Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 2 [ 31 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Manege gaat overdekte padelbanen verhuren

 
Profiel   

Omroep Flevoland
Algemeen

[ img ]
Afbeelding ter illustratie. Foto: Bellatrix.


Eerst liepen er nog paarden, maar nu heeft het zand plaatsgemaakt voor beton. Manege Lelystad heeft een binnenbak opgeofferd om er drie padelbanen te maken. Padel is een balsport in opkomst. Het is in korte tijd erg populair geworden. Het is een mix tussen tennis en squash.

Manege Lelystad maakt deze stap omdat de onderneming de afgelopen jaren veel tegenslag heeft gehad. Een aantal paarden ging dood door het rhinovirus en toen kwam ook nog corona. Dit had grote financiële gevolgen. Mede-eigenaar Miriam van der Laan zegt dat het bedrijf kwetsbaar is en daarom willen ze de risico's spreiden. "Wij willen in de toekomst ook nog een gezond bedrijf blijven en de paarden brengen dan gewoon niet genoeg op om ook in de toekomst te kunnen investeren. Stilstaan is achteruitgang", aldus Van der Laan.

Padel moet ervoor zorgen dat de manege weer financieel gezond wordt. Volgens de manege past deze switch ook binnen de sportvergunning die het bedrijf heeft. Volgende maand moet de baan klaar zijn. Iedereen is dan op afspraak welkom om een balletje te slaan.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-01-22 19:13 



 
Profiel   

Die arme paarden, ik hoop dat ze ver weg genoeg staan van die banen. Anders worden die ook knettergek. Wel slim omdenken van de eigenaren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-01-22 19:23 



 
Profiel   

Arme paarden inderdaad. Vrees ook dat veel eigenaren die hun paard daar in pension hebben zullen weg trekken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-22 08:27 



 
Profiel   

Ik zou als ruiter ook gek worden als je dan op de achtergrond steeds die ballen hoort maar misschien valt het wel mee qua geluidsoverlast.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-22 08:33 



 
Profiel   

nou ja, alle paarden die naast snelwegen en vliegbasis en bouwprojechten en weet ik wat voor herrie nog meer staan zijn toch ook niet zielig.
en volgens mij zitten er geen stallen in deze binnenbak.
valt wel een beetje mee denk ik, en ik vind het slim bedacht :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-22 08:36 



 
Profiel   

Ik ken de manege niet, maar het klinkt in de tekst alsof ze meer dan een binnenbak hebben?
Het lijkt me inderdaad een pokkeherrie, zal ook lekker echoën in zo'n bak := Ik had overigens nog nooit van de sport gehoord. Maar een binnenbak met beton kan natuurlijk op veel meer manieren geld opleveren als het geen succes blijkt te worden.
Naast onze haven ligt een oude manege die is omgebouwd tot bootwerf. In de binnenbak staan schepen op winterstalling, dat kost pakweg €3000 per boot. En zo zijn er vast meer manieren om wat te verdienen. Ik kan me voorstellen dat het loont om een bak op te geven om het bedrijf draaiende te houden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-22 08:38 



 
Profiel   

Slim van ze!

Zie het probleem niet voor de paarden. Dat went heel snel qua lawaai denk ik. Is natuurlijk ook wel afhankelijk van de layout van de manege. Offeren ze hun enigste binnenbak op? Of is het maar een deel van de binnen ruimte en heb je als ruiter ook gewoon nog een bak binnen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-22 08:42 



 
Profiel   

Als ik daar in pension had gestaan, was ik opgestapt.

Tenzij ze het stallingsgeld fors omlaag zouden doen ivm de overlast én het verliezen van een binnenbaan.

Is er nu nog een binnenbaan beschikbaar voor de pension ruiters? Of wordt de overgebleven baan steeds gebruikt voor lessen?

Ik zou hier echt niet blij mee zijn en mij hadden ze als klant verloren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-22 09:01 



 
Profiel   

mvdende schreef
Als ik daar in pension had gestaan, was ik opgestapt.

Tenzij ze het stallingsgeld fors omlaag zouden doen ivm de overlast én het verliezen van een binnenbaan.

Is er nu nog een binnenbaan beschikbaar voor de pension ruiters? Of wordt de overgebleven baan steeds gebruikt voor lessen?

Ik zou hier echt niet blij mee zijn en mij hadden ze als klant verloren.

Op hun website valt er te lezen dat ze 3 binnenbanen hebben. Er zal dus altijd een binnenbak beschikbaar blijven.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-22 09:05 



 
Profiel   

Balenciaga schreef
mvdende schreef
Als ik daar in pension had gestaan, was ik opgestapt.

Tenzij ze het stallingsgeld fors omlaag zouden doen ivm de overlast én het verliezen van een binnenbaan.

Is er nu nog een binnenbaan beschikbaar voor de pension ruiters? Of wordt de overgebleven baan steeds gebruikt voor lessen?

Ik zou hier echt niet blij mee zijn en mij hadden ze als klant verloren.

Op hun website valt er te lezen dat ze 3 binnenbanen hebben. Er zal dus altijd een binnenbak beschikbaar blijven.


Ok.

Maar alsnog zou ik niet blij geweest zijn met het verlies van een binnenbaan.

Weet niet hoe de situatie eerst was, of je überhaupt mocht losgooien/ longeren in 1 van de banen of niet.

Maar "gewoon" hetzelfde stalgeld betalen voor 1 rijbaan minder, zou ik niet doen.

+ al het extra niet-paarden volk wat het met zich meebrengt. Die geen besef hebben dat een paard een vluchtdier is enz. Om over alle extra auto's op het terrein nog te spreken.

Mijn ervaringen op verschillende stallen is toch altijd geweest dat de ruimte altijd te klein is en je continu op elkaar moet wachten voor losgooien/ longeren/ rijden enz.

Om het dan ineens met nóg minder ruimte te moeten doen.....

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-22 09:22 



 
Profiel   

Padel geeft enorm veel geluidsoverlast. Wij hebben enkele straten hiervandaan een grote (en de eerste van België!) en de relatie met de buren goed houden is een enorme uitdaging.
Het is in België hyperpopulair overigens!

Ben benieuwd hoe ze dat gaan doen qua geluid. Als de paarden lekker buiten staan zie ik het probleem niet zo maar ik weet niet hoe ze gehouden worden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-22 09:34 



 
Profiel   

Buiten rijden is toch gezonder en leuker.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-22 10:13 



 
Profiel   

Ze hadden, toen ik er nog reed, 2 binnenbakken achter elkaar. Een buitenbak en een grote springweide. Nu weet ik van vrienden die er langer zijn blijven hangen dat de buitenbak overdekt is geworden en dat de springweide er ook nog steeds is. Nu hadden ze in mijn tijd geen dubbele instructie staan dus was er altijd wel plek om te rijden als pensionklant.

Zo te zien hebben ze de eerste bak, direct aan de kantine, verbouwd.
Ik weet nog niet wat ik ervan moet vinden. Aan de ene kant echt geweldig dat ze zo kunnen omdenken en gewoon deze stap doen. Welke duur moet zullen zijn geweest en dat terwijl ze al zoveel tegenslag hebben gehad. En het is nog maar de vraag of het zo populair wordt als ze denken. Zo dadelijk willen mensen helemaal deze sport niet uitoefenen op een manege.

Ik hoop voor ze dat het werkt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-22 10:37 



 
Profiel   

Slim bedacht! Padel is enorm in opkomst, daar gaan ze echt wel geld mee verdienen. Fijn als je zoveel financiële tegenslag hebt gehad.
En qua geluid, er wordt vast niet dag en nacht gepadeld en paarden wennen er gauw genoeg aan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-22 11:17 



 
Profiel   

Ik vind het slim denken van die manege.

Zo te lezen nog ruimte zat om te rijden. En gezien de lessen minder zijn door corona denk ik dat je als pensionklant niet minder baanruimte hebt en daar dus niet op inlevert.

En het geluid? Tja als je bang bent dat het je paard gek maakt dan moet je maar verkassen. Ik rij mijn paarden bij alle soorten geluid (tractoren, auto's, kettingzagen, slijpschijven etc). Er zijn natuurlijk ook ruiters die hun paard niet durven rijden bij dat soort geluiden, bang dat het paard op hol slaat :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-22 11:30 



 
Profiel   

Majabeestje schreef
Slim bedacht! Padel is enorm in opkomst, daar gaan ze echt wel geld mee verdienen. Fijn als je zoveel financiële tegenslag hebt gehad.
En qua geluid, er wordt vast niet dag en nacht gepadeld en paarden wennen er gauw genoeg aan.


Die in Gent is open van 7:00 tot 22:00 en doorgaans zijn alle banen elk moment bezet.

Dit is echt anders dan gebrom van tractoren en ik zou hier echt niet licht over gaan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-22 12:09 



 
Profiel   

poes schreef
Majabeestje schreef
Slim bedacht! Padel is enorm in opkomst, daar gaan ze echt wel geld mee verdienen. Fijn als je zoveel financiële tegenslag hebt gehad.
En qua geluid, er wordt vast niet dag en nacht gepadeld en paarden wennen er gauw genoeg aan.


Die in Gent is open van 7:00 tot 22:00 en doorgaans zijn alle banen elk moment bezet.

Dit is echt anders dan gebrom van tractoren en ik zou hier echt niet licht over gaan.


Dan is het dus helemaal een slimme investering! Als het zo druk bezet is steeds :)
Je moet wat als je financieel niet goed gaat..

Nog steeds denk ik dat de paarden er wel aan wennen. Die ballen rammen niet tegen hun stal hoor..

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-22 12:14 



 
Profiel   

Financieel is het zeker slim :j ik weet wel dat het klachten regent van de buren (das nog iets anders dan op het zelfde terrein want het gaat over een sportcomplex met atletiekbaan) en dat veel gemeentes de padelbaan ook actief weren.

Nogmaals: als die beesten 24/7 of toch minstens 14-16u buiten staan en beetje afstand kunnen houden vind ik het anders.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-22 12:16 



 
Profiel   

poes je hebt helemaal gelijk. Je kunt er pas echt over oordelen wanneer je weet wat de bezetting is en de tijden en waar het geluid heen reikt. Maar misschien is het ook de bedoeling de paardenhouderij helemaal verdwijnt wanneer het een groot succes is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-22 13:24 



 
Profiel   

Het geluid zal moeten blijken, misschien valt het mee of doet men gerichte aanpassingen.

Ik ken een manege met inpandige bowlingbanen. Dat vond ik geen succes voor de paarden.

Dat paddel is inderdaad hot. Hier in het dorp zitten 3 tennisverenigingen en allemaal hebben ze al of zijn ze bezig padel banen aan te leggen. Dat zijn openlucht banen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-22 13:49 



 
Profiel   

Majabeestje schreef
Slim bedacht! Padel is enorm in opkomst, daar gaan ze echt wel geld mee verdienen. Fijn als je zoveel financiële tegenslag hebt gehad.
En qua geluid, er wordt vast niet dag en nacht gepadeld en paarden wennen er gauw genoeg aan.

Zeg dat tegen buurtbewoners van padel banen hier in België. Die zijn er niet zo happy mee. Geeft enorm veel geluidsoverlast, om nog niet te spreken dat het tot s'avonds laat open is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-22 14:16 



 
Profiel   

Boras schreef
Het geluid zal moeten blijken, misschien valt het mee of doet men gerichte aanpassingen.

Ik ken een manege met inpandige bowlingbanen. Dat vond ik geen succes voor de paarden.

Dat paddel is inderdaad hot. Hier in het dorp zitten 3 tennisverenigingen en allemaal hebben ze al of zijn ze bezig padel banen aan te leggen. Dat zijn openlucht banen.

oh boy, dan hoop ik dat de buren er niet vlak naast wonen. Die mensen gaan gek worden van het geluid. Veel omwonenden van zo'n banen zitten niet meer voor hun plezier in hun tuin gewoon omdat ze gek worden van het geluid van die ballen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-22 14:18 



 
Profiel   

Ik zou als pensionklant snel weg zijn. De herrie van de ballen en het extra verkeer op het erf van mensen die niet weten hoe zich te gedragen bij een paard, het haalt voor mij het plezier van de ontspannen hobby weg.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-22 14:30 



 
Profiel   

Ik ken de manege, op zich ruimte genoeg maar ik ben wel benieuwd welke binnenbak ze gaan ombouwen. Het geluid zal misschien wennen. Maar je zult ook zeker moeten weten dat de paarden/ruiters geen last krijgen van de andere sporters in de zin van door de stallen gaan lopen. Langs de bak gaan staan maar geen rekening houden met paarden en hun ruiters. Het zijn toch twee totaal ander type sporters

Wel commercieel een slimme zet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-22 14:54 



 
Profiel   

petraaken schreef
Majabeestje schreef
Slim bedacht! Padel is enorm in opkomst, daar gaan ze echt wel geld mee verdienen. Fijn als je zoveel financiële tegenslag hebt gehad.
En qua geluid, er wordt vast niet dag en nacht gepadeld en paarden wennen er gauw genoeg aan.

Zeg dat tegen buurtbewoners van padel banen hier in België. Die zijn er niet zo happy mee. Geeft enorm veel geluidsoverlast, om nog niet te spreken dat het tot s'avonds laat open is.


Misschien heeft het te maken met de isolatie van de hallen?
Hier staat ook een padelbaan in de 'bewoonde wereld' en daar is geen geluidsoverlast.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-22 15:05 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 2 [ 31 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen