Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 3 van de 4 [ 83 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

De Bokt Kunstbokaal 2023: Wie hebben dit jaar gewonnen?

 
Profiel   

Wauw wat een super mooie verrassingspakketten! De bokaal is ook prachtig zeg!
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-03-23 19:22 



 
Profiel   

Wat fijn dat jullie blij zijn met jullie pakketjes!
We hebben ons best gedaan om er wat moois/leuks van te maken, en dan is het super als het gewaardeerd wordt. Heel gaaf dit!

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-03-23 19:57 



 

Ontzettend gaaf, en van harte gefeliciteerd beiden! :D

En @ San: told you so. :))

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-03-23 20:19 



 
Profiel   

Gefeliciteerd winnaars en nogmaals dank voor de stemmen op mijn paard en haasje <3

De prijzen zijn super tof geworden!

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-03-23 20:33 



 
Profiel   

Heel erg toffe prijzen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-03-23 20:37 



 
Profiel   

Ja echt hè? Ik wou dat ik ze had! Volgend jaar hard m’n best doen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-03-23 20:40 



 
Profiel   

Gefeliciteerd San87 en Shettepret!

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-03-23 21:18 



 
Profiel   

Oscar schreef
Wat fijn dat jullie blij zijn met jullie pakketjes!
We hebben ons best gedaan om er wat moois/leuks van te maken, en dan is het super als het gewaardeerd wordt. Heel gaaf dit!

Ja, heel blij :D. Supertof geregeld!


Mkango schreef
Ontzettend gaaf, en van harte gefeliciteerd beiden! :D

En @ San: told you so. :))

You did :o.

En bedankt voor de felicitaties, iedereen <3.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-03-23 21:28 



 
Profiel   

Gefeliciteerd aan de winnaars, kei goed gedaan!

En voor degenen die niet wonnen: ik vind het super knap dat jullie meegedaan hebben. Dat je je werk zo openbaar laat 'beoordelen' door mensen die (zoals ik ook) geen greintje verstand hebben van kunst, dat is dapper hoor !

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-03-23 14:34 



 
Profiel   

Gefeliciteerd San87 en Shettepret! *\o/*

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-03-23 14:43 



 
Profiel   

De bokalen zijn echt prachtig! Volgend jaar misschien toch eens een poging wagen. :))

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-03-23 14:46 



 
Profiel   

Gefeliciteerd! Supergoed gedaan allemaal.

Is het een idee om alleen de top 5 voortaan te vermelden? Zodat niet te zien is hoeveel stemmen de rest heeft gekregen? Ik vind dit vaak onnodig pijnlijk, ook met de veulenverkiezing. Sommige krijgen geen stem en dat vind ik dan zo zielig dat ik me er zelf rot door ga voelen. Kan dit niet anders?

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-03-23 20:20 



 
Profiel   

Sowieso zou anoniem stemmen fijner zijn, maar ik snap best dat dat (te) lastig te organiseren is :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-03-23 21:07 



 
Profiel   

Sheran schreef
Sowieso zou anoniem stemmen fijner zijn, maar ik snap best dat dat (te) lastig te organiseren is :)

Persoonlijk denk ik dat ondercategorieën of een thema ook al veel zou kunnen doen, zeker binnen de 2D. Dan is er meer verdeeldheid en heb je niet 1 monstercategorie. Dat zou bv kunnen obv het gebruikte medium of de stijl (realisme vs illustratief bijvoorbeeld). Thema kan ook leuk zijn, want dan kan je gericht stemmen op diegene die het meest uniek of het best ermee omgesprongen is. Het is maar een idee.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-03-23 21:32 



 
Profiel   

Kaatastrof schreef
Persoonlijk denk ik dat ondercategorieën of een thema ook al veel zou kunnen doen, zeker binnen de 2D. Dan is er meer verdeeldheid en heb je niet 1 monstercategorie. Dat zou bv kunnen obv het gebruikte medium of de stijl (realisme vs illustratief bijvoorbeeld). Thema kan ook leuk zijn, want dan kan je gericht stemmen op diegene die het meest uniek of het best ermee omgesprongen is. Het is maar een idee.

Dan moet dat thema wel tijdig aangekondigd worden. Op zich vind ik dit nog best een goed idee.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-03-23 21:40 



 
Profiel   

Allereerst, wat heerlijk dat er zo veel aanmeldingen én stemmen waren <3 dat is voor de mensen achter de kunstbokaal ook heel gaaf kan ik verklappen :D
En winnaars super veel plezier met jullie mini bokaaltjes!

Anoniem stemmen is eigenlijk niet te doen, wij moeten ook kunnen zien of de stemmen wel geldig zijn.

Voor het plaatsen van de top 5 ipv de hele uitslag, daar hebben we wel over nagedacht maar dat toch niet gedaan. De stemmen staan openbaar en zijn voor iedereen te tellen, degene met 0 of heel weinig punten zien dat toch wel. En juist voor degene die net buiten die top 5 vallen maar wel 19 punten hebben is het tof om in het rijtje te staan.

Thema's zou ook kunnen maar lijkt mij lastig bij elkaar te halen en te sorteren zodat er ook nog wel een wedstrijd van gemaakt kan worden.

Maar geef eventuele suggesties vooral door dan slaan we die op voor de volgende edities.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-03-23 21:46 



 
Profiel   

Dit is gewoon een wat ingewikkelde verkiezing, net zoals de veulenverkiezing. Eigenlijk vergelijk je appels en peren.
Ik vind het wel een leuke manier om alle mooie kunstzinnige diversiteit aan bod te laten komen al snap ik dat het sip kan voelen. Iedere deelnemer heeft er tijd en moeite in gestoken en is terecht trots op het werk.
Dus nogmaals hulde voor iedereen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-03-23 22:03 



 
Profiel   

Ayasha schreef
Kaatastrof schreef
Persoonlijk denk ik dat ondercategorieën of een thema ook al veel zou kunnen doen, zeker binnen de 2D. Dan is er meer verdeeldheid en heb je niet 1 monstercategorie. Dat zou bv kunnen obv het gebruikte medium of de stijl (realisme vs illustratief bijvoorbeeld). Thema kan ook leuk zijn, want dan kan je gericht stemmen op diegene die het meest uniek of het best ermee omgesprongen is. Het is maar een idee.

Dan moet dat thema wel tijdig aangekondigd worden. Op zich vind ik dit nog best een goed idee.

Ja sowieso. Lijkt mij ook perfect mogelijk om dat een paar maanden op voorhand te doen. Het doet me wat denken aan de Paardverzameld challenges. Die zijn altijd suuper leuk om te zien omdat er ondanks een bepaald onderwerp toch een grote verscheidenheid is aan resultaten. Iedere kunstenaar behoudt toch zijn eigen stijl. :j En toch creëer je meer uniformiteit.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-03-23 23:55 



 
Profiel   

Ik vind het op deze manier eigenlijk prima :).

Zelf een werk kunnen kiezen waar je een goed gevoel bij hebt. Een thema moet je maar net liggen en je moet ook maar tijd hebben een werk te maken die en aan de eisen voldoet en naar jouw eigen wens is.

Misschien heb ik makkelijk praten omdat ik gewonnen heb, maar ik zou het lekker zo houden, het is een publieksprijs en je moet het denk ik vooral niet te moeilijk maken om een werk in te sturen OF het stemmen teveel werk maken. Voor de stemmer en voor de teller.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-03-23 06:49 



 
Profiel   

Kaatastrof schreef
Ayasha schreef

Dan moet dat thema wel tijdig aangekondigd worden. Op zich vind ik dit nog best een goed idee.

Ja sowieso. Lijkt mij ook perfect mogelijk om dat een paar maanden op voorhand te doen. Het doet me wat denken aan de Paardverzameld challenges. Die zijn altijd suuper leuk om te zien omdat er ondanks een bepaald onderwerp toch een grote verscheidenheid is aan resultaten. Iedere kunstenaar behoudt toch zijn eigen stijl. :j En toch creëer je meer uniformiteit.

De challenges zijn bedoeld om jezelf te ontwikkelen, nieuwe stijlen te proberen en te leren over verschillende kunstenaars en paletten. Per definitie niet om je eigen stijl verder te ontwikkelen, maar juist om uit je comfort zone te stappen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-03-23 06:52 



 
Profiel   

_San87_ schreef
Ik vind het op deze manier eigenlijk prima :).

Zelf een werk kunnen kiezen waar je een goed gevoel bij hebt. Een thema moet je maar net liggen en je moet ook maar tijd hebben een werk te maken die en aan de eisen voldoet en naar jouw eigen wens is.

Misschien heb ik makkelijk praten omdat ik gewonnen heb, maar ik zou het lekker zo houden, het is een publieksprijs en je moet het denk ik vooral niet te moeilijk maken om een werk in te sturen OF het stemmen teveel werk maken. Voor de stemmer en voor de teller.


Ik ben het met je eens en daar hoef ik geen winnaar of überhaupt deelnemer voor te zijn :D
Er zijn nou eenmaal altijd werken waar minder op zal worden gestemd. Dat weet je van tevoren wanneer je hier aan deelneemt.
Neemt niet weg dat ze allemaal ontzettend mooi waren! :j
Ik zou het ook gewoon hier bij houden. Bokt is geen kunstforum en dit is een leuk initiatief, maar ik zou het niet moeilijker en ingewikkelder maken als dat het is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-03-23 07:17 



 
Profiel   

Suzanne F. schreef
Gefeliciteerd! Supergoed gedaan allemaal.

Is het een idee om alleen de top 5 voortaan te vermelden? Zodat niet te zien is hoeveel stemmen de rest heeft gekregen? Ik vind dit vaak onnodig pijnlijk, ook met de veulenverkiezing. Sommige krijgen geen stem en dat vind ik dan zo zielig dat ik me er zelf rot door ga voelen. Kan dit niet anders?


Herkenbaar, ik kan me er ook echt rot om voelen.

Ik zou met een thema wel leuk vinden, dat je echt een werk maakt voor de Kunstbokaal, maar snap wel dat dat de inzendingen misschien erg beperkt. Enkel een top 5 weergeven zoals hierboven vind ik wel een goed idee.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-03-23 07:29 



 
Profiel   

Ik vind het echt onnodig om te vermelden hoeveel stemmen iedereen heeft gekregen. Ik begrijp dat je wilt dat het transparant moet zijn maar ik vind het onnodig kwetsend voor deelnemers die weinig of zelfs geen stemmen hebben gehad. Dit demotiveert en werkt niet positief op het zelfvertrouwen. Deelnemers hebben allemaal hun best gedaan, hebben er veel tijd ingestoken en zijn trots op hun werk wat ze willen laten zien. En om dan mensen zo de grond in te boren door te laten zien dat ze geen stemmen hebben gehad vind ik niet passend bij een forum als Bokt. Maak dan een top 5 en communiceer dat de rest van de deelnemers minder dan … stemmen had. En dat jouw resultaat op verzoek op te vragen is bij een mod. Dan kan de deelnemer er zelf voor kiezen om te horen hoeveel stemmen hij had maar hoeft niet de hele wereld het te zien.
Nogmaals, ik krijg er plaatsvervangende schaamte van. Ook zo bij de veulenverkiezing. Iedereen is trots op zijn veulentje en dan is het gewoon niet leuk om 1 of 0 stemmen te zien bij jouw veulen. Plaats het dan niet.
Ik ben heus niet overgevoelig ofzo, maar dit past gewoon niet bij Bokt. Te hard, te koud, niet wat Bokt wil uitstralen naar mijn idee.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-03-23 07:30 



 
Profiel   

Enkel een top vijf, met of zonder punten, snap ik dan weer wel :j. Dat is ook gewoon makkelijk te implementeren zonder dingen om te moeten gooien :).

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-03-23 07:41 



 
Profiel   

Alleen de top 5 benoemen ben ik ook voor.
De mensen die er dan buiten vallen, kunnen er zelf voor kiezen om dan de stemmen op te tellen of het er bij te laten.
Op die manier worden de deelnemers niet direct geconfronteerd met teleurstelling.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-03-23 07:44 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 3 van de 4 [ 83 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen