Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 11 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

[FOTO] De zaterdag van het NK Dressuur in beeld

 
Profiel   

*Bokt Nieuwsredactie
Sport

Afgelopen weekend stond het Nationaal Hippisch Centrum in Ermelo in het teken van het NK Dressuur. Het was goed weer en er was dan ook veel publiek naar Ermelo gekomen om de kampioenschappen te bekijken. Bekijk hieronder een foto impressie van de verschillende rubrieken op zaterdag.

Kleine finale Lichte Tour
De enige Fries op het NK. Hennie Roffel met Remy Martin TKJ.
[ img ]
Foto: Aniek Molenaar Fotografie

[ img ]
Foto: Aniek Molenaar Fotografie

[ img ]
Kirsten Brouwer met Stand by Me des Paluds SB. Foto: Aniek Molenaar Fotografie

Kleine finale ZZ-Zwaar
Britt Dekker mocht dit jaar voor het eerst deelnemen aan het NK op ZZ-Zwaar niveau. Op Instagram schrijft de amazone onder andere het volgende: "Met George NK gereden tussen alle pro's en mijn idolen. Met een rugzak vol ervaring naar huis en een droomervaring met Geoge rijker."
[ img ]
Britt Dekker met George. Foto: Aniek Molenaar Fotografie

U25 1e onderdeel
[ img ]
Thalia Rockx met Golden Dancer de la Fazenda. Foto: Aniek Molenaar Fotografie

[ img ]
Daphne van Peperstraten met Greenpoint's Cupido. Foto: Aniek Molenaar Fotografie

Zware Tour 1e onderdeel
Hans Peter Minderhoud reed met de hengst Invictus de baan in. Ze lieten mooie stukken en potentie zien, maar er was ook nog veel spanning bij sommige onderdelen. Vlak voor het einde van de proef besloot de ruiter om af te groeten. Zondag wist de combinatie wel de kleine finale van de Zware Tour te winnen.
[ img ]
Foto: Aniek Molenaar Fotografie

[ img ]
Nars Gottmer met Goldenboy Vinckenburgh. Foto: Aniek Molenaar Fotografie

Patrick van der Meer met Hollywood. Hollywood is een kloon van de bekende hengst Jazz.
[ img ]
Foto: Aniek Molenaar Fotografie

[ img ]
Jill Huijbregts met Eventz Enzos Armani. Foto: Aniek Molenaar Fotografie

Bij het afgroeten na de proef, bleek dat Marlies van Baalen met Habibi DVB favoriet was bij het publiek. De jury bleek het daarmee eens, ook zij hadden de combinatie bovenaan geplaatst. Op de zondag wist Marlies haar positie bovenaan vast te houden en werd daarmee de nieuwe Nederlands Kampioen bij de senioren.
[ img ]
Foto: Aniek Molenaar Fotografie

[ img ]
Foto: Aniek Molenaar Fotografie

Clinic
Tussen alle dressuurproeven door was er tijd voor een leerzame clinic van Dinja van Liere onder begeleiding van Rieky Young. Dinja had voor de gelegenheid de zevenjarige hengst Vaderland meegenomen. Een talentvol paard voor de toekomst.
[ img ]
Foto: Aniek Molenaar Fotografie

ZZ-Zwaar Kür op muziek
De overwinning in deze rubriek was voor Kirsten Brouwer met de merrie Lightning Star.
[ img ]
Foto: Aniek Molenaar Fotografie

[ img ]
Febe van Zwambagt met de hengst Le Vermont. Foto: Aniek Molenaar Fotografie

Dinja van Liere reed met Lowlands naar een tweede plaats met haar Kür op muziek van de Spice Girls.
[ img ]
Foto: Aniek Molenaar Fotografie

Danielle Heijkoop reed naar een mooie derde plaats met de hengst Mac Toto.
[ img ]
Foto: Aniek Molenaar Fotografie

Gerelateerd topic:
[VN] [FOTO] Sfeer impressie van het NK Dressuur, de zondag
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-05-23 17:51 



 
Profiel   

Oei, wat zitten veel ruiters/amazones slecht :o . Hopelijk maar een momentopname.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-05-23 18:24 



 
Profiel   

Echt he, ik zat ook al te kijken.... 99% zit op de grond als je het paard onder ze vandaan haalt.

Ik denk dat het toch echt door de huidige zadels komt. Het zit fantastisch, maar doordat je zo vast zit, voel je niet meer wanneer je correct zit.....

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-05-23 18:31 



 
Profiel   

Sky_As schreef
Echt he, ik zat ook al te kijken.... 99% zit op de grond als je het paard onder ze vandaan haalt.

Ik denk dat het toch echt door de huidige zadels komt. Het zit fantastisch, maar doordat je zo vast zit, voel je niet meer wanneer je correct zit.....

geldt dat niet voor 100% van de ruiters?

Maar ik kijk ook al een paar jaar naar dergelijke foto's en denk "op dat niveau zou je toch stilaan wel in balans moeten zitten."
Het hoeft niet eens volgens het perfecte plaatje want dat is niet voor iedereen fysiek mogelijk maar ik zie weinig balans bij de ruiters in het algemeen. :o

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-05-23 10:27 



 
Profiel   

Ayasha schreef
Sky_As schreef
Echt he, ik zat ook al te kijken.... 99% zit op de grond als je het paard onder ze vandaan haalt.

Ik denk dat het toch echt door de huidige zadels komt. Het zit fantastisch, maar doordat je zo vast zit, voel je niet meer wanneer je correct zit.....

geldt dat niet voor 100% van de ruiters?

Maar ik kijk ook al een paar jaar naar dergelijke foto's en denk "op dat niveau zou je toch stilaan wel in balans moeten zitten."
Het hoeft niet eens volgens het perfecte plaatje want dat is niet voor iedereen fysiek mogelijk maar ik zie weinig balans bij de ruiters in het algemeen. :o


Ik denk dat ze eerder bedoelt dat er maar weinig ruiters de correcte schouder - heup - hak lijn laten zien. Normaal lijkt me dat je in die houding op de grond zou moeten kunnen staan. Als je al neigt naar stoelzit of achterover hangt (en mogelijk steun zoekt bij je teugels) dan zit je zo op je achterwerk.

Het viel mij overigens ook al op, voordat ik jullie reacties erover las.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-05-23 10:39 



 
Profiel   

xPabloBokt schreef
Ik denk dat ze eerder bedoelt dat er maar weinig ruiters de correcte schouder - heup - hak lijn laten zien. Normaal lijkt me dat je in die houding op de grond zou moeten kunnen staan. Als je al neigt naar stoelzit of achterover hangt (en mogelijk steun zoekt bij je teugels) dan zit je zo op je achterwerk.

Het viel mij overigens ook al op, voordat ik jullie reacties erover las.

Ik snap wat ze er mee bedoelde. ;) Vond het gewoon grappig uitgedrukt.
Stoelzit of niet perfect "op 1 lijn" zitten op zich stoort me niet zolang ze met het paard mee zitten maar ik zie hier eigenlijk weinig ruiters die met hun paard mee lijken te zitten. :=

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-05-23 10:43 



 
Profiel   

Ik heb die lijn nooit begrepen :') als ik iets breeduit ga staan en wat buig door mijn knieen, dan kom ik met mijn bovenlijf iets achter mijn voeten uit. Heeft niet iedereen dat? Het is zelfs als ik me aan iets vasthou onmogelijk om die perfecte lijn te creëren als ik op de grond sta _O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-05-23 11:01 



 
Profiel   

hihi ja, jullie begrijpen wel wat ik bedoel :D

Stoelzit stoort op zich wel natuurlijk....Het mooiste vind ik altijd het voorbeeld wat Jill mensen in clinic's laat doen.
Tijdens het lichtrijden mensen een keer sta-sta-zit laten doen, dus een pasje extra in de lucht blijven staan.
Dan zie je pas hoeveel mensen daar door de mand vallen en gelijk in het zadel butsen. (en daarbij leken de mensen die M/Z of hoger waren, er onderhand nog meer moeite mee hadden dan de ruiters op B/L niveau)

Je moet iets "voor" de beweging zitten i.p.v. erachter.
(omdat je paard natuurlijk voorwaarts beweegt, kun je dat alleen bijhouden als je iets "voor" bent, zodra je statisch recht blijft, kom je al snel achter de beweging uit doordat je paard niet stil staat tijdens het bewegen maar naar voren gaat uiteraard).
Mischa legde dat heel mooi uit tijdens een clinic van Jill.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-05-23 11:03 



 
Profiel   

Sky_As schreef
hihi ja, jullie begrijpen wel wat ik bedoel :D

Stoelzit stoort op zich wel natuurlijk....Het mooiste vind ik altijd het voorbeeld wat Jill mensen in clinic's laat doen.
Tijdens het lichtrijden mensen een keer sta-sta-zit laten doen, dus een pasje extra in de lucht blijven staan.
Dan zie je pas hoeveel mensen daar door de mand vallen en gelijk in het zadel butsen. (en daarbij leken de mensen die M/Z of hoger waren, er onderhand nog meer moeite mee hadden dan de ruiters op B/L niveau)

Je moet iets "voor" de beweging zitten i.p.v. erachter.
(omdat je paard natuurlijk voorwaarts beweegt, kun je dat alleen bijhouden als je iets "voor" bent, zodra je statisch recht blijft, kom je al snel achter de beweging uit doordat je paard niet stil staat tijdens het bewegen maar naar voren gaat uiteraard).
Mischa legde dat heel mooi uit tijdens een clinic van Jill.

Ik zit lichtjes in stoelzit en zou nul moeite hebben met die oefening. Daarom dat ik zeg: Dat ze niet volgens het plaatje zitten maakt me weinig uit. Dat ze niet in balans zitten is wat me stoort. Ik zie ze op vrijwel alle foto's rekenen op hun zadel (en de wrongen) en hun stijgbeugels om te blijven zitten... Daar is niks onafhankelijk aan.

Dinja bv zit niet volgens het boekje maar wel in balans.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-05-23 11:07 



 
Profiel   

Zo op de foto’s valt me ook op dat ik veelal de neusjes eruit zie. Ik zie redelijk ontspannen combinaties. Dat mag ook gezegd worden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-06-23 13:57 



 
Profiel   

_Nelleke_ schreef
Zo op de foto’s valt me ook op dat ik veelal de neusjes eruit zie. Ik zie redelijk ontspannen combinaties. Dat mag ook gezegd worden.


Ook zeker mee eens!
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-06-23 14:52 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 11 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen