Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 12 van de 23 [ 567 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15 ... 23  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Dier&Recht wil verbod op bit en zweep, SRP pleit voor dialoog

 
Profiel   

Popstra schreef
Ik heb het hier op Bokt al eens eerder neer gezet, namelijk dat de paardensport op nummer 2 staat waar het meeste geld in om gaat. Voetbal staat op nummer 1
Het gaat om miljarden. Denken jullie nu echt dat dit gaat verdwijnen door zo een stel roeptoeters als dier&recht enz?
Ik denk dat dit niet zo een vaart zal lopen.


Inderdaad, er gaan miljarden om in de paarden en paardensport en dat gaat opgegeven worden voor een stel doorgeslagen geitenwollen sokken dragers?! Ik denk het niet.

Maar het is en blijft wel een hele enge ontwikkeling dat mensen hier een podium voor krijgen en waar half Bokt dus volkomen aan voorbij gaat en gaat kibbelen over neusriemen, etc.
Als deze groep ( die i.m.o. ook weer gestuurd wordt door anderen met hele onprettige plannen voor de mens) het voor elkaar krijg is het straks over met het paardenhouden in het algemeen. Dan gaan ze proberen een fokverbod door te voeren en mag het ( huisdier) paard langzaam uitsterven terwijl wij op een flatje zitten in een 15 minuten stad zonder dieren.

Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-02-23 11:43 



 
Profiel   

Loretta schreef
Waar is de tijd van tolerantie gebleven inplaats van polarisatie?


Tolerantie is, net als normen en waarden, al heel lang geleden in een verdomhoekje gezet. Polarisatie wordt aan alle kanten gestimuleerd en de meeste mensen gaan daar gewoon in mee en sommigen stimuleren het zelfs!

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-02-23 11:46 



 
Profiel   

ElCid schreef
Loretta schreef
Waar is de tijd van tolerantie gebleven inplaats van polarisatie?


Tolerantie is, net als normen en waarden, al heel lang geleden in een verdomhoekje gezet. Polarisatie wordt aan alle kanten gestimuleerd en de meeste mensen gaan daar gewoon in mee en sommigen stimuleren het zelfs!


Met voor sommigen polarisatie als verdienmodel. Gevolgd door velen die alleen maar na papegaaien. Om nu te zeggen dat de hele Nederlandse top uit trek ruiters bestaan is ook wel behoorlijk simplistisch. Heb ook genoeg bitloze ruiters gezien die aan krachttreining deden op het paard. Dus vraag eerst je zelf af. Moet ik zelf misschien ook aan een zachtere hand werken?

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-02-23 12:01 



 
Profiel   

Loretta schreef
fransje23 schreef


Misschien omdat het houden van paarden en rijden op paarden verschillende dingen zijn?

Je kunt van paarden houden, en paarden houden, zonder er ooit op te rijden.


Geniet er op die manier van zou ik zeggen. Van mij zou je nooit horen dat je er wel op moet gaan zitten.
Maar respecteer andersom ook de keuze van anderen die er wel op rijden.

Waar is de tijd dat mensen elkaar gewoon in de waarde konden laten. Waar is de tijd van tolerantie gebleven inplaats van polarisatie?



Ehhh, jij stelt de volgende vraag

Loretta schreef
Wat ik dan weer niet snap is. wat doen mensen op een paardenforum die het paardrijden af willen schaffen. Kun je dan niet beter naar een dierenrechtenforum of groep gaan?


Ik geef antwoord en wordt meteen in een hoek gedrukt.

Waarom zou iemand die van paarden houdt maar kritisch is over rijden niet op Bokt mogen posten?
Wie laat wie nu niet in zijn/haar waarde?

Polarisatie verdwijnt juist niet door alles in aparte hokjes te stoppen.
Bekijk het gewoon eens van een andere kant.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-02-23 12:05 



 
Profiel   

Het gaat er denk ik om dat een organisatie een stok gevonden heeft om mee te slaan..
en dan kan je vinden dat het niet waar is en dat ze dingen verdraaien.. maar ze hebben m toch gevonden..

En als je dan gaat zeggen "er is niks mis" dan mis je denk helemaal waar het om gaat. Als je anderen die zeggen 'hm, misschien kan het anders' in een hoek gaat zetten, of bijvoorbaat al zegt dat ze ongelijk hebben, sla je het gesprek dood..

Er zal best geld zitten in de paardensport, maar ik denk dat de kracht van social media niet onderschat moet worden..

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-02-23 12:09 



 
Profiel   

fransje23 schreef
Ik geef antwoord en wordt meteen in een hoek gedrukt.

Waarom zou iemand die van paarden houdt maar kritisch is over rijden niet op Bokt mogen posten?
Wie laat wie nu niet in zijn/haar waarde?

Polarisatie verdwijnt juist niet door alles in aparte hokjes te stoppen.
Bekijk het gewoon eens van een andere kant.


Nou betrek je het gelijk weer op jezelf. Dat is nergens voor nodig.
Ik bedoel hier in het algemeen. Waarom zou je op dit paardenforum zitten als je tegen paardrijden bent.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-02-23 12:16 



 
Profiel   

Loretta schreef
fransje23 schreef
Ik geef antwoord en wordt meteen in een hoek gedrukt.

Waarom zou iemand die van paarden houdt maar kritisch is over rijden niet op Bokt mogen posten?
Wie laat wie nu niet in zijn/haar waarde?

Polarisatie verdwijnt juist niet door alles in aparte hokjes te stoppen.
Bekijk het gewoon eens van een andere kant.


Nou betrek je het gelijk weer op jezelf. Dat is nergens voor nodig.
Ik bedoel hier in het algemeen. Waarom zou je op dit paardenforum zitten als je tegen paardrijden bent.


Misschien zou je je teksten dan wat algemener kunnen typen, dan is het duidelijker dat je het meer algemeen bedoelt.
:)

Maar waarom zou iemand die wel van paarden houdt maar niet van paardrijden niet op een paardenforum zitten?

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-02-23 12:22 



 
Profiel   

fransje23 schreef
[


Misschien zou je je teksten dan wat algemener kunnen typen, dan is het duidelijker dat je het meer algemeen bedoelt.
:)

Maar waarom zou iemand die wel van paarden houdt maar niet van paardrijden niet op een paardenforum zitten?


Bedankt voor de tip. Ik zal er aan denken want het is niet de bedoeling dat mensen denken dat ik hun persoonlijk aanval.

Het lijkt me eerlijk gezegd dat die persoon zich niet erg thuis voelt tussen de ruiters. Ik voel me zelf niet thuis in een groep of forum waar men tegen paardrijden is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-02-23 12:28 



 
Profiel   

Mensen zijn toch niet tegen paardrijden?
En als dat wel zo is, dan hoef je het gesprek toch niet uit de weg te gaan?

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-02-23 12:29 



 
Profiel   

Er zijn überhaupt ook niet enkel ruiters op Bokt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-02-23 12:32 



 
Profiel   

fransje23 schreef
Er zijn überhaupt ook niet enkel ruiters op Bokt.

zeker :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-02-23 12:32 



 
Profiel   

Cer schreef
Mensen zijn toch niet tegen paardrijden?
En als dat wel zo is, dan hoef je het gesprek toch niet uit de weg te gaan?


Waarom zou je een gesprek aan moeten gaan? Ik wil rijden en die ander niet. Prima toch!
Ik heb geen enkele behoefte om die ander te overtuigen om op een paard te stappen. Maar die ander moet ook njet drammen omdat ik wel op een paard stap.

Gewoon weer leven en laten leven. Maar dat is tegenwoordig opeens heel moeilijk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-02-23 12:42 



 
Profiel   

Maar dit is een discussie, als je in een discussie al een ander niet mag proberen te overtuigen, wanneer dan wel?

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-02-23 12:47 



 
Profiel   

Loretta schreef
Waarom zou je een gesprek aan moeten gaan? Ik wil rijden en die ander niet. Prima toch!
Ik heb geen enkele behoefte om die ander te overtuigen om op een paard te stappen. Maar die ander moet ook njet drammen omdat ik wel op een paard stap.
Gewoon weer leven en laten leven. Maar dat is tegenwoordig opeens heel moeilijk.

Nou dat doet niemand denk?

En als je geen gesprek aan wilt gaan, ja, dan is dit topic ook niks voor je, bijvoorbeeld.. :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-02-23 12:50 



 
Profiel   

Ik zie het punt van polarisatie anders.
Ik denk dat juist door met elkaar in gesprek te blijven, en daar is een forum een prachtig middel voor, dat je polarisatie voorkomt.

Ik zie het veel meer op bijvoorbeeld facebook waar je natural groepen hebt, en NH groepen, en dressuur groepen, en die nog weer onderverdeeld in wat mensen zijn gaan zien als klasssiek en modern en weet ik wat niet. Maar cruciaal is dat die mensen niet met elkaar in gesprek zijn.

Je hebt hier nog steeds een groep, bokkers. Paardenmensen als je het zo wilt noemen. En sommigen daarvan rijden, anderen niet, iedereen heeft zijn eigen (stok)paardje, maar je bent wél in gesprek, en dat vind ik belangrijk.

Ik persoonlijk vind de inzichten van anderen erg interessant, en als iemand komt met goede argumenten, verander ik soms van mening. In een echokamer komt er nooit iemand met andere inzichten en juist daardoor krijg je polarisatie. Door niet meer met elkaar te praten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-02-23 13:08 



 
Profiel   

cajabol schreef
Eliza 2,
Voetbal en paardensport is toch niet te vergelijken? Voetbal heeft niets met dieren te maken. Ik snap werkelijk niet waarom zoveel bokkers zo lelijk doen tegen organisaties die het beste voor hebben met dieren. We zitten op paarden, doen ijzer in hun mond, slaan als we iets vinden van hun gedrag, snoeren hu monden dicht, sluiten ze vaak op in stallen 24 uur of delen van de dag enz enz. Als iedereen hier vindt, dat zij het goed doen en hun paard geen pijn doet of opsluiten of wat dan ook, waarom zo bang voor organisaties zoals dier en recht of pvdd? Dan juich je het toch juist toe, zodat mensen die het niet goed doen verplicht moeten stoppen met het misbruik


Je mist het punt, het gaat erom dat ik een mening baseer over voetbal terwijl ik er niets vanaf weet. Kan net zo goed ieder ander willekeurig onderwerp zijn. ;)

En misschien doe jij wat je omschrijft maar ik niet en de reden dat ik tegen Dier en Recht ben is omdat zij de boel manipuleren, verdraaien en alles over 1 kam scheren. Kwamen ze maar met het eerlijke verhaal dan hadden ze aan mij een medestander gehad.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-02-23 13:33 



 
Profiel   

cajabol schreef
Eliza 2,
Voetbal en paardensport is toch niet te vergelijken? Voetbal heeft niets met dieren te maken. Ik snap werkelijk niet waarom zoveel bokkers zo lelijk doen tegen organisaties die het beste voor hebben met dieren. We zitten op paarden, doen ijzer in hun mond, slaan als we iets vinden van hun gedrag, snoeren hu monden dicht, sluiten ze vaak op in stallen 24 uur of delen van de dag enz enz. Als iedereen hier vindt, dat zij het goed doen en hun paard geen pijn doet of opsluiten of wat dan ook, waarom zo bang voor organisaties zoals dier en recht of pvdd? Dan juich je het toch juist toe, zodat mensen die het niet goed doen verplicht moeten stoppen met het misbruik

het gaat niet om het vergelijk met voetbal zelf, het gaat om het geld dat er in om gaat....

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-02-23 13:36 



 
Profiel   

Mazida schreef
Even voor de duidelijkheid. Ik ben niet tegen paardrijden, maar hoe de paardensport zich nu presteert, alles onder een grote dikke mat veegt en met het vingertje wijst van wij weten alles beter, ben ik er zelf van overtuigd dat paardrijden over 20 jaar aan banden is gelegd. Ook omdat je nu de tendens ziet dat natuurlijk gedrag van een dier voorop hoort te staan. Deze ontwikkeling zie je ook in de veehouderij. Voor varkenshouders en pluimveehouders geldt nu al een uitsterf- en ontmoedigingsbeleid. Wat wij eerst normaal vonden, vinden we nu niet meer normaal. En je ziet deze geluiden ook steeds meer over paarden ontstaan. Het is nu eenmaal niet natuurlijk om op een paard te gaan zitten. Ook al vindt jouw paard het geweldig. Er is geen 3-jarig paard dat uit zichzelf denkt: Yes, tuig op, mens op mijn rug en gaan... Het is wat het paard geleerd wordt. Maar we gaan zien wat de toekomt brengt.

En is het erg dat er veel minder paarden zijn zonder de paardensport? Ik denk het niet. Ik geloof ook niet dat het paardrijden in één keer aan banden wordt gelegd. Op een bepaald moment komen er steeds meer bewegingen op zoals Dier&Recht die zich tegen de paardensport zullen keren. Denk aan de Faunabescherming die zich nu tegen het jagen keert, Wakker Dier en CIWF tegen de veehouderij... Als de veehouderij straks grotendeels is verdwenen, wordt de paardensport het volgende target. En weten paardenmensen het beter dan niet-paardenmensen? Ik denk het niet, ik vind het juist wel verfrissend dat dierenrechten steeds belangrijker worden.

Noem me arrogant, maar ja. :+

Iemand die al 30 jaar met reptielen bezig is en zich verdiept heeft in hun hele habitat en gedrag... Dan ga ik niet alsof ik het beter weet omdat ik 2 documentaires gezien heb. :j
Er is ook geen kleuter die denkt "yes! School! Kleren aan, tasje met lunch mee en gaan!"
Nee, dat doet hun ouders voor hun. School voor mensen ook maar af schaffen?

Ik ben het met je eens dat hoe de paardensport zich nu presenteert (voor een groot deel.) absoluut niet kan. En dat hebben al meerdere bokkers gezegd. :) Ik ben het niet met je eens dat paardensport en paardenwelzijn niet kunnen samen gaan. Wel dat er een grote mentaliteitsverandering moet komen bij een bepaalde groep om dat te doen gebeuren.

Dier&recht heeft vooral het beste voor met hun eigen ego en agenda. Het gaat hen al lang niet meer om wat het beste is voor de dieren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-02-23 13:36 



 
Profiel   

Citaat
Ik heb het hier op Bokt al eens eerder neer gezet, namelijk dat de paardensport op nummer 2 staat waar het meeste geld in om gaat. Voetbal staat op nummer 1
Het gaat om miljarden.


Daar zit iets in, en geld kan corrumperen.
Net als macht.
Of 'wij willen veel Olympische medailles'.
Dierenwelzijn komt dan in de verdrukking.
Citaat
Denken jullie nu echt dat dit gaat verdwijnen door zo een stel roeptoeters als dier&recht enz?

Hmmm, interessante uitspraak.

Denk ik dat de macht van het geld kan verdwijnen...?
Dat is denk ik een voorzichtige 'ja'. Of in elk geval: dat het grote geld alles bepaalt, de ervaring leert dat dit kan worden teruggebracht.

(Ondertussen valt het woord 'roeptoeter', een diskwalificatie zonder verdere argumentatie.)

Of:

Citaat
(...) er gaan miljarden om in de paarden en paardensport en dat gaat opgegeven worden voor een stel doorgeslagen geitenwollen sokken dragers?! Ik denk het niet.


Tja, zo werken die dingen niet.
Het grote geld zegt niet probleemloos 'Oh, sorry, we hadden het efkes niet begrepen, we gaan het meteen anders doen! Dank je wel voor deze eye-opener!'

Maar omdat ik het niet eens ben met de diskwalificatie 'geitenwollen sokken etc', denk ik dat er wel degelijk stappen gezet kunnen worden.
Een paar goede juristen plus een stevige argumentatie en voldoende steun van de bevolking "voor het dier en tegen het geld" - dat kan heus.


And please, spaar mij dit soort schaduwspel
Citaat
Maar het is en blijft wel een hele enge ontwikkeling dat mensen hier een podium voor krijgen en waar half Bokt dus volkomen aan voorbij gaat en gaat kibbelen over neusriemen, etc.
Als deze groep ( die i.m.o. ook weer gestuurd wordt door anderen met hele onprettige plannen voor de mens) het voor elkaar krijg is het straks over met het paardenhouden in het algemeen. Dan gaan ze proberen een fokverbod door te voeren en mag het ( huisdier) paard langzaam uitsterven terwijl wij op een flatje zitten in een 15 minuten stad zonder dieren.

We leven in een vrij land.
Democratie is niet (zo sprak Winston Churchill) voor bange mensen.
Dus toon ef en zeg gewoon wat en wie je bedoelt.
Oud magisch principe: de naam van iets of iemand weten /uitspreken geeft je een bepaalde macht over de persoon/ het ding in kwestie.
Dit soort schaduwgedoe is alleen maar angst en voedt ook nog eens angst.
Niet doen dus.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-02-23 14:06 



 
Profiel   

Elisa2 schreef
Maar jij bent degene die meerdere paarden heeft met schade in de mond? En dan gaat er geen lampje branden?

Overigens ik vind Quarters en Paints geweldig qua karakter, zo fijn..alleen daarom hebben ze al een streepje voor bij mij. :)


Serieus? Als je zo wijs doet, lees dan even goed.

Dat hadden ze dus al toen ze bij ons kwamen.

Dus eerst nadenken voor je zomaar wat roept.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-02-23 14:11 



 
Profiel   

Cer schreef
Benzz schreef
Als je niet weet waar je het over hebt, heb ik weinig zin om met je te discusseren.

Dit klinkt heel erg als 'doe je eigen onderzoek'

Ik denk echt wel dat er veel takken van de paardrijsport niet 'het skala' aanhouden (maar iets wat erop lijkt alleen dat niet 'het skala' noemen, maar dat weet ik dus niet zeker.. ik weet niet of het skala alszodanig ook gebruikt wordt door ranch workers (amerikaans, spaans, portugees) of andere culturen.. Misschien wel, maar onder een andere naam..

En een neusriem, die discussie is volgens mij al heel vaak gevoerd.. als je hand stil is, is het bit stil, als je er niet aanzit, beweegt t niet, maar dan kom je dus in de buurt van de aanleuning en hoe dan en hoeveel etc... Bij westernruiters bijvoorbeeld maar ook bij andere takken (volgens mij) zit die niet standaard op de uitrusting (en, ook niet perse bij de training.. althans, of dat moet nieuw zijn, maar nergens staat dat je moet westernrijden met een neusriem, meen ik, niet een harde gedraaide en niet perse een hoge zachte)
Ik vind het echt killing om te zien dat een paard niet eens volledig kan geeuwen als het een neusriem om heeft.. laat het dier lekker zn mond opendoen als ie dat wil..

En verder, ja, deze discussies die zelfs ontaarden in een soort ruzieen, dat is de 'verdeel en heers'.. Als de sport zichzelf niet kan reguleren, ja dan kunnen buitenstaanders er vrij makkelijk gaten in schieten :j


In de western is het bij trainen soms wel normaal om een neusriem te gebruiken. Het verschilt soms een beetje per periode wat je vaker ziet en welke meer gebruikt worden.

Juist omdat de sport nieuw was, kwam eerst veel uit USA overwaaien en was het wereldje klein waar je zag dat men snel deed wat de ander deed.

Je hebt neusriemen van leer of van touw. Als mensen denken dat die teveel zijn, pakken ze soms wel een dikkere uit de engelse sport bijv.

In principe doe je ze niet heel strak, maar zo dat pas als een paard zijn mond echt volledig open zou gooien het werkt. Maar je hebt ook altijd mensen die hem wel strak doen.
Ze zitten dus als hoge neusriem onder het hoofdstel.

Vanwege de bit regels qua niveau en leeftijd van het paard trainen mensen wel ook daarop.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-02-23 14:16 



 
Profiel   

cajabol schreef
Eliza 2,
Voetbal en paardensport is toch niet te vergelijken? Voetbal heeft niets met dieren te maken. Ik snap werkelijk niet waarom zoveel bokkers zo lelijk doen tegen organisaties die het beste voor hebben met dieren. We zitten op paarden, doen ijzer in hun mond, slaan als we iets vinden van hun gedrag, snoeren hu monden dicht, sluiten ze vaak op in stallen 24 uur of delen van de dag enz enz. Als iedereen hier vindt, dat zij het goed doen en hun paard geen pijn doet of opsluiten of wat dan ook, waarom zo bang voor organisaties zoals dier en recht of pvdd? Dan juich je het toch juist toe, zodat mensen die het niet goed doen verplicht moeten stoppen met het misbruik


Omdat ze net zo ongenuanceerd en onwaar praten als jij?
We zijn hier geen van allen tegen welzijn voor paarden. Dat lijkt me duidelijk. Maar het is moeilijk discussiëren met organisaties/mensen die een andere waarheid hanteren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-02-23 14:24 



 
Profiel   

superpony schreef
In de western is het bij trainen soms wel normaal om een neusriem te gebruiken. Het verschilt soms een beetje per periode wat je vaker ziet en welke meer gebruikt worden.
Juist omdat de sport nieuw was, kwam eerst veel uit USA overwaaien en was het wereldje klein waar je zag dat men snel deed wat de ander deed.
Je hebt neusriemen van leer of van touw. Als mensen denken dat die teveel zijn, pakken ze soms wel een dikkere uit de engelse sport bijv.
In principe doe je ze niet heel strak, maar zo dat pas als een paard zijn mond echt volledig open zou gooien het werkt. Maar je hebt ook altijd mensen die hem wel strak doen.
Ze zitten dus als hoge neusriem onder het hoofdstel.
Vanwege de bit regels qua niveau en leeftijd van het paard trainen mensen wel ook daarop.

Het zit dus idd niet standaard bij de uitrusting :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-02-23 14:26 



 
Profiel   

Avalanche schreef
Ik zie het punt van polarisatie anders.
Ik denk dat juist door met elkaar in gesprek te blijven, en daar is een forum een prachtig middel voor, dat je polarisatie voorkomt.

Ik zie het veel meer op bijvoorbeeld facebook waar je natural groepen hebt, en NH groepen, en dressuur groepen, en die nog weer onderverdeeld in wat mensen zijn gaan zien als klasssiek en modern en weet ik wat niet. Maar cruciaal is dat die mensen niet met elkaar in gesprek zijn.

Je hebt hier nog steeds een groep, bokkers. Paardenmensen als je het zo wilt noemen. En sommigen daarvan rijden, anderen niet, iedereen heeft zijn eigen (stok)paardje, maar je bent wél in gesprek, en dat vind ik belangrijk.

Ik persoonlijk vind de inzichten van anderen erg interessant, en als iemand komt met goede argumenten, verander ik soms van mening. In een echokamer komt er nooit iemand met andere inzichten en juist daardoor krijg je polarisatie. Door niet meer met elkaar te praten.


Daar zit natuurlijk ook wel weer wat in. Op sociale media kun je de dingen die je niet aan staan eenvoudig weg stoppen.

Maar het is wel frustrerend wanneer er aantoonbaar onwaarheden worden verkondigt door dergelijke organisaties. er worden stellingen geuit die gewoon absoluut onwaar zijn.


Laatst bijgewerkt door Loretta op 07-02-23 14:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-02-23 14:27 



 
Profiel   

MyWishMax schreef
fransje23 schreef
Misschien omdat het houden van paarden en rijden op paarden verschillende dingen zijn?

Je kunt van paarden houden, en paarden houden, zonder er ooit op te rijden.


Maar je kan ook van paarden houden en er wel op rijden. Dus rijden en houden van zijn geen tegenstellingen. Je hoeft niet van paarden te houden om ze te houden of te rijden, maar je kan zeker wel van ze houden en ze houden én rijden. Het een sluit het ander niet uit.

Ik ben het niet eens met dier en recht, omdat zij een geschiedenis hebben van informatie verdraaien, liegen en niet het gesprek aan willen gaan.
Ik ben voor de paardensport als geheel die gaat kijken hoe je ervoor zorgt dat de misstanden tegengegaan worden. In de hele sport, van recreatie, tot gezelschap en tot wedstrijd. Niet maar 1 eruit pakken.


MWM Precies :j
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-02-23 14:28 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 12 van de 23 [ 567 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15 ... 23  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen