Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 2 van de 4 [ 90 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Corona update: Geen amateursport tussen 17.00 en 5.00 uur

 
Profiel   

Voor teamsporten ook rare consequenties, de nieuwe regels.
Door de week niet trainen, maar in het weekend wel wedstrijden :+
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-11-21 12:39 



 
Profiel   

Maar individueel rijden mag wel. Dus met een eigen paard heb je een stuk minder last van de maatregelen. Voor lesklanten is het heel vervelend en ook voor de manegehouders. Zie het maar weer rond te breien.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-11-21 12:55 



 
Profiel   

Ik ben een maand geleden ivm mentale gezondheid weer gaan rijden. Op een manege. 'S avonds omdat ik overdag werk :+ Ik merk dat ik bij paardrijden de tijd vergeet, en dat gebeurt bij een blokje om wandelen of fietsen niet. Dus voor mij hebben de nieuwe maatregelen zeker impact. Dus dit is even jammer.

Ik weet niet wat er gebeurd als iedereen die doordeweeks niet kan rijden, in het weekend wil rijden. Als het om de paarden kan (genoeg paarden voor het aantal lessen/uren) dan krijg je juist piekdrukte.

Aan de andere kant, geen idee welke andere maatregelen je zou kunnen nemen. Er zijn altijd mensen die er 'last' van hebben.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-11-21 13:17 



 
Profiel   

Ik moet nu maar gaan rondvragen of er iemand is bij wie ik thuis even kan rijden. Ik heb een heethoofd van een pony die op de weg niet te vertrouwen is en die zet ik ook liever niet stil voor 2 weken. Thuis geen bak en het land is te nat om in te rijden. Dus daar zit je dan. Verder ben ik graag s avonds er even uit. Dus ik baal erg. Vooral het paardrijden had ik net weer wat opgepakt en vertrouwen in mijn eigen kunnen opgebouwd en nu mag dat niet meer..

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-11-21 13:22 



 
Profiel   

Waarom mag jij niet meer dan? Je mag je eigen pony toch beweging geven.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-11-21 13:23 



 
Profiel   

Ik rij op manegepaarden. Mijn eigen is een shetlander die ik voor de kar heb staan. Veel stallen in de buurt willen mij niet eens in hun bak hebben ook, want menners rijden de bodem kapot. :o?
Maar ik heb een paar mensen aan wie ik het kan vragen en misschien mogen we ter compensatie vrij rijden. Dan doe ik dat 1 keer en komt t ook wel goed. Dat heb ik afgelopen voorjaar ook gedaan, alleen toen was t verschil dat ik daarna weer met m naar buiten kon.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-11-21 13:29 



 
Profiel   

[ img ]
Met z'n 4 les mag ook, en individuele lessen mogen ook. Het staat er verwarrend maar t kan wel

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-11-21 19:29 



 
Profiel   

Hoe staat dat er dan?

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-11-21 19:35 



 
Profiel   

Yontheke schreef
Ja want als je sport voor 17:00u is er blijkbaar niets aan de hand en kan je geen Corona hebben? Blij dat ik in België woon met zulke regels zeg. Je zal je paard maar niet mogen doen. Werken mag blijkbaar altijd wel.



Soms denk ik echt serieus, snap je het wel.
Is toch ook compleet logisch deze stap.

Ik begrijp het helemaal, even allemaal doorbijten een kennis van mij is zijn moeder en vader verloren binnen 24 uur aan Corona het zullen jullie ouder zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-11-21 19:38 



 
Profiel   

Paardrijden is geen sport toch ? :Y)

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-11-21 20:13 



 
Profiel   

[ img ]
Kookaburra schreef
Hoe staat dat er dan?

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-11-21 20:17 



 
Profiel   

Maar dat geldt niet op sportlocaties. En wat is een manege.....

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-11-21 20:39 



 
Profiel   

Dan schijnt er dus een formulier te zijn waarmee je kan aanvragen of de term sportlocatie eraf kan, - maak je er een pensionstal van dan? Ik vind alles erg door elkaar heen lopen

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-11-21 20:41 



 
Profiel   

Anouk_H schreef
Ik werk fulltime, ik vertrek om 6u sochtends, in het donker. Dus voor het werk nog gaan rijden heeft totaal geen zin, en om 18u als ik thuis kom is het ook donker. Lekker depressief deze regels


Dat het donker is als je van je werk komt, komt niet door de regels van het kabinet…;). Zie het eens van de positieve kant: de paarden zorgen in ieder geval nog voor een uitzonderingspositie.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-11-21 20:41 



 
Profiel   

knollentuin schreef
Dan schijnt er dus een formulier te zijn waarmee je kan aanvragen of de term sportlocatie eraf kan, - maak je er een pensionstal van dan? Ik vind alles erg door elkaar heen lopen


Ik weet niet of dat belastingtechnisch dan weer aantrekkelijk is voor een manege. Ik weet de regels niet hoor, maar ik kan me zo voorstellen dat je de kosten van de manegepaarden dan niet meer als onkosten mag opvoeren, enkel voor de pensionners. Is er iemand die daar verstand van heeft?

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-11-21 20:43 



 
Profiel   

Mijn dochter komt er nog goed mee weg aangezien ze een leasepony heeft en heel goed alleen met hem uit de voeten kan.

Alleen al die andere manege klanten, het is toch vreselijk?! Volwassenen hebben wellicht begrip, maar al die kleintjes die nu niet kunnen rijden..... Zo sneu!

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-11-21 21:24 



 
Profiel   

BloemBloem schreef
Mijn dochter komt er nog goed mee weg aangezien ze een leasepony heeft en heel goed alleen met hem uit de voeten kan.

Alleen al die andere manege klanten, het is toch vreselijk?! Volwassenen hebben wellicht begrip, maar al die kleintjes die nu niet kunnen rijden..... Zo sneu!


Misschien voor 17 uur of in het weekend?

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-11-21 21:28 



 
Profiel   

tita schreef
Yontheke schreef
Ja want als je sport voor 17:00u is er blijkbaar niets aan de hand en kan je geen Corona hebben? Blij dat ik in België woon met zulke regels zeg. Je zal je paard maar niet mogen doen. Werken mag blijkbaar altijd wel.



Soms denk ik echt serieus, snap je het wel.
Is toch ook compleet logisch deze stap.

Ik begrijp het helemaal, even allemaal doorbijten een kennis van mij is zijn moeder en vader verloren binnen 24 uur aan Corona het zullen jullie ouder zijn.


We bijten al bijna 2 jaar door en ik begin mij echt een beetje te irriteren aan 'ik ben die en die verloren aan corona' alsof andere ziektes niet meer mee tellen 8)7 Daar overlijden ook mensen dagelijks aan die een lange strijd hebben gevoerd of juist nu niet geholpen konden worden.

Inmiddels neig ik ook steeds meer naar een verplichte vaccinatie voor iedereen die dat gewoon kan.

Ik kan gelukkig sporten op mijn werk, ik sport nl ook voor mijn gezondheid. Er is nu geen plek voor een hernia operatie dus voor mij heel belangrijk om mijn spierconditie goed te houden. Verder wil ik mijn verloren 7kg er ook graag afhouden.
Mijn sportschool is aan het kijken of de avond lessen naar een middag kunnen of dat ze in het weekend langer open blijven (sluiten nu rond 1 uur). En ik ben blij dat ik op woensdag vrij ben.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-11-21 21:37 



 
Profiel   

In mijn geval mogen we nu vrij rijden op de manege pony waar we op ingedeeld zijn ipv les ivm dat de pony's moeten lopen en dan valt t onder het welzijn van het paard. Anders gaat hun conditie te ver achteruit en kunnen ze niet de lessen rijden nadat de maatregelen worden opgeheven. Dus mijn "les" gaat gewoon door. In het weekend zijn er overigens al andere lessen en hetzelfde geldt ook voor overdag, dus verschuiven gaat ook niet even zomaar. Ik vind het zelf een prima oplossing, we rijden buiten dus het risico op besmetting was toch al minimaal en op een paard houd je ook wel afstand van anderen. Wel of geen les maakt mij dan niet zoveel uit. De pony's moeten toch beweging houden. En zo kom ik er toch nog 1 keertje uit qua hobby's. Al mijn andere dingen gaan niet door, mennen met mijn eigen pony, spelen in een korps en dansles moet ik wel missen..

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-11-21 00:20 



 
Profiel   

Marije_jiplover schreef
Voor teamsporten ook rare consequenties, de nieuwe regels.
Door de week niet trainen, maar in het weekend wel wedstrijden :+

Jaa hier verbaas ik me ook over.

Ik heb gelukkig mijn paard aan huis staan met buitenbak en verlichting. Alleen met dit weer rij ik liever binnen. De vorige lockdown mochten wij ook nog individueel in de vereniging(binnen)bak rijden. Ik heb hoop dat ze dit ook weer met de gemeente kunnen regelen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-11-21 03:08 



 
Profiel   

Bij onze vereniging gaan de lessen niet door, maar mag je wel komen vrijrijden. Ook in de binnenbak na 17.00 uur.
Verzoek om alleen te komen of als t niet anders kan max 1 begeleider.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-11-21 10:41 



 
Profiel   

tita schreef
Yontheke schreef
Ja want als je sport voor 17:00u is er blijkbaar niets aan de hand en kan je geen Corona hebben? Blij dat ik in België woon met zulke regels zeg. Je zal je paard maar niet mogen doen. Werken mag blijkbaar altijd wel.



Soms denk ik echt serieus, snap je het wel.
Is toch ook compleet logisch deze stap.

Ik begrijp het helemaal, even allemaal doorbijten een kennis van mij is zijn moeder en vader verloren binnen 24 uur aan Corona het zullen jullie ouder zijn.


Ik snap het echt wel. Maak eerst al maar eens de vaccinatie verplicht en kijk dan welke rare regels nog nodig zijn. Serieus, als ik om 16u op een paard zit of in een restaurant zit ben je minder besmettelijk als na een ander uur? Dat vind ik niet logisch nee. Mensen verplaatsen zich even goed om te gaan werken en dat mag wel. Wat met mensen die in supermarkten werken of gewone winkels? Die hebben echt een hoop meer risico dan dat je met 4 gevaccineerde mensen in een restaurant aan tafel gaat zitten of je paard staat te poetsen hoor.

En ja, mijn moeder en beide grootouders hebben ook Corona gehad trouwens.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-11-21 11:53 



 
Profiel   

Het gaat niet zo zeer om die tijd het gaat om verminderen van de mensen op spreidingslocaties

Op de sportschool kom je meer verschillende mensen tegen dan op de zaak en als iedereen zich aan de regels houdt kun je het goed indimmen.
De gemiddelde mens is pas 16-18 klaar met werken dus heel veel win win situatie

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-11-21 11:58 



 
Profiel   

Dammie schreef
Ja deze maatregel gaat de gezondheid van de thuiswerkende Nederlander absoluut positief beïnvloeden: na een werkdag achter het beeldscherm kun je prima verder met andere beeldschermen ontspannen en je lijf soepel houden.
:roll:


Ook als je een fysiek beroep hebt en gezond wil leven word je gestraft. Ik werk tot 16.00. Door de weeks sporten kan niet meer en in het weekend is het stervensdruk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-11-21 11:58 



 
Profiel   

Lous schreef
Dammie schreef
Ja deze maatregel gaat de gezondheid van de thuiswerkende Nederlander absoluut positief beïnvloeden: na een werkdag achter het beeldscherm kun je prima verder met andere beeldschermen ontspannen en je lijf soepel houden.
:roll:


Ook als je een fysiek beroep hebt en gezond wil leven word je gestraft. Ik werk tot 16.00. Door de weeks sporten kan niet meer en in het weekend is het stervensdruk.


Begin je eerder
Werk door in je pauze
Je vraagt of je 2 dagen langer mag blijven om andere dag eerder weg te gaan
Neemt uren op
Of je werkt tijdelijk minder

denken in oplossingen ipv problemen …goed lukt niet altijd maar er is wel een weg hoor
Toen de scholen sloten ging ik van 28 naar 23 uur terwijl we recht hadden op opvang heb namelijk cruciaal beroep
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-11-21 12:02 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 2 van de 4 [ 90 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen