Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 3 van de 5 [ 107 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Actie onthult mishandeling paarden bij bloedboerderijen

 
Profiel   

1. Niet iedere persoon die naar de Primark gaat, leeft onder de armoedegrens.
2. Niet iedere duurzame broek kost 150 euro.
3. In staat zijn is nog iets anders dan willen. Het idee achter een duurzame broek is namelijk dat je die koopt en draagt totdat de gaten erin vallen. Wat bij zo'n broek dan nog lang duurt ook. De consument (daar heb je hem weer) wilt dat echter niet, die wilt ieder seizoen wel een andere hype, kleurtje, trend,... De fast fashion speelt daarop in. Er zijn best wel veel mensen die in staat zijn om 150 euro neer te tellen voor een broek die ze 5 - 10 jaar kunnen dragen, willen is een ander paar mouwen.

Edit: 4. van bloedboerderijen naar duurzame mode is een grote stap, misschien wel te groot. Ik begon erover als reactie op de stelling dat de consument de markt niet bepaalt. Die stelling vind ik onwaar. Ik heb mijn mening gegeven en zal niet verder gaan over de Primark. :D
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-12-21 09:54 



 
Profiel   

Alsof zowat iedereen dat wil Gini.

Ik koop ook geen dure broeken. Oke niet bij de Primark..simpelweg omdat die hier niet zit.
Maar geef niks om mode. En ja heb die goedkope broek dan makkelijk 6 jaar.
Tot idd de gaten er in vallen.
En zal die goedkope broek dan niet altijd eerlijk zijn gemaakt...vast niet.
Zal ik je eens wat verklappen...de wereld is niet eerlijk!!!!
En er lopen heel wat mensen rond in Nederland die dat aan de lijve ondervinden.
Dus hou op en schei uit met dat overdreven woke gedoe, bah bah (voor iedereen niemand persoonlijk)
Voetjes op de grond in Nederland in plaatst van dat gezweef, wat zou dat heerlijk zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-12-21 09:57 



 
Profiel   

Het is wel een feit dat er mensen zijn die duurzaam (wat vaak ook echt duurder) betekend niet kunnen betalen. Of niet met alles. En ja dan is kopen bij Primark en action om maar wat te noemen en zeeman vaak noodzaak.

Veel bedrijven die duurzaam verkopen doen daar vaak nog eens vanwege de hype. En verkopen nog eens duurder dan noodzakelijk is.

Dat kunnen mensen die onder het minimum verdienen vaak echt niet betalen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-12-21 09:59 



 
Profiel   

Wacht even, ik voeg me terug toe bij de kudde.
Awoe, vuile boeren, awoe, vuile producenten, awoe, vuile fabrieken. Branden in de hel mogen jullie.

Zo, alles terug rechtgezet, kan het topic lekker verder kabbelen. :evaw:

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-12-21 10:07 



 
Profiel   

Gini schreef
Wacht even, ik voeg me terug toe bij de kudde.
Awoe, vuile boeren, awoe, vuile producenten, awoe, vuile fabrieken. Branden in de hel mogen jullie.

Zo, alles terug rechtgezet, kan het topic lekker verder kabbelen. :evaw:

precies zo'n kinderachtige reactie zegt weer genoeg.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-12-21 10:08 



 
Profiel   

Ik voel me inderdaad aangevallen door jouw post, DuoPenotti. Ik probeer netjes mijn mening te geven en jij komt daar weer bovenop vallen met een bericht van heb je me daar. En ja, ik zeg 'weer', want het is niet de eerste keer dat je dat doet met een bericht dat ik type. Dat is waarschijnlijk de reden dat mijn lontje nu korter is.
Ook als je het niet met me eens bent, kan je jouw mening verwoorden op een manier zonder uitroeptekens en 'bah bah' te roepen. Kan je wel heel mooi tussen haakjes zetten dat je het niet persoonlijk bedoelt, maar met mijn naam in de eerste regel doe ik dat dus wel. Ik vind jouw bericht eigenlijk echt niet zo leuk, nee, dat merk ik aan hoe ik me voel.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-12-21 10:11 



 
Profiel   

Maar jij generaliseert best wel Gini? Ik heb daar moeite mee....

Buiten dat ik geen idee heb wat awoe betekent.. ?
Ik geef aan dat niet iedereen geld heeft om dure dingen te betalen, dat haal je ook op een niet zo aardige manier onderuit.
Ik denk dat de mensen die het kunnen betalen, dat misschien wel doen, ik heb geen flauw idee...

Maar goed, vlees etc zullen luxe producten worden en dierenleed zal blijven, denk ik..
Misstanden met dieren mogen echt wel aangepakt worden...

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-12-21 10:15 



 
Profiel   

ja dat eerste stukje is bedoeld richting het koop gedrag wat jij nogal bot formuleerd. Daarom daar je naam.

Waar ik bij gezegd heb, niemand persoonlijk is ook zo gedoeld.
Maar daar had ik beter een lege regel tussen kunnen laten voor de deuidelijkheid besef ik me nu.
Sorry als dat verkeerd overkwam.

En ja onze meningen zullen vaker vaak uit elkaar liggen, dus zul je mijn reacties vaker zien en dan niet altijd met ben het met je eens. :)

Al ben ik dat bij andere onderwerpen vaak ook wel en dan zeg ik dat ook.
Maar dan voel je je niet in je wiek geschoten (of hoe heet dat) en reageer je niet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-12-21 10:20 



 
Profiel   

Cer schreef
Maar jij generaliseert best wel Gini? Ik heb daar moeite mee....

Buiten dat ik geen idee heb wat awoe betekent.. ?
Ik geef aan dat niet iedereen geld heeft om dure dingen te betalen, dat haal je ook op een niet zo aardige manier onderuit.
Ik denk dat de mensen die het kunnen betalen, dat misschien wel doen, ik heb geen flauw idee...

Maar goed, vlees etc zullen luxe producten worden en dierenleed zal blijven, denk ik..
Misstanden met dieren mogen echt wel aangepakt worden...


Maar dat mag, je mag dat aankaarten en zeggen: he Gini, daar en daar ben ik het toch niet met je eens. Op jouw bericht heb ik ook normaal gereageerd, ook al hebben we een andere mening. Dat is een discussie.
Maar zo met een gestrekt, ongenuanceerd been binnenkomen, word ik wild van. Ach ja, kijk, het zakt alweer, ik ga een kop koffie drinken, komt goed. :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-12-21 10:22 



 
Profiel   

Ik kan best een broek van 80 euro betalen... Echter die van een 10tje van Cranenbroek zitten fantastisch dus waarom zou ik meer betalen... Ze gaan jaren mee en hoef niet zuinig erop te zijn. Ik kies toch voor 8 x 10 euro dan 1x 80 euro. Gewoon omdat ik niets om kleding geef maar bloot niet de straat op mag.
Truien en t shirt laat ik vaak maken. Goede, goedkope stof die jaren mee gaat speciaal voor mijn figuur gemaakt. Zit fantastisch en kost uiteindelijk net niets omdat er geen merk op staat

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-12-21 10:44 



 
Profiel   

Ik had er geen idee van dat dit (zoveel) op IJsland gebeurde. Erg triest.

Hier kun je een handtekening zetten, voor wie wil; https://www.dierenrecht.nl/bloedpaarden

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-12-21 10:56 



 
Profiel   

nadeel van europees verbod dat het gewoon doorgaat elders in de wereld. En daar heb ik ook filmpjes van gezien. (Wat is die naald groot, halve cm, niet normaal)
Laten we dan in europa ook het gebruik ervan verbieden. Nog niet waterdicht maar weer een stapje verder.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-12-21 11:36 



 
Profiel   

Eowyn_95 schreef
Edit: Van mij mag het allemaal dicht. Maar zolang ik ook egoïstisch vlees blijf eten, heb ik ook geen recht van spreken vind ik.
Wel denk ik dat als heel de wereld stopt met vlees eten, dan heeft het aanbod ook weinig zin meer. Dus ik denk dat we er wel zelf wat aan kunnen doen, maar dan met z'n allen.


Tja... het overmatig consumeren van dierlijke voeding werkt een enorm scala aan gezondheidproblemen in de hand, zorgt voor vervuiling van oppervlaktewater, vervuiling van de lucht, en is een onethisch fabrieksmatig proces geworden.

Eerlijk gezegd begrijp ik niet dat anno 2021 mensen nog steeds zo enthousiast al die troep naar binnen zitten te werken en zich niet bekommeren om hun eigen gezondheid, de toekomst van hun kinderen en het oneindige leed dat achter al die dierlijke producten schuil gaat.

Dat mensen dat in deze tijd nog ontkennen getuigt toch van een collectieve hypnose waarin iedereen elkaar maar napraat 'dat het allemaal wel meevalt'.

Ik probeer me meestal maar afzijdig te houden en weg te kijken van al die winkelkarren met vieze troep. Maar het is toch hemeltergend, zeker in een pandemie waarin iedereen toch eens iets bewuster zou gaan mogen leven.

En ja... ik kom uit Friesland en van vaders zijde allemaal boeren.... dus ik ben geen veganistische stedeling die geen reet begrijpt van het platteland. Maar waar wij mee bezig zijn in de veeteelt, daar gaan we ons in de toekomst hopelijk diep voor schamen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-12-21 11:47 



 
Profiel   

Troep?
Wat is troep en op welke manier?

En ook al zo lekker aan het generaliseren... :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-12-21 11:51 



 
Profiel   

DuoPenotti schreef
Dus hou op en schei uit met dat overdreven woke gedoe, bah bah (voor iedereen niemand persoonlijk)
Voetjes op de grond in Nederland in plaatst van dat gezweef, wat zou dat heerlijk zijn.



Jij wordt toch op je wenken bedient?

Het gros van de Nederlanders eet goedkoop vlees, koopt elke week nieuwe kleding die gemaakt wordt door kindslaven, gaan nergens naartoe met de fiets of te voet maar pakken altijd de auto, allemaal met de voetjes op dezelfde grootverbruikende vloer.

Dat jij moe wordt van 'woke' mensen, betekent in de praktijk dat je moe wordt van een handjevol mensen.... bewuste mensen zijn een uitzondering.

Ik denk dat dat voor mij vervelender is dan voor jou... ik zou namelijk graag veel meer mensen zien met 'hun poten in de modder' die een beetje goede dingen doen voor deze aardkloot en elkaar <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-12-21 11:52 



 
Profiel   

Cer schreef
Troep?
Wat is troep en op welke manier?

En ook al zo lekker aan het generaliseren... :j


Ja.... de emotie neemt wel eens de overhand wanneer er gewoon echt helemaal NIETS lijkt te veranderen.

Maar met troep doel ik op zo goedkoop mogelijk vervaardigde dierlijke producten en het overmatig consumeren daarvan.
Wat leidt tot enorm veel gezondheidsproblemen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-12-21 11:53 



 
Profiel   

zullen we weer even on topic gaan?

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-12-21 12:03 



 
Profiel   

Ninx schreef
Cer schreef
Troep?
Wat is troep en op welke manier?

En ook al zo lekker aan het generaliseren... :j


Ja.... de emotie neemt wel eens de overhand wanneer er gewoon echt helemaal NIETS lijkt te veranderen.

Maar met troep doel ik op zo goedkoop mogelijk vervaardigde dierlijke producten en het overmatig consumeren daarvan.
Wat leidt tot enorm veel gezondheidsproblemen.


En dat is dus altijd zo, volgens jou Alles is goedkoop geproduceerd en Iedereen consumeert overmatig?

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-12-21 12:08 



 
Profiel   

ik doe even een voorspelling: op social media gaan de Nederlandse boeren weer met de grond gelijk gemaakt worden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-12-21 12:57 



 
Profiel   

Nou, dat geloof ik niet. Dier en Recht heeft deze misstand al weken geleden op sm verspreid en heb nog geen enkele link naar boeren gezien.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-12-21 13:10 



 

BaileyMix schreef
Verrassing weer, de vee-industrie die alles verziekt. Wat zijn het toch onschuldige harde werkers hè, lekker in stand houden die zooi.

Je zegt het verkeerd.. verrassing: de mens verziekt weer eens iets. Net als alles op deze aardkloot vakkundig om zeep geholpen wordt door deze ahum intelligente levensvorm :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-12-21 13:15 



 
Profiel   

dan zijn de wonderen de wereld nog niet uit :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-12-21 13:17 



 
Profiel   

Ninx schreef
DuoPenotti schreef
Dus hou op en schei uit met dat overdreven woke gedoe, bah bah (voor iedereen niemand persoonlijk)
Voetjes op de grond in Nederland in plaatst van dat gezweef, wat zou dat heerlijk zijn.



Jij wordt toch op je wenken bedient?

Het gros van de Nederlanders eet goedkoop vlees, koopt elke week nieuwe kleding die gemaakt wordt door kindslaven, gaan nergens naartoe met de fiets of te voet maar pakken altijd de auto, allemaal met de voetjes op dezelfde grootverbruikende vloer.

Dat jij moe wordt van 'woke' mensen, betekent in de praktijk dat je moe wordt van een handjevol mensen.... bewuste mensen zijn een uitzondering.

Ik denk dat dat voor mij vervelender is dan voor jou... ik zou namelijk graag veel meer mensen zien met 'hun poten in de modder' die een beetje goede dingen doen voor deze aardkloot en elkaar <3


nou ninx
Die mensen die jij allemaal benoemd ken ik zo niet.
Ken geen mensen die elke week nieuwe kleding kopen. Zomaar wat met de auto rond rijden behalve naar werk. Wake up: OV bestaat hier amper.
Ja ze eten vlees mijn familie en vrienden, maar de meeste die ik ken gaan naar de slager.
Die dat niet doen hebben minder te besteden en ja vlees hoort bij een gebalanceerde maaltijd.
Over consumptie is weer wat anders. Uiteraard zal de veganist dat anders zien, maar dat wil niet zeggen dat die 6 procent gelijk heeft.

Dus als jij denkt dat ik op mijn wenken bediend word, dat dit op mij en mijn omgeving slaat.
Wat heb jij het dan mis zeg.

Misschien je eigen kennissenkring veranderen???
Zou misschien helpen als je zoveel van bovenstaande kent.

Dus ja ik word simpel van die overdreven woke mensen die de halve social media menen te bepalen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-12-21 13:51 



 
Profiel   

Daarnaast, waarom mag dit op bokt staan?

- Nieuws uit het buitenland wat hier niet eens van toepassing is. Klinkt als opruiing .
- illegaal verkregen beeldmateriaal, je moet het eens over popcorn time hebben :+ (regel 11: Het is op Bokt niet toegestaan om posts te plaatsen die in strijd zijn met de wet.)
- Beelden van dierenmishandeling (12 - Omdat er gebruikers van alle leeftijden op Bokt zitten, stellen we grenzen aan seks en geweld in topics. Berichten en foto's en filmpjes die te gewelddadig zijn worden verwijderd. Een voorbeeld hiervan zijn filmpjes waarin dieren of mensen mishandeld worden.)

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-12-21 14:05 



 
Profiel   

DuoPenotti schreef
Daarnaast, waarom mag dit op bokt staan?

- Nieuws uit het buitenland wat hier niet eens van toepassing is. Klinkt als opruiing .
- illegaal verkregen beeldmateriaal, je moet het eens over popcorn time hebben :+ (regel 11: Het is op Bokt niet toegestaan om posts te plaatsen die in strijd zijn met de wet.)
- Beelden van dierenmishandeling (12 - Omdat er gebruikers van alle leeftijden op Bokt zitten, stellen we grenzen aan seks en geweld in topics. Berichten en foto's en filmpjes die te gewelddadig zijn worden verwijderd. Een voorbeeld hiervan zijn filmpjes waarin dieren of mensen mishandeld worden.)
Misschien omdat de link hier niet zichtbaar is op Bokt?

Gokje hoor.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-12-21 14:07 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 3 van de 5 [ 107 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen