Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 4 van de 4 [ 90 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4
Plaats een nieuw onderwerp

Corona update: Geen amateursport tussen 17.00 en 5.00 uur

 
Profiel   

Ik mag hopen dat je wel weet dat er ook geen 21% btw op groente en fruit zit maar 9%.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-11-21 18:16 



 
Profiel   

Gini schreef
Wanneer een regel mij amper of niet raakt of ik voldoende mogelijkheden heb om "in oplossingen te denken" dan is het gemakkelijk. Wanneer een regel echter wel voor een groot stuk aan je leven en/of inkomsten raakt of je weinig andere opties over houdt, dan mag je heus wel even openlijk balen.
Je kan namelijk ook beide: én de regels volgen én snappen dat niet iedereen hetzelfde is, niet iedereen dezelfde veerkracht heeft en niet iedereen dezelfde dingen belangrijk vindt.

Mijn post was op dat vlak te ongenuanceerd, excuses daarvoor. Ik denk dat je in deze tijd heel gelukkig mag zijn als de maatregelen je niet of slechts in beperkte mate raken in je (financiële) zekerheid. Er is een hele grote groep mensen die enorm hard geraakt wordt door de maatregelen, dat is vreselijk en daar wil ik niets aan afdoen.

Maar wat betreft maatregelen die vooral vrije tijd en ontspanning raken ben ik het met Karuna en CharleyT eens: wees blij met wat er nog wel kan en probeer daar het beste van te maken. Ik denk dat we allemaal heel graag terug zouden willen naar het leven zoals dat voor corona was, maar zolang de druk op de ziekenhuizen zo hoog blijft zullen we het hier toch mee moeten doen.


Laatst bijgewerkt door Laurie op 28-11-21 18:29, in het totaal 2 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-11-21 18:17 



 
Profiel   

Spenk schreef
Ik mag hopen dat je wel weet dat er ook geen 21% btw op groente en fruit zit maar 9%.


Ja wel, maar gezond is duurder dan troep, en in mijn ogen dat anders, dat bedoelde ik ermee ,de gezonde opties goedkoper en de slechte keuzes duurder

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-11-21 18:27 



 
Profiel   

Ik begrijp opzich dat het belangrijk is om corona onder controle te krijgen maar het is natuurlijk een beetje onzin om alle kritiek op maatregelen daarvoor meteen af te wijzen als gezeur van negatieve mensen. Persoonlijk kan ik er ook niet zo bij dat sporten word ontmoedigd. Ik vind het dus helemaal niet logisch als je doel een gezondere bevolking zou moeten zijn en het is imo ook niet perse de oorzaak van de verspreiding op dit moment.
En over het creatief zijn met sporten, ik heb echt een tijdje in een appartement gewoond waar ik voor het uitrollen van een yogamat eerst mijn bank en mijn tafel tegen de muur moest zetten en dan nog had ik eigenlijk niet voldoende ruimte voor alle oefeningen die ik wilde doen en met buitensporten ben ik echt meer dan eens lastig gevallen. Ik ben uiteindelijk wel blijven hardlopen maar ik ging daar dus in mijn achterhoofd wel steeds rekening mee te houden en ik durfde dus echt niet altijd in het donker overal buiten te lopen en zeker niet op een plek te staan om oefeningen te doen.

@CharleyT volgens mij is overgewicht al vanaf zo'n beetje dag 1 een van de belangrijkste risicofactoren die heel de tijd genoemd word in verband met corona? In welke zin vind jij dat een verband tussen weinig bewegen en een slecht verloop van corona dan niet logisch is?

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-11-21 18:30 



 
Profiel   

Over gezond leven lopen al jaren enorme campagnes, vanuit de overheid, voedingscentrum etc. Maar mensen laten zich niet vertellen hoe ze moeten leven.
Net als nu, de regels stellen nog steeds weinig voor, zeker vergeleken met het buitenland. Je wilt daarom ook echt niet nu een operatie of ziekenhuis behandeling nodig hebben want je bent slecht klaar en kan zomaar 3x zo lang wachten als eerst..
Maar al met al ben ik blij dat ik hier woon hoor

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-11-21 18:34 



 
Profiel   

De logica van deze maatregelen ontglippen mij volledig. Tussen 5.00 en 17.00 kan er nog vanalles. Maar daarna zijn de kansen op covid groter :? Mensen gaan hierdoor veel minder verspreid op pad. Met een beetje mazzel qua werkgever kun je tussen het werk door nog even sporten/ hobbieen/ sporten, ergo drukker tijdens kantoortijden op sport en shop locaties. Toen deze situatie net begon kon ik de random maatregelen nog begrijpen, inmiddels moeten ze toch wel wat meer inzicht hebben?

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-11-21 18:43 



 
Profiel   

Laurie schreef
Gini schreef
Wanneer een regel mij amper of niet raakt of ik voldoende mogelijkheden heb om "in oplossingen te denken" dan is het gemakkelijk. Wanneer een regel echter wel voor een groot stuk aan je leven en/of inkomsten raakt of je weinig andere opties over houdt, dan mag je heus wel even openlijk balen.
Je kan namelijk ook beide: én de regels volgen én snappen dat niet iedereen hetzelfde is, niet iedereen dezelfde veerkracht heeft en niet iedereen dezelfde dingen belangrijk vindt.

Mijn post was op dat vlak te ongenuanceerd, excuses daarvoor. Ik denk dat je in deze tijd heel gelukkig mag zijn als de maatregelen je niet of slechts in beperkte mate raken in je (financiële) zekerheid. Er is een hele grote groep mensen die enorm hard geraakt wordt door de maatregelen, dat is vreselijk en daar wil ik niets aan afdoen.

Maar wat betreft maatregelen die vooral vrije tijd en ontspanning raken ben ik het met Karuna en CharleyT eens: wees blij met wat er nog wel kan en probeer daar het beste van te maken. Ik denk dat we allemaal heel graag terug zouden willen naar het leven zoals dat voor corona was, maar zolang de druk op de ziekenhuizen zo hoog blijft zullen we het hier toch mee moeten doen.


Ik denk dat de meeste mensen dat ook gewoon wel doen eigenlijk. Zich schikken en er alsnog het beste van proberen te maken en uiteindelijk went alles wel. Maar ik vind dat mentale issues niet onderdrukt mogen worden. Als beseffen dat het altijd erger kan de ultieme oplossing was dan bestonden dingen als depressie en burn-out ook niet. :)
Je weet ook niet wat iedere Bokker individueel doormaakt. Er moet maar 1 druppel zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-11-21 20:07 



 
Profiel   

madeliefw schreef
Het is niet alleen sportschool. Zelfs de tennisbanen moeten dicht, daar sta je toch echt wel enkele meters van elkaar vandaan in de buitenlucht. En dan heb je als (ic) verpleegkundige net je 9 uurs dienst gedaan en wil je heel even ontspannen/ sporten en dan kan dat niet. Terwijl de mensen met overgewicht op de ic liggen.

En het mooiste is nog wel, de kerken mogen wel open na 17 uur. Zonder qrcode.

Weet ook geen oplossing maar sportgelegenheden sluiten in deze tijd is wel het belachelijkste idee. Een groot deel van de opnames had voorkomen kunnen worden door een andere leefstijl. Dat is het grootste probleem in Nederland.


En daar is de oplossing maak de sportschool IN de kerk. Lekker uurtje spinnen tijdens de avondmis.... +:)+

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-11-21 21:26 



 
Profiel   

Doe mij maar een groot opzet zwembad in de kerk, wat een gedoe weer met zwemlessen die we toevallig na 5 uur hebben..

Las al maneges die in plaats van lessen nu vrij rijden hebben, komt dus ook op zelfde neer eigenlijk.. Manege in de buurt gaat helemaal dicht, begint door de week elke dag om 4 uur dus kan eigenlijk niks.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-11-21 21:50 



 
Profiel   

Charleyt er zijn altijd uitzonderingen maar de mensen die het meeste ziek worden van covid zijn mensen met hart en vaatziekten, suikerziekte, (kanker). Deze onderliggende aandoeningen worden vaak (dus niet altijd) veroorzaakt door slechte voeding (met als gevolg overgewicht), roken en weinig beweging en stress. Dit is allemaal leefstijl. En daarnaast heb ik uit eerste bron dat de mensen op de ic vrijwel allemaal overgewicht hebben.
En dit zijn allemaal mensen tussen de 50-70 ongeveer (en niet gevaccineerd). Ouderen hebben door hun leeftijd ook meer kans op ernstige gevolgen door covid, alleen deze mensen komen door hun leeftijd en vaak ook onderliggende aandoeningen al niet meer in aanmerking voor de ic. Dit zijn dus niet de mensen die de ic bezet houden. En de reden dat er maatregelen zoals lockdown etc zijn is om de ic capaciteit te kunnen behouden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-11-21 21:58 



 

De reden is dat er veel te weinig ic capaciteit is
Dat was voor de crisis al zo
Onderwijs, zorg, wonen, boeren. Onze eerste levensbehoeften zijn door dit kabinet volledig uitgekleed.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-11-21 12:31 



 
Profiel   

GEZOCHT:

Maneges/rijverenigingen die officieel toestemming hebben gekregen van hun gemeente om na 17:00 uur paarden te mogen trainen / vrijrijden.

Ik ben lid van een rijvereniging in de gemeente Tytsjersteradiel (Friesland) en die gemeente is zo stug dat ze na vele gesprekken en verzoeken geen toestemming willen geven om de paarden te kunnen trainen na 17:00 uur. Dit terwijl wij 3 grote binnenhallen hebben (in totaal 3500 m2) die nu 's avonds compleet leeg staan. Er zijn geen stallen of iets dergelijks, dus geen mensen die er lopen als ze niet aan het rijden zijn.
Nu zijn wij inmiddels zover dat er contact is met de politiek in Den Haag en willen we graag een lijst maken met zoveel mogelijk verenigingen die dus wel toestemming hebben gekregen van hun gemeente, zodat we goed beslagen ten ijs komen als we weer in gesprek gaan met onze gemeente.

Mag het bij jou vereniging wel? Heb je een linkje naar een bericht waar dit in wordt aangegeven? Stuur mij een berichtje, we zijn je hartstikke dankbaar!

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-12-21 21:09 



 
Profiel   

Vanuit de KNHS is er toch gepubliceerd dat vrij trainen gewoon mag?

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-12-21 21:35 



 
Profiel   

Helaas heeft de KNHS eigenlijk weinig te zeggen en is het aan iedere gemeente op zich om te bepalen of het mag. De KNHS kan enkel aanbevelingen doen, dat hebben ze gedaan maar onze gemeente heeft daar dus geen boodschap aan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-12-21 21:38 



 
Profiel   

BonnyVBV schreef
Helaas heeft de KNHS eigenlijk weinig te zeggen en is het aan iedere gemeente op zich om te bepalen of het mag. De KNHS kan enkel aanbevelingen doen, dat hebben ze gedaan maar onze gemeente heeft daar dus geen boodschap aan.

Ik ben lid van een vereniging in Scherpenzeel en ook wij mogen van de gemeente niet vrij rijden of lessen na 17u. De gemeente vindt dat er te veel besmettingen zijn in de gemeente (misschien zouden ze dan de kerk eens moeten beperken in het aantal mensen dat daar naar binnen mag, maar heee wie ben ik).
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-12-21 21:45 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 4 van de 4 [ 90 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen