Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 2 [ 44 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Draver gestolen, mishandeld en verdronken: 2 arrestaties

 
Profiel   

Bokt.nl
Ingezonden door Monique1963
Algemeen



Verschrikkelijk nieuws uit de plaats Selma in Dallas County, Verenigde Staten. Daar zijn een 17-jarige jongen en een 23-jarige man gearresteerd voor diefstal, mishandeling en het laten verdrinken van een paard. Het arme dier heette Yankee en was een draver die niet meer op de renbaan liep. Het paard had een ernstige blessure aan de heup en stond thuis bij zijn eigenaresse om te herstellen. Er mocht niet op gereden worden.

De 17-jarige is op 12 januari het terrein op gekomen en heeft het paard gestolen. De officier van justitie en de sheriff van Dallas County laten weten dat er later videobeelden gezien zijn waarop deze verdachte het paard achter een auto aan over de weg leidt. Het dier is meegenomen naar een veldje bij een privéschool, waar de minderjarige erop is gaan rijden en met hem zou hebben lopen pronken. Het dier moest onder andere rennen naast een rijdende auto om te laten zien hoe snel hij wel niet was. Na verloop van tijd werd de blessure van het paard erger, toen heeft de 17-jarige voor hulp contact gezocht met de 23-jarige. Die heeft een trailer meegenomen waar ze het paard in hebben geladen. Later hebben ze het dier gedumpt in een beek, vlakbij een knooppunt van twee hoofdwegen. Ze zouden het dier gedwongen hebben de trailer uit en het water in te gaan. Drie dagen na de diefstal werd hij daar dood gevonden.

De 17-jarige is aangeklaagd voor diefstal en zware dierenmishandeling. Zijn zaak zal door een jeugdrechter behandeld worden. Ook de 23-jarige is gearresteerd voor zware dierenmishandeling. Hij zat in de gevangenis, maar is inmiddels wel op vrije voeten na het betalen van een borg van $ 15.000. Hij moet zich ook binnenkort voor de rechter verantwoorden.

De eigenaresse is verdrietig over het overlijden van haar paard. "Ik word kotsmisselijk als ik eraan denk hoeveel pijn hij had en hoe hij zo slecht behandeld werd. Hij had veel pijn, en dat breekt mijn hart," zegt ze. "Yankey was een winnaar en won niet alleen mijn hart. Hij won meer dan $40.000 aan prijzengeld op Meadowlands als draver. Hij is de zoon van de top Standardbred vererver Conway Hall en de kleinzoon aan moederszijde van de geweldige Donerail. Daarbovenop was hij het liefste en meest gewillige paard dat ik ooit heb mogen kennen. Het breekt nog steeds mijn hart voor hem, wetende wat hij heeft doorgemaakt. Ik heb het daar moeilijk mee."

Ze is ook heel blij dat de verdachten zijn gepakt, en looft de sheriff voor zijn optreden. Ook de inwoners van Selma worden heel erg bedankt: "Ze zouden niet gepakt zijn zonder de steun van iedereen! Dank aan iedereen die informatie heeft gegeven, geld heeft gedoneerd voor de beloning en bemoedigende woorden heeft gesproken. Ik ben zo echt en diep vernederd door de diepte van dit alles. De mensen in Selma zijn geweldig. De mensen in Selma zijn de beste."
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-22 19:44 



 
Profiel   

Monsterlijk gewoon. Echt hoe ziek.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-22 19:51 



 
Profiel   

Wow hier schrik ik echt van. Ik zou compleet breken denk ik wetende dat je paard op zo'n manier mishandeld en gebruikt is, daar kom je niet meer zonder nachtmerries uit. Als 17 en 23 jarige weet je echt wel wat je doet. Ik hoop dat ze levens lang krijgen en veel pijn mee mogen maken, als je dit zo jong al in je aard hebt zitten en zo iets willens en wetens doet, dan heb je wat mij betreft ook echt geen recht meer op een fatsoenlijk leven.
En dat paard gehoorzaamt ook gewoon, dieren zijn in hun hart goud waard

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-22 19:53 



 
Profiel   

Jeetje ik weet niet wat ik lees. Ik begrijp echt met geen enkele vezel in mijn hoofd hoe een 'mens' zoiets kan doen bij een onschuldig dier. Van mij mag er wereldwijd een wet komen dat daders van dierenleed dezelfde daad op zichzelf uitgewerkt krijgen. Met hetzelfde resultaat uiteraard.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-22 19:53 



 
Profiel   

|(

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-22 19:55 



 
Profiel   

Wat is dit ziek! :oo Hoe haal je het in je botte kop om zoiets te doen met een onschuldig dier.. :oo

Ik ben weer zo blij dat die van mij niet te pakken is door iemand anders.. Gatverdamme zeg!

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-22 19:55 



 
Profiel   

Arm dier..
Hoe kom je zo asociaal om een onschuldig paard zo te pesten, en dan nog verdrinken ook.
Wat zal dat beestje pijn gehad hebben in zijn laatste uren.
Ik hoop dat die psychopaten flinke straf krijgen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-22 19:59 



 
Profiel   

hier zijn toch geen woorden voor....arm arm dier.

Ik weet wel een gepaste straf voor die 2, staat al helemaal beschreven in de tekst....

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-22 20:02 



 
Profiel   

Wat vreselijk , dan mis je echt wat verbindingen daarboven:o

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-22 20:04 



 
Profiel   

Diepdieptriest. Als je als jong mens geen empathie hebt, wat moet er dan van je worden voor de rest van je leven? Ik begreep zelfs nog uit de diverse artikelen, dat ze het paard teruggevonden hebben met een gebroken spronggewricht. Hoe ziek moet je zijn om dit te doen. Jammer dat de jongen nog maar 17 was en door een jeugdrechter veroordeeld gaat worden. De straf zal niet indrukwekkend zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-22 20:06 



 
Profiel   

Mensen die eerst dieren mishandelen, hebben later een grotere kans om ook geweld te plegen tegen mensen... Hard aanpakken dit volk dus.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-22 20:09 



 
Profiel   

Ziekelijk gestoord die jongens. Hier breekt ook mijn hart van. Arm paard

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-22 20:15 



 
Profiel   

Ik heb niet alles kunnen lezen, maar wat afschuwelijk is dit. Dat arme paard…

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-22 20:16 



 
Profiel   

Gruwelijk…arm dier..arme eigenaresse

Hoop dat zo’n persoon nooit meer vrij komt..hoe hard dat ook klinkt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-22 20:21 



 
Profiel   

Arm dier... jeetje :( wat zal de eigenaresse verdrietig zijn... wetende dat iemand moedwillig je paard zo pijn gedaan heeft :( bah...

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-22 20:33 



 
Profiel   

Wat vreselijk, arm paard.. |(

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-22 20:47 



 
Profiel   

Ziekelijk, bah wat een figuren!

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-22 21:10 



 
Profiel   

Arm dier |(
Wat vreselijk voor de eigenaresse

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-22 21:12 



 
Profiel   

Deze mensen zijn verschrikkelijk ziek in de bovenkamer. Wat moet je bezielen om zo met een levend wezen om te gaan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-22 21:20 



 
Profiel   

Oh wat een vreselijk nieuws!! Moet er niet aan denken dat dit mijn paardjes overkomt.... Of eigenlijk, uberhaupt een dier overkomt...

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-22 21:35 



 
Profiel   

Geen woorden voor.....arm dier, wat een stress en pijn.....wat ontzettend misselijk makend!

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-22 21:39 



 
Profiel   

Vreselijk om je dier op die manier te verliezen. Wat een laffe daad. Ziekelijk gestoord volk loopt er rond.
Paard moet serieus afgezien hebben bij die jonge gast.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-22 21:40 



 
Profiel   

Hoe ziek kan je zijn, arm paard. Vreselijk voor de eigenaresse

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-22 21:47 



 
Profiel   

Sprakeloos. Hoe kun je dit een dier aandoen...

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-22 21:49 



 
Profiel   

Medelijden met het dier wow. Ook met de eigenaresse natuurlijk. Maar wat is een dier op zo'n moment machteloos. En dan in de handen van twee zieke mensen..
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-22 22:03 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 2 [ 44 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen