Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 3 [ 73 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Pony moet uit hek bevrijd worden na mislukte uitbraakpoging

 
Profiel   

Bokt Nieuwsredactie
Algemeen

[ img ]
Foto: Afbeelding ter illustratie, dit is niet de pony uit het artikel.
Foto: Renate Zuidema Fotografie


Benauwde momenten zondagmiddag voor een pony uit het Utrechtse Rhenen. Het dier is met zijn achterbenen in de afrastering van zijn wei terecht gekomen, vermoedelijk na een uitbraakpoging. Met de voorbenen kwam hij wel over het hek, de achterbenen kwamen vast te zitten in het gaas. Even na 12:30 uur werd de brandweer gealarmeerd om het onfortuinlijke dier te helpen. Samen met de meldsters lukte het om het dier te kalmeren en uit zijn benarde positie te bevrijden. De pony heeft, voor zover bekend, geen verwondingen aan dit avontuur overgehouden en kon meteen weer de wei in.

Wel heeft de brandweer aan de verzorgers van de pony’s het advies gegeven om het hekwerk aan te pakken. Dit was in zeer slechte staat, waardoor het niet ondenkbaar is dat er vaker uitbraakpogingen gedaan zullen worden.

Gebruikte bronnen:
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-02-23 00:02 



 
Profiel   

Agos.. gelukkig met een sisser afgelopen.

Maar eh, Rhenen ligt toch echt in Utrecht Nieuwsredactie :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-02-23 00:06 



 
Profiel   

Ghostattack schreef
Agos.. gelukkig met een sisser afgelopen.

Maar eh, Rhenen ligt toch echt in Utrecht Nieuwsredactie :D


Ja inderdaad. Al ligt het wel dicht tegen de Gelderse grens aan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-02-23 08:24 



 
Profiel   

Kan ook alleen maar een Shetje zijn natuurlijk _O-

Gelukkig goed afgelopen

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-02-23 08:40 



 
Profiel   

#ponys

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-02-23 08:57 



 
Profiel   

Wel een prachtige foto van Renate erbij ter illustratie.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-02-23 09:48 



 
Profiel   

Verbaasd dat het niet eerder is gebeurd, dat hek is zo’n zooitje…

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-02-23 10:15 



 
Profiel   

Siersma schreef
Kan ook alleen maar een Shetje zijn natuurlijk



Hoezo?


Nog mazzel dat het dier niet is uitgebroken met de trainrails achter de wei.

Gelukkig woon ik in het Utrechtse gedeelte van Rhenen, hier gebeuren zulke dingen niet :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-02-23 10:28 



 
Profiel   

Onali het is toch bekend dat Shetjes meester zijn in uitbreken? :=

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-02-23 10:35 



 
Profiel   

Ik vind dat gewoon zo'n domme opmerking.
Alle fjorden zijn dik, haflinger luisteren niet, op trekpaarden kan je niet rijden enz enz.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-02-23 11:47 



 
Profiel   

Onali schreef
Ik vind dat gewoon zo'n domme opmerking.
Alle fjorden zijn dik, haflinger luisteren niet, op trekpaarden kan je niet rijden enz enz.

Jeetje, het was een grapje zeg! Kan dat nou ook niet meer?!

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-02-23 12:02 



 

Siersma schreef
Onali schreef
Ik vind dat gewoon zo'n domme opmerking.
Alle fjorden zijn dik, haflinger luisteren niet, op trekpaarden kan je niet rijden enz enz.

Jeetje, het was een grapje zeg! Kan dat nou ook niet meer?!
Regel 1 op internet: alles wat je letterlijk kúnt nemen en uit z'n verband kunt trekken, zúl je ook letterlijk nemen en uit z'n verband trekken. :')

Maar ik vind het ook niet kunnen hoor, dit escape shamen van die Shet. :n :') Het had net zo goed een tinker geweest kunnen zijn:
[ img ]
Disclaimer: no Myas were harmed in this failed escape attempt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-02-23 12:06 



 
Profiel   

Pony is van een bekende van mij. Pony is gelukkig ongedeerd

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-02-23 12:23 



 
Profiel   

Kaitlyn schreef
Verbaasd dat het niet eerder is gebeurd, dat hek is zo’n zooitje…


Jij kent eigenaar ook?

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-02-23 12:25 



 
Profiel   

Ik vind het gewoon achterlijk dat mensen shetlanders en ontsnappen/ uitbreken ed gewoon niet los kunnen zien.

Zou je zelf toch ook vermoeiend vinden als je continue jouw paardenras met een negatieve associatie tegenkomt.

Houd gewoon op met die stereotypering of houd je mond.
"If you can't say something nice, don't say nothing at all."


Cinnepin, fijn dat er niks is met hem. Zag er niet fijn uit hoe hij vast zat.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-02-23 13:09 



 
Profiel   

Onali schreef
Ik vind het gewoon achterlijk dat mensen shetlanders en ontsnappen/ uitbreken ed gewoon niet los kunnen zien.

Zou je zelf toch ook vermoeiend vinden als je continue jouw paardenras met een negatieve associatie tegenkomt.

Houd gewoon op met die stereotypering of houd je mond.
"If you can't say something nice, don't say nothing at all."


Cinnepin, fijn dat er niks is met hem. Zag er niet fijn uit hoe hij vast zat.

Ik heb een Haflinger en ja die luisteren nooit, oren zitten er voor de sier op. En ja ze zijn lomp. Je kan ook echt overal een probleem van maken zeg! Tegenwoordig kan je niks meer zeggen want stel je voor dat er iemand op zn tenen getrapt is. Wat zijn we met zn allen een vreselijk preuts en naar zeurvolk geworden

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-02-23 13:12 



 

Onali schreef
Ik vind het gewoon achterlijk dat mensen shetlanders en ontsnappen/ uitbreken ed gewoon niet los kunnen zien.

Zou je zelf toch ook vermoeiend vinden als je continue jouw paardenras met een negatieve associatie tegenkomt.

Houd gewoon op met die stereotypering of houd je mond.
"If you can't say something nice, don't say nothing at all."


Cinnepin, fijn dat er niks is met hem. Zag er niet fijn uit hoe hij vast zat.
Hoezo een negatieve associatie, dat is echt helemaal jouw eigen invulling. := Ik vind het juist wel humor, hoe bepaalde typen paarden/rassen echt meesters zijn in ontsnappen. Shetlanders zijn er daar één van, maar ook die tinkertypes bij ons op stal. Waar mijn volbloed stilletjes tussen de draden in blijft staan, ook als er geen stroom op staat, proberen 9/10 cobs elke keer weer of ze er toch niet stiekem tussendoor kunnen kruipen, zoals dat gevaarte dat ineens bij me in de bak stond van de week. :)) Helemáál als er eten te krijgen is aan de andere kant.

En ik heb ook genoeg te dealen met vooroordelen over die van mij hoor, maar daar lig ik echt niet wakker van. Ze is een schat van een beest, hartstikke safe, maar ze heeft wel een thoroughbred brain en dat heeft zo z'n uitdagingen op sommige momenten. Het beeld van hysterische, hyperactieve en gestoorde renpaarden is geenszins waar, maar vergeleken met de cobs op stal is ze door haar bloedlijnen echt wel wat meer highly strung (en ook wat meer highly strung dan een paard uit National Hunt bloedlijnen zou zijn) en daarmee niet het soort paard dat voor iedereen geschikt is. :) Ik zie dat niet als negatief, maar gewoon als een feit.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-02-23 13:19 



 
Profiel   

Onali schreef
Ik vind het gewoon achterlijk dat mensen shetlanders en ontsnappen/ uitbreken ed gewoon niet los kunnen zien.

Zou je zelf toch ook vermoeiend vinden als je continue jouw paardenras met een negatieve associatie tegenkomt.

Ach kom. Overal zijn uitzonderingen uiteraard maar Shetters blijven Shetters he :D er zit vaak wel een kern van waarheid in die uitspraken, en dat er brave Shetten zijn neemt niet weg dat het merendeel bandieten zijn :')

Onali schreef
Houd gewoon op met die stereotypering of houd je mond.
"If you can't say something nice, don't say nothing at all."

Toch is het ook weleens goed hoor om mensen te confronteren dat wat ze doen echt niet ok is. Dat is niet leuk, maar goed is niet perse leuk. En als we té leuk worden, laten we heel veel dingen die niet goed zijn voor wat we zijn omdat we niet leuk kunnen blijven.


Mkango schreef
Regel 1 op internet: alles wat je letterlijk kúnt nemen en uit z'n verband kunt trekken, zúl je ook letterlijk nemen en uit z'n verband trekken. :')


Haha Mkango :')

Gij zult daarbij geen enkele nuance toepassen :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-02-23 14:07 



 
Profiel   

Mkango schreef
Maar ik vind het ook niet kunnen hoor, dit escape shamen van die Shet. :n :')


Escape shamen :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-02-23 14:23 



 
Profiel   

Avalanche schreef
Onali schreef
Houd gewoon op met die stereotypering of houd je mond.
"If you can't say something nice, don't say nothing at all."

Toch is het ook weleens goed hoor om mensen te confronteren dat wat ze doen echt niet ok is. Dat is niet leuk, maar goed is niet perse leuk. En als we té leuk worden, laten we heel veel dingen die niet goed zijn voor wat we zijn omdat we niet leuk kunnen blijven.





Wat heeft het naar beneden praten van een ras te maken met jouw opmerking?

Verder heb ik op de kinderachtige opmerkingen getemd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-02-23 14:37 



 

Onali, je leest echt ontzettend veel meer in iedereens reactie dan mensen bedoelen. :') Het was een grapje, een grapje van Siersma, een grapje van mij... Als we hier al een drama van gaan maken en willen dat de mods ingrijpen, wordt Bokt, en de rest van het leven, wel een heel saaie bedoening.

Hebben Shetlanders er last van als mensen ze escape artists noemen? Lijkt me niet, behalve dan dat mensen zorgen dat hun hekwerk Shetlander proof is en ze dus niet bij die sappige grassprietjes aan de andere kant komen, maar ze houden er heus geen complex aan over.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-02-23 14:42 



 
Profiel   

Mkango schreef
Onali, je leest echt ontzettend veel meer in iedereens reactie dan mensen bedoelen. :') Het was een grapje, een grapje van Siersma, een grapje van mij... Als we hier al een drama van gaan maken en willen dat de mods ingrijpen, wordt Bokt, en de rest van het leven, wel een heel saaie bedoening.

Hebben Shetlanders er last van als mensen ze escape artists noemen? Lijkt me niet, behalve dan dat mensen zorgen dat hun hekwerk Shetlander proof is en ze dus niet bij die sappige grassprietjes aan de andere kant komen, maar ze houden er heus geen complex aan over.


Hoe weet jij dat nou. >;)
Tegenwoordig is er ook EDRM therapie voor paarden hoor. Vast omdat die shetjes daar een minderwaardigheidscomplex aan over gehouden hebben.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-02-23 15:04 



 
Profiel   

Captain schreef
Mkango schreef
Onali, je leest echt ontzettend veel meer in iedereens reactie dan mensen bedoelen. :') Het was een grapje, een grapje van Siersma, een grapje van mij... Als we hier al een drama van gaan maken en willen dat de mods ingrijpen, wordt Bokt, en de rest van het leven, wel een heel saaie bedoening.

Hebben Shetlanders er last van als mensen ze escape artists noemen? Lijkt me niet, behalve dan dat mensen zorgen dat hun hekwerk Shetlander proof is en ze dus niet bij die sappige grassprietjes aan de andere kant komen, maar ze houden er heus geen complex aan over.


Hoe weet jij dat nou. >;)
Tegenwoordig is er ook EDRM therapie voor paarden hoor. Vast omdat die shetjes daar een minderwaardigheidscomplex aan over gehouden hebben.

Wat een shit :D

Als er bij ons 1 was die ontsnapte was het Aad de Shit..
Zelfs de keuken kwam hij gewoon binnen

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-02-23 15:18 



 
Profiel   

Vele shetten zijn echte Houdini’s.
Heb er zelf 1 en die weet toch op de meest creatieve manieren in t voer hok te komen. Er uit kan ze dan ineens een stuk moeilijker.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-02-23 16:04 



 
Profiel   

Mijn pony's zijn ook echt weg zodra ze merken dat de poort even 2 seconden open staat. Net of ruiken ze de vrijheid. Het zijn gewone nieuwsgierige ondernemende typejes, dus alles moet onderzocht worden. En bij een slecht/open hek, tja, dan lopen ze op de weg. En toch blijven ze gewoon keurig achter nette draden met stroom erop staan. Gewoon een kwestie van goed opletten en je hekwerk op orde hebben. Zo ook op Texel op de pensionstalling daar, stalhoudster had even de stroom eraf om uit te mesten. Welk paard stond er in de verkeerde wei? Juist ja mijn oudste mini-shet had besloten om tussen de draden door te springen, want die stonden afgesteld op grote paarden hoogte dus dat was een kwestie van over de onderste draad springen en hij stond in de andere wei. _O- :')

Gelukkig is alles goed afgelopen met deze pony, hopelijk wordt het hekwerk nu verbeterd.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-02-23 16:16 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 3 [ 73 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen