Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 172 van de 223 [ 5563 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 169, 170, 171, 172, 173, 174, 175 ... 223  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Paard Zoekt Baas heeft onverwacht snel nieuw onderkomen

 
Profiel   

Help dit topic nou niet opníeuw om zeep!

Ik heb getemd, omdat dit écht geen handige actie is.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-05-23 15:57 



 
Profiel   

Art_Ificious schreef
Femke_Tweety schreef
Art-ificious beter geen rechtstreekse berichten aan Henk van jou in dit topic.

We willen allemaal graag dat dit topic open blijft...

Er is geen andere manier. Ze reageren nergens meer op... Heb meermaals mails gestuurd, via fb, SMS etc... Als zij niet reageren. Dan doe ik het openbaar.

Laat het gaan. Neem de verantwoordelijkheid voor jouw paard :). Dat ben je hem verschuldigd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-05-23 15:59 



 
Profiel   

Art_Ificious schreef
Femke_Tweety schreef
Art-ificious beter geen rechtstreekse berichten aan Henk van jou in dit topic.

We willen allemaal graag dat dit topic open blijft...

Er is geen andere manier. Ze reageren nergens meer op... Heb meermaals mails gestuurd, via fb, SMS etc... Als zij niet reageren. Dan doe ik het openbaar.

Dan houdt het op, laat dat dier hemelen en klaar .

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-05-23 16:05 



 
Profiel   

Mondy schreef
Ff onder de meeleessteen uit.. maar vond t topic wel een wat zure wending krijgen zo.
Ik heb geen idee of evamarie een bepaalde connectie heeft buiten wat ze zelf heeft aangegeven maar er wordt hier wel nogal op dr ingehakt en gedaan alsof alles doorgespeeld gaat worden.
Ze heeft een andere kijk op, vraagt dingen af. Dat is nou net wat het meerendeel op fb en irl ook heeft toch. Een andere kijk erop.
Zij heeft tegenargumenten en jullie hebben die... laat elkaar toch in elkaars waarde.

Daarbij lezen ze sowieso mee op bokt en komen er genoeg dingen voorbij die ze gebruiken in hun eigen verdediging.

Imo zijn er nu meer op uit om t topic te laten sluiten op deze manier :=

Speel pzb lekker in de hand als mensen hier gaan inlezen en dit soort gedoe zien.
Denk dat weinig mensen met goede/of twijfelend zijn over hun ervaring dit dan durven delen.


Ik snap het ook niet zo goed.

Zaken van Art mogen hier niet gedeeld worden en daar blijft men mee aan de gang en Eva zegt alleen maar dat dit in haar ogen niet de bedoeling lijkt te zijn?

Wat Art doet met haar paard moet ze zelf weten, misschien kan ze er het beste een nieuw topic voor openen als ze raad en advies wilt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-05-23 16:05 



 
Profiel   

Art_Ificious schreef
Femke_Tweety schreef
Art-ificious beter geen rechtstreekse berichten aan Henk van jou in dit topic.

We willen allemaal graag dat dit topic open blijft...

Er is geen andere manier. Ze reageren nergens meer op... Heb meermaals mails gestuurd, via fb, SMS etc... Als zij niet reageren. Dan doe ik het openbaar.


Misschien een eigen topic aanmaken dan?

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-05-23 16:10 



 
Profiel   

Art_Ificious schreef
Femke_Tweety schreef
Art-ificious beter geen rechtstreekse berichten aan Henk van jou in dit topic.

We willen allemaal graag dat dit topic open blijft...

Er is geen andere manier. Ze reageren nergens meer op... Heb meermaals mails gestuurd, via fb, SMS etc... Als zij niet reageren. Dan doe ik het openbaar.


Doe het dan op een andere manier, aangetekend ofzo.
Maar niet in dit topic. Zonde als het op slot gaat.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-05-23 16:20 



 

Dankje Elisa

Laten we idd de sfeer goed houden en het topic blijven gebruiken waar het wél voor bedoeld is.

Wat ik mij afvraag: in hoeverre kan je als stichting/organisatie goed inschatten of het paard goed terecht komt? Zijn er niet te veel mensen met een "redt een paard syndroom" of die niet weten waar ze aan beginnen? Juist deze paarden lijken meer betaalbaar, waar je medisch ook nog eens goed de mist mee in kan gaan.

En wanneer kies je ervoor het paard weer terug te halen of deze dan toch bij de geadopteerde te laten? Uit de informatie hierover op de website maak ik op dat het paard terug gehaald wordt zodra er niet goed voor gezorgd wordt. Toch als er een rechtzaak van komt, dan wordt ook dit stukje weer ingewikkeld. Ga daar maar aan staan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-05-23 16:32 



 
Profiel   

Nou die paarden die zij als rijpaard ter adoptie stellen zijn voor de zogenaamde "Red een paard" mensen niet bepaald goedkoop. 4.000 euro... Daar kan je beter een leuk recreatiepaard voor kopen. Heb je achteraf geen gedoe als het mis gaat.

Want bij afstaan moet je wederom aan hen een bedrag betalen. Of aan je dierenarts wznt er moet een gezondheidsverklaring zijn, inentingen up to date, hoefsmid En tandarts geweest. Dus da's alweer dik 300 euro wat je eerst moet spenderen.

Wat ik tevens niet begrijp, stel je brengt hen een paard omdat je het financieel niet meer kan dragen... Zij vragen echter ook nog eens afstandgeld... Zo breng je die persoon juist dieper in financiële problemen, dat geld voor afstand te doen kan immers veel waard zijn om facturen of andere dingen te betalen. Of zie ik dat verkeerd?

Zo vragen ze voor een paard dat bij hen als weidemaatje aangeboden zal worden 250 euro per maand dat het paard bij hen staat... Wat als die afstandspersoon dat bedrag niet kan missen?
Je doet immers niet zomaar afstand van je geliefd dier.. (uitzonderingen daar gelaten)

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-05-23 16:41 



 

Dat staat allemaal duidelijk uitgelegd waardoor je weet waar je aan begint.

Voor 4000 vind je geen leuk recreatiepaard. De prijzen liggen tegenwoordig veel duurder. Of je hebt echt een mazzeltje, wat dan een uitzondering betreft.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-05-23 16:43 



 
Profiel   

Evamarie schreef
Dat staat allemaal duidelijk uitgelegd waardoor je weet waar je aan begint.

Voor 4000 vind je geen leuk recreatiepaard. De prijzen liggen tegenwoordig veel duurder. Of je hebt echt een mazzeltje, wat dan een uitzondering betreft.

Bwa ik heb een leuk recreatiepaard voor 1500 euro. Dus kan zeker wel. En ik zie er nog voor minder dan 4.000
Uiteraard is keuren altijd aan te raden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-05-23 16:45 



 
Profiel   

Evamarie schreef
Voor 4000 vind je geen leuk recreatiepaard. De prijzen liggen tegenwoordig veel duurder. Of je hebt echt een mazzeltje, wat dan een uitzondering betreft.


Hmm, als je het wilt vergelijken met handel... dan ben je misschien niet bezig met adoptie maar met handel. Dan zijn dingen als aankoopkeuring en dergelijke heel logisch - maar dat is handel. Zet er een goede marktprijs op, hou je aan de regels die gelden voor handel, en er is niets aan de hand.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-05-23 16:46 



 
Profiel   

Evamarie schreef
Dat staat allemaal duidelijk uitgelegd waardoor je weet waar je aan begint.

Voor 4000 vind je geen leuk recreatiepaard. De prijzen liggen tegenwoordig veel duurder. Of je hebt echt een mazzeltje, wat dan een uitzondering betreft.

Nee dat staat niet duidelijk uitgelegd, ze verwachten binnen drie maanden een weidemaatje te herplaatsen . Stel je hebt 750 euro gespaard en hiervoor gereserveerd en dan staat hij daar een jaar. Dan ben je in totaal 3000 euro kwijt voor de herplaatsing van je shet bvb.
Dus niks duidelijk omschreven, ja de kosten maar niet hoeveel.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-05-23 16:55 



 
Profiel   

BigOne schreef
Evamarie schreef
Dat staat allemaal duidelijk uitgelegd waardoor je weet waar je aan begint.

Voor 4000 vind je geen leuk recreatiepaard. De prijzen liggen tegenwoordig veel duurder. Of je hebt echt een mazzeltje, wat dan een uitzondering betreft.

Nee dat staat niet duidelijk uitgelegd, ze verwachten binnen drie maanden een weidemaatje te herplaatsen . Stel je hebt 750 euro gespaard en hiervoor gereserveerd en dan staat hij daar een jaar. Dan ben je in totaal 3000 euro kwijt voor de herplaatsing van je shet bvb.
Dus niks duidelijk omschreven, ja de kosten maar niet hoeveel.


Pzb geeft nu ook zelf aan dat de paarden er langer staan en de doorstroom minder is. Denk dan dat vooral weidemaatjes nu langer dan 3 maanden blijven staan.
Dan kan dat nog eens best in de kosten gaan lopen, vooral als je financieel gewoon niet meer kan dragen door de crisis.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-05-23 17:01 



 

Als er staat dat ze verwachten het paard binnen drie maanden te plaatsen weet je automatisch dat het dus ook langer kan gaan duren. Je kunt er dus niet vanuit gaan max. 750 aan kwijt te zijn. Het paard moet in de tussentijd ook gewoon goed verzorgd worden. Aan het paard in pension of aan huis ben je maandelijks toch ook gewoon een x bedrag kwijt? Uiteraard kan het zijn dat dit niet 250 euro per maand is, maar met goed ruwvoer en management ga je toch al gauw die richting in. Wij zitten er zelfs flink boven aan wat wij betalen.

Blijkt afstaan aan PZB dus niet haalbaar, ben je ook vrij een andere oplossing te zoeken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-05-23 17:02 



 
Profiel   

Evamarie schreef
Dat staat allemaal duidelijk uitgelegd waardoor je weet waar je aan begint.

Voor 4000 vind je geen leuk recreatiepaard. De prijzen liggen tegenwoordig veel duurder. Of je hebt echt een mazzeltje, wat dan een uitzondering betreft.

Voor 4000 kun je best een paardje vinden en voor dat geld is hij volledig van jezelf en mag je ermee doen en laten wat je wilt.
Bij PZB heb je kans dat je voor dat geld een paard krijgt waarmee je niks kan en als je hem terug brengt (want ja, zelf verkopen/in laten slapen enz is niet toegestaan.. dan ben je je geld kwijt.


Laatst bijgewerkt door Brainless op 29-05-23 17:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-05-23 17:04 



 

Over dat inslapen heb ik mijn twijfels adhv van een verhaal hier.

En wat je verder zegt die kans heb je idd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-05-23 17:08 



 
Profiel   

Opnieuw: vermenging van taken. Als je gewoon pensionstalling aanbiedt, bied dat dan aan. En als je een bemiddeling wilt zijn tussen oude eigenaar en nieuwe: ook prima. Volgens mij is het allemaal zinvol.

Alleen... waarom moeten de grenzen steeds zo vervaagd worden? Iedere keer is de situatie zo opgezet dat de risico's voor de klanten blijven, terwijl ze hun zeggenschap in de situatie opgeven. Dat is waar het wringt. En het is niet nodig voor een goede uitvoering.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-05-23 17:11 



 
Profiel   

Evamarie schreef
Over dat inslapen heb ik mijn twijfels adhv van een verhaal hier.

En wat je verder zegt die kans heb je idd.

Overdat inslapen is wel de waarheid wat brainless verteld.

Ervaring van 1ste hand hier. En het staat ook vermeld in het contract

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-05-23 17:13 



 

Volgens mij zijn overeenkomsten bedoeld duidelijkheid te scheppen. Als 1 partij bijv. zichzelf volledig indekt en de andere gaat daar mee akkoord. Dan heeft die andere partij weinig nog om op te staan.

Meestal gaan overeenkomsten in wederzijds overleg. Bij PZB is de overeenkomst grotendeelds van te voren al vastgesteld en worden er kleinere uitzonderingen aan toegevoegd. (Wat ik begrijp v.d website)

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-05-23 17:16 



 
Profiel   

Evamarie schreef
Als er staat dat ze verwachten het paard binnen drie maanden te plaatsen weet je automatisch dat het dus ook langer kan gaan duren. Je kunt er dus niet vanuit gaan max. 750 aan kwijt te zijn. Het paard moet in de tussentijd ook gewoon goed verzorgd worden. Aan het paard in pension of aan huis ben je maandelijks toch ook gewoon een x bedrag kwijt? Uiteraard kan het zijn dat dit niet 250 euro per maand is, maar met goed ruwvoer en management ga je toch al gauw die richting in. Wij zitten er zelfs flink boven aan wat wij betalen.

Blijkt afstaan aan PZB dus niet haalbaar, ben je ook vrij een andere oplossing te zoeken.


En mede daarom heb ik er voor gekozen om mijn paard in een rusthuis te plaatsen. Kost me 200 euro per maand, ex hoefsmid e.d. en hij is pas 15 jaar, dus misschien zit ik er nog 10 jaar aan vast, maar ik weet waar hij is, hoe hij het heeft en hij blijft gewoon mijn eigendom. Ik kan hem ten alle tijden terug halen, mocht daar reden toe zijn. En als ik vind dat de tijd daar is maak ik de beslissing om hem te laten gaan en niet een of andere schimmige stichting.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-05-23 17:17 



 
Profiel   

Evamarie schreef
Dat staat allemaal duidelijk uitgelegd waardoor je weet waar je aan begint.

Voor 4000 vind je geen leuk recreatiepaard. De prijzen liggen tegenwoordig veel duurder. Of je hebt echt een mazzeltje, wat dan een uitzondering betreft.

Bij handelaren of bij PZB misschien niet maar verder is dat prima mogelijk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-05-23 17:19 



 
Profiel   

Evamarie schreef
Volgens mij zijn overeenkomsten bedoeld duidelijkheid te scheppen. Als 1 partij bijv. zichzelf volledig indekt en de andere gaat daar mee akkoord. Dan heeft die andere partij weinig nog om op te staan.

Meestal gaan overeenkomsten in wederzijds overleg. Bij PZB is de overeenkomst grotendeelds van te voren al vastgesteld en worden er kleinere uitzonderingen aan toegevoegd. (Wat ik begrijp v.d website)

Ik kan je vertellen dat niet elk contract wettelijk ook houdbaar is.
Zoals eerder vermeldt zijn adoptiecontracten niet houdbaar en wordt de adoptant gewoon volledig eigenaar. Vandaar dat PZB hun contract heeft proberen aan te passen, maar met hun bruikleencontract zorg je ervoor dat de gebruiker het paard ten alle tijden (zonder opgave van reden) terug mag brengen en dat je ook geen "vrijwillig" adoptiebedrag hoeft te betalen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-05-23 17:22 



 

Hier ook 1 die haar paard heeft gehouden hoor. Die gaat niet weg.

Heb wel 1 paard weg gedaan ooit (paard bleek volledig afgekeurd na aankoop) en daar heb ik van geleerd het nooit af te staan. Hoe mooi de verhalen ook klinken...Dier wordt nu ook gewoon weer bereden...(Het keuringsrapport zegt overduidelijk dat het niet kan) Heeft overigens niks met PZB te maken.


Laatst bijgewerkt door Anoniem op 29-05-23 17:26, in het totaal 2 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-05-23 17:24 



 

Brainless schreef
Evamarie schreef
Volgens mij zijn overeenkomsten bedoeld duidelijkheid te scheppen. Als 1 partij bijv. zichzelf volledig indekt en de andere gaat daar mee akkoord. Dan heeft die andere partij weinig nog om op te staan.

Meestal gaan overeenkomsten in wederzijds overleg. Bij PZB is de overeenkomst grotendeelds van te voren al vastgesteld en worden er kleinere uitzonderingen aan toegevoegd. (Wat ik begrijp v.d website)

Ik kan je vertellen dat niet elk contract wettelijk ook houdbaar is.
Zoals eerder vermeldt zijn adoptiecontracten niet houdbaar en wordt de adoptant gewoon volledig eigenaar. Vandaar dat PZB hun contract heeft proberen aan te passen, maar met hun bruikleencontract zorg je ervoor dat de gebruiker het paard ten alle tijden (zonder opgave van reden) terug mag brengen en dat je ook geen "vrijwillig" adoptiebedrag hoeft te betalen.


Dat is mooi. Betekend dit ook dat het gewoon ingeslapen mag worden?

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-05-23 17:26 



 
Profiel   

Als je écht van mening bent dat je paard ingeslapen moet worden, wees dan verantwoordelijk en laat het gebeuren. Ga je niet verschuilen achter "oh ik krijg geen reactie", want dat is gewoon een lame excuse. Wat gaan ze doen??
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-05-23 17:30 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 172 van de 223 [ 5563 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 169, 170, 171, 172, 173, 174, 175 ... 223  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen