Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 85 van de 218 [ 5437 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88 ... 218  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Paard Zoekt Baas heeft onverwacht snel nieuw onderkomen

 
Profiel   

Shani_1984 schreef
[ [url=m/2gMWVU.jpg]Afbeelding[/url] ]

Alsof ze dat al niet doen >;)

Ik zag 'm ook!! Huh?! Ik vind hier iets van. -O-
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-09-22 17:49 



 
Profiel   

Jammer dat ik geblokkeerd ben want ik had er graag onder gezegd dat ze dat al doen en het adoptiefverhaal daarna ook gewoon handel is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-09-22 17:51 



 
Profiel   

Ik heb toch de vraag gesteld of het betaald gaat worden van geld van donateurs. Ze hebben het toch al zo zwaar? Zouden donateurs uiteindelijk dan gaan betalen voor het kopen van paarden vóór PzB?

Edit: betaling met geld van donateurs zou volgens PzB niet de insteek zijn.
Dus. Ze willen meer geld inzamelen omdat de kosten hoger worden, en nu willen ze die kosten nog verder omhoog gooien door paarden in te kopen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-09-22 17:54 



 
Profiel   

Koekie73 schreef
Jammer dat ik geblokkeerd ben want ik had er graag onder gezegd dat ze dat al doen en het adoptiefverhaal daarna ook gewoon handel is.
Heb ik voor je gedaan, heeft 4 hele minuten online gestaan :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-09-22 18:05 



 
Profiel   

Ik vind het op zijn zachts gezegd bijzonder.
Ten eerste, zijn ze naar eigen zeggen tegen de handel van paarden maar mochten ze hier mee doorgaan is dat toch echt handel.
En volgens mij hebben ze al eens toegegeven dat ze voor bepaalde paarden betalen die in beslag genomen zijn (correct me if i'm wrong)

Ben wel benieuwd hoe ze dat dan voor zich zien. Hoe gaan ze dat bekostigen en willen ze dat dan ook uit de naam van de stichting doen?
Hoe gaan ze er voor zorgen dat die kosten gescheiden blijven? Of moeten de kosten van voer etc van deze paarden dan ook betaald worden van de donaties?
En wat zien hun als verwaarloosd?

Edit; heb de vragen ook onder het bericht geplaats. Benieuwd of er antwoord op komt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-09-22 18:07 



 
Profiel   

Ben benieuwd hoelang deze top reactie blijft staan....
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-09-22 18:25 



 
Profiel   

Ailill schreef
Koekie73 schreef
Jammer dat ik geblokkeerd ben want ik had er graag onder gezegd dat ze dat al doen en het adoptiefverhaal daarna ook gewoon handel is.
Heb ik voor je gedaan, heeft 4 hele minuten online gestaan :')


Zozo, 4 hele minuten? :D Maar goed, ik vind het wel naïef dat ze die vraag zo plaatsen aangezien ze idd eerder hebben benoemd dit te doen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-09-22 18:26 



 
Profiel   

Het antwoord van pzb:
[ img ]

Ik word er niet echt wijzer van. En maar 1 vraag die ze hiermee eigenlijk beantwoorden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-09-22 18:30 



 
Profiel   

Ik vind het vooral bijzonder dat ze steeds berichten plaatsen aan de hand van onderwerpen die hier besproken worden.
Zo van we plaatsen dit zo maar even want dan hebben we het tenminste zelf aangegeven …

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-09-22 18:37 



 
Profiel   

Ailill schreef
Koekie73 schreef
Jammer dat ik geblokkeerd ben want ik had er graag onder gezegd dat ze dat al doen en het adoptiefverhaal daarna ook gewoon handel is.
Heb ik voor je gedaan, heeft 4 hele minuten online gestaan :')

Hoe kunnen ze jouw reactie nu verwijderen pat... vind ik echt niet kunnen hoor en Boenga trouwens ook niet <<)

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-09-22 18:40 



 
Profiel   

Mijn reactie is ook verwijderd :') :') :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-09-22 18:45 



 
Profiel   

Mmm, volgens mij komt de Zuidlarense markt er weer aan. Hadden ze daar vorig jaar ook niet een "zielige" tinker gekocht?

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-09-22 18:46 



 
Profiel   

Dreamboy schreef
Mmm, volgens mij komt de Zuidlarense markt er weer aan. Hadden ze daar vorig jaar ook niet een "zielige" tinker gekocht?

Yup!! En jaren daarvoor die 2 shetlanders

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-09-22 18:47 



 
Profiel   

Ik moest wel een beetje lachen om die post. Ik dacht echt, en wat doen jullie nu dan? :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-09-22 19:43 



 
Profiel   

Ze zijn echt een "open boek" _O- _O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-09-22 19:47 



 
Profiel   

Nouja, ik kan me wel voorstellen dat als je zielige paarden op wilt vangen.
Deze op wilt knappen en weer een fijn plekje er voor wilt zoeken.
Daar natuurlijk geld voor nodig hebt.
En wanneer er niet genoeg geld binnenkomt van donaties.

Dat je dan gaat zoeken naar andere manieren om geld binnen te halen.
Zoals het verhuren van je accommodatie. Wat ze al op verschillende manieren aanbieden.

En als dat ook nog niet genoeg oplevert, dat je dan verder gaat denken.
En paarden aankopen en verkopen dat kan natuurlijk geld opleveren.

Als je dan met geld van de stichting een paard koopt.
En de winst van de verkoop gaat ook weer naar de stichting, dan lijkt mij er op zich niet zoveel mee mis?

Maar ik snap het ook niet helemaal, krijgt de stichting nu te weinig paarden-ter-adoptie aangeboden dan...? Want een gratis verkregen paard. Waar dan ook nog eens stalgeld en een keuring voor betaald wordt door de oud-eigenaar als ik het goed begrijp? Die je vervolgens ter adoptie aan kan bieden voor een beste prijs, èn nog met de mogelijkheid dat je die adoptiekosten meer dan eens per paard ontvangt.

Dat lijkt me altijd een heel stuk lucratiever dan wanneer je moet gaan betalen voor aankoop van paarden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-09-22 05:15 



 
Profiel   

In de reactie's las ik een bericht dat de wachtlijst vol was, maar blijkbaar ook alles te duur werd voor pzb.
Dus aan aanbod zal het niet liggen.
Nu valt het wel natuurlijk op dat er paarden zijn die nu al langere periode ter adoptie aangeboden worden. En dat is niet zo gek natuurlijk. In deze tijd zullen mensen minder snel een paard aanschaffen, vooral als het ook nog eens om een weidemaatje gaat.
Ik zie alleen niet hoe het kopen en verkopen van paarden de financiele probleem gaat oplossen. Ze hebben het over verwaarloosde paarden, uit eindelijk zou dit meer geld gaan kosten dan dat het zal opbrengen lijkt me.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-09-22 06:44 



 
Profiel   

Veel handelaren kopen ook al verwaarloosde of onbeleerde paarden op, beleren, goede basis geven en verkopen. Dat is gewoon handel en uit de handel zal het dan ook met de winst betaald moeten worden.

Pessoa lijkt gelukkig een jong paard die (niets) mankeert hopelijk, dus dan was het gewoon een ongelukkig ongeval.

Voor mij zit er wel een groot gebied tussen handel en adoptie.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-09-22 07:38 



 
Profiel   

AmyJamess schreef
In de reactie's las ik een bericht dat de wachtlijst vol was, maar blijkbaar ook alles te duur werd voor pzb.
Dus aan aanbod zal het niet liggen.
Nu valt het wel natuurlijk op dat er paarden zijn die nu al langere periode ter adoptie aangeboden worden. En dat is niet zo gek natuurlijk. In deze tijd zullen mensen minder snel een paard aanschaffen, vooral als het ook nog eens om een weidemaatje gaat.
Ik zie alleen niet hoe het kopen en verkopen van paarden de financiele probleem gaat oplossen. Ze hebben het over verwaarloosde paarden, uit eindelijk zou dit meer geld gaan kosten dan dat het zal opbrengen lijkt me.

Niet voor de adoptiebedragen die zij vragen :\.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-09-22 07:46 



 
Profiel   

Ik blijf er bij dat ze best goed werk doen, ook als ze verwaarloosde paarden op zouden kopen en weer verkopen.
Ook is het leuk voor de paardenmeisjes om te kunnen helpen op een soort Penny stal. Beter dat dan hangen bij de Mac Donalds.

Maar… als je om donaties vraagt voor verwaarloosde paarden dan moet dat geld ook naar verwaarloosde paarden. En die hebben ze niet of nauwelijks.
De meeste weidemaatjes zijn niet verwaarloosd, de meeste rijpaarden ook niet. Ze mankeren alleen allemaal wat. En mensen bieden die zelf aan aan pzb. Die vissen ze niet bij een boer uit de achtertuin.

Als je dan paarden gaat kopen, opknappen en verkopen prima, maar lijkt me niet nodig van donaties. Gewoon een handel opstarten, verdiend zichzelf wel weer terug.

Verwaarloosde paarden adopteren prima, die gun je al het beste van de wereld.
Al die kapotte/ paarden met ziektes van een ander gewoon lekker verkopen. Sorry ik vind het adopteren voor een godsvermogen waar je geen zeggenschap over hebt echt zo iets vreemds als je daarmee de
Troep van een ander opruimt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-09-22 07:49 



 
Profiel   

Ze doen ook best goed werk voor verwaarloosde paarden, die knappen ze mooi op en krijgen weer een goed tehuis. Alleen voor gigantische bedragen die vervolgens niet naar de stichting gaan, maar naar een BV. Ze kunnen het beste de stichting aanhouden voor de weidemaatjes en echt slechte paarden en ook de geldstroom van die paarden bij de stichting houden. Dan zelf een BV runnen die paarden opkoopt en weer verkoopt en daar ook zelf hun salaris uithalen. Dan zijn ze van al het gezeur af.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-09-22 08:15 



 
Profiel   

Nouja dat echt verwaarloosde paarden veel geld kosten geloof ik best, ervan uitgaande dat je ze onder begeleiding van dierenartsen, hoefsmeden enz zo’n beestje opknapt. Dus dat je daar wat voor vraagt snap ik ook!

Alleen al die troep van een ander snap ik niet. Niet onder deze constructie.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-09-22 08:31 



 
Profiel   

Alleen bij een handelaar wordt het paard wel van jou hier ook nog eens niet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-09-22 08:58 



 
Profiel   

Gwenvd schreef
Nouja dat echt verwaarloosde paarden veel geld kosten geloof ik best, ervan uitgaande dat je ze onder begeleiding van dierenartsen, hoefsmeden enz zo’n beestje opknapt. Dus dat je daar wat voor vraagt snap ik ook!

Alleen al die troep van een ander snap ik niet. Niet onder deze constructie.

Ik snap dat eerlijk gezegd niet. Een dierenasiel vraagt ook geen adoptiebedrag die volledig samenhangt met de dierenartskosten die voor de hond of kat gemaakt zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-09-22 09:09 



 
Profiel   

Moderatoropmerking:
Dit bericht is leeggehaald omdat het niet voldoet aan de Boktregels



Laatst bijgewerkt door Muiz op 25-02-23 23:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Bericht verwijderd.

Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-09-22 09:20 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 85 van de 218 [ 5437 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88 ... 218  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen