Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 2 van de 2 [ 44 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Plaats een nieuw onderwerp

Britse hoefsmid veroordeeld voor barbaarse aanval op paard

 
Profiel   

Schuur_ schreef
Diezelfde hoefsmid heeft enkele jaren geleden de hond van zijn vriendin door het raam van een rijdende auto gegooid...

https://www.horseandhound.co.uk/news/su ... car-741944

Hoop dat deze man nooit meer met dieren in aanraking komt
Echt niet normaal.


En de hond brak als gevolg daarvan zijn bekken en overleed.
De smid beschreef de situatie als een ongelukkig ongeval....
De man viel zijn - ongetwijfeld ex - vriendin lastig.
Er is blijkbaar wel meer aan de hand met deze vent dan een kort lontje.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-03-23 09:14 



 
Profiel   

Heb wel gekeken en zag dat voordat het paard de meppen kreeg het al stond te trillen van angst.
Blijkbaar is hier het een en ander aan vooraf gegaan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-03-23 09:43 



 
Profiel   

Stress is wel een veelgebruikt excuus in dit soort situaties. Martijn Goumans kwam met eenzelfde excuus toen, tijdens het halen van een kopje koffie, hij met zijn ijzeren tang het gezicht van mijn gesedeerde paard bewerkte. Ook ik zag het terug via de camerabeelden nadat ik een wond zag.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-03-23 09:46 



 
Profiel   

Schuur_ schreef
Diezelfde hoefsmid heeft enkele jaren geleden de hond van zijn vriendin door het raam van een rijdende auto gegooid...

https://www.horseandhound.co.uk/news/su ... car-741944

Hoop dat deze man nooit meer met dieren in aanraking komt
Echt niet normaal.

Echt ziek. Het zal je hond zijn verdomme ;(

Ik ben echt zó zot met de mijne he....... mijn lieve maatje <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-03-23 10:25 



 
Profiel   

@ Bregosi Jeetje, dat is ook schijnheilig zeg dat je dus even weg bent en dat hij dan je gesedeerde paard met een tang bewerkt. Blij dat ik voor een andere tandarts heb gekozen, nadat ik hem 1 keer bij mijn paard heb gehad, omdat ze toen met z'n 2-en waren van Krommerijn. Vond het een ruwe man en paard had daarna 2 weken last van z'n mond.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-03-23 10:27 



 
Profiel   

Heel terechte straf dit. Hier ooit een smid van het erf geschopt nadat ie een van mijn paarden met de vlakke zijde van een vijl onder haar buik sloeg.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-03-23 10:46 



 
Profiel   

tita schreef
Nou had wel meer mogen betalen aan de eigenaar van het paard.
Om hem te ontzeggen van zijn beroep 10 jaar weet ik niet zo goed wat ik daarvan moet vinden


Gezien hij gericht naar de benen slaat, had hij voor de rest van zijn leven een verbod moeten hebben ipv maar 10 jaar. Het ziet eruit alsof hij uit rancune dat voorbeen kapot wil slaan. Dat had veel zwaarder bestraft moeten worden.

Mag hopen dat hij over 10 jaar nog herinnert wordt en er geen eigenaar zijn/haar paard door dit hondsvot laat behandelen


En na het lezen over het vermoorden van de hond van de ex vriendin; deze schoft is veel en veel te licht bestraft. Aai over de bol straf is dit, gezien zijn eerdere daad.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-03-23 10:55 



 
Profiel   

Mijn paard had vorig jaar een wond aan het voorbeen, en er echt een trauma van....... en we zijn maanden bezig geweest met fysiotherapie zodat hij dat been weer zou durven gebruiken.
Medische kosten in totaal denk ik wel 2000 euro.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-03-23 11:12 



 
Profiel   

xxCYNNxx schreef
Gezien hij gericht naar de benen slaat, had hij voor de rest van zijn leven een verbod moeten hebben ipv maar 10 jaar. Het ziet eruit alsof hij uit rancune dat voorbeen kapot wil slaan. Dat had veel zwaarder bestraft moeten worden.

Mag hopen dat hij over 10 jaar nog herinnert wordt en er geen eigenaar zijn/haar paard door dit hondsvot laat behandelen


En na het lezen over het vermoorden van de hond van de ex vriendin; deze schoft is veel en veel te licht bestraft. Aai over de bol straf is dit, gezien zijn eerdere daad.

Dat dus, dat je een klojo eens op de deken tikt als ie voor de 5e keer je vingers bijna breekt zou ik nog kunnen begrijpen ergens. Niet goedkeuren. Wel begrijpen als het al de 10e onopgevoede knol is die morgen. Maar dat zo gericht op dat been slaan... :n Dat is geen stress meer, dat is bewust en gericht het dier schade toe willen brengen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-03-23 11:30 



 
Profiel   

Je laat toch niet een hoefsmid alleen bij je paard, ik snap dat niet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-03-23 11:53 



 
Profiel   

marleen_usar schreef
Je laat toch niet een hoefsmid alleen bij je paard, ik snap dat niet.


Mijn smid pakt mijn 2 paarden ook wel eens zelf als hij in de buurt is. Hij is al 22 jaar mijn smid, ik ben er 9 van de 10 keer bij, maar soms issie toevallig in de buurt nadat ik heb gebelt.

Overigens heb ik een camera in stal (hangt ook een bordje dat die aanstaat), maar behalve hele gesprekken met het paard heb ik hem op niks geks kunnen betrappen

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-03-23 12:12 



 
Profiel   

Nouja dat zou gewoon moeten kunnen bij een normale professional. Werken met paarden is echt niet altijd rozegeur en maneschijn en het zal frustrerend kunnen zijn als er paarden tussen zitten die minder goed luisteren. Maar juist dan hoort iemand zichzelf goed genoeg te kennen om andere keuzes te maken dan af te reageren op het paard. Daar gaat het mis imo, en dat heb ik weleens vaker gezien (oa bij een GP amazone die daardoor echt ieder paard aan het steigeren kreeg)

Ook die had psygisch een draadje los imo, ik kan alleen maar blij zijn dat er steeds meer camera's zijn en mensen niet meer weg komen met zulk gedrag waar een dier de dupe van is.
Als je jezelf niet in de hand kan houden moet je niet met dieren werken/ omgaan.

Vind dat met die hond ook echt schokkend..arm arm dier.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-03-23 12:14 



 
Profiel   

marleen_usar schreef
Je laat toch niet een hoefsmid alleen bij je paard, ik snap dat niet.

Knap staaltjes victim blaming +:)+
Sta je er ook bij als je huisdier geopereerd wordt? Als je auto zijn beurt krijgt?

Dit zijn professionals. Die zou je (als je dat zo afspreekt) alleen moeten kunnen laten met je dieren of bezittingen zonder dat ze het bewust pijn doen of kapot maken.

Wat een misselijke vent dit… niemand heeft schuld aan dit voorval behalve degene die het paard van een ander bewerkt met een hamer.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-03-23 12:19 



 
Profiel   

Ik vind het heel goed dat ze in Engeland dus 10 jaar verbod op dieren en werken met dieren geven. Zou langer mogen, maar hopelijk blijft dit hem achtervolgen en krijgt hij nooit meer klanten. Ik zou dat in Nl ook willen zien bij bepaalde zaken.

Mijn hoefsmid doet regelmatig mijn paard zonder dat ik erbij ben. Hij komt bijna elke week op stal en heeft een lijstje paarden die hij moet doen die keer. Enige waar je voor moet zorgen is dat het paard binnen staat. Maar wij maken dus geen afspraak wanneer hij komt qua dag en tijd, geven door dat het nodig is en je hoort een dag van te voren dat hij de volgende dag komt en hoe laat ongeveer. Dan red je het niet altijd om erbij te zijn, helemaal niet als je dus ook nog een tijd zou moeten wachten tot paard aan de beurt is.

Als ik een professional niet vertrouw zonder dat ik erbij ben mogen ze ook niet aan paard komen waar ik bij ben := Bij nieuwe mensen ben ik er dus altijd bij, maar smid doet al onze paarden al zo'n 20 jaar, nooit een verkeerd ding gezien en geen probleem dat hij paard bekapt zonder eigenaar erbij.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-03-23 12:29 



 
Profiel   

marleen_usar schreef
Je laat toch niet een hoefsmid alleen bij je paard, ik snap dat niet.


Ik heb daar geen moeite mee. Soms komt dat gewoon beter uit. Ik hoef niet overal met mijn neus bovenop te staan. Je moet ze toch gewoon kunnen vertrouwen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-03-23 12:49 



 
Profiel   

Nou ik schreef dit omdat ik een hoefsmid had hij was ook bekend op bokt, ik vertrouwde hem compleet tot hij op een dag op opeens uithaalde met zijn hamer. ik schrok daar echt van.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-03-23 12:59 



 
Profiel   

Hoop dat hij ook voor de medische kosten van het paard mocht opdraaien evenals kosten voor grondwerktraining. Hopelijk zal het paard ooit weer vertrouwen hebben om een mens een voetje te geven.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-03-23 13:06 



 
Profiel   

marleen_usar schreef
Nou ik schreef dit omdat ik een hoefsmid had hij was ook bekend op bokt, ik vertrouwde hem compleet tot hij op een dag op opeens uithaalde met zijn hamer. ik schrok daar echt van.

Ik durf mijn smid met een gerust hart alleen laten met mijn paarden. Het is voor hem makkelijker als ik er bij ben dus dat ben ik meestal maar als ik hem niet alleen met ze zou durven laten kwam hij het erf niet op. Ik heb smeden gehad die om die reden maar 1 keer gekomen zijn. Iets in hun manier van doen gaf me wantrouwen en dat wil ik niet bij mijn paard. Dat je er bij staat betekent niet per definitie dat je ze meteen kan beschermen zoals je gemerkt hebt dus ik wil gewoon een smid waarbij ik niet het gevoel heb dat dat een mogelijke situatie zal zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-03-23 15:00 



 
Profiel   

marleen_usar schreef
Je laat toch niet een hoefsmid alleen bij je paard, ik snap dat niet.


Hoe zeer ik mijn smid ook vertrouw, ik wil er toch altijd graag zelf bij zijn en ik blijf erbij staan tot alle vier mijn dieren weer klaar zijn. Is een lange zit, maar dat heb ik er wel voor over. Ook zo met de tandarts en de d.a. Geen haar op mijn hoofd die ze alleen laat met hun.

Het grofste vind ik nog wel dat hij klaagt dat zijn hamer kapot is gegaan.

Jammer dat de eerdere klachten van dierenmishandeling van de hond uit een rijdende auto gooien niet zijn meegenomen is in dit vonnis. Tien jaar is dermate lang dat hij tegen die tijd allang een ander beroep heeft. En omdat hij met zijn daden in een bekend blad/site staat, verwacht ik niet dat hij nog klanten gaat krijgen.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-03-23 16:59 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 2 van de 2 [ 44 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen