Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 5 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Silvia Rizzo voegt Orfeo Sollenburg toe aan paardenbestand

 
Profiel   

Eurodressage
Algemeen

[ img ]
Afbeelding ter illustratie. Foto: ©Fei


De Italiaanse Grand Prix amazone Silvia Rizzo en haar zakenpartners hebben de 3-jarige Nederlandse KWPN hengst Orfeo Sollenburg binnengehaald als nieuw project voor de toekomst.

Orfeo Sollenburg
De in 2019 geboren KWPN'er Orfeo Sollenburg is van Fürst Toto uit Fortuna Sollenburg (v. Vivaldi x Havidoff x Nabuur), gefokt door Adri Zekveld.

Het 173 cm grote paard is afkomstig van de gerenommeerde KWPN-fokkerij Sollenburg, die onder meer goedgekeurde hengsten en zeer succesvolle internationale sportpaarden heeft gefokt.

Vader Furst Toto (v. Furstenball x Totilas x Londonderry) is één van de opkomende jonge fokhengsten in Duitsland, terwijl de jonge moeder Fortuna Sollenburg al een KWPN elitemerrie en IBOP-getest is. De grootmoeder van Orfeo is een ster preferente merrie die in de dressuursport bewezen nakomelingen heeft voortgebracht. De overgrootmoeder is een keur preferente merrie, uit wiens lijn het GP paard Dark Knight Texel en Lichte Tour paard Black Painted komen.

Orfeo was in bezit van de Nederlandse hengstenhouder Joop van Uytert, die hem verkocht aan Rizzo en partners.

"Ik ben dolblij Orfeo in mijn stal te mogen verwelkomen," zei Rizzo, die het paard samen met haar levenspartner Michele Betti en een goede vriend kocht. "Ik ben zo dankbaar voor onze vriendin die gelooft en vertrouwt in dit project. Ze is een ervaren paardenvrouw en sprong er met enthousiasme in. We zijn blij dat ze ons bij zal staan in Orfeo's ontwikkeling."

Silvia vervolgde: "Ik ben Joop ook zeer erkentelijk voor zijn professionele steun en expertise door mij zijn jonge hengsten voor te stellen. Het was een geweldige ervaring om met hem samen te werken om het juiste talent voor de toekomst te vinden."

Investeren in de toekomst
Het is niet de eerste keer dat Rizzo een jong dressuurpaard aanschaft waarin ze een grote toekomst ziet.

Een van Silvia's meest prominente paarden waarvan zij het talent en potentieel ontdekte was Blickpunkt (v. Belissimo M x Weltmeyer), een 3-jarige die zij kocht op de PSI-veiling en die tweevoudig Bundeschampion en tweevoudig bronzen medaillewinnaar werd op het Wereldkampioenschap voor jonge paarden in 2009 en 2010. Ze verkocht het paard met succes door aan Rusland. Silvia was ook de eigenares van de Deense KWPN merrie Donna Silver, die op internationaal Grand Prix niveau heeft gelopen met een jonge Daniel Bachmann Andersen en met Hans Peter Minderhoud. Toen de tijd rijp was, verkocht ze het paard door naar Denemarken.

Silvia houdt haar paardenstapel bewust klein en overzichtelijk, zodat ze kan genieten van de carrière van elk paard afzonderlijk. Verder laat ze altijd haar hart spreken en volgt ze haar buikgevoel bij het aanschaffen van een nieuw paard. Haar liefde voor haar eerste internationale Grand Prix paard Donnerbube leidde tot een leuk fokproject dat haar veel vreugde en voldoening heeft gegeven. Ze fokte Donnerbube (v. Donnerhall x Pik Bube) met de Franse merrie Izola de La Condre (v. Fremir AA), eigendom van internationaal jurylid Bernard Maurel. Het veulen, Donnerbaldo, is nu Silvia's lichte tour paard.

"We hebben altijd graag geïnvesteerd in jonge paarden, zoals we deden met Blickpunkt," legde Silvia uit. "We volgen deze visie van lang en zorgvuldig zoeken naar paarden die ons hart raken, topbloedlijnen hebben en waarin we geloven dat ze een grote toekomst in de sport zouden kunnen hebben."

Tijd om te groeien
Vanuit Resim Dressage in Harskamp pendelt Rizzo dagelijks van haar huis in Lingen, Duitsland, om haar paarden te trainen en haar rijkunsten te verfijnen.

Tijdens de twee Corona-jaren heeft ze een pauze ingelast van internationale wedstrijden, omdat haar gezin in Milaan zwaar getroffen werd door Covid-19 en het haar angstig maakte om naar grote shows te gaan. Ze heeft de tijd nuttig gebruikt door haar band met het nummer één Grand Prix paard in haar stal, Ducati (v. Don Crusador x Rotspon), te verstevigen en een band te vormen met Donnerbaldo, die nu op lichte tour niveau loopt.

"Orfeo Sollenburg heeft zich nu bij onze paarden in Harskamp gevoegd, waar we hem langzaam en voorzichtig zullen trainen, passend bij zijn leeftijd," legde Rizzo uit. "We hebben altijd respect voor hun jonge leeftijd en hun behoefte aan tijd om nog te groeien in hun lichaam en geest. We richten ons alleen op de lange termijn en hij zal ons vertellen wanneer hij klaar is om naar buiten te komen."

Rizzo heeft nauw samengewerkt met een professioneel team in Nederland, die haar helpen haar rijden te verbeteren en contact te maken met haar paarden op de grond en in het zadel.

"Ik ben zo blij en dankbaar voor de hulp die ik de afgelopen jaren heb gekregen," legde Silvia uit. "Mijn ogen zijn geopend voor nieuwe manieren van trainen, en het rijden van de Grand Prix oefeningen. Ik ben gefocust om Ducati en Donnerbaldo klaar te maken voor het wedstrijdseizoen van Ik ben gefocust om Ducati en Donnerbaldo klaar te maken voor het wedstrijdseizoen van dit jaar."


Disclaimer: Wij hebben geen foto die aansluit bij dit artikel, daarom hebben wij er een foto ter illustratie bij gezet. Heb jij een passende foto? Stuur dan even een PB naar één van de Nieuwsredactieleden of het Nieuwsredactie-account.


[ img ]
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-22 20:19 



 
Profiel   

gefeliciteerd misterA

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-22 20:28 



 
Profiel   

Super Adri!

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-22 09:03 



 
Profiel   

Altijd leuk als je fokproducten bij talentvolle amazone's/ ruiters terecht komen. Gefeliciteerd Adri!

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-22 09:16 



 
Profiel   

Gefeliciteerd Adri!
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-22 18:16 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 5 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen