Klanten laten Herendaelhof niet vallen ondanks veroordeling oplichting

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101724
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Klanten laten Herendaelhof niet vallen ondanks veroordeling oplichting

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-22 19:29

Equnews
Algemeen

Afbeelding
Afbeelding ter illustratie. Foto: Renate Zuidema fotografie




Luc T. en partner Anna V., de uitbaters van paardenpension Herendaelhof in Lubbeek, werden onlangs in de strafrechtbank veroordeeld tot het betalen van een schadevergoeding van zo'n 25.000 euro voor feiten van verwaarlozing, oplichting van ruiters en de onwettige uitvoering van dierengeneeskunde. Luc T. kreeg daarboven een celstraf van vier maanden met uitstel, Anna V. komt er met drie maanden uitstel vanaf. Beiden kregen een boete van 1.200 euro. Maar de vaste klanten van Herendaelhof laten Luc en Anna niet vallen. "De veroordeling is onterecht", klinkt het in koor.


"Sinds meer dan 20 jaar heb ik directe ervaring met deze stal, waar ik van kindsbeen af heb kunnen leren hoe men – als één van de weinigen in de paardenwereld – correct met paardenwelzijn omgaat. Laat Herendaelhof nu net dé plek zijn waar de uitbaters denken vanuit dierwelzijn én menswelzijn. Een plek waar ruim 20 jaar paarden transformeren van uitgemergelde stalpaarden, naar fysiek en psychisch evenwichtige paarden die paard kunnen zijn", zegt Joni Delanoeije, postdoctoraal onderzoeker dierenwelzijn aan de KUL. Eenzelfde verhaal klinkt bij Solange Peeters. "Ik kom er 16 jaar en heb alleen maar heel goede ervaring. Ann en Luc zijn schatten van mensen en erg begaan met de gezondheid van de paarden. In het midden van de nacht een ziek paard controleren, was nooit een probleem. Als je speciale wensen hebt, zijn ze altijd bereid om hierover te spreken. Ze zijn een voorbeeld voor alle manegehouders", klinkt het.

"Ik heb zelf jarenlang in Herendaelhof gestaan en zag er de meest krakkemikkige paarden binnenkomen die in de zevende hemel terechtkwamen, dankzij de professionele en liefdevolle verzorging door de uitbaters en hun medewerkers. Extra inspanningen voor paarden die het nodig hadden? Geen probleem. In het holst van de nacht 120 kilometer door de sneeuw rijden om een 'waardeloze' en zieltogende shetlander naar de kliniek te brengen? Geen probleem. Stro als bedding of toch liever schaafsel of hennep? Zeg het maar. Het enige probleem was dat ze sommige mensen misschien te veel hebben willen tegemoetkomen in hun onredelijke eisen. En dan vervagen de grenzen, zeker bij individuen die al geen onderscheid kunnen maken tussen goed en fout. Of zich er niets van aantrekken", zegt Karin Demedts.

"Het is de nachtmerrie van elke pensionstal: afgeschilderd worden als criminelen door een enkel ongenoegen. Mijn paarden kregen voldoende eten, werden alle dagen naar een grote weide gebracht en gehaald, presteerden fantastisch op wedstrijden, kregen alle dagen veel en vers stro en kwamen nooit wat tekort. Luc heeft mijn paard zelfs meermaals naar de kliniek gebracht toen het ziek was en ik geen vervoer had", vertelt Ineke Frèrejean. Liesbeth Zwarts sluit zich hierbij aan. "Ik heb de voorbije vijftien jaar drie paarden bij Luc en An gestald, dus ook tijdens de periode van de zogenaamde feiten. Luc en An zijn zeer warme mensen die 'hun' dieren met hart en ziel verzorgen en veel meer doen dan ze contractueel verplicht zijn. Mijn paarden liepen wedstrijd, werden bij Luc en An geboren, maakten kinderziektes mee, enzovoort. Steeds werd alles in het werk gesteld om hun zo goed mogelijk te verzorgen naar de noden die ze op dat moment nodig hadden." Voor Liesbeth Taeleman is het duidelijk. "Mijn paard staat al bijna 20 jaar op het Herendaelhof en doet het nog steeds super, op zijn bijna 26 jaar, dankzij de topzorgen van Luc en An - zogezegde oplichters en mensen die hun dieren verwaarlozen. Hier is het wel duidelijk: het recht heeft niet gezegevierd", klinkt het.

Kuggur

Berichten: 13893
Geregistreerd: 04-07-06

Re: Klanten laten Herendaelhof niet vallen ondanks veroordeling oplichting

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-22 03:29

Vreemde berichten steeds die bokt van "equinews" overneemt.
In dit geval ook, (zonder iets van de zaak te weten verder); er zijn zware straffen voor ernstige vergrijpen uitgedeeld, maar de daders in kwestie zijn absolute heiligen...?
Bizar.

Thorn2006

Berichten: 875
Geregistreerd: 03-01-09
Woonplaats: Er gaat niks boven Groningen!

Re: Klanten laten Herendaelhof niet vallen ondanks veroordeling oplichting

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-22 09:29

Bokt is echt een soap!

pateeke
Berichten: 2211
Geregistreerd: 12-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-22 10:24

Dat artikel heeft equinews niet zelf geschreven hè… ze hebben het overgenomen van Belgische media.
Eerder is er een artikel verschenen over de veroordeling zelf en dan lees je dat het gaat over iemand die van oordeel was dat haar paard “minderwaardig” voer kreeg en te weinig voer waardoor het paard niet goed presteerde op wedstrijd.
Ik ken de stal, de eigenaars en andere klanten (alsook de klanten die reageerden in dat artikel). Ik kan en wil me niet uitspreken over wat er destijds gebeurd is (gaat over periode 2007-2014 of zo), maar ik ben wel van mening dat als zij daarvoor dermate gestraft zijn, er echt veeeeeel pensionhouders (uit de regio) veroordeeld zouden moeten worden.
Zijn ze heilig? Nee, maar wie wel? Zijn er dingen die er beter kunnen? Ja, maar dat is op pensionstallen imo altijd zo; zoveel mensen zoveel meningen en probeer daar als pensionhouder maar eens allemaal aan tegemoet te komen. Staan de paarden er daar verwaarloosd of zo bij? Zeker niet, in tegendeel.
Laatst bijgewerkt door pateeke op 29-01-22 10:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Boras
Berichten: 9946
Geregistreerd: 21-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-22 10:27

Nou nou nou.... Goed bezig met je oneliner met uitroepteken, Thorn2006. Slecht geslapen? Je weet dat het gebruik van Bokt geheel vrijwillig is en dat je bij terugkerende onvrede op het kruisje kunt klikken? >;)

Mij triggert zo'n bericht ook, Kuggur.
Ik verwacht echter om verschillende redenen niet van de nieuwsredactie van Bokt dat het komt met alle achtergrondinfo, duidingen en weet ik al niet meer. Ik neem ze dat niet kwalijk. Maar ik deel je interesse en je vragen in en bij dit artikel. Wat ik dan doe is google openen, wat trefwoorden uit het artikel invoeren en kijken wat eruit komt. De meest relevante info vind je in de rechterlijke uitspraak.
Boeit een onvolledig artikel me verder niet, dan laat ik het gaan.