Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 93 van de 218 [ 5442 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 90, 91, 92, 93, 94, 95, 96 ... 218  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Paard Zoekt Baas heeft onverwacht snel nieuw onderkomen

 
Profiel   

Winnende lotnummers zijn altijd na te trekken hoor! hoeft geen naam bij te staan maar wel de lotnummers die hebben gewonnen
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-10-22 19:34 



 
Profiel   

Daphne__ schreef
Poosje81 schreef
En waarschijnlijk niets bekend qua pssm1 etc. Man man man, wat een geld voor een kruisingsveulen wat officieel niet de jouwe wordt EN nog eens gewoon zwart is EN maar klein maatje heeft (in ieder geval qua mams).

Ik doe iets verkeerd met mijn kruisingsveulen uit geteste ouders etc. :+


Nou idd, 4000,-.. :wow: Hier een 1e premie stamboek veulen, zweetvos (Ziet er uit als een palomino! :)) :+ ), meerdere predikaten in moederlijn.. En vader en moeder vrij getest op PSSM en Mytonie.. Moeder ook nog op WFFS. En word bij verkoop compleet het eigendom van de koper.. En in mijn dromen gaat hij voor 4000,- weg, maar denk dat de helft realistischer is.. :')

Wat maakt dat mensen zoveel willen betalen voor een ''gewoon leuk'' veulen, die het slecht gehad heeft en nooit van jou word? Hebben mensen zoveel over om te kunnen zeggen dat ze een paard gered hebben?

Hier ook een veulen, met apha papieren en ouders 5- en 7-panel n/n getest voor iets minder dan 4000 euro.

Van de loterij is nummers publiceren toch gebruikelijk? Ik neem aan dat alle deelnemers een lotnummer hebben gehad. Dan is het toch niet zo moeilijk om die te publiceren? Hoef je niet geheim over te doen. Die geheimzinnigheid zorgt voor vragen en achterdocht.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-10-22 19:35 



 
Profiel   

Er is een toverwoord: hij heeft het slecht gehad en jij mag m redden. Bizar toch? Maar geloof me. De luchtballon die maar groter en groter wordt gaat een x klappen.
Ik vraag me af wat gewone handelaren die obv consumentenkoop paarden met gebreken moeten terugnemen hier nu van denken. Ik kan hier ook echt mn hoofd niet omheen krijgen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-10-22 20:06 



 
Profiel   

Die hoofdprijs ook.. Wellness in Enschede en de kinderen mogen gratis stallen komen mesten. Woop-tie-pieping-doo.. _O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-10-22 22:17 



 
Profiel   

upendo schreef
Die hoofdprijs ook.. Wellness in Enschede en de kinderen mogen gratis stallen komen mesten. Woop-tie-pieping-doo.. _O-

Wahahaha opmerking van de maand!

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-10-22 22:25 



 
Profiel   

upendo schreef
Die hoofdprijs ook.. Wellness in Enschede en de kinderen mogen gratis stallen komen mesten. Woop-tie-pieping-doo.. _O-



De tekst is inmiddels aangepast. Ze zijn zo voorspelbaar :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-10-22 22:51 



 
Profiel   

upendo schreef
Die hoofdprijs ook.. Wellness in Enschede en de kinderen mogen gratis stallen komen mesten. Woop-tie-pieping-doo.. _O-



Dit soort praktijken gebeuren op meer plekken. Hier is ook een stal in de omgeving die onder het nom van een betaalde eigen pony voor een dag eigenlijk kinderen in mijn ogen meer gebruiken als mestscheppers tegen betaling. En natuurlijk gaat er nog even gereden worden maar grotendeels van de dag bestaat uit schoonmaken en opruimen. Is het slim? Ja , want mensen maken er graag gebruik van. Krijg ik er een beetje nare gevoelens bij? Ja dat ook.

Er zitten ook bijzondere eigenaren op om het zomaar even te zeggen :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-10-22 06:53 



 
Profiel   

Anderzijds als kind zou ik dat geweldig vinden om voor een dag een eigen pony te hebben en daar hoort een stal uitmesten ook bij. Je kunt slecht de hele dag rijden natuurlijk. En zo ben je toch nog bezig met paardendingen. Ik neem aan dat ze mogen stoppen wanneer ze willen en dat het geen slavenarbeid is

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-10-22 07:19 



 
Profiel   

Ik krijg er een beetje hetzelfde gevoel bij als wat ik bij veel zorgboerderijen krijg..

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-10-22 07:24 



 
Profiel   

capopjekop schreef
Anderzijds als kind zou ik dat geweldig vinden om voor een dag een eigen pony te hebben en daar hoort een stal uitmesten ook bij. Je kunt slecht de hele dag rijden natuurlijk. En zo ben je toch nog bezig met paardendingen. Ik neem aan dat ze mogen stoppen wanneer ze willen en dat het geen slavenarbeid is

Ja idem hier.
En ook voor de kinderen die ooit een eigen pony willen.
Mesten hoort er meestal bij. Dus dat kunnen ze dan maar meteen ervaren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-10-22 07:27 



 
Profiel   

Cayenne schreef
Ik krijg er een beetje hetzelfde gevoel bij als wat ik bij veel zorgboerderijen krijg..


Breng ze nou niet op een idee

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-10-22 07:55 



 
Profiel   

Poosje81 schreef
Cayenne schreef
Ik krijg er een beetje hetzelfde gevoel bij als wat ik bij veel zorgboerderijen krijg..


Breng ze nou niet op een idee


:= Daar heb je idd gelijk in!

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-10-22 07:58 



 
Profiel   

Moderatoropmerking:
Dit bericht is leeggehaald omdat het niet voldoet aan de Boktregels

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-10-22 08:34 



 
Profiel   

Waar gaat dit topic in hemelsnaam nog over joh?

Van een informatief, objectief, selectief topic is het vergaan in bashing en het gedragen als een stel pubers die een andere puber belachelijk maken...

Werkelijk waar, wat een volwassenheid hier in dit topic... Zo zullen jullie veel bereiken hoor... NOT!

Hoe meer dit topic evolueert, hoe meer Calijntjes ik hier zie schrijven.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-10-22 09:10 



 
Profiel   

Wie zonder zonden is werpt de eerste steen. :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-10-22 09:18 



 
Profiel   

Opnieuw zo'n heerlijk volwassen reactie!
Ik dacht dat het doel van dit topic was om daadwerkelijk iets te bereiken.... Zie daar weinig van terecht komen met het kinderachtig gedrag van de laatste tig pagina's maar hé, als dat het belangrijkste doel is... Ga helemaal los zou ik zeggen!

Alleen is het dan wel over met het doel die er was!

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-10-22 09:22 



 
Profiel   

Little_Gift schreef
Waar gaat dit topic in hemelsnaam nog over joh?

Van een informatief, objectief, selectief topic is het vergaan in bashing en het gedragen als een stel pubers die een andere puber belachelijk maken...

Werkelijk waar, wat een volwassenheid hier in dit topic... Zo zullen jullie veel bereiken hoor... NOT!

Hoe meer dit topic evolueert, hoe meer Calijntjes ik hier zie schrijven.

Eens. Elke redelijkheid en objectiviteit is verdwenen. En iedereen die neutraal probeert te reageren, wordt als achterlijk weggezet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-10-22 09:44 



 
Profiel   

Zoals ik al eerder schreef wordt momenteel alles wat pzb doet onder een vergrootglas gelegd. Het gaat werkelijk nergens meer over. Dat zie je overigens ook terug op hun facebook. Daar worden reacties geplaatst die soms echt tenenkrommend zijn. Laatst ook, over een fotowand die waar ze, terecht, best trots op waren. Daar reageerde iemand, dat sloeg werkelijk helemaal nergens op.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-10-22 09:45 



 
Profiel   

Ik ben het daar ook mee eens, laten we gewoon weer bij de kern van het onderwerp blijven, de geldstroom van de donaties die niet bij pzb terecht komen maar op bv's. Plus dat er geen enkele inzage is wat er binnenkomt en waar het heen gaat.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-10-22 09:49 



 
Profiel   

Zebrastreep schreef
upendo schreef
Die hoofdprijs ook.. Wellness in Enschede en de kinderen mogen gratis stallen komen mesten. Woop-tie-pieping-doo.. _O-



Dit soort praktijken gebeuren op meer plekken. Hier is ook een stal in de omgeving die onder het nom van een betaalde eigen pony voor een dag eigenlijk kinderen in mijn ogen meer gebruiken als mestscheppers tegen betaling. En natuurlijk gaat er nog even gereden worden maar grotendeels van de dag bestaat uit schoonmaken en opruimen. Is het slim? Ja , want mensen maken er graag gebruik van. Krijg ik er een beetje nare gevoelens bij? Ja dat ook.

Er zitten ook bijzondere eigenaren op om het zomaar even te zeggen :')


Toch kijk ik daar niet met een negatief gevoel op terug. Bij ons op ponykamp gingen we ook hoofdstellen invetten etc. Wel deden we dit met grote groepen, lekker weer en soort educatie erbij wat de neusriem, frontriem etc is. Uitmesten werd machinaal gedaan, dus dat hoefde niet, maar wel gewoon klusjes. Als kind was het gewoon fantastisch om de hele dag tussen de paarden te hobbelen. Wat dacht je van meelopen /rennen bij de lessen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-10-22 10:34 



 
Profiel   

Precies ik zie dat ook niet als negatief.
Heb wat gevet als kind zeg :D
Maar als ik soms zelfs volwassenen zie stunten met een hoofdstel in elkaar zetten :?
Dat deed ik als kind al moeiteloos.
En idd met mooi weer in het zonnetje buiten op de stoep al kletsend.

Mesten deed ik wel, vegen ook, want ja dat hoort bij paardenhouden/verzorgen.

Goed bij een wellness dagje zou ik dat ook niet meteen bedenken, dat niet.
Maar als je als ouders zo een paar uur van je kinderen af bent omdat ze bij de paarden bezig zijn, kan ik me voorstellen dat het een waardevolle toevoeging aan de wellness kan zijn :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-10-22 10:39 



 
Profiel   

Toen ik 14 jaar was koos ik er vrijwillig voor om stront te gaan scheppen op een kinderboerderij.
Toen meste ik liever 10 stallen uit dan dat ik thuis moest helpen met klusjes ( nu jog steeds trouwens)
Nu 15 jaar later blijf ik er bij dat dat toch het mooiste werk is wat er is :+

Als de kinderen daar plezier uit halen, laat gaan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-10-22 11:17 



 
Profiel   

Niks mis met een beetje leren werken in onze consumptiemaatschappij. Mijn jonge verzorgster mag ook gewoon helpen poepscheppen en voeren na de leuke dingen met de paarden. Dat hoort erbij. En ze vindt het nog leuk ook :))
Ze wil later een eigen paard, dus kan ze dat mooi bij mij leren. En op de manege krijgt ze rijles.

En met leasepaarden gebeurt dat toch ook? Dan betaal je voor een x aantal dagen een bedrag en is dat op die dagen ‘jouw’ paard. Inclusief alles om het rijden heen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-10-22 11:22 



 
Profiel   

AmyJamess schreef
Toen ik 14 jaar was koos ik er vrijwillig voor om stront te gaan scheppen op een kinderboerderij.
Toen meste ik liever 10 stallen uit dan dat ik thuis moest helpen met klusjes ( nu jog steeds trouwens)
Nu 15 jaar later blijf ik er bij dat dat toch het mooiste werk is wat er is :+

Als de kinderen daar plezier uit halen, laat gaan.


Eens, ik was jaren de hele zaterdag op de manege, meste mee uit samen met de rest van de jeugd. Als er personeel moet worden ingehuurd om dat te doen dan worden de lessen denk ik nog duurder? Jaren plezier aan gehad hoor!

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-10-22 11:30 



 
Profiel   

Ik begrijp al die ophef niet. Ze mogen helpen, ze zijn niets verplicht he?
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-10-22 11:30 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 93 van de 218 [ 5442 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 90, 91, 92, 93, 94, 95, 96 ... 218  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen