Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 4 van de 4 [ 83 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4
Plaats een nieuw onderwerp

De Bokt Kunstbokaal 2023: Wie hebben dit jaar gewonnen?

 
Profiel   

Gefeliciteerd aan de winnaars en ik vind het stoer dat er zoveel mensen wat insturen. Altijd leuk om de werkjes te bekijken. Ik zou zelf niks durven insturen, ik ben best creatief maar niet erg goed :') ik wil het mezelf niet aandoen :o
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-03-23 08:01 



 
Profiel   

moonsparkle schreef
Gefeliciteerd aan de winnaars en ik vind het stoer dat er zoveel mensen wat insturen. Altijd leuk om de werkjes te bekijken. Ik zou zelf niks durven insturen, ik ben best creatief maar niet erg goed :') ik wil het mezelf niet aandoen :o


Als er alleen een top 5 wordt getoond, maakt het toch niet uit? Misschien maakt het de drempel ook lager voor anderen om wat in te sturen dan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-03-23 08:03 



 
Profiel   

Suzanne F. schreef
moonsparkle schreef
Gefeliciteerd aan de winnaars en ik vind het stoer dat er zoveel mensen wat insturen. Altijd leuk om de werkjes te bekijken. Ik zou zelf niks durven insturen, ik ben best creatief maar niet erg goed :') ik wil het mezelf niet aandoen :o


Als er alleen een top 5 wordt getoond, maakt het toch niet uit? Misschien maakt het de drempel ook lager voor anderen om wat in te sturen dan.



Ja dat zou wel kunnen helpen denk ik.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-03-23 08:05 



 
Profiel   

_San87_ schreef
Ik vind het op deze manier eigenlijk prima :).

Zelf een werk kunnen kiezen waar je een goed gevoel bij hebt. Een thema moet je maar net liggen en je moet ook maar tijd hebben een werk te maken die en aan de eisen voldoet en naar jouw eigen wens is.

Misschien heb ik makkelijk praten omdat ik gewonnen heb, maar ik zou het lekker zo houden, het is een publieksprijs en je moet het denk ik vooral niet te moeilijk maken om een werk in te sturen OF het stemmen teveel werk maken. Voor de stemmer en voor de teller.


Ik ben het hier helemaal mee eens. Laten we eerlijk zijn, er zijn op Bokt nou eenmaal een aantal enorm getalenteerde kunstenaars en het staat toch vrij om mee te doen of niet? Een beetje zelfreflectie heb je toch ook wel? Ik doe mee om het meedoen, omdat ik trots ben op wat ik heb gemaakt en het zelf oke genoeg vind. Ik weet heus wel dat een kans op winnen zo goed als nihil is, nou boeiend. There is always a bigger fish, zo is het leven nou eenmaal. Ik vind het wel leuk om te zien hoeveel stemmen ik uiteindelijk heb behaald en ik zit niet eens in de middenmoot, toch trots! Als je ziel zo teer is dat je er niet tegen kan dat je geen stemmen of weinig stemmen haalt dan moet je er misschien voor kiezen niet mee te doen? Bovendien is het een publieksprijs en dan telt er veel meer mee dan de kunstwaarde of de technisch goede uitvoering. Mijn advies: maak je niet druk, stuur volgend jaar lekker in waar je zelf trots op bent en laat een ander niet je eigenwaarde bepalen.
Een opdracht of onderwerp oid lijkt me dan weer niks, het moet toch al paardgerelateerd zijn? Dat is al een opdracht op zich.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-03-23 08:23 



 

Suzanne F. schreef
moonsparkle schreef
Gefeliciteerd aan de winnaars en ik vind het stoer dat er zoveel mensen wat insturen. Altijd leuk om de werkjes te bekijken. Ik zou zelf niks durven insturen, ik ben best creatief maar niet erg goed :') ik wil het mezelf niet aandoen :o


Als er alleen een top 5 wordt getoond, maakt het toch niet uit? Misschien maakt het de drempel ook lager voor anderen om wat in te sturen dan.
Gezien de hoeveelheid werken die worden ingestuurd, denk ik dat die drempel wel meevalt. De mensen die nu een drempel ervaren, gaan die wel iets insturen als alleen de top vijf zichtbaar is in de uitslag, nadat ze kunstenaars als San en Jis al iets hebben zien insturen, of krijgen ze dan ook koudwatervrees? Dat is echt een probleem die bij de persoon zelf ligt, niet bij de organisatie.

Bovendien kun je er altijd nog voor kiezen om gewoon langs de volledige uitslag te scrollen; die uitgebreid gaan lezen, is een keuze. Ik zie in ieder geval ook liever de hele lijst dan alleen een top vijf.

Verder ook helemaal eens met Eva. Ik doe mee omdat ik het een leuk initatief vind, om wat van m’n eigen werk te showcasen, maar weet ook dat mijn stijl minder in de smaak valt op Bokt dan die van sommige anderen en dat is helemaal prima. Het doet niets af aan mijn plezier in tekenen of mij als kunstenaar. Voor bevestiging van die “kwaliteit” zijn er andere platforms dan een wedstrijd op een forum.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-03-23 08:54 



 
Profiel   

De volgende keer stuur ik ook wel wat in, als er dan iemand met 0 stemmen, dan zullen ze niet de enige zijn :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-03-23 10:55 



 
Profiel   

Cayenne schreef
Ik ben het met je eens en daar hoef ik geen winnaar of überhaupt deelnemer voor te zijn :D
Er zijn nou eenmaal altijd werken waar minder op zal worden gestemd. Dat weet je van tevoren wanneer je hier aan deelneemt.
Neemt niet weg dat ze allemaal ontzettend mooi waren! :j
Ik zou het ook gewoon hier bij houden. Bokt is geen kunstforum en dit is een leuk initiatief, maar ik zou het niet moeilijker en ingewikkelder maken als dat het is.

En wanneer je dan dus voor jezelf besluit volgend jaar maar niet meer deel te nemen vinden ze dat ook jammer. :) Tis kiezen of delen. :) Ofwel accepteer je dat mensen afhaken ofwel verander je iets aan je concept. Ik wist voor de verkiezing überhaupt al begon wie zou winnen. :)

Enneh, dat tere zieltje valt wel mee hier hoor Eva. :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-03-23 12:32 



 
Profiel   

Bij een wedstrijd horen verliezers dat is toch niet erg? Pech, volgende keer beter. En weer door.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-03-23 16:25 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 4 van de 4 [ 83 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen