en nu.

Mooie foto´s, leuk overzicht. Ik heb geen TV en zie dus verder geen beelden. Heel erg bedankt.

Heleennn

Berichten: 6351
Geregistreerd: 21-11-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-21 22:52

AnnoNiemand schreef:
Over nare fotos gesproken. Ik zag een filmpje op fb circuleren van een hele nare rit. Weet iemand welke ruiter dit was? En nee het is geen momentopname.

[ [url=m/cb8hcx.jpg]Afbeelding[/url] ]

Alexandra Maksakova, traint gewoon in NL trouwens. Heeft een eigen stal daar met haar partner dacht ik.

Het viel me op hoeveel ruiters er toch in België/Nederland verblijven met hun paarden in plaats van het land waarvoor ze rijden. Ik denk dat er veel kwaliteit te vinden is qua trainers/paarden hier! Sommige nemen natuurlijk ook gewoon hun eigen trainer mee. En natuurlijk de afstand naar wedstrijden die voordeliger is. Maar vond het toch bijzonder om te zien.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-21 00:05

AnnoNiemand schreef:
Over nare fotos gesproken. Ik zag een filmpje op fb circuleren van een hele nare rit. Weet iemand welke ruiter dit was? En nee het is geen momentopname.

[ [url=m/cb8hcx.jpg]Afbeelding[/url] ]

Nou kan ik best wat hebben, maar dat filmpje heb ik echt met afschuw zitten kijken. Arm, arm dier. :n Zijn houding als hij mag halthouden en lucht krijgt, spreekt boekdelen.

Stephanie_86

Berichten: 1935
Geregistreerd: 08-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-21 05:55

Ik heb dat filmpje ook gezien.. vreselijk beeld inderdaad. Vraag me af of daar sancties of consequenties aan vast zitten want dit was niks anders dan trekken en schoppen

Heleennn

Berichten: 6351
Geregistreerd: 21-11-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-21 10:08

Stephanie_86 schreef:
Ik heb dat filmpje ook gezien.. vreselijk beeld inderdaad. Vraag me af of daar sancties of consequenties aan vast zitten want dit was niks anders dan trekken en schoppen

Aangezien ze hiervoor dik in de 60% scoorde denk ik niet dat er sancties gegeven zullen worden.

guppekop

Berichten: 1963
Geregistreerd: 12-02-07
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-21 12:49


The_Cat

Berichten: 7286
Geregistreerd: 04-11-15
Woonplaats: BE

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-21 13:02

AnnoNiemand schreef:
Over nare fotos gesproken. Ik zag een filmpje op fb circuleren van een hele nare rit. Weet iemand welke ruiter dit was? En nee het is geen momentopname.

[ [url=m/cb8hcx.jpg]Afbeelding[/url] ]


Ik heb de rit niet gezien, maar als dat zo de hele rit geweest is... Dan moeten ze dat toch een halt toe roepen, dat is toch geen reclame voor de sport

Ayasha
Blogger

Berichten: 57935
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-21 13:18

The_Cat schreef:
AnnoNiemand schreef:
Over nare fotos gesproken. Ik zag een filmpje op fb circuleren van een hele nare rit. Weet iemand welke ruiter dit was? En nee het is geen momentopname.

[ [url=m/cb8hcx.jpg]Afbeelding[/url] ]


Ik heb de rit niet gezien, maar als dat zo de hele rit geweest is... Dan moeten ze dat toch een halt toe roepen, dat is toch geen reclame voor de sport

Er zijn er ergere geweest die 69% scoorden. De ruiter van Mister X bv. Merkulova Inessa. Dat die haar paard terecht heel dankbaar was. :x

AnnoNiemand

Berichten: 885
Geregistreerd: 16-05-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-21 14:36

Heleennn schreef:
Stephanie_86 schreef:
Ik heb dat filmpje ook gezien.. vreselijk beeld inderdaad. Vraag me af of daar sancties of consequenties aan vast zitten want dit was niks anders dan trekken en schoppen

Aangezien ze hiervoor dik in de 60% scoorde denk ik niet dat er sancties gegeven zullen worden.

Maar dat is toch niet te geloven, dat zoiets met ern voldoende beoordeeld wordt!?

Lusitana

Berichten: 22438
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-21 17:39

Dat heeft te maken met het feit dat vooral de uitvoering van de oefening beoordeeld wordt en minder hoe die tot stand komt. Helaas.Maar daarom vind ik ook dat jonge ruiters niet moeten opkijken naar mensen die op het hoogste niveau rijden, maar naar mensen die correct rijden. Het één hoeft namelijk niet altijd meteen het andere in te houden.

Ze zouden dergelijke combinaties in de proef moeten stoppen, en niet alleen bij een bloedende mond ofzo, anders veranderd er echt nooit iets.

Ik heb trouwens net via posts op Facebook de Portugese ruiters kunnen zien en die kwamen me wel aangenaam over als je kijkt naar paardvriendelijk. Ik kan totaal niet oordelen over de rest, want geen bewegende beelden van gezien. Ik moet het van jullie aannemen. (Heel blij met Bokt nu)

DreamGuide

Berichten: 2015
Geregistreerd: 10-08-14

Re: [FOTO] OS: De Grand Prix in beeld

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-21 18:09

Leuk om de foto's te kunnen bekijken!

Heb overigens ook het idee dat de scores dit jaar toch echt wel wat lager waren dan in het verleden, dus dat zegt ook wel wat. :)

windsor14
Berichten: 181
Geregistreerd: 22-08-20
Woonplaats: Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-21 18:17

Iris82 schreef:
Wat een nare foto van Gal. Het ziet er zo opgekropt uit.



Helemaal met je eens !

En Marlies van Baalen, was naar mijn mening niet klaar voor de os. Zoveel kracht op dr handen, en te onrustig in het zadel. Ik wil haar absoluut niet afkraaken maar dat is wat ik zie, en mijn mening.