Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 171 van de 223 [ 5563 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 168, 169, 170, 171, 172, 173, 174 ... 223  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Paard Zoekt Baas heeft onverwacht snel nieuw onderkomen

 
Profiel   

Evamarie schreef
Ik geef het nog 1 kans en anders ga ik ontvolgen. Ik vind dat dit topic steeds vreemdere vormen aan neemt. Vrijuit spreken wordt ook lastig zo.

Volgens mij mogen deze bovenstaande berichten echt niet hier.

Vind ik niet zo heel erg,als je gaat, heb ook niet het idee dat jouw doel is om het topic fijn te laten lopen. En ja ik heb ook wel bericht gehad van Bokt. Dit is nu eenmaal een topic wat op spitsroeden loopt. Eigenlijk te gek voor woorden maar het is niet anders. Maar ik ga je niet missen dat dan weer niet. Als je goede contacten hebt met Henk kun je misschien buiten Bokt om wat voor de paarden enz. daar wat betekenen.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-05-23 19:40 



 

Hoge bomen vangen veel wind. :)

Ik beschouw het als een compliment.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-05-23 19:46 



 
Profiel   

Evamarie schreef
Hoge bomen vangen veel wind. :)

Ik beschouw het als een compliment.

Kun je gewoon 1x niet reageren en lezen
Je ontspoort ieder topic

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-05-23 19:47 



 
Profiel   

Wat anders: hoe nuttig zou het zijn voor het welzijn van geadopteerde paarden en hun (toekomstige) eigenaren als dit topic zou sluiten omdat bokkers zich niet kunnen gedragen richting elkaar. Laat het topic ajb gewoon open, zodat er online een plaats open blijft waar gedupeerden hun verhaal kwijt kunnen, waar mensen die overwegen om een paard te adopteren ook informatie kunnen vinden en in algemene zin gewaarschuwd kunnen worden om goed op te letten en dergelijke.
Laat het topic niet uit de hand lopen ajb, het zou zo zonde zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-05-23 20:47 



 
Profiel   

Idd laten we ervoor zorgen dat het topic open blijft!

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-05-23 21:22 



 

Telpeva schreef
Wat anders: hoe nuttig zou het zijn voor het welzijn van geadopteerde paarden en hun (toekomstige) eigenaren als dit topic zou sluiten omdat bokkers zich niet kunnen gedragen richting elkaar. Laat het topic ajb gewoon open, zodat er online een plaats open blijft waar gedupeerden hun verhaal kwijt kunnen, waar mensen die overwegen om een paard te adopteren ook informatie kunnen vinden en in algemene zin gewaarschuwd kunnen worden om goed op te letten en dergelijke.
Laat het topic niet uit de hand lopen ajb, het zou zo zonde zijn.


Volledig mee eens. Weet iemand meer over de inhoud vd contracten en of dit gedeeld mag/ kan worden? Zodat we hier feedback op kunnen geven?

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-05-23 22:07 



 
Profiel   

Geen idee hoe de huidige contracten eruit zien. Ben ik ook wel nieuwsgierig naar, of daar nog dingen in aangepast zijn :) immers wet-en regelgeving is ook aan verandering onderhevig, en ook PZB zal door ervaringen wellicht bijgeleerd hebben en dingen aangepast in de loop der jaren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-05-23 22:10 



 
Profiel   

Evamarie schreef
Weet iemand meer over de inhoud vd contracten en of dit gedeeld mag/ kan worden? Zodat we hier feedback op kunnen geven?

Hoezo "we"?
Jij spreekt alles tegen, bent vreselijk aan het vissen, probeert alles om het topic dicht te krijgen.
Nee, contracten mogen (hier) niet besproken worden.
Stop aub met info te krijgen die of hier niet geplaatst mag worden en/of pzb info te geven om evt een zaak aan te spannen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-05-23 22:22 



 
Profiel   

Brainless schreef
Evamarie schreef
Weet iemand meer over de inhoud vd contracten en of dit gedeeld mag/ kan worden? Zodat we hier feedback op kunnen geven?

Hoezo "we"?
Hij spreekt alles tegen, bent vreselijk aan het vissen, probeert alles in het topic dicht te krijgen.
Nee, contacten mogen (hier) niet besproken worden.
Stop aub met info te krijgen die of hier niet geplaatst mag worden en/of pzb info te geven om evt een zaak aan te spannen.
In mijn optiek, precies dit, best wel kwalijk, zeker t.o.v. die (imo, arme) paarden daar.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-05-23 22:23 



 
Profiel   

Ailill schreef
Brainless schreef

Weet iemand meer over de inhoud vd contracten en of dit gedeeld mag/ kan worden? Zodat we hier feedback op kunnen geven?

Hoezo "we"?
Hij spreekt alles tegen, bent vreselijk aan het vissen, probeert alles in het topic dicht te krijgen.
Nee, contacten mogen (hier) niet besproken worden.
Stop aub met info te krijgen die of hier niet geplaatst mag worden en/of pzb info te geven om evt een zaak aan te spannen.
In mijn optiek, precies dit, best wel kwalijk, zeker t.o.v. die (imo, arme) paarden daar.[/quote]

Kunnen we haar niet gewoon massaal negeren zodat ze geen voer meer heeft om het topic op slot te krijgen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-05-23 22:43 



 
Profiel   

Ff onder de meeleessteen uit.. maar vond t topic wel een wat zure wending krijgen zo.
Ik heb geen idee of evamarie een bepaalde connectie heeft buiten wat ze zelf heeft aangegeven maar er wordt hier wel nogal op dr ingehakt en gedaan alsof alles doorgespeeld gaat worden.
Ze heeft een andere kijk op, vraagt dingen af. Dat is nou net wat het meerendeel op fb en irl ook heeft toch. Een andere kijk erop.
Zij heeft tegenargumenten en jullie hebben die... laat elkaar toch in elkaars waarde.

Daarbij lezen ze sowieso mee op bokt en komen er genoeg dingen voorbij die ze gebruiken in hun eigen verdediging.

Imo zijn er nu meer op uit om t topic te laten sluiten op deze manier :=

Speel pzb lekker in de hand als mensen hier gaan inlezen en dit soort gedoe zien.
Denk dat weinig mensen met goede/of twijfelend zijn over hun ervaring dit dan durven delen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-05-23 22:50 



 
Profiel   

Mondy schreef
Ff onder de meeleessteen uit.. maar vond t topic wel een wat zure wending krijgen zo.
Ik heb geen idee of evamarie een bepaalde connectie heeft buiten wat ze zelf heeft aangegeven maar er wordt hier wel nogal op dr ingehakt en gedaan alsof alles doorgespeeld gaat worden.
Ze heeft een andere kijk op, vraagt dingen af. Dat is nou net wat het meerendeel op fb en irl ook heeft toch. Een andere kijk erop.
Zij heeft tegenargumenten en jullie hebben die... laat elkaar toch in elkaars waarde.

Daarbij lezen ze sowieso mee op bokt en komen er genoeg dingen voorbij die ze gebruiken in hun eigen verdediging.

Imo zijn er nu meer op uit om t topic te laten sluiten op deze manier :=

Speel pzb lekker in de hand als mensen hier gaan inlezen en dit soort gedoe zien.
Denk dat weinig mensen met goede/of twijfelend zijn over hun ervaring dit dan durven delen.


Het gaat ze niet zo zeer om dat ze een andere mening heeft, dat mag en kritische vragen mogen ook gesteld worden en willen ze zelfs antwoord op geven.

Maar ze laat altijd meerdere topic zo ontsporen dat ze allemaal altijd op slot gaan. Daarnaast de meeste dingen die ze vraagt zijn al ooit benoemd in dit topic.

Dus kritisch zijn mag, correcte vragen stellen mag ook. Maar niet alles onder ieder z’n nagels vandaan zuigen dat het topic de verkeerde wending krijgt en op slot gaat. Dat wilt iedereen voorkomen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-05-23 22:56 



 

Mondy schreef
Ff onder de meeleessteen uit.. maar vond t topic wel een wat zure wending krijgen zo.
Ik heb geen idee of evamarie een bepaalde connectie heeft buiten wat ze zelf heeft aangegeven maar er wordt hier wel nogal op dr ingehakt en gedaan alsof alles doorgespeeld gaat worden.
Ze heeft een andere kijk op, vraagt dingen af. Dat is nou net wat het meerendeel op fb en irl ook heeft toch. Een andere kijk erop.
Zij heeft tegenargumenten en jullie hebben die... laat elkaar toch in elkaars waarde.

Daarbij lezen ze sowieso mee op bokt en komen er genoeg dingen voorbij die ze gebruiken in hun eigen verdediging.

Imo zijn er nu meer op uit om t topic te laten sluiten op deze manier :=

Speel pzb lekker in de hand als mensen hier gaan inlezen en dit soort gedoe zien.
Denk dat weinig mensen met goede/of twijfelend zijn over hun ervaring dit dan durven delen.


Dankje Mondy en dat klopt op die manier gaat het topic juist sluiten en dat willen we niet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-05-23 00:26 



 
Profiel   

Evamarie schreef
Telpeva schreef
Wat anders: hoe nuttig zou het zijn voor het welzijn van geadopteerde paarden en hun (toekomstige) eigenaren als dit topic zou sluiten omdat bokkers zich niet kunnen gedragen richting elkaar. Laat het topic ajb gewoon open, zodat er online een plaats open blijft waar gedupeerden hun verhaal kwijt kunnen, waar mensen die overwegen om een paard te adopteren ook informatie kunnen vinden en in algemene zin gewaarschuwd kunnen worden om goed op te letten en dergelijke.
Laat het topic niet uit de hand lopen ajb, het zou zo zonde zijn.


Volledig mee eens. Weet iemand meer over de inhoud vd contracten en of dit gedeeld mag/ kan worden? Zodat we hier feedback op kunnen geven?

Even aan Henk vragen hoe de contracten eruit zien, kortste klap voor jou.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-05-23 07:41 



 
Profiel   

Afanaisa91 schreef
Dat boetebedrag kan ik op de website niet meer vinden, volgens mij is daar tekstueel ook best wat aangepast.
Veel rondom hier besproken onderwerpen als ik het me goed herinner.

Bijzonder om op de website te lezen dat als je als afstaande partij niet eerlijk bent over de gezondheid van je paard tegen PZB, dat ze dan de adoptie ontbinden en je je paard moet komen ophalen. Betekent dat PZB bij de wel te adopteren paarden heeft geconstateerd dat hun gezondheid eerlijk is overgedragen?
Want ergens gingen er dingen bij bijvoorbeeld een Denver of Valley dus mis.


oji schreef
IHN schreef

dat betekent ws dat ze er lering uit getrokken hebben en een extra zekerheid inbouwen. dat vind ik niet verkeerd eigenlijk


Dat de boete niet meer op de website staat wil niet zeggen dat hij niet meer in de contracten staat. Ben dus wel benieuwd of die ook uit het contract is gehaald.

Maar als ik dit lees wil PZB dus zelf wel een soort van consumentenrecht kunnen claimen, maar verleent dat niet....en dat is toch echt wel de wereld op zijn kop want degene die zijn paard heeft afgestaan is denk ik in vrijwel 100% van de gevallen particulier en PZB de professional.



Precies dat inderdaad.
Misschien niet direct illegaal, maar ik vind dat wel twijfelachtig op het gebied van integriteit en ethiek.

Hoe zit dat eigenlijk qua aansprakelijkheid tussen adoptant en eigenaar? Als je als eigenaar een paard laat zitten bij een adoptant die niet (meer) adequate zorg kan bieden, bij wie ligt dan de verantwoordelijkheid?
Dit is natuurlijk iets wat potentieel bij meer dan de 700+ adopties op heeeele lange termijn zou kunnen gaan spelen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-05-23 08:17 



 
Profiel   

Eef_Bam schreef
Volgens mij is het in dit specifieke geval gedaan omdat topics waar Art veel aan het woord is nogal vaak ontsporen :+ .
En wellicht is haar verhaal de smaad/laster waarvoor pzb bokt met een advocaat loopt te dreigen?


Nee dat is het niet. Op een gegeven moment ging iedereen los op Art hier omdat zij - PZB of niet - het paard niet liet inslapen. Dat was de discussie die de mods wilden stoppen.
Maar evaringen met PZB mogen hier gewoon verteld; ook de ervaring die Art heeft.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-05-23 08:20 



 
Profiel   

darkadia schreef
Geen idee hoe de huidige contracten eruit zien. Ben ik ook wel nieuwsgierig naar, of daar nog dingen in aangepast zijn :) immers wet-en regelgeving is ook aan verandering onderhevig, en ook PZB zal door ervaringen wellicht bijgeleerd hebben en dingen aangepast in de loop der jaren.


Ik heb het adoptiecontract gezien. En omdat adoptie dus onrechtmatig is en alle oude contracten hiermee eigenlijk waardeloos zijn is het contract aangepast naar een bruikleencontract. Dat heb ik nog niet gezien. Ik ben vooral benieuwd waar de bruikleenbijdrage naartoe gaat.
Bij het adoptiecontract ging het haar de BV en van daaruit naar de stichting Zinloos geweld tegen dieren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-05-23 08:27 



 
Profiel   

Afanaisa91 schreef
Dat boetebedrag kan ik op de website niet meer vinden, volgens mij is daar tekstueel ook best wat aangepast.
Veel rondom hier besproken onderwerpen als ik het me goed herinner.

Bijzonder om op de website te lezen dat als je als afstaande partij niet eerlijk bent over de gezondheid van je paard tegen PZB, dat ze dan de adoptie ontbinden en je je paard moet komen ophalen. Betekent dat PZB bij de wel te adopteren paarden heeft geconstateerd dat hun gezondheid eerlijk is overgedragen?
Want ergens gingen er dingen bij bijvoorbeeld een Denver of Valley dus mis.


oji schreef
IHN schreef

dat betekent ws dat ze er lering uit getrokken hebben en een extra zekerheid inbouwen. dat vind ik niet verkeerd eigenlijk


Dat de boete niet meer op de website staat wil niet zeggen dat hij niet meer in de contracten staat. Ben dus wel benieuwd of die ook uit het contract is gehaald.

Maar als ik dit lees wil PZB dus zelf wel een soort van consumentenrecht kunnen claimen, maar verleent dat niet....en dat is toch echt wel de wereld op zijn kop want degene die zijn paard heeft afgestaan is denk ik in vrijwel 100% van de gevallen particulier en PZB de professional.



Afanaisa91 schreef
Precies dat inderdaad.
Misschien niet direct illegaal, maar ik vind dat wel twijfelachtig op het gebied van integriteit en ethiek.

Hoe zit dat eigenlijk qua aansprakelijkheid tussen adoptant en eigenaar? Als je als eigenaar een paard laat zitten bij een adoptant die niet (meer) adequate zorg kan bieden, bij wie ligt dan de verantwoordelijkheid?
Dit is natuurlijk iets wat potentieel bij meer dan de 700+ adopties op heeeele lange termijn zou kunnen gaan spelen.


Je zou zeggen dat de eindverantwoordelijkheid voor het paard bij PZB ligt. Qua aansprakelijkheid wettelijk gezien ook bv als het dier schade aanricht bij een derde partij. Wat je ook in het contract zet, de wet gaat daar altijd boven.
Laat dat potentieel maar weg. PZB is hiermee al vanaf 2012 bezig.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-05-23 08:43 



 
Profiel   

Ik hoop vooral dat PZB zich op een gegeven moment realiseert waarom ze dit ooit begonnen zijn; om paarden die dat nodig hebben een nieuwe kans te geven.
Dat is niet gebreken verzwijgen, geld vragen en dan de adoptant met de shit laten zitten. Met een beetje geluk komt zo'n paard bij iemand terecht die genoeg kennis heeft en de juiste keuze maakt. Ik maak me vooral zorgen om de dieren die dan toch gereden worden, terwijl het pijn heeft etc.

Het is ook moeilijk te begrijpen dat een stichting die een goede intentie heeft, zo ongelooflijk ondoorzichtig wil zijn en op een onbegrijpelijke manier met vragen omgaat (blokkeren, geen antwoord geven etc)

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-05-23 09:19 



 
Profiel   

Koekie73 schreef
Ik hoop vooral dat PZB zich op een gegeven moment realiseert waarom ze dit ooit begonnen zijn; om paarden die dat nodig hebben een nieuwe kans te geven.
Dat is niet gebreken verzwijgen, geld vragen en dan de adoptant met de shit laten zitten. Met een beetje geluk komt zo'n paard bij iemand terecht die genoeg kennis heeft en de juiste keuze maakt. Ik maak me vooral zorgen om de dieren die dan toch gereden worden, terwijl het pijn heeft etc.

Het is ook moeilijk te begrijpen dat een stichting die een goede intentie heeft, zo ongelooflijk ondoorzichtig wil zijn en op een onbegrijpelijke manier met vragen omgaat (blokkeren, geen antwoord geven etc)
Geld doet vaak vreemde dingen met een mens, die primair vaak best egocentrisch in het leven staan.

Da's althans mijn mening.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-05-23 12:27 



 
Profiel   

Moderatoropmerking:
Dit bericht is verwijderd omdat het op Bokt niet toegestaan is om vetes openbaar uit te vechten

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-05-23 15:17 



 
Profiel   

Wellicht is het handig om je eigen verzoek als ik voor jezelf te laten gelden?

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-05-23 15:19 



 
Profiel   

Moderatoropmerking:
Dit bericht is verwijderd omdat het op Bokt niet toegestaan is om vetes openbaar uit te vechten

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-05-23 15:25 



 
Profiel   

Art-ificious beter geen rechtstreekse berichten aan Henk van jou in dit topic.

We willen allemaal graag dat dit topic open blijft...

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-05-23 15:37 



 
Profiel   

Moderatoropmerking:
Dit bericht is verwijderd omdat het op Bokt niet toegestaan is om vetes openbaar uit te vechten
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-05-23 15:56 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 171 van de 223 [ 5563 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 168, 169, 170, 171, 172, 173, 174 ... 223  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen