Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 3 van de 6 [ 126 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Drachtige pony verscheurd en aangevreten in wei gevonden

 
Profiel   

pillow schreef
Elisa2 schreef
Als een wolf mijn paarden aan wilt vallen dan ben ik in staat om hem zelf kapot te knallen, verboden of niet. Kom op he..ze pakken maar zwijnen. Ik ben verantwoordelijkheid voor de veiligheid van het door mij in gevangenschap levende dier en die laat ik echt niet zo verscheuren.

Lekker stoere praat. Ga jij iedere nacht met je geweer op wacht zitten? Ze kondigen niet aan wanneer ze bij je op visite komen. "Ze pakken maar zwijnen". Dat gebeurd niet want de zwijnen zijn de wolf de baas. Bovendien zijn er op de Veluwe zwijnen en in de rest van Nederland niet.


Dat is toch geen stoere praat. Ik denk dat iedereen met dieren, in staat is zijn dier te verdedigen als het er op aankomt. Ze zegt nergens dat ze 3 weken met een geweer in de bosjes gaat zitten wachten.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-12-22 17:46 



 
Profiel   

Ik denk dat iedereen zijn dieren / geliefden zal willen beschermen als je ziet dat een dier/iemand wordt aangevallen.
Je beschikt in zo'n stress situatie vaak over ongekende moed en kracht.
Overigens; ik zou in eerste instantie denken dat het om een grote hond zou gaan.
Ik zie in mijn omgeving meerdere baasjes met (hybriden?) honden die meer op een wolf lijken dan op een doorsnee hond.
Dus als ik zo'n wolf of hond zie die mijn dierbaren lastig valt, zou ik eerst aannemen dat het om zo'n hond gaat en hem vervolgens waarschijnlijk te lijf gaan, met wat ik op dat moment voorhanden heb.
Misschien niet slim, maar ik denk dat het overlevings/beschermingscentrum in mijn brein dan het handelen over neemt.
Als de hond in kwestie dan toch een wolf blijkt te zijn, dan kan ik het ook niet helpen.
Je kan moeilijk eerst een DNA onderzoek aanvragen om te weten of je het beest van je erf mag jagen of niet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-12-22 18:20 



 
Profiel   

soyo22 schreef
Mensen moeren de wolven dood maken. Ze zijn geen dier maar een moordenaar. Als er meer komen dan gaan er meer paarden dood .
Kom opstaan en jaag de wolven uit Nederland ze horen hier.niet
Moordenaars zijn het de wolven

Je hebt niet helemaal gelijk maar het zijn wel erge moordenaars die schapen enzo dood maken. Dan hebben wij eigenlijk geen eten meer. De regering kijkt ook niet naar de slachtoffers heb ik het idee, anders zouden er wel minder zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-12-22 18:24 



 
Profiel   

Als de raven er al bij waren en men had het kadaver laten liggen, hadden de wolven en raven e.v.a er nog een tijd van kunnen blijven eten. Hoe kan een dier zoals een wolf nou weten dat er verschil is tussen wild en gehouden dieren?

Door telkens de kadavers weg te halen wordt het aantal prooien vergroot. In de natuur gaat namelijk niks verloren maar wij mensen gaan er tegennatuurlijk mee om.
Wat trouwens ook weer logisch is, de mens als rentmeester en beheerser. Maar toch, in basis gaan we onnatuurlijk om met de natuurlijke gang van zaken. Door dus dieren te houden en tot prooi verworden dieren direct te verwijderen, een wolf komt normaal gesproken terug om verder te eten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-12-22 23:01 



 
Profiel   

ElfBeau_067 schreef
soyo22 schreef
Mensen moeren de wolven dood maken. Ze zijn geen dier maar een moordenaar. Als er meer komen dan gaan er meer paarden dood .
Kom opstaan en jaag de wolven uit Nederland ze horen hier.niet
Moordenaars zijn het de wolven

Je hebt niet helemaal gelijk maar het zijn wel erge moordenaars die schapen enzo dood maken. Dan hebben wij eigenlijk geen eten meer. De regering kijkt ook niet naar de slachtoffers heb ik het idee, anders zouden er wel minder zijn.

Miss niet het slimste om te zeggen…

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-12-22 07:59 



 
Profiel   

ElfBeau_067 schreef
ElfBeau_067 schreef

Je hebt niet helemaal gelijk maar het zijn wel erge moordenaars die schapen enzo dood maken. Dan hebben wij eigenlijk geen eten meer. De regering kijkt ook niet naar de slachtoffers heb ik het idee, anders zouden er wel minder zijn.

Miss niet het slimste om te zeggen…

Uhm je reageert op jezelf?

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-12-22 08:19 



 
Profiel   

pillow schreef
Elisa2 schreef
Als een wolf mijn paarden aan wilt vallen dan ben ik in staat om hem zelf kapot te knallen, verboden of niet. Kom op he..ze pakken maar zwijnen. Ik ben verantwoordelijkheid voor de veiligheid van het door mij in gevangenschap levende dier en die laat ik echt niet zo verscheuren.

Lekker stoere praat. Ga jij iedere nacht met je geweer op wacht zitten? Ze kondigen niet aan wanneer ze bij je op visite komen. "Ze pakken maar zwijnen". Dat gebeurd niet want de zwijnen zijn de wolf de baas. Bovendien zijn er op de Veluwe zwijnen en in de rest van Nederland niet.


Zwijnen en wild genoeg hier in de buurt inderdaad, en nee..dat is niet nodig want s"nachts staan ze veilig maar het scheelt al een heleboel als je ze overdag ziet en fatsoenlijk weg kan jagen zodat ze schuw blijven. En mocht ik een aanval zien op de dieren dan denk ik inderdaad wel in staat te zijn tot stoere acties..ik ga echt niet wegkijken of niks doen. Ik woon op de Veluwe en het stikt hier inmiddels van de wolven in de bossen, wat ik prima vind zolang ze maar in die bossen blijven.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-12-22 08:52 



 
Profiel   

Marigold schreef
Als de raven er al bij waren en men had het kadaver laten liggen, hadden de wolven en raven e.v.a er nog een tijd van kunnen blijven eten. Hoe kan een dier zoals een wolf nou weten dat er verschil is tussen wild en gehouden dieren?

Door telkens de kadavers weg te halen wordt het aantal prooien vergroot. In de natuur gaat namelijk niks verloren maar wij mensen gaan er tegennatuurlijk mee om.
Wat trouwens ook weer logisch is, de mens als rentmeester en beheerser. Maar toch, in basis gaan we onnatuurlijk om met de natuurlijke gang van zaken. Door dus dieren te houden en tot prooi verworden dieren direct te verwijderen, een wolf komt normaal gesproken terug om verder te eten.


Ik weet zo direct geen ideale oplossingen maar ik ben het wat dit betreft wel helemaal met je eens. Hoe erg het ook is, de gedoodde dieren zijn verloren en door de kadavers weg te halen dwing je de wolf weer om een volgend dier te jagen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-12-22 09:13 



 
Profiel   

Nee sorry, ik wil geen dagen naar mijn gedode shetlanders kijken.
Ik wil afscheid nemen op mijn manier.

Bovendien flippen niet plattelanders al van een zeil langs de weg.
Wat denk je wat ze gaan doen als ze overal dode schapen en pony's zien liggen.

Plus dan moeten ze een wetswijziging maken wbt dode dieren ruimen.
Nu word je geacht kadavers van vee via de Rendac mee te geven.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-12-22 09:15 



 
Profiel   

Onali, weet ik, begrijp ik helemaal en ben het er gedeeltelijk ook mee eens. Maar daarmee kaart ik dus ook het ondoordacht (of beter gezegd: gewoon niet bestaand) europese "wolfbeleid" aan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-12-22 09:39 



 
Profiel   

de Veluwe ging pas dicht nadat Nala geloof ik gesignaleerd was in nl. Om te voorkomen dat ze zich daar zou vestigen. Maar ondertussen waren er meerdere wolven al in Nl. en was Nala niet de enige, Veluwe dichtgooien was dus de put dempen nadat want de wolven waren er al.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-12-22 09:57 



 
Profiel   

ElCid schreef
sterregoud schreef
En als het zover is is er al onomkeerbare schade aan de andere dieren aangericht. Laat wolven hun gang gaan, en je creëert een leeg natuurlandschap.


Dat is dus niet waar;
A. hebben we in Nederland geen natuurlandschap meer, dat is allemaal cultuurlandschap/ wensnatuur. Echt natuur wordt sowieso steeds schaarser wereldwijd.
B. Juist op plekken waar wolven weer zijn uitgezet werd de natuur, in alle diversiteit, hersteld. ( maar dan moet je wel "even" de mensen weghalen.............).


Amen!
Het is verschrikkelijk wat er af en toe gebeurt maar :
Dadoor dat de wolf dus decenia hier uitgeroeid was, zijn de mensen wel erg laks geworden. Paarden, ponies, schapen, koeien ergens ver weg, geen deugelijke omheining, eens in de zoveel tijd na kijken...
Hoe vaak niet meldingen over gewonde dieren die afgelegen gehouden worden, geen water hebben, enz,enz,enz...?

Het is ja al te gemakkelijk voor velen ( ik zeg niet allen!!) de dieren ergens afgelegen te dumpen.



Plus, kijk eens hier op de Veluwe: duizenden wilde varkens en herten moeten iedere jaar weer moeten worden afgeschoten.
En nee geen overdrijving, het zijn duizenden ieder jaar.
Eerst laat men hun vermeren en dan oeps, nu zijn het te veel, en oeps nu komen ze de dorpen in omdat er niet genoeg voedsel is en oeps, nu lopen ze ook over de weg....

Ach en dan heb je nog die volstrekte Idioten, die de wolf even lekker voeren zodat mooie foto's kunnen komen.


Nee, het complete beleid is gewoon idioot .
En simpel : de mensen moeten gewoon weer op hun beesten letten en hun beschermen.
Deugelijke omheiningen, dagelijkse controle en dus avonds naar binnen.

Maar oeps : dat kost op eens geld en tijd- en daar gaat het de mesten om.
Als je beesten hebt, heb je gewoon verantwoording.

En btw: in Duitsland als ook hier in Nederland een paar keer van dichtbij gezien, wat loslopenede honden met een kudde schapen kunnen aanrichten - en ook met wild.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-12-22 10:58 



 
Profiel   

Natuurlijk mogen je hobbydieren geld kosten. Punt is dat die kosten nu door opstallen en dergelijke vele malen hoger zijn dan nodig. Dat moet je dan wel kunnen opbrengen..
Net als de aanschaf van een deugdelijke stalling en wolf proof omheining... Kost allemaal duizenden euro's. Ga jij daar aan mee betalen voor de mensen die wel willen maar niet kunnen? Ik vind het in en in triest. De overheid kiest voor de wolf. Als eigenaar ben je verplicht voor hun veiligheid te zorgen, dan vind ik dat de overheid ook moet betalen, ook voor de veiligheid van paarden, koeien en ander vee, en niet alleen voor schapen en geiten. Dan betalen alle wolf liefhebbers tenminste ook mee.. Dat lijkt me alleen maar redelijk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-12-22 13:13 



 
Profiel   

Redelijk? Als in dat een ander voor jouw hobby gaat betalen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-12-22 13:16 



 
Profiel   

nou betalen is een tweede, maar toestemmingen etc. om zoiets te plaatsen zijn ver te zoeken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-12-22 13:23 



 
Profiel   

sasja0705 schreef
Amen!
Het is verschrikkelijk wat er af en toe gebeurt maar :
Dadoor dat de wolf dus decenia hier uitgeroeid was, zijn de mensen wel erg laks geworden. Paarden, ponies, schapen, koeien ergens ver weg, geen deugelijke omheining, eens in de zoveel tijd na kijken...
Hoe vaak niet meldingen over gewonde dieren die afgelegen gehouden worden, geen water hebben, enz,enz,enz...?

Het is ja al te gemakkelijk voor velen ( ik zeg niet allen!!) de dieren ergens afgelegen te dumpen.



Plus, kijk eens hier op de Veluwe: duizenden wilde varkens en herten moeten iedere jaar weer moeten worden afgeschoten.
En nee geen overdrijving, het zijn duizenden ieder jaar.
Eerst laat men hun vermeren en dan oeps, nu zijn het te veel, en oeps nu komen ze de dorpen in omdat er niet genoeg voedsel is en oeps, nu lopen ze ook over de weg....

Ach en dan heb je nog die volstrekte Idioten, die de wolf even lekker voeren zodat mooie foto's kunnen komen.


Nee, het complete beleid is gewoon idioot .
En simpel : de mensen moeten gewoon weer op hun beesten letten en hun beschermen.
Deugelijke omheiningen, dagelijkse controle en dus avonds naar binnen.

Maar oeps : dat kost op eens geld en tijd- en daar gaat het de mesten om.
Als je beesten hebt, heb je gewoon verantwoording.

En btw: in Duitsland als ook hier in Nederland een paar keer van dichtbij gezien, wat loslopenede honden met een kudde schapen kunnen aanrichten - en ook met wild.


De wolf was niet voor niets uitgeroeid, vroeger leden mensen zelf honger als een wolf hun vee op at. Ik denk dat de ernst dan wat meer doordringt.

Het beleid is inderdaad idioot, maar ik blijf er bij dat wolven niet horen in zo'n volgebouwd land met weinig natuur als Nederland. En ik vindt het prachtige dieren, maar dit is voor niemand goed.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-12-22 15:48 



 
Profiel   

journee schreef
Natuurlijk mogen je hobbydieren geld kosten. Punt is dat die kosten nu door opstallen en dergelijke vele malen hoger zijn dan nodig. Dat moet je dan wel kunnen opbrengen..
Net als de aanschaf van een deugdelijke stalling en wolf proof omheining... Kost allemaal duizenden euro's. Ga jij daar aan mee betalen voor de mensen die wel willen maar niet kunnen? Ik vind het in en in triest. De overheid kiest voor de wolf. Als eigenaar ben je verplicht voor hun veiligheid te zorgen, dan vind ik dat de overheid ook moet betalen, ook voor de veiligheid van paarden, koeien en ander vee, en niet alleen voor schapen en geiten. Dan betalen alle wolf liefhebbers tenminste ook mee.. Dat lijkt me alleen maar redelijk.


Deugelijke omheiningen en opstallen zijn ook gewoon een "must" bij aanschaf en houden van dieren. Zoals ook correcte dagelijkse verzorging.

Zoals ik al schreef : er zijn genoeg "houders" die zo min als mogelijk geld willen uitgeven voor hun "hobby" maar wel eraan willen verdienen ( bvb lammeren verkopen voor de slacht, enz)
Hoeveel kreupele schapen heb ik al gezien in de afgelegen weides...

Dus waarom zou je overheid betalen voor iets wat je zelf verzuimt na te komen ?

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-12-22 15:57 



 
Profiel   

@Elisa2

Vroeger hadden de mensen om veel redenen honger. Er waren ook vossen en beren, mislukte oogst... dus niet alleen de wolf.
Wel heeft men goede omheiningen gemaakt en op zijn beesten ( en dus eten) gelet...

En gezien de aantallen zwijnen en herten is er dus genoeg natuur in Nederland... alleen zou men deze gebieden ook toegankelijk maken, zodat alles wild incl de wolf zich kan verplaatsen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-12-22 16:02 



 
Profiel   

Beren? Misschien toen het nog Doggerland was haha.

"In de Middeleeuwen en tot in de 19de eeuw leefden wolven in de directe omgeving van mensen. Wild was er toen niet of nauwelijks, maar op afval in en rond de dorpen was het goed leven. In de periode dat er opgroeiende pups waren, volstond het beschikbare voedselaanbod niet meer en werd het menu noodgedwongen aangevuld met schaap, geit, kalf, veulen en bij hoge uitzondering ook mens.

In de 18de en 19de eeuw was het platteland zo intensief geëxploiteerd door landbouwers en jagende adel, dat er nauwelijks nog prooidieren overbleven en wolven zich wel op landbouwvee en huisdieren moesten concentreren, met veel conflicten als resultaat. De dieren werden meedogenloos vervolgd en afgeschoten om te voorkomen dat ze aan de haal zouden gaan met vee of mensen zouden aanvallen. Daardoor ging het snel bergaf met de wolvenpopulatie…"

https://www.welkomwolf.be/historische-vervolging

Ken je geschiedenis ;-)

Probleem is dat de wolf altijd gaat voor de makkelijke prooi, en dat zijn opgesloten landbouwhuisdieren natuurlijk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-12-22 16:05 



 
Profiel   

sasja0705 schreef
Amen!
Het is verschrikkelijk wat er af en toe gebeurt maar :
Dadoor dat de wolf dus decenia hier uitgeroeid was, zijn de mensen wel erg laks geworden. Paarden, ponies, schapen, koeien ergens ver weg, geen deugelijke omheining, eens in de zoveel tijd na kijken...
Hoe vaak niet meldingen over gewonde dieren die afgelegen gehouden worden, geen water hebben, enz,enz,enz...?

Het is ja al te gemakkelijk voor velen ( ik zeg niet allen!!) de dieren ergens afgelegen te dumpen.

Knip
En simpel : de mensen moeten gewoon weer op hun beesten letten en hun beschermen.
Deugelijke omheiningen, dagelijkse controle en dus avonds naar binnen.

Maar oeps : dat kost op eens geld en tijd- en daar gaat het de mesten om.
Als je beesten hebt, heb je gewoon verantwoording.
.


Om jouw uitspreken even ernstig te nuanceren. Mijn paarden kósten alleen geld.
En ik héb een veilig avond heenkomen en mijn paarden komen minimaal 3 keer per dag door mijn handen. Maar dan blijf ik tegen praktische problemen aanlopen: Bijvoorbeeld op mijn werk verschijnen om die deugdelijke omheining te betalen (die was trouwens de afgelopen 30 jaar perfect deugdelijk. Alleen met de komst van de wolf werden er plots heel andere eisen aan gesteld). Waarbij ik vroeg moet vertrekken en later dan daglicht thuiskom. Dat zijn plotseling heel benauwde uurtjes geworden terwijl we dat al 10 jaar zonder problemen doen. Dus wordt óók aan die ha ineens heel kostbare eisen gesteld nu. Ben ik mooi klaar mee.


Of ik zet ze voortaan niet meer in de wei. Maar of dát nou beter voor mijn dieren zorgen is.......
.Juist omdat die beesten zo veel geld kosten en ik ze alle luxe wil bieden die er te krijgen is kom ik in de knoei.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-12-22 16:24 



 
Profiel   

Dat is nou eens een wat realistischer verhaal elisa. Het wordt vaak zo romantisch afgeschilderd hoe Nederland vroeger ooit was en hoe wij met alles en iedereen vreedzaam samenleefden. Dat is gewoon niet de realiteit.

Nederland is van oudsher juist een land dat constant met de natuur en dan met name water in gevecht was (en is). Water, delta en wat plukjes bewoonbaar land. Meer is Nederland van oorsprong niet. Als je dat terug wilt brengen naar haar oorspronkelijke staat met haar oorspronkelijke bewoners dan is dat best ingrijpend, zeg maar.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-12-22 16:26 



 
Profiel   

Wat een rare uitspraken sasja

Mijn weide is deuglijk omheind.
Heeft me heel wat gekost. Bijna 25.000
Ze hebben een prachtige schuilstal koste me ook nog eens 7000 euro.
Best veel voor de hobby.
Maar dit omdat ik het beste wil voor mijn dieren.
Maar hey, ineens sinds een paar jaar is het niet meer het beste. En ik kan er in geen mogelijkheid het beste van maken omdat ik geen 2,5 hoge omheining mag zetten met de onderkant in beton.

En dan lees ik even dat ik ze niet goed bescherm of dat het geen geld mag kosten.
Bijzonder...

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-12-22 16:30 



 
Profiel   

Mac schreef
Dat is nou eens een wat realistischer verhaal elisa. Het wordt vaak zo romantisch afgeschilderd hoe Nederland vroeger ooit was en hoe wij met alles en iedereen vreedzaam samenleefden. Dat is gewoon niet de realiteit.

Nederland is van oudsher juist een land dat constant met de natuur en dan met name water in gevecht was (en is). Water, delta en wat plukjes bewoonbaar land. Meer is Nederland van oorsprong niet. Als je dat terug wilt brengen naar haar oorspronkelijke staat met haar oorspronkelijke bewoners dan is dat best ingrijpend, zeg maar.


Inderdaad, het leven vroeger was niet romantisch en vreedzaam maar keihard. De wolf heeft uitgestrekte natuur nodig zonder teveel mensen en met veel wild. Zoveel natuur hebben wij helemaal niet in Nederland, het gebied zou minstens zo groot als Nederland moeten zijn en dan met allemaal natuur.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-12-22 16:37 



 
Profiel   

Ailill schreef
Redelijk? Als in dat een ander voor jouw hobby gaat betalen?


Een ander hoeft zeker niet voor mijn hobby te betalen, dat kan ik gelukkig zelf wel.. Het is alleen krom dat er voor schapen en geiten houders wel subsidie is en voor ander vee zoals pony's en kalveren niet, terwijl ze net zo goed slachtoffer worden. Dat riekt mij toch naar discriminatie. En wie denk je dat er nu betaald voor de schade en subsidies van de wolf? Dat zijn wij als inwoners, dus jij ook, alhoewel je daar misschien zelf nog niet bij hebt stil gestaan. Ik vind het alleen niet redelijk dat mensen met een minder grote portemonnee die ook zielsveel van hun dieren houden maar toevallig pony's hebben inplaats van schapen financieel misschien niet de mogelijkheid hebben om ze goed te beschermen,terwijl ze dat wel zouden willen...

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-12-22 16:44 



 
Profiel   

DuoPenotti schreef
Wat een rare uitspraken sasja

Mijn weide is deuglijk omheind.
Heeft me heel wat gekost. Bijna 25.000
Ze hebben een prachtige schuilstal koste me ook nog eens 7000 euro.
Best veel voor de hobby.
Maar dit omdat ik het beste wil voor mijn dieren.
Maar hey, ineens sinds een paar jaar is het niet meer het beste. En ik kan er in geen mogelijkheid het beste van maken omdat ik geen 2,5 hoge omheining mag zetten met de onderkant in beton.

En dan lees ik even dat ik ze niet goed bescherm of dat het geen geld mag kosten.
Bijzonder...


Precies wat ik bedoel...wanneer is het goed genoeg? Zelfs het beste voor je vee betekent niet automatisch wolfproof..
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-12-22 16:49 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 3 van de 6 [ 126 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen