Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 4 [ 95 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Zesjarig fietsertje raakt gewond na botsing met paard en wagen

 
Profiel   

Bokt Nieuwsredactie
Algemeen
Ingezonden door een gebruiker

[ img ]
Afbeelding ter illustratie. Foto: Marlies Trap Fotografie


Maandagmiddag is een jongetje zwaargewond geraakt, nadat hij op een aanspanning botste. Dit gebeurde op de Burgemeester Posweg, gelegen tussen Brakel en Poederoijen in Gelderland. Het gaat om een jongetje van rond de zes jaar jong. Hij reed op een crossfiets op het fietspad, en droeg daarbij ook een helm. Om onduidelijke reden kwam hij in botsing met het paard en de wagen, waar meerdere mensen op zaten. Het kind raakte bij het ongeluk zwaargewond en is met de ambulance naar het ziekenhuis gebracht. De moeder van het jongetje raakte tijdens de gebeurtenissen in een shock, zij is door een tweede ambulance meegenomen. De traumahelikopter werd ook opgeroepen voor hulpverlening, maar is later geannuleerd. Er wordt nog onderzocht wat er precies is gebeurd.

Gebruikte bronnen:
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-05-23 21:35 



 
Profiel   

Verdorie wat een naar ongeluk met zo'n jong slachtoffer. Heel veel beterschap voor hem en heel veel sterkte voor zijn ouders.

Licht me bij, wat doet een aanspanning in hemelsnaam op een separaat, smal fietspad???

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-05-23 22:34 



 
Profiel   

Boras:waarschijnlijk voorkomen dat je aan gort gereden wordt op die 80 weg, maar laten we het speculeren gewoon achterwege laten.

Het is triest genoeg voor alle betrokkenen zonder dat het internet nog even een hele 'constructieve' bijdrage levert.

Ik hoop dat het letsel meevalt voor het ventje en ook voor de mensen op de kar.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-05-23 22:55 



 
Profiel   

Dan kies je een andere route waar je niet "aan gort gereden wordt" in plaats van je egoistische zin doordrijven en daarmee anderen (en jezelf en je span net zo goed) mogelijk in een onverantwoorde, onveilige situatie te brengen.

Anders bestaat dus de kans dat je zelf een ander "aan gort rijdt".

Speculatie? Vind ik niet. Ik reageer op de foto van het ongeluk. Die foto laat niets te raden over.

Met je span op een fietspad is natuurlijk ook gewoon verboden.

Juridisch en verzekeringstechnisch niet slim.

Maar dat jochie is natuurlijk het belangrijkst. Wat erg dit.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-05-23 23:17 



 
Profiel   

Boras schreef
Dan kies je een andere route waar je niet "aan gort gereden wordt" in plaats van je egoistische zin doordrijven en daarmee anderen (en jezelf en je span net zo goed) mogelijk in een onverantwoorde, onveilige situatie te brengen.

Anders bestaat dus de kans dat je zelf een ander "aan gort rijdt".

Speculatie? Vind ik niet. Ik reageer op de foto van het ongeluk. Die foto laat niets te raden over.

Met je span op een fietspad is natuurlijk ook gewoon verboden.

Juridisch en verzekeringstechnisch niet slim.

Maar dat jochie is natuurlijk het belangrijkst. Wat erg dit.


De moeder zag de combinatie ook aankomen neem ik aan.
Ze ziet dan ook wel dat deze combinatie het grootste deel van het fietspad in beslag neemt. Ze had ook even met het kind aan de kant kunnen gaan staan.
Als ouder anticipeert je daar op.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-05-23 05:09 



 
Profiel   

Boras schreef
Dan kies je een andere route waar je niet "aan gort gereden wordt" in plaats van je egoistische zin doordrijven en daarmee anderen (en jezelf en je span net zo goed) mogelijk in een onverantwoorde, onveilige situatie te brengen.

Anders bestaat dus de kans dat je zelf een ander "aan gort rijdt".

Speculatie? Vind ik niet. Ik reageer op de foto van het ongeluk. Die foto laat niets te raden over.

Met je span op een fietspad is natuurlijk ook gewoon verboden.

Juridisch en verzekeringstechnisch niet slim.

Maar dat jochie is natuurlijk het belangrijkst. Wat erg dit.



Ga je lekker?
Niet iedereen heeft een bos in de voor- of achtertuin.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-05-23 05:33 



 
Profiel   

Dus nu is het ook nog de schuld van de moeder ? Zolang je er niet bij was kan je daar helemaal niks van zeggen.

Wat een verschrikkelijk ongeluk en ik wil alle betrokkenen veel beterschap/sterkte wensen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-05-23 06:06 



 
Profiel   

Hier ook al zo vaak gehad dat het bijna mis ging met een kind op een fietsje. Meestal is er ruimte zat maar kijkt het kind naar het paard en stuurt daarbij óf richting het paard óf ervanaf. Zo heb ik van de week nog een meisje een akker in zien duiken (was wel oke verder). Het gebeurt wel vaker, maar het is wel heftig dat het kind zwaargewond geraakt is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-05-23 06:07 



 
Profiel   

Boras schreef
Dan kies je een andere route waar je niet "aan gort gereden wordt" in plaats van je egoistische zin doordrijven en daarmee anderen (en jezelf en je span net zo goed) mogelijk in een onverantwoorde, onveilige situatie te brengen.

Anders bestaat dus de kans dat je zelf een ander "aan gort rijdt".

Speculatie? Vind ik niet. Ik reageer op de foto van het ongeluk. Die foto laat niets te raden over.

Met je span op een fietspad is natuurlijk ook gewoon verboden.

Juridisch en verzekeringstechnisch niet slim.

Maar dat jochie is natuurlijk het belangrijkst. Wat erg dit.

Het span kon ook door de berm zijn gegaan, toch? Die ziet er breed uit.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-05-23 06:12 



 
Profiel   

Ik woon hier in de buurt en ik zie regelmatig paarden (meestal gewoon ruiter te paard en niet men-aanspanningen) op het fietspad.
Mag het juridisch gezien? Nee.
Snap ik het? Ja. Het is een weg waar asociaal hard gereden wordt, zelfs harder dan de toegestane snelheid en je bent gewoon heel kwetsbaar te paard/te wagen (zeker in stap).

Overigens is er in deze omgeving weinig 'alternatiefs'.
Ik ben blij dat ik al jaren geen paard meer rijdt, sinds ik hier woon heb ik die behoefte al helemaal niet meer gehad. Er is hier niks, het is allemaal tuinderij/polder. Bos, duin, hei, nergens te bekennen.


Overigens heb ik geen idee wat er precies is gebeurd, dus ik laat mij daar ook niet over uit.
Neemt niet weg dat het vreselijk is wat er is gebeurd en dat ik hoop dat het jongetje er volledig bovenop komt en dat moeder uiteindelijk 'met de schrik' vrij komt.
Snap heel goed dat zij ook 'afgevoerd' moest worden, is toch je kind.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-05-23 06:14 



 
Profiel   

[quote="Urona447"]Dus nu is het ook nog de schuld van de moeder ? Zolang je er niet bij was kan je daar helemaal niks van zeggen.

Een kind van 6 is onvoorspelbaar in het verkeer.
Als je zo'n combinatie aan ziet komen, dan let je wel even extra goed op. Zeg niet dat het de schuld van de moeder is.
Maar om de menner de schuld te geven, zoals Boras op aan speelt is ook niet terecht.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-05-23 06:56 



 
Profiel   

Wie er eventueel schuld heeft, weten wij helemaal niet. Wij waren er niet bij, dat gespeculeer ook altijd waarom is dat toch nodig? Het is al erg genoeg voor alle betrokkenen.

Een ruiter en menner worden gedoogd op fietspaden naast 80 km wegen. Juist vanwege de verkeersveiligheid.

Kleine kinderen zijn heel onvoorspelbaar en een ongeluk zit helaas in een klein hoekje.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-05-23 07:02 



 
Profiel   

Wat is bokt toch een verzuurd rot forum geworden bah.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-05-23 07:07 



 
Profiel   

Heel veel sterkte voor het jongetje en zijn moeder.

Ik men ook over het fietspad, maar in mijn geval gaat het ook om een mini span. Ik ga vaak stilstaan bij kleine kinderen van voren. Of de ouders gaan stilstaan met hun kinderen even aan de kant. Je weet vanaf deze foto's niet hoe groot het span is en het bericht zegt niks over de toedracht ervan. Het is gewoon afschuwelijk voor alle betrokkenen dat dit is gebeurt. Wel vind ik het zelf persoonlijk een breed fietspad, ik kom over smallere paden. Als een kind met de fiets onder mijn ene pony zou vallen, dan zou die ook van schrik kunnen trappen. En als dat op de verkeerde plek raak is dan is zo'n klein kind altijd kwetsbaar. Hopelijk gaat alles met hem goed komen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-05-23 07:09 



 
Profiel   

ik ben wel eens aangereden door een brommer terwijl ik netjes aan de kant stapte op het fietspad. De jongen zat niet op te letten en klapte zo tegen mijn paard haar bil aan terwijl hij ons van voren naderde en mijn paard wilde weg draaien van schrik. gelukkig had ze niks en die brommer bestuurder ook niet maar wil maar zeggen dat je gewoon zoiets kan gebeuren.

nare dingen zijn het.
Dat het jochie maar snel van de schrik bekomen is en beter word.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-05-23 07:32 



 
Profiel   

Ik heb even gekeken wanneer het ongeluk gebeurd was. Tweede pinksterdag rond het middaguur. Denk dat een aanspanning op zo'n smal fietspad beter voor een rustiger tijd had kunnen kiezen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-05-23 08:43 



 
Profiel   

Bijzonder dat hier zoveel oordelen worden gegeven terwijl in het artikel niets staat over de toedracht.
Ik hoop dat het jongetje er goed bovenop komt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-05-23 09:02 



 
Profiel   

Wat een verschrikkelijk ongeluk en ook zo sneu om te lezen dat de moeder van de paniek over haar gewonde zoontje in shock geraakt is. Ik hoop dat het arme jongetje opknapt en het allemaal goed komt :knuffel:

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-05-23 09:03 



 
Profiel   

Boras schreef
Dan kies je een andere route waar je niet "aan gort gereden wordt" in plaats van je egoistische zin doordrijven en daarmee anderen (en jezelf en je span net zo goed) mogelijk in een onverantwoorde, onveilige situatie te brengen.

Anders bestaat dus de kans dat je zelf een ander "aan gort rijdt".

Speculatie? Vind ik niet. Ik reageer op de foto van het ongeluk. Die foto laat niets te raden over.

Met je span op een fietspad is natuurlijk ook gewoon verboden.

Juridisch en verzekeringstechnisch niet slim.

Maar dat jochie is natuurlijk het belangrijkst. Wat erg dit.


Ach hou toch op met dit sensatiezoekende gespeculeer, hoe respectloos kun je zijn. En wat een fantasie moet je hebben als je vind dat die foto niks te raden over laat, je ziet helemaal niks! Geen afmetingen, geen verhoudingen, geen wagen, geen betrokkenen. Betrokkenen die zich ongetwijfeld vreselijk schuldig voelen, of heel erg geschrokken zijn, of die bang zijn voor de gevolgen hiervan. Maar nee hoor, jij weet wel hoe dit precies gegaan is. Bah.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-05-23 09:04 



 
Profiel   

Ik rij ook over het fietspad met mijn span op het industrieterrein hoor. Wel als er een fietser aankomt ga ik ten alle tijden met tenminste twee banden in de berm. Moet prima kunnen, in mijn ogen. Fietsers en ook menners kunnen nadenken en anticiperen lijkt mij?
Hier is de berm overigens breed zat
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-05-23 09:10 



 
Profiel   

imaudy schreef
Ik heb even gekeken wanneer het ongeluk gebeurd was. Tweede pinksterdag rond het middaguur. Denk dat een aanspanning op zo'n smal fietspad beter voor een rustiger tijd had kunnen kiezen.

Dat kun je ook zeggen over fietsen met een jong kind dat nog snel uit balans en afgeleid is.
Kortom deze reactie hebben de betrokkenen niets aan. Het is al verdrietig genoeg zonder zulke vooroordelen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-05-23 09:12 



 
Profiel   

Jeetje, ik hoop dat het jongetje snel weer beter zal zijn, de moeder en de menner snel over de schrik heen en uiteindelijk niemand blijvende gevolgen er aan overhoudt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-05-23 09:16 



 
Profiel   

Kabayo schreef
Ik rij ook over het fietspad met mijn span op het industrieterrein hoor. Wel als er een fietser aankomt ga ik ten alle tijden met tenminste twee banden in de berm. Moet prima kunnen, in mijn ogen. Fietsers en ook menners kunnen nadenken en anticiperen lijkt mij?
Hier is de berm overigens breed zat
[ [url=m/G5SaFk.jpg]Afbeelding[/url] ]

Daar heb je toch meer de ruimte.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-05-23 09:24 



 
Profiel   

imaudy schreef
Kabayo schreef
Ik rij ook over het fietspad met mijn span op het industrieterrein hoor. Wel als er een fietser aankomt ga ik ten alle tijden met tenminste twee banden in de berm. Moet prima kunnen, in mijn ogen. Fietsers en ook menners kunnen nadenken en anticiperen lijkt mij?
Hier is de berm overigens breed zat
[ [url=m/G5SaFk.jpg]Afbeelding[/url] ]

Daar heb je toch meer de ruimte.

Niet overal, maar ook op het fotootje in de openingspost kan je prima met 2 banden in de berm. En een fietser kan ook afstappen.

Verder is natuurlijk niemand erbij geweest. Het is triest genoeg. Ik hoop dat het jongetje snel en goed opknapt!

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-05-23 09:28 



 
Profiel   

Kabayo schreef
Niet overal, maar ook op het fotootje in de openingspost kan je prima met 2 banden in de berm. En een fietser kan ook afstappen.

Verder is natuurlijk niemand erbij geweest. Het is triest genoeg. Ik hoop dat het jongetje snel en goed opknapt!

Mag ik vragen waarom degene dat zou moeten doen? Dat het zelfs verwacht wordt?
Mijn moeder is panisch voor paarden en fietst (bij wijze van spreken) zo de sloot in als er paarden op het fietspad komen (1 meter ertussen is voor haar geen optie :+ ) en als die mensen ook nog gaan verwachten dat mijn moeder maar afstapt/aan de kant gaat is een beetje raar.
Dat is de omgekeerde wereld vind ik; als menner hoor je niet thuis op een fietspad die ook al is aangelegd dat het extra veilig behoord te zijn (veel ruimte tussen pad en weg).
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-05-23 10:07 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 4 [ 95 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen