De wolf is terug: er moeten acceptabele oplossingen komen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
DuoPenotti

Berichten: 29479
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-21 17:48

Ja overtreden 20.000 neertellen en weer af moeten breken.
Weet je je kletst handig. Maar het onzin.
Sprookjes. Niet met 2 benen op aarde.

Ik ben de eerste die zegt dat we met teveel op aarde zijn.
Maar dat geeft niet het recht mijn dieren maar aangevallen moeten worden door een kromme wet.
Een kromme wet waarover niet nagedacht word. En een hoop leugens verteld worden. Om mensen naïef te houden. Zodat ze onzin verkondigen wat niet kan. Eigenlijk zoals jij ook doet.

Loretta
Berichten: 8763
Geregistreerd: 11-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-21 17:56

belle_boef schreef:
Wat wil je horen. Overtreed de wet en mak een hogere omheining.

Of de wolf is degen die voor de mens het onderspit moet delven. Alsof die er wat aan kan doen dat hij hier goed gedijt.

En als je wel een toestemming hebt voor een dergelijke omheining. Zou je dat dan ook uitgeven of moet de overheid dat dan financieren?

Hoe je het ook wendt of keert heeft in deze kwestie iedereen anderen belangen. En eerlijk is eerlijk die staan toch echt tegenover elkaar. Want als de een als bescherming voor de wolf een dergelijke omheining mag maken mogen Jantje en Pietje in de stad dat ook opeens ten koste van de zon in hun tuin van anderen.

Het is gewoonweg geen eenvoudige kwestie. Helemaal niet als je kijkt hoeveel de mens al opeist van de natuur. Waarvan je je in Nederland kn afvragen wat natuur hier is aangezien de mens overal al in roert.


Nu vraag ik me toch serieus af. Zijn die paarden en vooral die Shetlandpony's in jouw profiel er nog steeds of is dat oude informatie.
Ik kan namelijk niet begrijpen dat iemand zijn eigen dieren graag op offert aan een wolf namelijk.

Sclimpre
Berichten: 4101
Geregistreerd: 01-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-21 18:01

DuoPenotti schreef:
Ik heb een omheining, hek van gaas, van ruim 20.000 euro staan. Maar dat is niet wolf proof. Niets is wolf proof want ze springen over 2 meter.
Het is wel mijn eigen paarden en honden proof. Ik veroorzaak geen overlast.
En als de gemeente geen vergunning geeft voor 2,5 meter en niet voor fundering. Hoe moet het dan? Want dat geven ze niet. Buiten de 20.000 euro om die ik niet nog eens heb liggen om zoiets te bekostigen.

Dus vertel eens, buiten ophokken om, hoe moet ik mijn dieren beschermen?


Een hek van gaas is idd niet wolf-proof. Maar je kan het gemakkelijk aanpassen door aan de buitenkant boven en onder een schrikdraad te installeren. Dat kost echt geen 20.000€.
Er zullen misschien wolven bestaan die los over 2m springen, die zullen ongeveer even talrijk zijn als paarden die dat doen.
Soms heb ik de indruk dat zogauw het over een wolf gaat dat plots alles onmogelijk wordt. Dat er 100% zekerheid geëist wordt. Terwijl het overgrote deel van de omheiningen van paardenweides veel lager is dan wat het gemiddelde paard kan springen. Daar maakt dan weer niemand zich zorgen over.

Huertecilla

Berichten: 26852
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-21 18:05

Loretta schreef:
Nu vraag ik me toch serieus af. Zijn die paarden en vooral die Shetlandpony's in jouw profiel er nog steeds of is dat oude informatie.
Ik kan namelijk niet begrijpen dat iemand zijn eigen dieren graag op offert aan een wolf namelijk.


Dat is serieus onder de gordel.

belle_boef

Berichten: 10738
Geregistreerd: 13-02-08
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-21 18:13

DuoPenotti schreef:
Ja overtreden 20.000 neertellen en weer af moeten breken.
Weet je je kletst handig. Maar het onzin.
Sprookjes. Niet met 2 benen op aarde.

Ik ben de eerste die zegt dat we met teveel op aarde zijn.
Maar dat geeft niet het recht mijn dieren maar aangevallen moeten worden door een kromme wet.
Een kromme wet waarover niet nagedacht word. En een hoop leugens verteld worden. Om mensen naïef te houden. Zodat ze onzin verkondigen wat niet kan. Eigenlijk zoals jij ook doet.



Wetten kunnen krom zijn. Maar wij mensen willen alles, we willen onze plezieren, veiligheid, etc. En dat kunnen we op hee veel gebieden bereiken. We kunnen onze dieren beschermen door ze in een gok op te sluiten maar dat is tegen de natuurlijke behoeftes van het dier in, we willen dan een hoog hek, of we willen dat de oorzaak wordt verwijderd. We willen alles maar komen er in ons druk bevolkte land steeds meer achter dat we simpelweg niet alles kunnen hebben, kunnen of krijgen. En door onze democratie hebben we heel veel veranderd als bevolking door alle mogelijkheden die we hebben. En dat is allemaal prachtig.
Maar daar zit altijd een grens aan, al dan niet tijdelijk.

Loretta
Berichten: 8763
Geregistreerd: 11-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-21 18:27

Huertecilla schreef:
Loretta schreef:
Nu vraag ik me toch serieus af. Zijn die paarden en vooral die Shetlandpony's in jouw profiel er nog steeds of is dat oude informatie.
Ik kan namelijk niet begrijpen dat iemand zijn eigen dieren graag op offert aan een wolf namelijk.


Dat is serieus onder de gordel.


Waarom is dat onder de gordel?

Lijkt me toch dat je om je dieren geeft.

DuoPenotti

Berichten: 29479
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-21 18:38

Sclimpre schreef:
DuoPenotti schreef:
Ik heb een omheining, hek van gaas, van ruim 20.000 euro staan. Maar dat is niet wolf proof. Niets is wolf proof want ze springen over 2 meter.
Het is wel mijn eigen paarden en honden proof. Ik veroorzaak geen overlast.
En als de gemeente geen vergunning geeft voor 2,5 meter en niet voor fundering. Hoe moet het dan? Want dat geven ze niet. Buiten de 20.000 euro om die ik niet nog eens heb liggen om zoiets te bekostigen.

Dus vertel eens, buiten ophokken om, hoe moet ik mijn dieren beschermen?


Een hek van gaas is idd niet wolf-proof. Maar je kan het gemakkelijk aanpassen door aan de buitenkant boven en onder een schrikdraad te installeren. Dat kost echt geen 20.000€.
Er zullen misschien wolven bestaan die los over 2m springen, die zullen ongeveer even talrijk zijn als paarden die dat doen.
Soms heb ik de indruk dat zogauw het over een wolf gaat dat plots alles onmogelijk wordt. Dat er 100% zekerheid geëist wordt. Terwijl het overgrote deel van de omheiningen van paardenweides veel lager is dan wat het gemiddelde paard kan springen. Daar maakt dan weer niemand zich zorgen over.

Nee want het mag niet hoger van de gemeente, dus hier bovenop een schrikdraad doen mag niet.
Dat lage (lees 160) heeft dus geen zin. En 160 is een mini huppel voor een wolf.

Onderlangs kan, maar ja, wat heeft dat voor nut als ze er met 1 huppel zijn?

Ik zou best wat willen doen hoor, maar het mag niet.
Dat is wat de meeste stoort, er mag hier niets!!

Daarnaast, hoe leuk is het als er over concentratiekampen zouden staan zou het wel ooit gaan mogen?

Nu komen er bij ons nog hazen en konijnen binnen, dan ook niet meer. Waar moeten die heen?

Nee als de wolf maar niets gedaan word...de rest mag stikken. Ook ander wild.

Ik vraag me echt af hoe de andere dat hier dan doen....
Of zitten er nog geen wolven in de buurt, dat kan ook.

DuoPenotti

Berichten: 29479
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-21 20:14

tuinen ook 2,5 meter gaan maken?

Citaat:
Wolfaanval in Dresden: man slaat wolf met bezem
Nadat een wolf verdwaald was op privéterrein, viel hij een man aan. Deze moest terugvechten met een bezem.
Jachtleven 22-09-2021, vertaling Google:
<< "De wolf viel me plotseling aan een toonde zijn tanden": Wat er donderdag in de Dresdense wijk Langebrück (Sachsen) gebeurde, zal Matze Korb niet snel vergeten. Een jonge wolf was de weg kwijtgeraakt en in de tuin van de man beland en zat vast onder het hek van zijn oprit. “Ik belde de politie om te vragen wat ik moest doen. De agenten zeiden me dat ik moest proberen het dier te bevrijden', zei Korb tegen de redactie. Gewapend met een bezem ging de man naar het dier. “Met de bezem duwde ik de wolf onder het hek de straat uit.
Ik schuwde nog maar hem, om hem verder het bos in te drijven. Plotseling draaide de wolf zich om, ontblootte zijn tanden, zette zijn staart op en viel aan', zegt de geschokte bewoner. Het kwam in snel tempo op hem toegesneld. "Gelukkig had ik mijn bezem nog in mijn hand en sloeg er drie keer op het dier in, totdat hij op de grond viel en op straat voor me lag."
"Niet meer ok te lachen"
Stel je voor wat er zou zijn gebeurd als het een volwassen dier was geweest of als hij niets in de hand had om zich te verdedigen, zei Korb. “Op dat moment was het niet meer grappig.” De wolf zou geen enkele schuwheid hebben getoond. Hij moest er zelfs niet aan denken wat er zou zijn gebeurd als het dier de vier en een half jaar oude kleinzoon had ontmoet tijdens het spelen in de tuin. "Sommige mensen denken nog steeds dat de wolf een knuffeldier is."
Incident wordt niet genoemd door het ministerie
Na de aanval herstelde de wolf zich snel, maar vluchtte niet het bos in, maar rende terug naar het dorp. He dier was daar al aanwezig voor het incident. In de ochtend zat de jonge wolf al vast in een ander hek, waar hij door een dierenarts uit moest worden gehaald. “Waarom is de wolf niet verdoofd en teruggebracht naar het bos?”
De opgewonden bewoner toont weinig begrip. In plaats daarvan lieten ze het dier gewoon in het dorp lopen. Het ministerie meldde later dat het gebied 's middags, uren na de incidenten, was gecontroleerd en dat de wolf niet was gevonden.
Waarom werd het tweede incident niet genoemd in het persbericht? Matze Korb kan dat niet verklaren. "Ik heb de wolvenadviseur hierover verteld, maar hij toonde weinig interesse in het incident..." Maar het is nu voor de bewoners duidelijker geworden dat het zo niet verder kan gaan. >>
https://www.jagderleben.de/.../wolfsang ... den-mann...

BaileyMix

Berichten: 7918
Geregistreerd: 03-01-11
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-21 20:19

Loretta schreef:
Waarom is dat onder de gordel?

Lijkt me toch dat je om je dieren geeft.


Het is behoorlijk onder de gordel, om iemands profiel te gaan bekijken en dan zo persoonlijk op de emotie in te spelen. Smerig spelletje. Iemand kan gewoon een andere mening hebben hè, er zit geen goede of foute kant aan deze kwestie.

DuoPenotti

Berichten: 29479
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: De wolf is terug: er moeten acceptabele oplossingen komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-21 20:24

Dat is toch niet onder de gordel? Logische vraag bij dit onderwerp.
Ik vraag me dat ook af wie weide dieren heeft en en hoe deze dat dan oplossen?
Of denken, oooh zal zo'n vaart niet lopen. Kan ook.
Of er ook wolven in de buurt zitten dan.

tamary

Berichten: 29184
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-21 20:34

belle_boef schreef:
Nu wordt als enige optie dus weer afschieten genoemd. Ga je eigen dieren beschermen. Hek er om. Hond er bij om de hond aan te pakken.

Kijk wat je als eigenaar zelf kan doen. Je hoeft niet te wachten op een ander

Kuddebewakingshond roept de baas om met het geweer te komen, dat maakt ze zo effectief, je schiet de wolven die te dicht bij komen (en dat mag in NL niet, afschot is geen optie volgens de interpretatie van de EU wet). Wolf die vee eet (en dus ook niet bang is voor mensen), heeft niet genoeg wild om zich mee te voeden. Daar doe je met hekken, honden en andere preventie niks aan, want er is voor wolf geen alternatieve voedselbron aka de wildstand is te laag. Dat kan door de mens komen in de vorm van jacht, en landgebruik, maar ook heel goed door overbejaging van de wolf zelf. Dan laat je dus je biodiversiteit qua fauna kapot gaan omdat je enkel beschermen mag? Ja, wolf heeft een functie en is in kleine! aantallen zeker nuttig, maar zodra de focus van wild en daarna wolf richting mensen en bebouwing gaat is de jachtdruk door de wolf te groot en dient de mens inderdaad in te grijpen via afschot. Als er nl een andere geschikte plek was voor die wolf, dan was die daar wel heen gegaan. We krijgen nu problemen omdat alle geschikte gebieden vol zitten en er daar (nog) genoeg te eten is voor flinke aangroei van de populatie. Dat zeg geheel niks over de geschiktheid van waar de jonge rondzwervende wolven terecht komen. Het zegt enkel dat ze uit geschikt gebied vandaan komen.

Loretta
Berichten: 8763
Geregistreerd: 11-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-21 20:38

DuoPenotti schreef:
Dat is toch niet onder de gordel? Logische vraag bij dit onderwerp.
Ik vraag me dat ook af wie weide dieren heeft en en hoe deze dat dan oplossen?
Of denken, oooh zal zo'n vaart niet lopen. Kan ook.
Of er ook wolven in de buurt zitten dan.


Dat dus.

Loretta
Berichten: 8763
Geregistreerd: 11-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-21 20:43

DuoPenotti schreef:
tuinen ook 2,5 meter gaan maken?

Citaat:
Wolfaanval in Dresden: man slaat wolf met bezem
Nadat een wolf verdwaald was op privéterrein, viel hij een man aan. Deze moest terugvechten met een bezem.
Jachtleven 22-09-2021, vertaling Google:
<< "De wolf viel me plotseling aan een toonde zijn tanden": Wat er donderdag in de Dresdense wijk Langebrück (Sachsen) gebeurde, zal Matze Korb niet snel vergeten. Een jonge wolf was de weg kwijtgeraakt en in de tuin van de man beland en zat vast onder het hek van zijn oprit. “Ik belde de politie om te vragen wat ik moest doen. De agenten zeiden me dat ik moest proberen het dier te bevrijden', zei Korb tegen de redactie. Gewapend met een bezem ging de man naar het dier. “Met de bezem duwde ik de wolf onder het hek de straat uit.
Ik schuwde nog maar hem, om hem verder het bos in te drijven. Plotseling draaide de wolf zich om, ontblootte zijn tanden, zette zijn staart op en viel aan', zegt de geschokte bewoner. Het kwam in snel tempo op hem toegesneld. "Gelukkig had ik mijn bezem nog in mijn hand en sloeg er drie keer op het dier in, totdat hij op de grond viel en op straat voor me lag."
"Niet meer ok te lachen"
Stel je voor wat er zou zijn gebeurd als het een volwassen dier was geweest of als hij niets in de hand had om zich te verdedigen, zei Korb. “Op dat moment was het niet meer grappig.” De wolf zou geen enkele schuwheid hebben getoond. Hij moest er zelfs niet aan denken wat er zou zijn gebeurd als het dier de vier en een half jaar oude kleinzoon had ontmoet tijdens het spelen in de tuin. "Sommige mensen denken nog steeds dat de wolf een knuffeldier is."
Incident wordt niet genoemd door het ministerie
Na de aanval herstelde de wolf zich snel, maar vluchtte niet het bos in, maar rende terug naar het dorp. He dier was daar al aanwezig voor het incident. In de ochtend zat de jonge wolf al vast in een ander hek, waar hij door een dierenarts uit moest worden gehaald. “Waarom is de wolf niet verdoofd en teruggebracht naar het bos?”
De opgewonden bewoner toont weinig begrip. In plaats daarvan lieten ze het dier gewoon in het dorp lopen. Het ministerie meldde later dat het gebied 's middags, uren na de incidenten, was gecontroleerd en dat de wolf niet was gevonden.
Waarom werd het tweede incident niet genoemd in het persbericht? Matze Korb kan dat niet verklaren. "Ik heb de wolvenadviseur hierover verteld, maar hij toonde weinig interesse in het incident..." Maar het is nu voor de bewoners duidelijker geworden dat het zo niet verder kan gaan. >>
https://www.jagderleben.de/.../wolfsang ... den-mann...


Eens is iemand het eerste wolvenslachtoffer. De wolf verliest meer en meer zijn schuwheid en vervolgens zullen we horen dat we daar dan ook maar mee moeten leven.

Maar dan over dat bevrijden van een wolf die vast zit in een hek. No Way dat ik zo'n wolf ooit zal helpen. Dat mag de politie dan zelf maar komen doen. Of nog beter, laat een paar van die groene gasten het kunstje maar even komen flikken. Ik ga me niet aan zo'n gevaarlijk beest wagen. Dit keer is het dan goed afgelopen maar het is een behoorlijk gevaarlijke situatie.

Ayasha
Blogger

Berichten: 57938
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-21 20:45

Sclimpre schreef:
Een hek van gaas is idd niet wolf-proof. Maar je kan het gemakkelijk aanpassen door aan de buitenkant boven en onder een schrikdraad te installeren. Dat kost echt geen 20.000€.
Er zullen misschien wolven bestaan die los over 2m springen, die zullen ongeveer even talrijk zijn als paarden die dat doen.
Soms heb ik de indruk dat zogauw het over een wolf gaat dat plots alles onmogelijk wordt. Dat er 100% zekerheid geëist wordt. Terwijl het overgrote deel van de omheiningen van paardenweides veel lager is dan wat het gemiddelde paard kan springen. Daar maakt dan weer niemand zich zorgen over.

ik denk dat jij een wolf danig onderschat. Zo zeldzaam zijn de herdershonden die over 2m geraken niet. Daar springen ze niet perse los over, de meeste hekwerken die zo hoog zijn, zijn, zoals gaas, beklimbaar. Het zou je verbazen hoeveel niet speciaal getrainde huis-tuin- en keuken honden daar overheen geraken mits de juiste motivatie. En voor de wolf is de motivatie het dier dat er binnen loopt.

Ga je naar de 1.80 wat de max hoogte zou zijn wil je er nog stroomdraad boven zetten (en in belgie moet je al voor alles boven de 1.8m een vergunning hebben overigens.) dan wordt het springbaar. En nee, ook díe herders zijn niet zo zeldzaam die daar los overheen kunnen springen met een 2 a 3tal meter aan loop. :-)
Een wolf is dan nog eens groter dan de gemiddelde herder en sterker. Kracht hebben ze ook meer dan voldoende.

ikkedus
Berichten: 3276
Geregistreerd: 24-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-21 23:26

Net dit filmpje gezien op FB: (foto van filmpje)
Afbeelding

Ik kreeg het filmpje niet geschikt om te delen. De wolf klimt gewoon via dit grove gaas omhoog en ook over een overhangende rand van ongeveer 60cm.
Tja, wat dan?
Het gaas onder enorme klap stroom zetten ws, maar dat lijkt me nogal gevaarlijk en lastig om de stroom constant te houden.

Kuggur

Berichten: 13893
Geregistreerd: 04-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-21 23:52

DuoPenotti schreef:
Hoeveel dezelfde topics gaan we nog krijgen?

Dit dus. En steeds weer dezelfde onzinnige "oplossingen" die langskomen, van lachwekkende omheininkjes van anderhalve meter hoog, de steeds weer voorgestelde waakhonde en -ezels tot "dan zet je ze 's nachts toch binnen" etc etc.
:O

Dagahra

Berichten: 881
Geregistreerd: 22-08-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-21 00:02

belle_boef schreef:
Wat wil je horen. Overtreed de wet en schiet de wolf neer

:D

Loretta
Berichten: 8763
Geregistreerd: 11-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-21 07:43

ikkedus schreef:
Net dit filmpje gezien op FB: (foto van filmpje)
[ [url=m/Q5l8ED.png]Afbeelding[/url] ]

Ik kreeg het filmpje niet geschikt om te delen. De wolf klimt gewoon via dit grove gaas omhoog en ook over een overhangende rand van ongeveer 60cm.
Tja, wat dan?
Het gaas onder enorme klap stroom zetten ws, maar dat lijkt me nogal gevaarlijk en lastig om de stroom constant te houden.


Boven aan de top moet stroom gemaakt maar dan wel op een manier dat de wolf tijdens het klimmen geaard is. Ook de onderkant mag je natuurlijk niet vergeten zodat de wolf er niet onderdoor kan graven.

DuoPenotti

Berichten: 29479
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: De wolf is terug: er moeten acceptabele oplossingen komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-21 07:51

Dit zou je met stroomdraad inderdaad op kunnen lossen.
Maar kijk eens wat een gevangenis hekwerk..... mooi in de natuur :j
Fijn ook voor andere wilde dieren.

DuoPenotti

Berichten: 29479
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-21 07:53

Dagahra schreef:
belle_boef schreef:
Wat wil je horen. Overtreed de wet en schiet de wolf neer

:D

Nee zorg dat de wet zo is dat dieren die te dicht bij komen neer geschoten mogen worden.
Dieren in het bos laten waar ze zijn.

Hier is te weinig leefruimte, daarom komen ze uit de bossen.
Weinig leefruimte is ook voor die dieren niet fijn, maar dat word niet begrepen...

Jorex

Berichten: 9946
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Re: De wolf is terug: er moeten acceptabele oplossingen komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-21 08:16

Ik ben eigenlijk wel benieuwd of er ook gevallen zijn bij een natuurlijke paddock paradijs zonder hoeken. In theorie zou dan het paard wel worden opgejaagd maar die kan dan nooit vast komen te staan in een hoek door de afgeronde hoeken. Ik weet niet hoe snel een wolf is, maar theoretisch zouden ze dan weg kunnen rennen in cirkels met de wolf er achter aan. En dan geeft de wolf het een keer op, net als een leeuw bij een antilope die te vlot loopt, zullen ze niet lang op topsnelheid er achter aan kunnen.

Loretta
Berichten: 8763
Geregistreerd: 11-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-21 08:29

DuoPenotti schreef:
Nee zorg dat de wet zo is dat dieren die te dicht bij komen neer geschoten mogen worden.
Dieren in het bos laten waar ze zijn.

Hier is te weinig leefruimte, daarom komen ze uit de bossen.
Weinig leefruimte is ook voor die dieren niet fijn, maar dat word niet begrepen...


De wolvenliefhebbers weten heel goed dat dan elke wolf hier afgeschoten gaat worden simpelweg omdat het praktisch onmogelijk is voor de wolf om mensen te mijden. Maar dit is wel de enige manier waarop het zou kunnen werken. Alleen erkennen dat Nederland daar niet het geschikte land voor is dat is iets wat ze koste wat kost niet willen.

Popstra
Berichten: 13750
Geregistreerd: 21-06-08

Re: De wolf is terug: er moeten acceptabele oplossingen komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-21 08:52

Wat moeten wij hier nou met de regels die in Duitsland gelden?

criollo_yess

Berichten: 1074
Geregistreerd: 11-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-21 09:37

Jorex schreef:
Ik ben eigenlijk wel benieuwd of er ook gevallen zijn bij een natuurlijke paddock paradijs zonder hoeken. In theorie zou dan het paard wel worden opgejaagd maar die kan dan nooit vast komen te staan in een hoek door de afgeronde hoeken. Ik weet niet hoe snel een wolf is, maar theoretisch zouden ze dan weg kunnen rennen in cirkels met de wolf er achter aan. En dan geeft de wolf het een keer op, net als een leeuw bij een antilope die te vlot loopt, zullen ze niet lang op topsnelheid er achter aan kunnen.


Tot de wolven met 2 of meer zijn..... Denk ook niet dat een enkele zwervende wolf zo gauw groot vee pakt. Dat is roedelwerk.

Kuggur

Berichten: 13893
Geregistreerd: 04-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-21 09:48

Jorex schreef:
Ik ben eigenlijk wel benieuwd of er ook gevallen zijn bij een natuurlijke paddock paradijs zonder hoeken. In theorie zou dan het paard wel worden opgejaagd maar die kan dan nooit vast komen te staan in een hoek door de afgeronde hoeken. Ik weet niet hoe snel een wolf is, maar theoretisch zouden ze dan weg kunnen rennen in cirkels met de wolf er achter aan. En dan geeft de wolf het een keer op, net als een leeuw bij een antilope die te vlot loopt, zullen ze niet lang op topsnelheid er achter aan kunnen.

Hahaha, dat is hilarisch! _O-
Stel je je dat serieus zó voor?