Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 6 van de 6 [ 144 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6
Plaats een nieuw onderwerp

Wolven bijten 33-jarige Shetlander dood in Wapserveen

 
Profiel   

Wat houdt niet geborgd met de grond in?
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-03-23 00:24 



 
Profiel   

Popstra schreef
Vind het vooral erg zielig voor dat arme ponytje zelf...

Voor de oude mensen ook , ze zijn hoogbejaard en zullen dit echt niet gewild hebben.
Zulke mensen zitten vaak niet op FB en andere social media waar je alle meldingen voorbij ziet komen.
En in de krant of het journaal op tv hoor je er amper wat over.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-03-23 01:00 



 
Profiel   

Sanet schreef
Wat houdt niet geborgd met de grond in?


Er zijn hekwerken die met bepaalde staanders of blokken werken en dus niet de grond in gaan om geborgd te worden. Sommige mensen gebruiken een soort bouwhekken bijvoorbeeld. Afhankelijk van hoe lang het staat en hoe het bestemmingsplan is vormgegeven, is het toch vergunningplichtig.

Het is erg casuïstisch en plaatsafhankelijk. Maar mocht er iemand een specifiek plan hebben en een specifieke locatie, kan ik best even meekijken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-03-23 13:13 



 
Profiel   

Moderatoropmerking:
Leeggehaald omdat het tegen de Boktregels is



Laatst bijgewerkt door xingridx op 24-03-23 10:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Leeggehaald ivm tegen de boktregels


Link naar dit berichtGeplaatst: 21-03-23 23:46 



 
Profiel   

Link naar de petitie tegen afsluiting ruiterpaden Veluwezoom is tegen de bokt regels in dit topic.
Dat hoort volgens de regels in onderschrift of op een apart gedeelte op het forum.

Om bij de omgeving, zuidwest Drenthe/DFW, van dit topic te blijven; het gebied rond Appelscha is in januari 2019 aangewezen als vestigingsgebied voor roedel wolven.
Ik denk dat deze status het gemakkelijk maakt voor voor oa SBB en natuurmonumenten besluiten over toegankelijkheid van bepaalde gebieden en het toestaan van evenementen.
En het stikstof verhaal is dan soms verrekte handig om afgelasting daarop te gooien.
https://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR675101

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-03-23 10:47 



 
Profiel   

Ik heb sterk mijn twijfels of dit bericht waar is. Niemand heeft er ooit in die 3 jaar ook maar iets over gehoord. En het betreft niet alleen Appelscha maar helemaal tot Heerenveen en Drachten. De provincie Friesland is vanaf het begin helemaal tegen de wolf en dan zou provinciale staten dit goedgekeurd hebben. Ik geloof er helemaal niks van.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-03-23 15:12 



 
Profiel   

De stukken zijn in het kader van het IPO, interprovinciaal overleg, ondertekend door GS van Friesland.
Ik hoop dat jij gelijk hebt Pillow.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-03-23 17:57 



 
Profiel   

tienus63 schreef
Link naar de petitie tegen afsluiting ruiterpaden Veluwezoom is tegen de bokt regels in dit topic.
Dat hoort volgens de regels in onderschrift of op een apart gedeelte op het forum.

Om bij de omgeving, zuidwest Drenthe/DFW, van dit topic te blijven; het gebied rond Appelscha is in januari 2019 aangewezen als vestigingsgebied voor roedel wolven.
Ik denk dat deze status het gemakkelijk maakt voor voor oa SBB en natuurmonumenten besluiten over toegankelijkheid van bepaalde gebieden en het toestaan van evenementen.
En het stikstof verhaal is dan soms verrekte handig om afgelasting daarop te gooien.
https://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR675101


Wat bedoel je precies? Natuurmonumenten wil volgens jou wel of geen evenementen en bezoekers in de gebieden? En hoe verdienen zij geld denk jij?

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-03-23 14:42 



 
Profiel   

tienus63 schreef
De stukken zijn in het kader van het IPO, interprovinciaal overleg, ondertekend door GS van Friesland.
Ik hoop dat jij gelijk hebt Pillow.



Maar wat betekent dat dan? Als ik het stuk lees (en ik werk veel voor overheidsdiensten) dan lees ik daarin dat ze het gebied waar wolven zich al bewezen gevestigd hebben (!) ook officieel zo willen markeren zodat er subsidie kan komen voor dierhouders in die gebieden. Deze toewijzing is geen bord met een pijltje voor de wolf: ga daar maar wonen, mag van ons! Toewijzing moet je lezen als 'categorisering'. Dit komt ten gunste van de dierhouders zoals ik het lees.

Of mis ik iets Tienus?

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-03-23 14:46 



 
Profiel   

@schapenwol, ik heb het ongelukkig geformuleerd.

Ik bedoel dat het daardoor gemakkelijker wordt om evenementen niet door te laten gaan en het gemakkelijker wordt om te besluiten dan gebieden al dan niet tijdelijk afgesloten worden.

Wbt IPO heb je gelijk.
Ik plaatste dit omdat andere bokker meldde dat se provincie Friesland tegen de wolf is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-03-23 15:16 



 
Profiel   

Schapenwol schreef
tienus63 schreef
De stukken zijn in het kader van het IPO, interprovinciaal overleg, ondertekend door GS van Friesland.
Ik hoop dat jij gelijk hebt Pillow.



Maar wat betekent dat dan? Als ik het stuk lees (en ik werk veel voor overheidsdiensten) dan lees ik daarin dat ze het gebied waar wolven zich al bewezen gevestigd hebben (!) ook officieel zo willen markeren zodat er subsidie kan komen voor dierhouders in die gebieden. Deze toewijzing is geen bord met een pijltje voor de wolf: ga daar maar wonen, mag van ons! Toewijzing moet je lezen als 'categorisering'. Dit komt ten gunste van de dierhouders zoals ik het lees.

Of mis ik iets Tienus?

De wolf heeft zich in het Drentse deel van het DFW gevestigd. Dit kaartje over dat zgn wolvengebied loopt vanaf de grens met Drenthe en Groningen tot de A7 en A32 dus behoudens het zuidelijkste deel niet in de buurt van de wolf en ook geen natuurgebieden met ruimte voor de wolf. En als dit gaat inhouden dat er binnen dit gebied geen evenementen meer gehouden kunnen worden zou wel heel erg ver gaan. Overigens is een motor off the roadrit die helemaal niet in het bos komt al afgeblazen. En ook de ride en run in juni vind geen doorgang omdat Staatsbosbeheer dit niet wil. Ik zit in de organisatie van de paardenvierdaagse Zorgvlied en begin het e&a te vrezen. En dat allemaal om die ellendige wolven.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-03-23 16:37 



 
Profiel   

Vanmiddag zijn er vijf wolven tegelijk gezien omgeving Diever.

Zullen dat jongen geweest zijn? Zou er een drachtige wolvin tussen gelopen hebben, of trekt die zich inmiddels al terug in het hol, klaar voor de volgende worp?

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-03-23 16:53 



 
Profiel   

tienus63 schreef
Vanmiddag zijn er vijf wolven tegelijk gezien omgeving Diever.

Zullen dat jongen geweest zijn? Zou er een drachtige wolvin tussen gelopen hebben, of trekt die zich inmiddels al terug in het hol, klaar voor de volgende worp?


Dat zijn vast dezelfde die laatst in Appelscha bij de spartelvijver waren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-03-23 16:56 



 
Profiel   

Nog een paar weken en dan is het aantal vast wel verdubbeld. ;)
Ik denk en hoop ook dat het dezelfde zijn geweest.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-03-23 16:59 



 
Profiel   

tienus63 schreef
Vanmiddag zijn er vijf wolven tegelijk gezien omgeving Diever.

Zullen dat jongen geweest zijn? Zou er een drachtige wolvin tussen gelopen hebben, of trekt die zich inmiddels al terug in het hol, klaar voor de volgende worp?

Dat groepje uit DFW is nog met 4. Maar het gekke is dat er bij Diever steeds 5 worden gezien en het blijkt al een paar x een groepje reeën geweest te zijn. Je ziet de wolven overigens zelden overdag. Maar wie weet is er nog een andere groep of heeft zich er 1 bij aangesloten. En reken maar dat er weer jongen komen en de wolven liefhebbers weer hosanna roepen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-03-23 18:55 



 
Profiel   

tienus63 schreef
@schapenwol, ik heb het ongelukkig geformuleerd.

Ik bedoel dat het daardoor gemakkelijker wordt om evenementen niet door te laten gaan en het gemakkelijker wordt om te besluiten dan gebieden al dan niet tijdelijk afgesloten worden.

Wbt IPO heb je gelijk.
Ik plaatste dit omdat andere bokker meldde dat se provincie Friesland tegen de wolf is.



Ik weet niet wat voor evenementen je op doelt maar natuurmonumenten in mijn omgeving doet niks liever dan evenementen organiseren in de natuur, waarvan ik juist niet snap dat ze dat doen. Muziekfestivals zelfs en elk weekend complete uittochten van families en kinderen die allerhande speurtochten met de boswachters gaan doen. Dat er überhaupt nog een konijn in die bossen leeft is een wonder met al die drukte. :')

Ik heb echt nog nooit de indruk gehad dat natuurmonumenten mensen uit de natuur weert, integendeel. Ze zijn supercommercieel. Als die wolven mensen gaan lastig vallen is natuurmonumenten de eerste die dat beest weer weg wil hebben hoor.

Natuurmonumenten heeft geld zat door o.a. al die commerciële activiteiten. Is een van de rijkste natuurorganisaties in NL. Krijgen veel uit legaten enzo. Ik snap echt niet wat met name jij hier steeds roept over dat ze geld verdienen aan de wolf en dat er allemaal bewuste acties en complotten achter zitten.... leg me aub uit hoe dat dan zou werken?

Kan het misschien gewoon zo zijn dat die wolven echt zijn komen lopen uit ons omringende landen en dat natuurorganisaties ze oprecht fascinerend en goed voor de ecologie vonden? Zonder enig geldelijk gewin? Lijkt mij veel logischer.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-03-23 20:27 



 
Profiel   

Hold your horses ik heb nergens gezegd dat ze geld verdienen aan de komst van de wolf.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-03-23 22:08 



 
Profiel   

En ik had het over staatsbosbeheer.
Maar dat neemt niet weg dat hier ook natuurmonumenten alles doet om de mens het bos uit pesten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-03-23 23:47 



 
Profiel   

Uit de dna onderzoeken blijk dat er van 1 januari tot 6 februari in Drenthe 51 schapen en in Friesland 70 schapen en koe zijn gedood door de wolven. Dus in 5 weken 122 dieren. Lijkt me wel duidelijk dat de roedel in het DFW echt wel probleem wolven zijn.
De 2 op het Doldersumseveld gedumpte hangbuikzwijnen zouden vandaag gevangen worden, maar zijn onvindbaar. Laat me raden.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-03-23 23:03 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 6 van de 6 [ 144 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen