Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 15 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

[FOTO] Sfeer impressie van de NSvT hengstenkeuring

 
Profiel   

* Bokt Nieuwsredactie
Algemeen

Afgelopen zaterdag vond de jaarlijkse hengstenkeuring van het Nederlands Stamboek voor Tinkers weer plaats op manege De Malle Jan in Achterveld.

De éénjarige hengsten kwamen voor het oog van de keurmeesters, om ze een eerste of tweede premie toe te kennen. Daarvan kregen vijf hengsten een eerste premie, twee hengsten een tweede premie en één hengst was niet aanwezig.

Bij de tweejarigen kwamen er acht hengsten de ring in. Zes daarvan gingen met een eerste premie naar huis toe. Eén hengst was niet aanwezig, en eentje kreeg een tweede premie.

Bij de kampioenskeuring zagen we ook weer mooie hengsten de ring in komen. Bij het type grai is Iona's Nolan reservekampioen geworden en Bing van Stoeterij de Ierse Tinker kampioen. Bing is ook Best Overall geworden. Sir Camfri van de Esch was de enige hengst bij het type vanner en was dus tevens kampioen. Bij het type cob medium werd San Cler Moonshine reservekampioen en Maylo Taaijs kampioen. Bij de hengsten van drie en vier jaar werden er zeven hengsten goedgekeurd of voorlopig goedgekeurd onder voorbehoud van röntgen. Vier werden er niet goedgekeurd. Eén was niet aanwezig. Bij de vijfjarige hengsten waren er twee hengsten, Cillbara The Wickerman en Maylo Taaijs. Beide zijn onder voorbehoud van röntgen goedgekeurd.

Het was een erg lange dag die begon om 09.30 en eindigde 's avonds om 21.00. Helaas liep het uit. De vele regen die viel, hielp helaas ook niet mee. Mijn beste vriendin was mee als speaker, dus het was extra gezellig. Buiten het uitlopen, is alles voorspoedig verlopen. Alle hengsten lieten zich van hun beste kant zien. Het publiek was enthousiast en klapte voor elke hengst. Alleen het geluid liet ons af en toe in de steek, maar dat mocht de pret niet drukken. Na de keuring vond de hengstenshow plaats. Daar lieten meerdere hengsten zich (nog een keer) op hun best zien.

Hieronder een sfeerimpressie van deze dag.
[ img ]
Legolas van de Mol, hij kreeg een 1e premie

[ img ]
Katies Solar Eclipse, hij kreeg een 1e premie

[ img ]
Kaen SHS. Medium cob. Goedgekeurd onder voorbehoud van röntgen.

[ img ]
Keenann Saint Pierre. Een grai-type en goedgekeurd onder voorbehoud van röntgen.

[ img ]
Unique’s Milo vd Asheuvel, hij heeft een eerste premie en hij is dagkampioen. Tevens is hij Best Overall bij de jonge hengsten.

[ img ]
Villa Kakelbont Drabber, hij kreeg een 1e premie.

[ img ]
Sir Camfri van de Esch, hij is kampioen bij het type vanner.

[ img ]
Cillbara The Wickerman, hij is type medium cob en goedgekeurd onder voorbehoud van röntgen.

[ img ]
Meadows Buckley Victor, hij is type medium cob en goedgekeurd onder voorbehoud van röntgen.

[ img ]
Maylo Taaijs, hij is type medium cob en goedgekeurd onder voorbehoud van röntgen.

[ img ]
Maylo Taaijs

[ img ]
Bing van Stoeterij de Ierse Tinker. Hij is kampioen bij het type grai en tevens Best Overall dekhengsten.

[ img ]
[size=9]Bing van Stoeterij de Ierse Tinker, hier met eigenaresse Monique Bijl.


[ img ]
Janesho Snorremans van Germania hier tijdens de demo.

[ img ]
Janesho Snorremans van Germania hier tijdens de demo.

[ img ]
Janesho Snorremans van Germania hier tijdens de demo.

Als er informatie niet klopt hoor ik dat graag. Een reactie is altijd leuk. :D
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-03-23 19:07 



 
Profiel   

Wat leuk. Heb je toevallig foto's van Captain Junior? Dat is een 2 jarige die een 2e premie kreeg :)
Hij is door mijn stalbaas gefokt en is in eigendom van een stalgenoot :)

Is tevens halfbroer van mijn tinker x fries (hebben dezelfde tinker vader en zijn beide in hetzelfde jaar geboren).


Laatst bijgewerkt door Art_Ificious op 26-03-23 22:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-03-23 22:04 



 
Profiel   

Daar zitten weer knappies tussen hoor <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-03-23 22:15 



 
Profiel   

Wat gaaf! Ik heb nog wel een vraag. Wat wordt er bedoeld met dat paarden niet aanwezig waren? Betekent dat dan dat ze er daadwerkelijk niet zijn? Maar dan zou het toch gek zijn om ze te noemen? Daarna dacht ik dat het betekende dat ze niks hebben gekregen, maar daarna zag ik bij sommige weer niet goedgekeurd staan. Dus nu ben ik in de war :?

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-03-23 07:18 



 
Profiel   

Ze waren letterlijk niet aanwezig maar stonden wel op de lijst.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-03-23 08:18 



 
Profiel   

Art_Ificious schreef
Wat leuk. Heb je toevallig foto's van Captain Junior? Dat is een 2 jarige die een 2e premie kreeg :)
Hij is door mijn stalbaas gefokt en is in eigendom van een stalgenoot :)

Is tevens halfbroer van mijn tinker x fries (hebben dezelfde tinker vader en zijn beide in hetzelfde jaar geboren).


Vast wel. Ik zal je de link naar de foto's in PB sturen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-03-23 08:18 



 
Profiel   

Wat leuk! Wat een knapperds zijn het toch!

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-03-23 08:20 



 
Profiel   

Wat een knappe foto's zijn we gemaakt.

Weten jullie het karakter van sir Camfri?

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-03-23 08:21 



 
Profiel   

Zitten weer genoeg knappe mannen tussen.
Leuke impressie van de dag

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-03-23 08:23 



 

Zitten leuke foto's tussen!
Ik zou alleen wel even kijken naar je bewerking bij de zwarte achtergronden, daar klopt e.e.a. niet aan, waardoor het duidelijk bewerkt is. :o

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-03-23 08:32 



 
Profiel   

Klopt hoor.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-03-23 09:48 



 
Profiel   

Mooie foto's van mooie paarden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-03-23 14:23 



 
Profiel   

Mooie foto's!

DuoPenotti schreef
Wat een knappe foto's zijn we gemaakt.

Weten jullie het karakter van sir Camfri?

Ik volg hem op Facebook en hij lijkt altijd een zeer fijn karakter te hebben, maar of hij dat ook fokt weet ik niet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-03-23 16:58 



 
Profiel   

Dat is inderdaad ook nog af te wachten dan.
Maar wel al prettig dat hij zelf fijn overkomt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-03-23 07:29 



 
Profiel   

Wat een beauties komen er voorbij. Ook erg mooie fotografie. En die demo ziet er leuk uit!
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-04-23 11:54 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 15 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen