Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 3 van de 4 [ 90 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Corona update: Geen amateursport tussen 17.00 en 5.00 uur

 
Profiel   

Het concept is eerder dat veel mensen werken tot 16.30/17.00 uur en dat ze dus hopen/willen dat iedereen gewoon naar huis gaat/thuis blijft. Het simpele "blijf thuis tenzij het niet anders kan" werkt niet echt meer. Dus dan maar zorgen dat er niks te beleven is buitenhuis.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-11-21 11:03 



 
Profiel   

Voor een keertje ben ik blijer met de Belgische maatregelen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-11-21 11:03 



 
Profiel   

tita schreef
Begin je eerder
Werk door in je pauze
Je vraagt of je 2 dagen langer mag blijven om andere dag eerder weg te gaan
Neemt uren op
Of je werkt tijdelijk minder

denken in oplossingen ipv problemen …goed lukt niet altijd maar er is wel een weg hoor
Toen de scholen sloten ging ik van 28 naar 23 uur terwijl we recht hadden op opvang heb namelijk cruciaal beroep


Eerder beginnen/doorwerken in de pauzes mag niet ivm veiligheidsregels.Er zijn dan niet genoeg mensen op de vloer.
Dat geld ook voor langer blijven.
Aangezien ik over ben genomen heb ik geen vrije en/of ADV uren meer.
Tijdelijk minder werken is ook geen oplossing. Aangezien ik op dit moment elke cent heel hard nodig heb.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-11-21 11:18 



 
Profiel   

Veulen84 schreef
Het concept is eerder dat veel mensen werken tot 16.30/17.00 uur en dat ze dus hopen/willen dat iedereen gewoon naar huis gaat/thuis blijft. Het simpele "blijf thuis tenzij het niet anders kan" werkt niet echt meer. Dus dan maar zorgen dat er niks te beleven is buitenhuis.


Dit dus. En ik ga met tita mee. Denken in oplossingen ipv problemen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-11-21 11:29 



 

tita schreef
Het gaat niet zo zeer om die tijd het gaat om verminderen van de mensen op spreidingslocaties

Op de sportschool kom je meer verschillende mensen tegen dan op de zaak en als iedereen zich aan de regels houdt kun je het goed indimmen.
De gemiddelde mens is pas 16-18 klaar met werken dus heel veel win win situatie
Waar is het bewijs dat mensen besmet raken bij het sporten? Nederland heeft niet eens een fatsoenlijk test & trace systeem, dus het is puur giswerk waar de meeste mensen besmet raken, en de meest waarschijnlijke optie is in de woonkamer, niet in de sportschool of in de plaatselijke supermarkt.

Wat betreft het "even doorbijten," dat horen we al tijden, maar dat "even doorbijten" komt geen eind aan. Mensen willen leven, en ik ga liever volgende week dood, aan corona of iets anders, dan dat ik bij wijze van spreken 80 wordt, maar decennialang met de handrem erop heb moeten leven. "Leven" houdt meer in dan een kloppend hartje en juist sporten houdt mensen fysiek én mentaal fit.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-11-21 11:29 



 
Profiel   

tita schreef
Begin je eerder
Werk door in je pauze
Je vraagt of je 2 dagen langer mag blijven om andere dag eerder weg te gaan
Neemt uren op
Of je werkt tijdelijk minder

denken in oplossingen ipv problemen …goed lukt niet altijd maar er is wel een weg hoor
Toen de scholen sloten ging ik van 28 naar 23 uur terwijl we recht hadden op opvang heb namelijk cruciaal beroep


Denk je dat cliënten blij zijn als ik zeg dat ze om 6 uur mogen komen ipv 8? Velen vinden 10 uur al vroeg :+

Begrijp je wel, maar helaas is een agenda niet altijd zo even om te gooien.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-11-21 11:57 



 
Profiel   

Ik ga liever dood met de handrem op mijn 80ste zeker niet liever volgende week.

Soms denk ik de mensen die het hardst roepen dat het kut is en dat Nederland te weinig doet en wat allemaal fout is….. zoveel anders moeten leven.

Nederland is niet het enigste land bijna de hele wereld lijdt er onder, of heeft ermee te maken.
Probeer gewoon beste van te maken ipv zo lopen schreeuwen en schelden

En sorry hoor maar sportende Nederlanders en Corona hygiëne gaat niet samen.
Toen ik fanatiek sportte in gezonden tijden waren legio mensen die de apparaten zaten maar niet schoon maakte of mensen die fanatiek zweten en ook zo’n druppel kan bij jou komen of op de deurpost blijven zitten

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-11-21 12:03 



 
Profiel   

Fitzroy schreef
Veulen84 schreef
Het concept is eerder dat veel mensen werken tot 16.30/17.00 uur en dat ze dus hopen/willen dat iedereen gewoon naar huis gaat/thuis blijft. Het simpele "blijf thuis tenzij het niet anders kan" werkt niet echt meer. Dus dan maar zorgen dat er niks te beleven is buitenhuis.


Dit dus. En ik ga met tita mee. Denken in oplossingen ipv problemen.


Het is niet mijn situatie: maar iemand met een fulltime kantoorjob waarbij permanentie tussen 9 en 17 uur verplicht is, zie ik bv. niet zo snel een oplossing voor om toch aan de wekelijkse hoeveelheid sport te komen. Misschien met zijn allen lekker op een hoopje in het weekend? Of in de ochtend vroeg opstaan en dan gaan, maar dat gaat dan ook alleen maar als je geen kinderen of honden hebt die die ochtenden al inpalmen.
Veel oplossingen zijn ook niet afhankelijk van het individu zelf, maar eerder van externe partijen: bv. een werkgever die zich flexibeler opstelt, een sportschool die extra openingsuren hanteert,... maar als dat er allemaal niet is, dan heb je als individu ook niet eindeloze oplossingsmogelijkheden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-11-21 12:05 



 
Profiel   

Oplossingen zijn er gewoon voor veel beroepen niet.
Daar heb je gewoon vaste tijden en klaar.

Mijn vriend kon eindelijk weer naar de hondenschool, buiten. Met 9 man op 1 hectare. In groepjes verdeeld. Met de honden zouden ze echt wel afstand van elkaar.
Hij vertrekt in de ochtend om 6.30 en in de avond is hij tussen 18 en 19.30 thuis.
Is vrachtwagenchauffeur en dat kan echt niet anders.

En vergaat de wereld nu, nee.
Maar jammer is het wel.
En zullen daar besmettingen komen, hoe groot is die kans??

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-11-21 12:10 



 

tita schreef
Ik ga liever dood met de handrem op mijn 80ste zeker niet liever volgende week.

Soms denk ik de mensen die het hardst roepen dat het poedersuiker is en dat Nederland te weinig doet en wat allemaal fout is….. zoveel anders moeten leven.

Nederland is niet het enigste land bijna de hele wereld lijdt er onder, of heeft ermee te maken.
Probeer gewoon beste van te maken ipv zo lopen schreeuwen en schelden

En sorry hoor maar sportende Nederlanders en Corona hygiëne gaat niet samen.
Toen ik fanatiek sportte in gezonden tijden waren legio mensen die de apparaten zaten maar niet schoon maakte of mensen die fanatiek zweten en ook zo’n druppel kan bij jou komen of op de deurpost blijven zitten
Prima, blijf jij binnen, gaan de mensen die graag door willen met hun leven, daarmee door. Probleem opgelost, iedereen blij. :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-11-21 13:22 



 
Profiel   

Het is niet alleen sportschool. Zelfs de tennisbanen moeten dicht, daar sta je toch echt wel enkele meters van elkaar vandaan in de buitenlucht. En dan heb je als (ic) verpleegkundige net je 9 uurs dienst gedaan en wil je heel even ontspannen/ sporten en dan kan dat niet. Terwijl de mensen met overgewicht op de ic liggen.

En het mooiste is nog wel, de kerken mogen wel open na 17 uur. Zonder qrcode.

Weet ook geen oplossing maar sportgelegenheden sluiten in deze tijd is wel het belachelijkste idee. Een groot deel van de opnames had voorkomen kunnen worden door een andere leefstijl. Dat is het grootste probleem in Nederland.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-11-21 13:34 



 
Profiel   

Mkango schreef
tita schreef
Ik ga liever dood met de handrem op mijn 80ste zeker niet liever volgende week.

Soms denk ik de mensen die het hardst roepen dat het poedersuiker is en dat Nederland te weinig doet en wat allemaal fout is….. zoveel anders moeten leven.

Nederland is niet het enigste land bijna de hele wereld lijdt er onder, of heeft ermee te maken.
Probeer gewoon beste van te maken ipv zo lopen schreeuwen en schelden

En sorry hoor maar sportende Nederlanders en Corona hygiëne gaat niet samen.
Toen ik fanatiek sportte in gezonden tijden waren legio mensen die de apparaten zaten maar niet schoon maakte of mensen die fanatiek zweten en ook zo’n druppel kan bij jou komen of op de deurpost blijven zitten
Prima, blijf jij binnen, gaan de mensen die graag door willen met hun leven, daarmee door. Probleem opgelost, iedereen blij. :)


Hoeft niet ik ben geen zeikerd zoals velen ik leef de regels na, pas me aan.
Waar ik tegen aanloop zoek ik een oplossing, en die zijn er wel.
Voor iedereen je moet er alleen voor open staan.

Omdat ik me flexibel openstel, opstel en aanpas en de situatie van allen kant begrijp heb ik er gewoon geen last van.
Enkel dat mondkapje zorgt voor belemmeringen met mijn doofheid en benauwdheid maar ook daar zorg ik voor een oplossing _/-\o_
En zo is het voorbij zonder dat je je teveel irriteert

Maar ga jij je lekker opvreten dat je leven over is :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-11-21 13:36 



 
Profiel   

Mkango schreef
tita schreef
Ik ga liever dood met de handrem op mijn 80ste zeker niet liever volgende week.

Soms denk ik de mensen die het hardst roepen dat het poedersuiker is en dat Nederland te weinig doet en wat allemaal fout is….. zoveel anders moeten leven.

Nederland is niet het enigste land bijna de hele wereld lijdt er onder, of heeft ermee te maken.
Probeer gewoon beste van te maken ipv zo lopen schreeuwen en schelden

En sorry hoor maar sportende Nederlanders en Corona hygiëne gaat niet samen.
Toen ik fanatiek sportte in gezonden tijden waren legio mensen die de apparaten zaten maar niet schoon maakte of mensen die fanatiek zweten en ook zo’n druppel kan bij jou komen of op de deurpost blijven zitten
Prima, blijf jij binnen, gaan de mensen die graag door willen met hun leven, daarmee door. Probleem opgelost, iedereen blij. :)

Denk je niet dat iedereen door wil met z’n leven? :+ Niemand zit te wachten op een pandemie, maar je kunt in de huidige situatie twee dingen doen: of je blijft overal een probleem van maken, of je telt je zegeningen en probeert zoveel mogelijk in oplossingen te denken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-11-21 13:56 



 
Profiel   

Vorige lockdown was er toch een avondklok vanaf 20 uur? Dan had je nog iets speling. Wat zal de reden zijn dat het nu nog rigoureuzer is, aangezien de situatie net zo nijpend is?

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-11-21 14:26 



 
Profiel   

omdat het nu geen avondklok is zoals die van vorige keer.
Dit gaat om sport enz, niet over thuisbezoek.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-11-21 14:29 



 
Profiel   

Lithya schreef
Vorige lockdown was er toch een avondklok vanaf 20 uur? Dan had je nog iets speling. Wat zal de reden zijn dat het nu nog rigoureuzer is, aangezien de situatie net zo nijpend is?

omdat het geen avondklok is.

Toen er een avondklok was vanaf 9 uur trouwens mocht niet meer op bezoek niet sporten sowieso niet. Sportscholen enzo waren toen helemaal dicht en teamsporten verboden.

Nu mag dat allemaal overdag gewoon wel.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-11-21 14:32 



 
Profiel   

Dat er nu geen avondklok is, is mij duidelijk. Als alles vanaf 17 uur dicht moet zijn, heb je toch ongeveer hetzelfde resultaat, hetzij minder agressief

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-11-21 16:13 



 
Profiel   

Ik vind de avondklok om 8 u voor sporten beter- je zit dan wel weer met ergens heen kunnen savonds nog na 8 dat dan afvalt

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-11-21 16:18 



 

tita schreef
Hoeft niet ik ben geen zeikerd zoals velen ik leef de regels na, pas me aan.
Waar ik tegen aanloop zoek ik een oplossing, en die zijn er wel.
Voor iedereen je moet er alleen voor open staan.

Omdat ik me flexibel openstel, opstel en aanpas en de situatie van allen kant begrijp heb ik er gewoon geen last van.
Enkel dat mondkapje zorgt voor belemmeringen met mijn doofheid en benauwdheid maar ook daar zorg ik voor een oplossing _/-\o_
En zo is het voorbij zonder dat je je teveel irriteert

Maar ga jij je lekker opvreten dat je leven over is :')
Dat laatste zie je mij nergens zeggen, maar blijkbaar gaat discussiëren op de bal of je verplaatsen in mensen zónder flexibele werktijden of een reataurant dat weer dicht moet je pet wat te boven, dus ik laat het erbij. Hoeft je brein zich niet zo in te spannen op de zondagmiddag. :(:)

Laurie schreef
Denk je niet dat iedereen door wil met z’n leven? :+ Niemand zit te wachten op een pandemie, maar je kunt in de huidige situatie twee dingen doen: of je blijft overal een probleem van maken, of je telt je zegeningen en probeert zoveel mogelijk in oplossingen te denken.
Tita zegt zelf dat ze liever nog decennia met de handrem erop leeft dan op jongere leeftijd overlijdt, dus daar ging ik op in. Wel bij de les blijven en geen dingen impliceren die ik niet eens zeg.

Dat laatste is ook lekker makkelijk gezegd als je, net als ik, flexibele werktijden hebt en een eigen paard hebt staan, maar voor veel mensen is dat gewoon geen optie. En dat is ook waar het spaak gaat in de steun voor veel maatregelen: de mensen die het hardst roepen dat ze er geen last van hebben, zijn of de mensen die de regels bedacht hebben, of mensen die toch in behoorlijk wat luxe leven en hun leven niet veel zien veranderen, en anders de middelen hebben om er toch wat van te maken. Dat is simpelweg niet voor iedereen weggelegd.

Nog los van het feit dat de regels gewoon slecht onderbouwd worden. Waar is het bewijs dat de meeste mensen besmet worden in winkels en tijdens het sporten? Want die vraag zie ik niemand beantwoorden, de regering niet en de voorstanders van de regels ook niet. Dus kom maar op met die feitelijke onderbouwing. :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-11-21 16:23 



 
Profiel   

Wanneer een regel mij amper of niet raakt of ik voldoende mogelijkheden heb om "in oplossingen te denken" dan is het gemakkelijk. Wanneer een regel echter wel voor een groot stuk aan je leven en/of inkomsten raakt of je weinig andere opties over houdt, dan mag je heus wel even openlijk balen.
Je kan namelijk ook beide: én de regels volgen én snappen dat niet iedereen hetzelfde is, niet iedereen dezelfde veerkracht heeft en niet iedereen dezelfde dingen belangrijk vindt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-11-21 16:28 



 
Profiel   

karuna schreef
Amber anne ik heb vorig jaar een stuk slaapkamer opgeofferd om een minisportschooltje in te richten. Ik moet ook blijven trainen om mijn lichaam werkend te houden. Bank, twee soorten stangen, gewichten. Dumbells. En wat trainingsbanden en hulpstukken Zoveel ruimte neemt het niet in. Bankje kan opgeklapt worden. En met de juiste set oefeningen en feetback van een fysio als nodig is gaat dat uitstekend. En het enige dat minder fijn trainen is is buik. De rest gaat ook heel goed met dumbells :j

En het idee er achter is minder bewegingen en contacten van mensen onderling. Dat bereik je alleen door dingen te sluiten, want uit zichzelf doen mensen het niet. :n


Karuna, ik ben het niet altijd met je eens, maar in deze wel. Alle klaagzangen die ik lees zijn een herhaling van eerdere uitlatingen. Ikkke dit ikke dat.
En toch merk ik in mijn directe omgeving dat er gelukkig velen zijn, die absoluut balen van alle restricties, maar aan slag gaan met de insteek: Wat kan er nog wel, hoe vul ik dat in, ik laat me niet klein krijgen. De regels zijn maar ik laat me niet negatief beinvloeden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-11-21 16:42 



 
Profiel   

madeliefw schreef
Het is niet alleen sportschool. Zelfs de tennisbanen moeten dicht, daar sta je toch echt wel enkele meters van elkaar vandaan in de buitenlucht. En dan heb je als (ic) verpleegkundige net je 9 uurs dienst gedaan en wil je heel even ontspannen/ sporten en dan kan dat niet. Terwijl de mensen met overgewicht op de ic liggen.

En het mooiste is nog wel, de kerken mogen wel open na 17 uur. Zonder qrcode.

Weet ook geen oplossing maar sportgelegenheden sluiten in deze tijd is wel het belachelijkste idee. Een groot deel van de opnames had voorkomen kunnen worden door een andere leefstijl. Dat is het grootste probleem in Nederland.


Ben zo vrij om dit een bijzonder aparte uitspraak te vinden, die ook niet gestaafd wordt door de wetenschap volgens mij.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-11-21 16:46 



 
Profiel   

Ik was bij de eerste lockdown helemaal eens met de maatregelen maar ondertussen begint de bereidheid sterk te dalen.

Aanpassingen maken zijn niet voor iedereen zo makkelijk. Werktijden aanpassen gaat niet zo makkelijk bij veel beroepen. Maar ook het inrichten van je eigen sportschool moet je maar ruimte en financiële middelen voor hebben.

Ik deel dezelfde vraag als mkango. Hoeveel mensen worden werkelijk besmet in de sportschool? Er zijn plekken waar veel meer mensen samen komen. Denk aan scholen of kerken. Die worden ook niet gesloten. Er wordt gesproken over gezonder leven, maar dan sluiten ze de sportscholen en sportlessen.
Ik snap het principe maar er is bij de meeste soorten makkelijk 1,5 meter afstand te houden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-11-21 16:51 



 
Profiel   

Mijn ruimte was 1 bij twee naast mijn bed. Na trainen opklappen en opruimen. De bank was het duurste met 50 euro tweedehands. De stangen 20 euro met zijn tweeën. Alles bij elkaar was ik 110 euro kwijt. Daarnaast sommige sportscholen lenen ook uit. Ik heb het abonnement opgezegd en ben nu veel goedkoper uit.


Goed zoeken en tweedehands is veel te krijgen. Nu heb ik goddank een hele kamer vrij. Luxe dus maar nodig niet percee.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-11-21 17:02 



 
Profiel   

Amber_anne schreef
Ik was bij de eerste lockdown helemaal eens met de maatregelen maar ondertussen begint de bereidheid sterk te dalen.

Aanpassingen maken zijn niet voor iedereen zo makkelijk. Werktijden aanpassen gaat niet zo makkelijk bij veel beroepen. Maar ook het inrichten van je eigen sportschool moet je maar ruimte en financiële middelen voor hebben.

Ik deel dezelfde vraag als mkango. Hoeveel mensen worden werkelijk besmet in de sportschool? Er zijn plekken waar veel meer mensen samen komen. Denk aan scholen of kerken. Die worden ook niet gesloten. Er wordt gesproken over gezonder leven, maar dan sluiten ze de sportscholen en sportlessen.
Ik snap het principe maar er is bij de meeste soorten makkelijk 1,5 meter afstand te houden.

Ik ben hey best met jou eens, gezonder leven promoten ,niet 21 % op groente en fruit, sportscholen en sport door laten gaan om mensen naast het werk in beweging te houden. Meer geld naar de zorg ipv boa's, en investeren in de zorg voor de toekomst.
Ik denk dat je op die toer beter bestand bent tegen de volgende golf, want we komen er gewoon niet meer van af . Corona is here to stay
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-11-21 17:12 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 3 van de 4 [ 90 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen