Pony doodgebeten in weide bij Boijl

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
kiki1976

Berichten: 16847
Geregistreerd: 17-04-10
Woonplaats: Kop van Noord Holland

Re: Pony doodgebeten in weide bij Boijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-23 22:25

Maar er zijn er nadien nog heel wat hekken roosters bijgekomen. Mede doordat de zwijnen de dorpen ingingen met de winter. Maar ook op de campings werden ze een echte plaag.
Op onze oude camping waren er een paar huur huisjes, nou leuk joh die toeristen. Die gingen ze voeren.
Het liep zo uit de hand dat ze zelfs met de zomer met jongen op de camping liepen.

Rizette
Berichten: 4336
Geregistreerd: 11-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-23 18:17

Rizette schreef:
Huertecilla schreef:
Het gaat om duízenden.

Vergelijk met slacht is imo volledig terecht want het gaat bij die boze wolf om dierenleed toch?
Ik zie hier jaarlijks tietallen vrachtwagens met varkens uit NL voorbjj komen. Matig leven, dan 2500 km op transport als sardientjes in blik met slacht als einddoel. En denk nu niet dat die arme dieren bij dat slachthuis aankomend niet weten waar ze aankomen.
Maar nee, dat zien we niet aan de ham in het schap. Die wólf, dát is de boosdoener (omdat de heldhaftige jager met een kanon de natuurlijke prooi voor de neus wegschiet).

Nee, de wolfberichten hier zijn emotionele opklopperij die een evenwichtige aanpak van wat zonder meer een belangenconflict is in de weg staat.

Nee die dieren hebben geen idee waar ze aankomen of waar ze heengaan.

Moderatoropmerking:
Dit bericht is verwijderd omdat deze niet aan de Bokt regels voldoet.

[/quote]
Vooral als het de zoogdierenvereniging 43 miljoen opsmijt aan subsidie dan lukt het wel om iemand naar voren te schuiven die dergelijke zaken wil bagatelliseren en dierhouders in een kwaad daglicht wil stellen.

Huertecilla

Berichten: 26851
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-23 12:34

Rizette schreef:
Moderatoropmerking:
Dit bericht is verwijderd omdat deze niet aan de Bokt regels voldoet.




Er wórden duizenden natuurlijk prooidieren van de wolf afgeschoten door de jagerij in NL.
Er gáán tienduidenden varkens uit NL per vrachtwagen naar Spaanse hamfabrieken.
Dat ís perspectief voor dierenleed én concurrentie voor de wolf.

Dat jij dit als onzin bestempelt en er een morele aap op de schouder over wil zetten is een goed voorbeeld van waarom anti-wolf zich bij voorbaat fundamenteel buiten spel zet voor overleg.

Een gewetenskwestie nog wel.
Ok, laten we voor dát aspect even naar FEITEN kijken: Het is al meer dan 30, dértig!, jaar helder dat de wolf in NL zou aankomen. Er staat geen paard/schaap in de wei wat daar niet sindsdien in gezet is.
5 jaar geleden kwam de eerste wolf een kijkje nemen.
Wie nú nog onvoorbereid is, heeft inderdaad zélf een gewetensvraag over de eigen vernatwoordelijkeid en - beslissingen.

De vingerwijzing vanuit het ministerie over afdoende bescherming van je dieren is :)*

Onder de streep is het met de wolf krek als in de jaren zeventig met de vos die in grote getalen naar het westen trok door een ander beleid mbt hondsdolheid in Europa. ´Ja maar míjn kippen!!!´ riep heel Kennemerland verbolgen.

Nikass

Berichten: 16676
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-23 16:05

HC je hebt verkeerd gequote.. dat is mijn stukje tekst, welke ik schreef als reactie op het bericht van Rizette dat de dieren niet weten waar ze heen gaan als ze naar de slacht gaan.

(dat komt omdat zij eerst ook al niet goed quote)

Inhoudelijk ben ik het in dit topic met jou eens.

Nikass

Berichten: 16676
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-23 16:10

Rizette schreef:
Huertecilla schreef:
... En denk nu niet dat die arme dieren bij dat slachthuis aankomend niet weten waar ze aankomen.
Maar nee, dat zien we niet aan de ham in het schap...


Nee die dieren hebben geen idee waar ze aankomen of waar ze heengaan.

Nikass

Berichten: 16676
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-23 16:12

Nikass schreef:
Rizette schreef:
Nee die dieren hebben geen idee waar ze aankomen of waar ze heengaan.

Moderatoropmerking:
Dit bericht is verwijderd omdat deze niet aan de Bokt regels voldoet.


pillow
Berichten: 7786
Geregistreerd: 23-09-11
Woonplaats: naast het drents friese wold

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-23 23:21

Uit de dna onderzoeken is gebleken dat er de eerste 5 weken van dit jaar in Drenthe 51 schapen en in Friesland 70 schapen en een koe zijn gedood door wolven. Dus 122 dieren in 5 weken hoezo geen moordenaars.

Popstra
Berichten: 13714
Geregistreerd: 21-06-08

Re: Pony doodgebeten in weide bij Boijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-23 23:22

Niet te bevatten zo veel joh!!

Huertecilla

Berichten: 26851
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-23 11:00

pillow schreef:
Uit de dna onderzoeken is gebleken dat er de eerste 5 weken van dit jaar in Drenthe 51 schapen en in Friesland 70 schapen en een koe zijn gedood door wolven. Dus 122 dieren in 5 weken hoezo geen moordenaars.


Tenzij jij vegan bent, ben je heel wat meer moordenaar volgens die insteek.

sterregoud
Berichten: 1838
Geregistreerd: 09-05-10

Re: Pony doodgebeten in weide bij Boijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-23 11:45

Huerticilla, ik vind het vreemd dat vegans niet kunnen vatten dat levend verscheurd worden, veel pijn en angst ervaren, nog rochelend uren naar adem snakken nogal een doodsstrijd is.
Dat we dat niet willen, lijkt me logisch.

Nog een foto van een veulen die dit ook heeft moeten meemaken.

https://www.facebook.com/non.au.loups/p ... tn__=-UK-R

pillow
Berichten: 7786
Geregistreerd: 23-09-11
Woonplaats: naast het drents friese wold

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-23 12:27

Huertecilla schreef:
pillow schreef:
Uit de dna onderzoeken is gebleken dat er de eerste 5 weken van dit jaar in Drenthe 51 schapen en in Friesland 70 schapen en een koe zijn gedood door wolven. Dus 122 dieren in 5 weken hoezo geen moordenaars.


Tenzij jij vegan bent, ben je heel wat meer moordenaar volgens die insteek.

Waar slaat dat op, ik dood geen 122 dieren in 5 weken. Nou goed ze zijn met 4 dus voor mij 30.

Huertecilla

Berichten: 26851
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-23 11:26

pillow schreef:
Waar slaat dat op, ik dood geen 122 dieren in 5 weken. Nou goed ze zijn met 4 dus voor mij 30.


Jij láát dat voor je doen. Dieren die voor jou een triest leven lijden op weg naar het plastic bledje in de supermarkt.

pillow
Berichten: 7786
Geregistreerd: 23-09-11
Woonplaats: naast het drents friese wold

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-23 12:24

Huertecilla schreef:
pillow schreef:
Waar slaat dat op, ik dood geen 122 dieren in 5 weken. Nou goed ze zijn met 4 dus voor mij 30.


Jij láát dat voor je doen. Dieren die voor jou een triest leven lijden op weg naar het plastic bledje in de supermarkt.

Ik laat ook geen 30 dieren voor mijzelf slachten.
Dat andere topic heb jij ook verpest met deze onnozele beweringen en nu ga je hier lekker verder.

loriene
Berichten: 2581
Geregistreerd: 08-12-09
Woonplaats: vlak bij de zee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-23 12:27

Huertecilla schreef:
pillow schreef:
Waar slaat dat op, ik dood geen 122 dieren in 5 weken. Nou goed ze zijn met 4 dus voor mij 30.


Jij láát dat voor je doen. Dieren die voor jou een triest leven lijden op weg naar het plastic bledje in de supermarkt.

Ik laat ook geen 30 dieren voor mijzelf slachten.
Dat andere topic heb jij ook verpest met deze onnozele beweringen en nu ga je hier lekker verder.[/quote]


Gewoon niet op reageren.
Geneuzel van de Partij v d dieren.
En veel kwekken dat gewoon na.

xingridx
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 11568
Geregistreerd: 05-03-03
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-23 09:39

Moderatoropmerking:
omdat de discussie rondom wolven inmiddels gecentraliseerd is in dit topic: [PP] Wolf, Nl, Be, Du sluiten we dit topic