Paard Zoekt Baas heeft onverwacht snel nieuw onderkomen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mayflower_

Berichten: 13711
Geregistreerd: 11-05-05
Woonplaats: Het noorden

Re: Paard Zoekt Baas heeft onverwacht snel nieuw onderkomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-22 22:40

Afgelopen week hadden ze ook weer een bericht erop staan dat ze donateurs drastisch naar beneden gaan vanwege de inflatie enz. En weer bedelen om baaltjes hooi. Er stonden wat kritische reacties onder en ineens is het bericht verdwenen. Vreemd.

Annemiekev
Berichten: 88
Geregistreerd: 09-01-22
Woonplaats: Huissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-22 22:42

Moderatoropmerking:
Dit bericht is leeggehaald omdat het niet voldoet aan de Boktregels
Laatst bijgewerkt door xingridx op 23-02-23 14:26, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Leeggehaald ivm tegen de boktregels

Goudhaan1

Berichten: 648
Geregistreerd: 02-04-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-22 22:43

Mayflower_ schreef:
Afgelopen week hadden ze ook weer een bericht erop staan dat ze donateurs drastisch naar beneden gaan vanwege de inflatie enz. En weer bedelen om baaltjes hooi. Er stonden wat kritische reacties onder en ineens is het bericht verdwenen. Vreemd.

Ik vroeg me daar stiekem ook wel bij af of de donateurs afnemen vanwege de inflatie, of omdat de donateurs ook wel in de gaten beginnen te krijgen dat er iets toch niet helemaal pluis is met de manier waarop PzB te werk gaat, en dus niet meer doneren.

Goudhaan1

Berichten: 648
Geregistreerd: 02-04-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-22 22:44

Annemiekev schreef:
Goudhaan1 schreef:
Ik zag dat ze de reacties hebben uitgeschakeld bij de advertentie van Imhoff.. Ik hoop zo dat hij bij iemand komt die het hele verhaal kent.

Ze zijn pas recent achter de blesure gekomen, hmmm vreemd toch want ze moeten n gezondheidsverklaring etc sfgeven bij aankomst....

Dat niet alleen, de oude eigenaren hebben maanden geleden al aangegeven dat zij duidelijk zijn geweest over wat hem mankeert. Dus dat was dikke koeienpoep.

Paardenfann4
Berichten: 1342
Geregistreerd: 15-08-17
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-22 23:20

Dat vind ik wel het grootste probleem van deze organisatie, wat ze met het geld doen dat interesseert me eigenlijk niets. Wel dat ze paarden die volledig afgekeurd zijn om mee te rijden door verhandelen als rijpaarden die zelfs geschikt zijn voor beginners. Ook die cushingpaarden die weggaan met het verhaal dat je wat op de suikers moet letten, dat vind ik het meest erge. Maar ja, ik denk dat geen enkele ex eigenaar hier werk van gaat maken, die doen zulke paarden ook niet voor niets weg.

Earth

Berichten: 7915
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-22 23:22

Er wordt op de achtergrond wel werk hiervan gemaakt. Bedoeling is om ze te exposen zodat ze geen misbruik meer maken van donatiegelden en paarden onder valse voorwendselen verkopen adopteren.

Paardenfann4
Berichten: 1342
Geregistreerd: 15-08-17
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-22 23:33

Earth schreef:
Er wordt op de achtergrond wel werk hiervan gemaakt. Bedoeling is om ze te exposen zodat ze geen misbruik meer maken van donatiegelden en paarden onder valse voorwendselen verkopen adopteren.


Dat zou goed nieuws zijn, hopelijk kunnen ze wel gewoon verwaarloosde paarden op blijven vangen, waar ze goed in zijn en wat hun oorspronkelijke doel ook was. Het is nu volkomen uit de hand gelopen met gigantische adoptiebedragen voor paarden waar van alles aan mankeert. Paarden waar niets aan mankeert en die gewoon bereden kunnen worden, zouden ze niet via deze stichting moeten aanbieden ter adoptie, maar gewoon verkopen via een andere bv, waar ze gewoon handel mee kunnen doen.

Earth

Berichten: 7915
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Re: Paard Zoekt Baas heeft onverwacht snel nieuw onderkomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-22 23:50

Het is ook zeker net de bedoeling om ze helemaal lam te leggen, maar er mag wel het een en ander aan het licht komen.

Mars

Berichten: 33264
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-22 00:00

Moderatoropmerking:
Dit bericht is leeggehaald omdat het niet voldoet aan de Boktregels
Laatst bijgewerkt door Muiz op 26-02-23 01:13, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Bericht verwijderd.

Dreamboy

Berichten: 2432
Geregistreerd: 16-08-21
Woonplaats: Zuid-Oost Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-22 00:33

Mars schreef:
Paardenfann4 schreef:
Dat vind ik wel het grootste probleem van deze organisatie, wat ze met het geld doen dat interesseert me eigenlijk niets. Wel dat ze paarden die volledig afgekeurd zijn om mee te rijden door verhandelen als rijpaarden die zelfs geschikt zijn voor beginners. Ook die cushingpaarden die weggaan met het verhaal dat je wat op de suikers moet letten, dat vind ik het meest erge. Maar ja, ik denk dat geen enkele ex eigenaar hier werk van gaat maken, die doen zulke paarden ook niet voor niets weg.


Dat vind ik ook het ergste, het liegen of verzwijgen van blessures. Een kapot dier verkopen/laten adopteren als zijnde geschikt om te rijden. Met alle risico’s voor mens en dier.

Dat ze goed werk doen voor verwaarloosde paarden is duidelijk. Dat ze zelf een boterham verdienen etc, prima.
Maar het leuren met paarden waarvan men weet wat eraan mankeert is heel wat bruggen te ver. Dat is oplichting en het veroorzaken van meer leed bij die dieren. En daar moet een eind aan komen.


Maar dit alles staat of valt met de oud eigenaren van dit soort paarden die zelf hun verantwoording niet nemen en hun paard afstaan aan de stichting. Zij geven hun de kans om veel geld te verdienen over de rug van kapotte paarden.

Ailill

Berichten: 11670
Geregistreerd: 27-08-11

Re: Paard Zoekt Baas heeft onverwacht snel nieuw onderkomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-22 00:45

Alsof ze enkel via (oud)-eigenaren paarden krijgen aangeboden, come on.

BigOne
Berichten: 38263
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Paard Zoekt Baas heeft onverwacht snel nieuw onderkomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-22 00:51

Iemand die ook maar een beetje verstand van paarden heeft kon uit de symptomen van imhoff al nagaan dat het fout zat.

AmyJamess

Berichten: 2119
Geregistreerd: 03-10-08
Woonplaats: Hengelo (OV)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-22 08:24

Moderatoropmerking:
Dit bericht is leeggehaald omdat het niet voldoet aan de Boktregels
Laatst bijgewerkt door xingridx op 23-02-23 14:25, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Leeggehaald ivm tegen de boktregels

Anoniem

Re: Paard Zoekt Baas heeft onverwacht snel nieuw onderkomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-22 08:55

Die nieuwe blog gaat er ook volledig over. Een dweil om de tranen op te dweilen… Kijk, heb je een onenigheid, prima. Maar zo praat je toch niet over mensen?

AmyJamess

Berichten: 2119
Geregistreerd: 03-10-08
Woonplaats: Hengelo (OV)

Re: Paard Zoekt Baas heeft onverwacht snel nieuw onderkomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-22 09:15

Ik vind het inderdaad ook niet netjes geschreven.
Ben wel benieuwd naar de andere kant van het verhaal.
Maar dan ben ik benieuwd in hoe ver staat pzb in zijn recht? Zat er dan geen gezondheidsverklaring bij het paard? Want dat haal ik er bij dit verhaal niet uit. Als er geen gezondheidsverklaring bij zat lijkt me dat pzb hier zelf een fout heeft gemaakt en zijn eigen regels niet naleeft.

Vond het ook wel dubbel, een stichting die zich inzet voor 'verwaarloosde' paarden. Maar een paard wat medische hulp nodig heeft en ik vermoed waarvan de eigenaars het niet kunnen betalen, willen ze een enkeltje retour sturen.. laat wel weer duidelijk zien dat het ze alleen om geld gaat in mijn ogen.
Als dit echt verzwegen is snap ik dat pzb er boos over is en terecht. maar lijkt me toch dat je dan alsnog het welzijn van het paard op 1 zet?

darkadia

Berichten: 5248
Geregistreerd: 08-09-05
Woonplaats: Bussum

Re: Paard Zoekt Baas heeft onverwacht snel nieuw onderkomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-22 09:40

Ik kan het bericht niet zien, dus geen idee wat ze precies schrijven. Maar over Imhoff komt steeds een ander bericht. En is toen volgens mij ook door de oude eigenaar (of iig iemand die het paard kende) wel uit de doeken gedaan hoe het werkelijk zat…

Maarja door zielig doen kunnen ze weer zieltjes winnen, en dat lukt ze helaas nog steeds goed.
En alle tijd voor social media, maar als je een da dossier opvraagt dan ondernemen ze geen actie en krijg je na een half jaar eens bericht hoe het met het paard gaat…

capopjekop

Berichten: 30657
Geregistreerd: 30-11-03

Re: Paard Zoekt Baas heeft onverwacht snel nieuw onderkomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-22 09:43


StalNollie

Berichten: 9119
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Brabant

Re: Paard Zoekt Baas heeft onverwacht snel nieuw onderkomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-22 09:53

Waarheid of niet hoezo retour adres. Voor dit soort paarden zetten zei zich toch in. Opvang zou er vol mee staan. Tenminste ze zeggen dat ze constant vol staan

Daarnaast is het afgestaan en moeten de vorige eigenaren toch betalen tot er een nieuw huisje gevonden is?
Of is dit paard gewoon opgekocht voor handel.

manzano

Berichten: 23938
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Paard Zoekt Baas heeft onverwacht snel nieuw onderkomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-22 09:55

Als mensen 7 maanden kunnen nadenken over afstand doen lijkt het me sowieso niet echt een noodgeval waarvoor zij dan soms "gezonde paarden" opnemen en herplaatsen.

Elisa2

Berichten: 37165
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-22 10:01

capopjekop schreef:
https://www.paardzoektbaas.nl/blog/het- ... oid-paard/
Hier vind je de blog.

Zeer bijzonder hoe het omschreven wordt. Het straalt niet bepaalt professionaliteit uit. De waarheid zal wel ergens in het midden liggen.


Ik snap dit niet helemaal..hier zijn ze toch voor om zulke paarden op te vangen en nog een waardig pensioen te kunnen geven?

Of gaat het er omdat het dier HKO heeft en onregelmatig is en dus niet doorverhandeld kan worden?

Flubberboot

Berichten: 2876
Geregistreerd: 14-09-21

Re: Paard Zoekt Baas heeft onverwacht snel nieuw onderkomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-22 10:07

Net even de blog gelezen. Wat een hypocriet stuk zeg! Het is alsof ze een verhaal van een van hun klanten hebben gekopieerd…

Rocamor

Berichten: 10871
Geregistreerd: 21-11-02

Re: Paard Zoekt Baas heeft onverwacht snel nieuw onderkomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-22 10:22

Soooo, ik reageer niet vaak op PzB, maar in dit geval, om het even minder netjes te zeggen: "Mijn bek valt open van verbazing".

Hoezo hebben ze moeite met het nemen van een besluit. De verkochte, pardon geadopteerde paarden mogen toch ook niet ingeslapen worden zonder hun besluit?

En de vraag is dan, wat is er in twee weken veranderd, want kennelijk was het eerst een goed rijpaard, maar nadat het 2 weken bij hun staat, gaat ie onregelmatig lopen. Zo lang werken pijnstillers niet door lijkt me.

Dreamboy

Berichten: 2432
Geregistreerd: 16-08-21
Woonplaats: Zuid-Oost Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-22 10:24

Ailill schreef:
Alsof ze enkel via (oud)-eigenaren paarden krijgen aangeboden, come on.

De paarden die als rijpaard ter adoptie komen over het algemeen wel.

Dreamboy

Berichten: 2432
Geregistreerd: 16-08-21
Woonplaats: Zuid-Oost Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-22 10:26

StalNollie schreef:
Waarheid of niet hoezo retour adres. Voor dit soort paarden zetten zei zich toch in. Opvang zou er vol mee staan. Tenminste ze zeggen dat ze constant vol staan

Daarnaast is het afgestaan en moeten de vorige eigenaren toch betalen tot er een nieuw huisje gevonden is?
Of is dit paard gewoon opgekocht voor handel.


Nee, dat geldt alleen voor weidemaatjes.

Paardenfann4
Berichten: 1342
Geregistreerd: 15-08-17
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-22 10:35

Ik weet niet wat ik van dit stukje moet denken, ze zijn juist voor dit soort paarden om dan weer een goed huisje te zoeken, dat is toch hun doel of zoeken ze enkel gezonde rijpaarden om voor enorme bedragen te verhandelen? Die komen niet bij hun terecht, maar kunnen prima verkocht worden door de eigenaar zelf. Ik snap hier erg weinig van eerlijk gezegd. Als ze alleen nog gezonde paarden zoeken die ze gratis mogen hebben om door te verhandelen, dan klopt er toch niks meer van hun stichting.