Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 3 van de 7 [ 162 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Brits politiepaard aangevallen door hond

 
Profiel   

Dit soort honden maakt veel schade als ze bijten, dat is iets waar je als eigenaar rekening mee moet houden. Mijn paard is aangevallen door 3 hazewindhonden, maar die had geen schade omdat zij niet vastgrijpen.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-03-23 10:37 



 
Profiel   

Mondy schreef
Mag t wat vriendelijker allemaal ;)
Niet iedereen kan even goed tegen bloed, of je nu wel of geen eigen dieren hebt maakt geen verschil.

Prima als je er tegen kan fijn toch.


Wat een misselijk filmpje en nog misselijkere reactie van de eigenaar... bah.


Ik kan ook niet tegen bloed, doorboorde lichaamsdelen of zichtbare botbreuken. En als ik verwacht dat dat soort info zichtbaar is in een topic, bekijk ik dat topic gewoon niet, of ik scroll niet te snel om te voorkomen dat als er wel foto's instaan die ik niet zo lekker vind, ik op tijd weg kan klikken.

Geen idee of ze een wapenstok dragen, maar in de ene hand je paard veilighouden en met je andere hand / voet een bijtende hond van je paard proberen te houden, lijkt me een lastige (lees: onmogelijke) combi.

En dat paard heeft heel wat wortels verdiend, zo netjes als die reageerde. In de hectiek, en zeker met een draaiend en evt uithalend paard, hadden hier echt meer slachtoffers kunnen vallen. Ook onder de mensen die wel probeerden te helpen.

Kansloos, dit soort hondeneigenaren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-03-23 10:42 



 
Profiel   

Mondy schreef
Autumnn schreef
Ben ik de enige die niet snapt waarom zowel de berijder als de andere agenten gewoon op hun paard blijven zitten???


Veilige optie om eraf te springen was er sowieso niet. Daarbij heb je zelf kans ook door de hond aangegrepen te worden (stel je voor dat je valt)
Door erop te zitten misschien ook kans om weg te kunnen rijden bijv.


Ik zat er eerst ook aan te denken, maar er was geen veilige optie inderdaad voor de agent om af te stappen.
Hond mag nog van geluk spreken dat hij leeft, volgens mij trok hij zelf het paard bijna om zodat het op hem zou vallen. De hond van dat filmpje met de koets heeft het toch echt niet overleefd (vind ik ook zielig hoor).

De eigenaar van de hond is echt een figuur. Deze moet een verbod op honden/huisdieren.
Als je niet begrijpt dat jij de leider en baas van je hond moet zijn en je hond niet zelf moet denken of hij geïntimideerd wordt.
Bijzondere reactie van deze meneer.

Jammer toch dat er altijd alleen maar verliezers zijn door dit soort "bazen" van honden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-03-23 10:50 



 
Profiel   

pillow schreef
Ailill schreef
Volgens mij bedoelt Mir beide, dus en een fikse boete én het afschaffen van politiepaarden(werk), ik kan mij er wel in vinden.

En wat heeft het een met het ander te maken?
Moet het persé met elkaar in verbinding staan om er iets over te (mogen) zeggen?

En daarnaast betreft het hier, zoals je zelf ook kunt lezen, een politiepaard :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-03-23 10:59 



 
Profiel   

Autumnn schreef
Ben ik de enige die niet snapt waarom zowel de berijder als de andere agenten gewoon op hun paard blijven zitten???


Snap de ruiter wel hoor. Als je al veilig af zou kunnen stappen sta je met een angstig paard naast je en een hond die niet onder controle is. Grote kans dat je paard zich los trekt en er vandoor gaat gevolgd door de hond.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-03-23 11:51 



 
Profiel   

_Mir schreef
Fikse boete geven de eigenaar van de hond.
En daarnaast politiepaarden afschaffen.


Vraagje: stel het is geen politie paard maar een 'burger' paard, zeg je dan : afschaffen dat paard rijden door recreanten??

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-03-23 11:55 



 
Profiel   

denisesilver schreef
"Coco is anders altijd vriendelijk!" Meest gehoorde opmerking van eigenaren van onopgevoede honden ooit |o

Dat doet ie anders nooit hoor

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-03-23 12:24 



 
Profiel   

_Mir schreef
Fikse boete geven de eigenaar van de hond.
En daarnaast politiepaarden afschaffen.

Ja want een zooi politieagenten maken ook echt indruk op een menigte...

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-03-23 12:34 



 
Profiel   

Onvoorstelbaar, wat een achterlijk domme hondeneigenaar.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-03-23 12:35 



 
Profiel   

Lees eigenlijk helemaal niet dat de eigenaar het paard de schuld geeft. Enkel dat de hond zich geïntimideerd voelde.

Neemt niet weg dat het een ongelooflijke oetlul is. Waarom zou je ook verantwoordelijkheid nemen voor je dieren :roll: dieptriest ook voor die hond, die is ook alleen maar slachtoffer van een misbaksel van een baas.
Ook een ontzettend braaf paard zeg.
Die van mij had hem al drie keer dood getrapt

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-03-23 12:56 



 
Profiel   

SusanH schreef
denisesilver schreef
"Coco is anders altijd vriendelijk!" Meest gehoorde opmerking van eigenaren van onopgevoede honden ooit |o


Mijn hond heet Coco :') maar die is paarden gewend vanaf dat ze pup is :j . En goed opgevoed. Vind ik.

Dat gezegd hebbende, waarom loopt die hond daar los? Hier in NL mag bijna nergens meer de hond los. Kan me niet voorstellen dat dat daar wel mag.

Twijfelde nog om te vervangen voor [naam hond] :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-03-23 13:15 



 
Profiel   

Die hond mag je wel in laten slapen.. hij valt gewoon aan en blijft aanvallen.

Met muilkorf laten lopen zie ik met die eigenaar ook niet goed komen..

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-03-23 14:17 



 
Profiel   

Ben ik dan echt de enige die op het filmpje niet kan zien wat voor ras de hond is? Of staat dat in een ander artikel?
Edit; ah ik zie het al in een ander artikel wordt het ras vernoemd. :) Een amerikaanse bully is geen pitbul/ stafford. Ze zijn veel zachter van karakter.

Treurige gebeurtenis voor zowel de hond als het paard. Ja. Voor beiden. Je zou als hond maar zo'n eigenaar krijgen, niet opgevoed worden en daar dan nog de schuld van krijgen ook. :n
en arm, arm paard, wat blijft hij braaf en al bij al enorm rustig... :(:)


Laatst bijgewerkt door Ayasha op 28-03-23 15:13, in het totaal 2 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-03-23 15:08 



 
Profiel   

Er gebeuren mij wat te vaak incidenten met zulke honden..
En dan zegt men dat dit aan de eigenaar ligt.
Het zijn gewoon gevaarlijke honden, helemaal in de handen van mensen die al heel niet aan een hond moeten beginnen.
Vreselijk sneu voor dat paard.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-03-23 15:10 



 
Profiel   

Helemaal erg als die klöteklapper inderdaad blijft staan kijken en het aan anderen overlaat om zijn hond van dat paard af te krijgen :n Ben benieuwd wie van degenen op het filmpje nou eigenlijk bij die hond hoorde want het is niet echt goed te zien....

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-03-23 15:24 



 
Profiel   

En taser had goed op zijn plek geweest ter bescherming van dat arme paard!
En wat vreselijk braaf, en wat een klasse van de berijder die alles uitgezeten heeft.
Hopelijk is het dier nog inzetbaar straks. -O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-03-23 15:47 



 
Profiel   

Wat een ontzettend braaf paard zeg..had liever gezien dat hij de hond een gerichte schop zou hebben kunnen geven waardoor hij afdroop. Ik weet niet wat ik gedaan zou hebben in zo'n situatie..zoiets verwacht je niet zo snel denk ik.

Vind het wel sneu dat het paard zo verwond is en dat de baas kennelijk geen enkele wroeging voelt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-03-23 15:58 



 
Profiel   

ik heb het filmpje wel gezien, en vind vooral het gekrijs vd mensen eromheen irritant. Er staat dat de eigenaar niks deed, maar volgwns mij zie ik hem vanalles proberen om zijn hond te pakken te krijgen. Is nogal lastig met een heen en weer bewegend paard. Niettemin had deze man zijn hond gewoon aan moeten lijnen toen het hem gevraagd is. Zoals alrijd is hind weer de dupe. Verder voor de mensen die zeuren over foto's. Als je nergens tegenkan, waarom open je dan een topic met als titel:brits politiepaard aangevallen door hond. Dan kun je toch verwachten geen paard in de bloemebweide aan e trefden, toch? En hoe doen jullie dat met kranten en nieuws? Zijn vaak echt schokkendere beelden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-03-23 18:05 



 
Profiel   

Tja we weten niet wie de eigenaar is toch...? Je ziet mensen proberen die hond er vanaf te krijgen maar er staat in nieuwsberichten dat omstanders dat deden en dat eigenaar er maar dom bij bleef staan.... ik zou wel willen weten wie nu eigenlijk de eigenaar was op het filmpje.

Je zou denken die man die hem op het einde vasthoudt, maar die pakte hem echt zelf.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-03-23 18:08 



 
Profiel   

_Mir schreef
Fikse boete geven de eigenaar van de hond.
En daarnaast politiepaarden afschaffen.

Helemaal gelijk gewoon paarden afschaffen -O-
Dan kan dit ook niet meer gebeuren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-03-23 18:27 



 
Profiel   

Ik zie op een ander filmpje op Facebook dat de man in de camouflage kleding de hond uiteindelijk aan de riem heeft, nadat de agent afgestapt is.

Wat een topper van een paard, hopelijk houdt het hier geen nare toestanden aan over. Ook het andere paard blijft kalm wachten.
Poeh, ik zou helemaal staan shaken denk ik!

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-03-23 18:30 



 
Profiel   

ARCTN schreef
Ik zie op een ander filmpje op Facebook dat de man in de camouflage kleding de hond uiteindelijk aan de riem heeft, nadat de agent afgestapt is.

Wat een topper van een paard, hopelijk houdt het hier geen nare toestanden aan over. Ook het andere paard blijft kalm wachten.
Poeh, ik zou helemaal staan shaken denk ik!


Iemand krijgt de hond te pakken en sleept die mee naar het pad, de agent stapt dan af en roept ook duidelijk tegen de man in legerkleding Get a lead on that f*king dog now! dan loopt de man in leger kleding pas weer naar de hond

Ik denk dat niet de hond zich bedreigd voelde door het paard, maar de man zelf, dus dat de hond daar puur op gereageerd heeft om zijn baas te beschermen. Want elke keer als de man in legerkleding ook maar een stap richting de hond zette en het paard bewoog, dan zette die man weer een aantal stappen achteruit.
Echt hulde aan de omstanders dat ze de hond van het paard hebben weten te trekken!

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-03-23 19:22 



 
Profiel   

Ayasha schreef
Ben ik dan echt de enige die op het filmpje niet kan zien wat voor ras de hond is? Of staat dat in een ander artikel?
Edit; ah ik zie het al in een ander artikel wordt het ras vernoemd. :) Een amerikaanse bully is geen pitbul/ stafford. Ze zijn veel zachter van karakter.


Ervaring leert dat je met dit soort situaties niet specifieker moet kijken dan rastype, in dit geval pitbull-achtigen. Net zoals dat de waterhonden+hun kruisingen door elkaar gehaald worden (alles is doodles), retrievers door elkaar gehaald worden (zo heb ik ooit een langharige zwarte golden retriever langs zien komen) en poolhonden ook allemaal husky's zijn bij dit soort verhalen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-03-23 19:29 



 
Profiel   

Dit filmpje is veel duidelijker en begint ook al een minuut eerder, dan zie je die idioot van een eigenaar er gewoon bij staan kijken.

Nog even voor de duidelijkheid, het bevat minder fijne beelden!


Link naar dit berichtGeplaatst: 28-03-23 19:43 



 
Profiel   

Relserk schreef
_Mir schreef
Fikse boete geven de eigenaar van de hond.
En daarnaast politiepaarden afschaffen.

Helemaal gelijk gewoon paarden afschaffen -O-
Dan kan dit ook niet meer gebeuren.


Als ik morgen in het bos ga rijden kan mij dit ook overkomen hoor en jou ook. ER zijn gewoon teveel honden niet opgevoed, ik kom ze maar al te vaak tegen die dan hangen aan de riem al kwijlend staan te blaffen naar mijn paard. Als die los gaan heb je de poppen aan het dansen. Walgelijk omdat ik ook mensen tegen kom met perfect opgevoede honden. Dat is het mooie van een hond die kun je perefct opvoeden.
Er is naar mijn idee geen enkele reden om het politiepaard af te schaffen.

Hond een spuitje en de eigenaar een tijdje zitten.
En een verbd op die vechtrassen.mixen om te voorkomen dat ze in verkeerde handen vallen.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-03-23 19:45 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 3 van de 7 [ 162 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen