Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 2 [ 28 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

De mesthoop: antwoord op jullie vragen en jullie hopen in beeld

 
Profiel   

Bokt Nieuwsredactie
Algemeen

[ img ]
Een mesthoop met een kiepwagentje. Foto: Marlies Trap Fotografie


Iedere gebruiker van Bokt heeft ze vast wel eens ergens voorbij zien komen, de berichten als: “dit topic is gesloten en wordt later vandaag verplaatst naar de mesthoop”. Of “Dit bericht is hier niet toegestaan, deze zal vanmiddag naar de mesthoop gebracht worden”. Maar wat is nou toch die mesthoop hier op Bokt? Op zondag 26 maart plaatsten wij een topic hierover op VN: [VN] [AG] De mesthoop: waar Bokt en paardenbaasjes hun zooi dumpen. In dit topic kwamen de nodige vragen van jullie kant over de Bokt Mesthoop. Ook lieten jullie vol trots je eigen mesthoop zien! In dit artikel beantwoorden wij deze vragen en zetten we jullie reacties op een rijtje.

Veelgestelde vragen
Over de Bokt Mesthoop kwam een aantal vragen binnen. Deze hebben we uiteraard voor jullie beantwoord.

Monique1963 is de eerste vraagsteller: Ik ben dan wel benieuwd hoeveel posts van zulke spammers er dan in de mesthoop staan.

Antwoord vanuit het Bokt Team: Heel veel, maar hoeveel precies? Dat kunnen ook wij niet exact zeggen. We hebben in de loop der jaren regelmatig te maken met een spammer en één spammer plaatst gelijk tientallen berichten. We hebben ooit geprobeerd ze te tellen, maar nadat we voor de zoveelste keer de tel kwijtraakten, zijn we hier mee gestopt :D.

Prompter vraagt zich iets af: "Vroeger" konden de gebruikers de mesthoop toch wel lezen? Er staat me zoiets bij namelijk :)

Antwoord vanuit het Bokt Team: Dat klopt, vroeger konden deze berichten inderdaad gelezen worden door gebruikers. In de loop van de tijd is besloten dat niet meer toe te staan omdat er ook allerlei gevoelige berichten op de mesthoop kwamen.

Tancreda4 wil graag weten: wat is eigenlijk de reden dat de 'troep' wordt bewaard en Niet gewoon wordt 'vernietigd'? Is dat vanwege aantallen/stats zeg maar? Troep gewoon helemaal weg gooien lijkt me toch altijd fijner dan het ergens anders opslaan... Dan krijg je zon hordershuis :7 :P

Antwoord vanuit het Bokt Team: Anders dan bij een gewone mesthoop, heeft de Bokt Mesthoop gelukkig voldoende ruimte om te groeien. Dat we deze gegevens niet weggooien, heeft onder andere te maken met sancties. Om later dingen terug te kunnen zien, bijvoorbeeld waarom een account een ban heeft gekregen, is het nodig om deze informatie te bewaren.

Shit-humor
Maar dan wel in positieve zin :D . Ibbel haakt namelijk even in op de vraag van Tancreda4:
Ibbel schreef
Tancreda4 schreef
Leuk zo'n kijkje achter de schermen. Wat is eigenlijk de reden dat de 'troep' wordt bewaard en Niet gewoon wordt 'vernietigd'? Is dat vanwege aantallen/stats zeg maar? Troep gewoon helemaal weg gooien lijkt me toch altijd fijner dan het ergens anders opslaan... Dan krijg je zon hordershuis :7 :P


Voor de compost, om her te gebruiken :j Letters zijn er niet eindeloos hè, anders heb je straks geen Ee's meer en groeien je woorden niet :+



Jullie mesthopen
Jullie deelden ook vol trots jullie mesthopen en shitverhalen, zo ontzettend leuk zeg! Hierbij een klein overzichtje:

Monique1963 deelt een verhaal dat niet zou misstaan in de Penny:
Citaat
Ga terug in de tijd, zo'n vijftig jaar geleden en stel je een Penny-meisje voor van 11. Die heel erg verliefd was op een stoere jongen van 15, die haar uiteraard niet zag staan. Zijn vader had een melkbedrijf. De stoere jongen had een paar pony's en het meisje ging daar vaak rijden. Ja, ook om het rijden, niet alleen om die stoere jongen te zien. Hij leerde haar zonder zadel galopperen, haar blonde staartjes wapperden in de wind, want een cap, dat deed je toen nog niet.

Het Penny-meisje zorgde wel dat ze altijd op haar opperbest naar de boerderij ging. Echt zo'n Penny-meisje in een witte wedstrijdrijbroek en keurig zwarte rijlaarsjes. De stoere jongen was steeds minder vaak in beeld omdat hij op de boerderij werkte na zijn school en als het Penny-meisje hem dan zag, dan wilde ze zo snel mogelijk naar hem toe om een praatje te maken.

Dat wilde ze ook die ene bewuste dag. Het meisje rende met bonzend hart naar hem toe, oehoe, zwaaiend met haar zweepje om zijn aandacht te trekken en nam slim de kortste weg via een grasveldje en ... zakte tot aan haar heupen in de gier! De gierput was bijna vol en zou pas over een paar maanden over het land gespoten worden en grasjes waren erop gegroeid.

Met de liefde is het nooit wat geworden, maar sindsdien kwamen ook andere kleuren rijbroeken in de mode, zoals lichtgroen. Zou dat Penny-meisje een inspiratiebron zijn geweest? ;-)


[ img ]
De mesthoop van DJZ.
Voor DJZ is de mesthoop multifunctioneel, in het VN-topic schrijft deze gebruiker dat het gelijk ook wat beweging oplevert. Ja, dat kan natuurlijk ook:
Citaat
Mijn mestbult is mijn fitnessruimte :))

Na het uitmesten van de track, moet dit altijd weer de grote hoop op geschept worden. De kippen zijn er altijd heel blij mee en wroeten de bovenkant helemaal om, op zoek naar heerlijke wormpjes...
Afgelopen jaar ook flink met de shitklus bezig geweest, om de compost op de weitjes uit te strooien... Achteraf niet het beste idee, aangezien er nu 1 is met een bloedworm besmetting, waar die nog niet helemaal vanaf is := ;(

Maar goed, ik heb een hele lieve buurman, die 2x per jaar met een grijper mijn mesthoop komt legen en het over zijn eigen land uitrijdt <3

En de mensen waar ik het stuk van huur, zijn ook maar al te blij met de mest, voor hun moestuin en ze hebben er op dit moment zelf champignons op de mest groeien :9



NIEUWS!
Ook kwam enkele keren de vraag binnen of de Bokt Mesthoop niet een keer opengesteld kan worden, zodat alle bokkers eens kunnen zien wat daar te vinden is. Eigenlijk was dat niet de bedoeling, omdat hier topics op liggen die wat gevoelig van aard zijn. Maar... op veler verzoek gaan we het toch doen. Na uitgebreid beraad achter de schermen hebben we besloten de Bokt Mesthoop weer open te stellen, zodat iedereen daar kan kijken. Hier is de link, we wensen jullie heel veel plezier!

[MH] Mesthoop
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-04-23 11:41 



 
Profiel   

wat ontzettend gaaf dat jullie ons een inkijkje geven op de mesthoop, is het niet mogelijk om een teller aan de mesthoop toe te voegen zodat jullie zelf niet meer hoeven te tellen? het zijn namelijk inderdaad wel erg veel berichten. Trouwens wel erg leuk om alle rel en penny topics terug te zien. Heb ze ontzettend gemist

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-04-23 11:48 



 
Profiel   

:')

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-04-23 11:51 



 
Profiel   

Wauw! Wat een hoop berichten!
Erg leuk om te zien.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-04-23 11:52 



 
Profiel   

Oh de schaamte _O-

Waar is die popcornsmiley?

Dit wordt een leuke middag!

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-04-23 11:54 



 
Profiel   

_O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-04-23 12:01 



 
Profiel   

Tja... Het valt 't beste samen te vatten als:

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-04-23 12:13 



 
Profiel   

APCIII schreef
Tja... Het valt 't beste samen te vatten als:

[ [url=m/xNxnfX.jpg]Afbeelding[/url] ]

:')

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-04-23 12:29 



 
Profiel   

APCIII schreef
Tja... Het valt 't beste samen te vatten als:

[ [url=m/xNxnfX.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik kon het niet beter verwoorden!

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-04-23 12:31 



 
Profiel   

Wow, alle geheimen rond de mesthoop ontrafelt! :wow: Wàt een berichten staan daar in, zeg. Snap dat jullie als Teammies zich daar goed mee kunnen amuseren. No horseshit!

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-04-23 12:59 



 
Profiel   

Ik ben stiekem wel een beetje verdrietig dat de mesthoop maar 1 dag open is voor bokkers, nu is er veel te weinig tijd om alles door te lezen

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-04-23 13:08 



 
Profiel   

Ik vind het nog al wat. Misschien willen bokkers hun ‘oude posts’ helemaal niet aan het licht hebben… zit een naar luchtje aan dit…

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-04-23 13:27 



 
Profiel   

Waar is Telpeva's popcorn smiley wanneer je die nodig hebt.
Wàt een verhalen :=

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-04-23 13:36 



 
Profiel   

Heb mij kostelijk vermaakt

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-04-23 13:41 



 
Profiel   

Oh my, in het vervolg toch wat beter opletten wat ik schrijf :oo

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-04-23 13:44 



 
Profiel   

Oh wat leuk zeg! Maar wel jammer dat ik niet echt tijd heb lang er doorheen te scrollen... Prima vermaak om die berichten door te bladeren :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-04-23 14:19 



 
Profiel   

Dat wordt dus de hele dag de mesthoop doorspitten voordat hij weer dicht gaat _O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-04-23 15:00 



 
Profiel   

Wat een shit zeg :) :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-04-23 15:13 



 
Profiel   

vikawiek schreef
Waar is Telpeva's popcorn smiley wanneer je die nodig hebt.
Wàt een verhalen :=

_O- ik was nog op mijn werk!

*Tromgeroffel*
[ img ]

Ik ben overigens niet degene die de smiley heeft gemaakt, ik verspreid hem alleen met heel veel liefde want ik vind hem briljant :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-04-23 15:49 



 
Profiel   

Oh heerlijk die oude shit

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-04-23 16:51 



 
Profiel   

Zo! Ik heb ook weer een heleboel bijgeleerd. :j
Ook over mezelf. :knuffel:

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-04-23 16:55 



 
Profiel   

Sommigen zullen nu echt in de shit zitten ....

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-04-23 16:57 



 
Profiel   

En ik maar denken dat het een 1-aprilgrap was.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-04-23 17:09 



 
Profiel   

That is one big pile of sh- mest 8-)

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-04-23 17:44 



 
Profiel   

:+
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-04-23 18:57 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 2 [ 28 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen