Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 13 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Israëlische fotografe Ifat Zohar maakt bijzonder paardenboek

 
Profiel   

Joyce van Paard Verzameld
Algemeen
Met dank aan bokker Gabon

[ img ]
Viviane, bokker Gabon, en haar paard Lena op één van de foto's in het boek.
Foto: Ifat Zohar


'Tijdens een shoot maak ik niet alleen prachtige portretten, maar leg ik ook de unieke band, persoonlijkheid, karakter en emoties van elk dier en hun mensen vast.' - Ifat Zohar

De wereld van de Israëlische fotografe Ifat Zohar wordt vastgelegd in prachtig heldere kleuren, met scherpe precisie en onberispelijke uitvoering. Je zou kunnen denken dat het alleen om techniek gaat, maar Ifat combineert haar kennis met een onstuitbare fantasie en een voorliefde voor het creatief in beeld brengen van onzichtbare werelden.

[ img ]
Elsbeth en paard Roderick. Foto: Ifat Zohar
Beauty in Unity | Dutch equine masters
Ifat ontwikkelde haar liefde voor fotografie zo'n 15 jaar geleden, toen ze de beslissing nam om naar Nederland te verhuizen, samen met haar man, die in Nederland werkt als paardentrainer. Fotografie werd haar ‘raam’ naar een nieuwe wereld vol paarden. Zo bestudeerde Ifat met haar camera het gedrag van jonge merries en hun veulens, de manier waarop paarden communiceren en vooral de band en interactie met mensen. Hiermee werd het zaadje geplant voor een uniek kunstproject in de paardenwereld: Beauty in Unity, een kunstwerk in de vorm van een boek!

Wat volgde, was een zoektocht naar ‘Nederlandse paardenmeesters’ en hun verhalen. Wat maakt hun band met paarden nu zo bijzonder en wat kunnen ze hierover vertellen? Drie jaar van contact leggen, plannen en rijden van locatie naar locatie, wachtend op het juiste shot of licht, want fotografie gebeurt niet zomaar. Dit is wat je noemt het bloed, zweet en tranen-proces.

[ img ]
Uitvaartondernemers Wijnand en Berry met de rouwkoets, die wordt
getrokken door Irene en Maurits
Foto: Ifat Zohar
Ifat staat in de fotografiewereld bekend als iemand met een voorliefde voor ‘oude meesters’ en heeft deze stijl voortgezet in haar project. In het boek belicht Ifat paardenberoepen uit heden en verleden, waarin het werken met paarden centraal staat. Je stapt in de wereld van een vrouwelijke hoefsmid, een manegehouder in het hart van Amsterdam en een uitvaartondernemer die nog steeds met koets en paarden werkt. Maar ook is er het verhaal van Viviane, op Bokt beter bekend als Gabon. Zij werd geportretteerd in prachtige westernoutfit, tussen de koeien. Zij vertelt over de band met haar merrie Lena.

Kunst in de vorm van een boek
Het boek is ontworpen door een van de beste grafisch ontwerpers van Nederland, Sybren Kuiper, en gedrukt op papier van topkwaliteit. Daarnaast werkt Ifat samen met paarden kunstcurator Joyce Ter Horst van Paard Verzameld, om het boek bij paarden- en kunstliefhebbers onder de aandacht te brengen.

Wil je meer weten over het boek, de verhalen en waar te verkrijgen? Neem dan contact op met Joyce van Paard Verzameld, zij vertelt je graag meer. Of kijk mee op de website of social media-kanalen van Paard Verzameld.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-02-23 15:24 



 
Profiel   

Wat een leuk stuk :D. De foto's zijn zo ontzettend gaaf, dit boek wil ik zeker hebben <3!

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-02-23 15:44 



 
Profiel   

Jaaa ik denk dat mijn moeder dit een prachtig cadeau gaat vinden, heel tof!

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-02-23 15:48 



 
Profiel   

Urbanus schreef
Jaaa ik denk dat mijn moeder dit een prachtig cadeau gaat vinden, heel tof!

Je kunt m voor een kleinere prijs vooraf kopen dmv een crowdfunding :D.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-02-23 15:51 



 
Profiel   

Wat een eer om onderdeel te zijn van dit unieke project! In m’n onderschrift staat een link met een prachtig filmpje.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-02-23 16:27 



 
Profiel   

Ik heb de crowdfundingpagina gelezen en het ziet er allemaal veelbelovend uit. Dat gaat zeker een uniek boek worden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-02-23 17:33 



 
Profiel   

Mooi project, Joyce.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-02-23 12:36 



 

Zo'n ontzettend gaaf project, dit! <3 De foto's zijn prachtig!

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-02-23 16:58 



 
Profiel   

Wat een prachtig project

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-02-23 18:44 



 
Profiel   

Heel gaaf project!!
Dat boek gaat een echte ‘must have’ worden!

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-02-23 19:07 



 
Profiel   

Ik heb het boek nu ook in de pre order besteld.

Ik hoop echt dat het project gaat lukken. Dit gaat zo een gaaf boek worden. Meer dan een boek, een levenswerk ❤️

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-02-23 20:29 



 
Profiel   

Daisyree schreef
Ik heb het boek nu ook in de pre order besteld.

Ik hoop echt dat het project gaat lukken. Dit gaat zo een gaaf boek worden. Meer dan een boek, een levenswerk ❤️


Ik hoop ook zo dat het gaat lukken!! ❤️

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-02-23 11:04 



 
Profiel   

Moderatoropmerking:
Verwijderd ivm link naar inzamelingsactie
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-02-23 11:57 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 13 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen