Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 2 van de 3 [ 61 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Loslopende pony draaft langs lesauto

 
Profiel   

Ik vind dat er hier wel erg luchtig over wordt gedaan.
Ziet eruit als een drukke weg, hij had een fietser aan de kant kunnen beuken of zelf aangereden kunnen worden door een auto/ bus/ vrachtwagen.

Als je weet dat je dit dier toch niet houdt, waarom dan niet wandelen met hoofdstel of hengsten ketting oid.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-12-21 13:28 



 
Profiel   

Onali schreef
Ik vind dat er hier wel erg luchtig over wordt gedaan.
Ziet eruit als een drukke weg, hij had een fietser aan de kant kunnen beuken of zelf aangereden kunnen worden door een auto/ bus/ vrachtwagen.

Als je weet dat je dit dier toch niet houdt, waarom dan niet wandelen met hoofdstel of hengsten ketting oid.


Kom op, als een paard, welke dan ook gaat rennen hou je er niks aan. Deze kent blijkbaar het geintje en dan snap ik je punt maat in de basis hou je er geen 1.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-12-21 13:30 



 
Profiel   

Daar heb je gelijk in, maar als je dit dan toch weet doe er dan wat aan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-12-21 13:32 



 
Profiel   

Onali schreef
Ik vind dat er hier wel erg luchtig over wordt gedaan.
Ziet eruit als een drukke weg, hij had een fietser aan de kant kunnen beuken of zelf aangereden kunnen worden door een auto/ bus/ vrachtwagen.

Als je weet dat je dit dier toch niet houdt, waarom dan niet wandelen met hoofdstel of hengsten ketting oid.


Als, als, als. Als mijn moeder een stukje meer had gehad was het mijn vader geweest. Als je er tijdens een buitenrit vanaf valt kan het ook gebeuren dat je paard los loopt en de weg op vliegt. Niet meer buiten rijden dan? Je kunt nu eenmaal niet alles voor zijn en als je ze iets wil leren zul je het toch moeten proberen. En soms gaat dat helaas fout.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-12-21 15:20 



 
Profiel   

Oh oke, blijkbaar gaat iedereen hier in dit topic ermee akkoord dat dit de normaalste zaak ter wereld is.

Als mijn pony niet luistert zorg ik ervoor dat het A afgestraft wordt, B een volgende keer voorkomen wordt.

Wat staat er in de berichten van de eigenaar.
Hij is ondeugend, hij is nu eenmaal zo, gebeurd vaker, verbaasd ons niks, weersomstandigheden.

Echt als het dier de lesauto geraakt had, hadden jullie dan ook zo gereageerd. Tja kan gebeuren.


Echt ik snap echt niks van Bokt.
Sommige mensen worden met de grond gelijk gemaakt en bij andere bokkers worden de schouders opgehaald met ach.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-12-21 15:54 



 
Profiel   

Nee natuurlijk is het niet normaal maar iedereen weet dat als je met levende wezens werkt, het ook wel eens fout kan gaan. Nergens staat dat hij vaker los op de weg heeft gelopen en ze schrijft dat er voorlopig niet meer gewandeld gaat worden en als ze dat wel weer gaat doen, dan alleen met een ander paard erbij. Wat meer kan ze doen dan. Het is gelukkig goed afgelopen, ze hebben hun lesje geleerd. Dan heeft het weinig nut om je druk te gaan lopen maken wat er allemaal fout had kunnen gaan toch?

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-12-21 16:14 



 
Profiel   

Onali schreef
Als mijn pony niet luistert zorg ik ervoor dat het A afgestraft wordt, B een volgende keer voorkomen wordt.


Wat wil je hier afstraffen dan? Zonder eten naar bed? Ipad inleveren? Op het moment dat je het touw niet meer kunt houden ben je te laat voor welke straf dan ook.

Voorkomen is uiteraard wel een prima idee, maar dat gebeurt geloof ik ook.

Citaat
Echt als het dier de lesauto geraakt had, hadden jullie dan ook zo gereageerd. Tja kan gebeuren.


Nee, want dan was de situatie dus heel anders geweest... Dat is het mooie van de kennis achteraf: we weten nu dat iedereen veilig is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-12-21 16:45 



 
Profiel   

Ja neem dat maar weer te letterlijk dat afstraffen.


Bokt is en blijft bijzonder in zijn reacties.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-12-21 16:53 



 
Profiel   

Onali schreef
Ja neem dat maar weer te letterlijk dat afstraffen.


Bokt is en blijft bijzonder in zijn reacties.



Of je geeft antwoord op de vraag hoe jij dit zou afstraffen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-12-21 16:57 



 
Profiel   

Mijn pony's rukken zich niet los en lopen dus ook niet spontaan de weg op voor een lesauto.


Laatst bijgewerkt door Onali op 07-12-21 17:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-12-21 17:00 



 
Profiel   

Onali schreef
Ja neem dat maar weer te letterlijk dat afstraffen.


Nee, ik vraag me echt af waar je het over hebt.

(Oh en ja, je bent ongetwijfeld de enige. Draag de ^) -badge met trots!)

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-12-21 17:02 



 
Profiel   

Een schop onder zn hol, ben je helemaal besodemietert.

Bedoel je dit?




Echt ik snap werkelijk waar niet waarom dit blijkbaar zo normaal gevonden wordt. Heel bijzonder.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-12-21 17:05 



 
Profiel   

Onali schreef
Mijn pony's rukken zich niet los en lopen dus ook niet spontaan de weg op voor een lesauto.


Blij dat jij robot pony's hebt die nooit iets stouts doen. Geloof me, een ongeluk zit in een klein hoekje. Ook voor jou.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-12-21 17:10 



 
Profiel   

Dreamboy schreef
Onali schreef
Mijn pony's rukken zich niet los en lopen dus ook niet spontaan de weg op voor een lesauto.


Blij dat jij robot pony's hebt die nooit iets stouts doen. Geloof me, een ongeluk zit in een klein hoekje. Ook voor jou.



Zoiets heet opvoeding _O-
En geloof me het zijn geen robots.

Maar ik merk al dat mensen met gezond verstand hier niet welkom zijn.



Haha pony los en bijna op een auto geklapt.
Wat een lol.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-12-21 17:13 



 
Profiel   

Onali schreef
Maar ik merk al dat mensen met gezond verstand hier niet welkom zijn.


Uhuh. Er kan geen andere verklaring zijn dan dit.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-12-21 17:21 



 
Profiel   

Shadow0 schreef
Onali schreef
Maar ik merk al dat mensen met gezond verstand hier niet welkom zijn.


Uhuh. Er kan geen andere verklaring zijn dan dit.


Gezond verstand of zelfoverschatting? Als je denkt dat jouw pony's niet kunnen schrikken omdat ze goed opgevoed zijn noem ik dat geen gezond verstand. Bovendien denkt ze dat wij lol hebben omdat die pony bijna op een auto geklapt is. Ik heb nergens gelezen dat iemand dat leuk vond. Volgens mij zijn we allemaal blij dat het goed is afgelopen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-12-21 17:59 



 
Profiel   

Uiteraard beseft iedereen hier hoe ontzettend gevaarlijk dit is en hoe potentieel slecht dit had kunnen aflopen. Daar ben ik van overtuigd.

Maar soms word je gewoon echt verrast. En het gaat altijd snel. En als het goed afloopt lach je er misschien wel om maar dat wil niet zeggen dat je er niet óók de ernst van inziet. En maatregelen neemt om het te voorkomen, zoals hier gebeurt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-12-21 18:01 



 
Profiel   

Bijzonder … Als een hond niet luistert in losloopgebied nota bene, is bokt te klein. Zeker als er paarden in het spel zijn.

Maar honden zijn ook geen robots _/-\o_

Gewoon niet doen als je je paard de baas niet bent.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-12-21 18:04 



 
Profiel   

Babsiej schreef
Bijzonder … Als een hond niet luistert in losloopgebied nota bene, is bokt te klein. Zeker als er paarden in het spel zijn.

Maar honden zijn ook geen robots _/-\o_

Gewoon niet doen als je je paard de baas niet bent.


En die les heeft ze nu dus geleerd. Zijn we niet allemaal door schade en schande wijs geworden of is iedereen hier geboren als volleerd paardentrainster met model pony's?

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-12-21 18:09 



 
Profiel   

Boots doet dit niet vaker. Heb ik nergens gezegd. Denk je werkelijk dat als de bijrijdster wist dat hier een kans op was dat zij hem mee zou nemen? Sterker nog, dan had ik dit niet eens toegestaan. Boots is prima opgevoed, maar sommige dingen gaan zo enorm snel. Dan heeft het niks meer te maken met paard de baas zijn of opvoeding.

Fijn voor jou dat je paard zo goed opgevoed is dat hij/zij niet meer vlucht. Vooral omdat het onvoorspelbare dieren blijft. Pluimpje voor jou en mijn excuses dat ik volgens jou mijn pony niet heb opgevoed.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-12-21 18:22 



 
Profiel   

Laat je niet gek maken hoor Vealosz!

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-12-21 18:25 



 
Profiel   

Wat dit betreft ben ik niet gek te maken. Ik weet heel goed hoe ponylief is, in tegenstelling tot sommige mensen hier die het denken te weten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-12-21 18:29 



 
Profiel   

Mijn paard is een clown en heeft zich ook weleens losgetrokken! Prima opgevoed maar kan soms wat jolig worden. Gelukkig gaat hij altijd naar gras :+ Soms gaan dingen gewoon onverwachts, dit is gelukkig goed afgelopen. Kan iedereen overkomen, zelfs ze best opgevoede paarden ;)

Zeg nooit nooit :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-12-21 18:33 



 
Profiel   

Vealosz schreef
Wat dit betreft ben ik niet gek te maken. Ik weet heel goed hoe ponylief is, in tegenstelling tot sommige mensen hier die het denken te weten.


Dat zijn de moraalridders van bokt. Zoals ik al zei zijn deze geboren paardentrainers en hebben de perfecte pony's die nooit een keer iets fout doen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-12-21 18:35 



 
Profiel   

Babsiej schreef
Bijzonder … Als een hond niet luistert in losloopgebied nota bene, is bokt te klein. Zeker als er paarden in het spel zijn.

Maar honden zijn ook geen robots _/-\o_

Gewoon niet doen als je je paard de baas niet bent.


Ja bijzonder toch :')
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-12-21 18:42 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 2 van de 3 [ 61 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen