Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 178 van de 201 [ 5006 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 175, 176, 177, 178, 179, 180, 181 ... 201  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Spelfouten op VN? Feedback voor de NR? Laat het hier weten!

 
Profiel   

Dankjewel voor je oplettendheid stuktrut. Ik heb de titel iets aangepast, daar stond inderdaad dat hij verkocht was. Verder staat dat niet in het artikel. Bedankt voor het doorgeven.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-03-23 00:23 



 
Profiel   

stuktrut schreef
Het bericht over Bon bravour klopt niet, hij is niet verkocht. Bron Facebook van anky

[VN] Bon Bravour verhuisd naar Denemarken


Ook word het dier in de laatste alinea’/ bRon bravour genoemd i.p.v. bon.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-03-23 00:24 



 
Profiel   

Oeps, daar staat inderdaad een r teveel Prugelpiet. Scherp gezien en bedankt voor het melden. Ik heb die r er tussenuit gehaald.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-03-23 00:30 



 
Profiel   

[VN] Paard zakt door vloer en belandt in gierkelder Zoetermeer
Citaat
Ook had het edele ros een wond opgelopen, een dierenarts heeft deze gehecht


'Het' moet 'de' zijn

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-03-23 08:17 



 
Profiel   

Anouk: ik heb het opgezocht, en het is wel “het ros”, dus deze laat ik staan.

Wel bedankt voor het meedenken :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-03-23 08:38 



 
Profiel   

Serieus? :oo weer wat geleerd _O- mijn hersenen zeggen dat het er zo stom staat zo :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-03-23 11:50 



 
Profiel   

De edele ros klinkt toch niet? :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-03-23 11:51 



 
Profiel   

[VN] Tijdschema aanlevering en zadelpresentatie bekend .

Misschien is het handig om in de titel KWPN te verwerken, nu moet je eerst de link aanklikken om te zien om welk stamboek het gaat.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-03-23 00:21 



 
Profiel   

Dat is een goed idee, ik zet het even bij in.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-03-23 00:22 



 
Profiel   

Het bericht van iemand die is gevallen in de duinen valt mij op.

Elk weekend vallen er wel mensen en moet de ambulance komen. Dit is voor mij echt "lekker boeiend". Hebben meer mensen dit?

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-03-23 07:55 



 

druppeltje schreef
Het bericht van iemand die is gevallen in de duinen valt mij op.

Elk weekend vallen er wel mensen en moet de ambulance komen. Dit is voor mij echt "lekker boeiend". Hebben meer mensen dit?
Ja. :+

[VN] Renpaard Malinello overleden tijdens Cheltenham Festival
Bij het zien van dit ene artikeltje over Cheltenham, vraag ik me vooral een ding af: waar zijn de overwinningen van Honeysuckle? Constitution Hill? Galopin des Champs? Waarom is het rensportnieuws op Bokt vrijwel altijd negatief — Soumillon die een elleboogstoot uitdeelt, doping, een ban voor zweepgebruik, een paard dat ingeslapen moet worden na een val?

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-03-23 09:39 



 
Profiel   

Bedankt voor de input beiden!

Druppeltje we zien dat dit soort berichten goed gelezen worden vandaar dat het besluit genomen is om deze wel te plaatsen.

Mkango: Dat heeft te maken met de bronnen die we mogen gebruiken. Valpartijen komen vaker in het "grote" nieuws dan raceuitslagen en tot nu toe hebben we helaas nog geen bron gevonden waarvan we uitslagen mogen overnemen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-03-23 11:10 



 

Dezelfde bronnen schrijven over Honeysuckle en Constitution Hill:
https://www.mirror.co.uk/sport/horse-ra ... e-29458121
https://www.gloucestershirelive.co.uk/s ... in-8251023

https://www.mirror.co.uk/sport/horse-ra ... r-29457124
https://www.gloucestershirelive.co.uk/s ... ng-8250672

Valpartijen komen daarnaast helemaal niet vaker in de landelijke media, zeker niet bij een groot evenement als het Cheltenham Festival en al helemaal niet als grootheden als deze twee paarden de prestaties leveren die ze leveren. In dit artikel is Malinello "slechts" een bijschrift:
https://www.bbc.co.uk/sport/horse-racing/64953649

En The Guardian wijdt ook aparte artikelen aan Honeysuckle en Constitution Hill:
https://www.theguardian.com/sport/2023/ ... rse-racing
https://www.theguardian.com/sport/2023/ ... m-festival

Wellicht mogen jullie die niet gebruiken, maar je stelling dat valpartijen nou eenmaal sneller het nieuws halen, klopt gewoon niet, zeker niet in de Britse media.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-03-23 13:48 



 
Profiel   

De rensport leeft ook veel meer in Engeland dan hier. Nederlandse bronnen zijn moeilijk te vinden en dan moeten we eerst ook nog toestemming krijgen om daar berichten van over te nemen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-03-23 13:51 



 
Profiel   

Maar de gebruikte bronnen in het artikel dat Mkango aanhaalt zijn Engelse sites? Dus wat hebben NLse bronnen er dan mee te maken?

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-03-23 14:00 



 
Profiel   

Klopt, maar die mogen wij niet zomaar gebruiken. Bij een aantal is al toestemming gevraagd maar helaas niet gekregen.
Als er genoeg animo is kunnen we wel zelf een artikel maken maar de uitslagen werden maar heel weinig bekeken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-03-23 15:10 



 

Dat snap ik even niet: Gloucestershire Live en The Mirror zijn de bronnen van het artikel op VN. Waarom zouden jullie die wel mogen gebruiken als je schrijft over een dood paard, maar niet voor de successen van andere paarden?

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-03-23 15:49 



 
Profiel   

Dat zeg ik: als er genoeg animo is kunnen we zelf een bericht schrijven.
We kunnen het weer eens proberen en kijken of dat nu wel beter bekeken wordt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-03-23 18:52 



 
Profiel   

Ik heb echt het idee dat er langs elkaar gepraat wordt.

De NR heeft nu toch dezelfde nieuwssites gebruikt als die Mkango aanhaalt? Daar staan blijkbaar ook genoeg artikelen over successen, maar jullie kiezen het bericht over het verongelukte paard.

Als je nu al die bronnen gebruikt dan kun je ze toch ook voor andere gebruiken? Of geldt de toestemming alleen voor dramatische artikelen?

Dit staat toch los van het zelf schrijven (wat overigens niet zélf schrijven was maar met matig succes herschrijven) van artikelen? En welk animo?

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-03-23 19:08 



 
Profiel   

De nieuwsberichten met alleen uitslagen werden bijna niet bekeken, dat bedoel ik met animo.
Als we geen toestemming hebben voor overname is zelf schrijven met behulp van meerdere bronnen de enige andere optie.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-03-23 20:18 



 
Profiel   

Gaat het weer alleen over animo? Ben je een nieuwssite of een roddelblad?

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-03-23 20:30 



 
Profiel   

We zijn allereerst een forum en zijn er voor de gebruikers.
Als de gebruikers het niet interessant vinden heeft het weinig zin om het te plaatsen, zeker als je bekijkt hoeveel werk er in zelf schrijven gaat zitten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-03-23 20:41 



 
Profiel   

Maar dan ga je voorbij aan het feit dat de NR de genoemde nieuwssites heeft gebruikt voor dit artikel. Waarom zou dat niet voor andere artikelen kunnen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-03-23 20:43 



 
Profiel   

Maar blijkbaar word het wel interessant gevonden, want er word naar gevraagd. Waarom dat dan weer zo naast je neerleggen?
Ik snap dat er niet over alle uitslagen wat geschreven kan worden, dat hoeft ook niet, maar dit is wel weer een ander soort wedstrijd die soms best even in wat beter daglicht gezet mag worden. Vooral omdat er over ongevallen op dezelfde wedstrijd wel geschreven wordt.

Een stukje schrijven over wie er gewonnen heeft hoeft echt niet idioot veel tijd te kosten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-03-23 20:45 



 
Profiel   

Ik heb al aangegeven dat we het weer gaan proberen :)
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-03-23 20:46 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 178 van de 201 [ 5006 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 175, 176, 177, 178, 179, 180, 181 ... 201  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen