Paarden in opvang Second Chance slachtoffer van mishandeling

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Zoolgangster

Berichten: 9587
Geregistreerd: 08-04-06
Woonplaats: 587 km van Londen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-23 23:49

gohya schreef:
Politie en dieren politie gaan ook uit van mishandeling.
W.b.t. het oude paard,daar ben ik geen eigenaar van.Ik heb wel tegen de eigenaresse gezegd, bel de dierenarts,laat bloed trekken en nakijken.Maar ze vond het niet nodig.Als het mijn paard was,had ik gelijk een dierenarts laten komen,om er achter te komen wát het zou kunnen zijn.

Het is op dezelfde plek gebeurd waar al jaren de paarden niet met rust worden gelaten.
Ook de paardenbeul,die merrie's bij hun geslachtsdeel sneed met een scherp voorwerp,is hier geweest en had 1 van mijn merrie's te pakken gehad.
Ook politie en dierenarts zijn toen geweest.


Was dat ook in Ermelo? Er is lopen daar nogal wat ZMOK kinderen/jongeren rond...
Hoop ik niet dat ik ouders van ZMOK kinderen tegen de schenen trap, natuurlijk zijn niet alle ZMOK leerlingen zo en ze hebben het moeilijk en er zijn al zoveel vooroordelen enz... maar deze info heb ik van gehandicapte mensen die door ze lastig gevallen werden, die jongeren zeiden op de ZMOK school te zitten, en daarom niet bang waren gestraft te worden. Als sommigen van die jongeren denken dat iets niet weerbaar is, vallen ze het lastig, mens en dier...

Wintu

Berichten: 2949
Geregistreerd: 30-01-23

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-23 01:36

Ik snap ook niet zo goed waarom het ongeloofwaardig zou zijn? Drogerende middelen en kids, tja misschien onwaarschijnlijk, maar een 16 jarige vind ik dan al weer minder onwaarschijnlijk. Met stokken gooien, prikken, is prima mogelijk. Zekers als het al vaker op deze locatie is gebeurd.
Best knap ook, om het al af te serveren zonder het daadwerkelijk zelf bekeken te hebben en de situatie ter plaatse te kennen.

gohya

Berichten: 33014
Geregistreerd: 25-03-07
Woonplaats: Ermelo.

Re: Paarden in opvang Second Chance slachtoffer van mishandeling

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-23 12:15

@zoolgangster, ja is in Ermelo naast het GGZ. Er lopen daar idd.veel jongeren rond,en vrijdag en zaterdagavond/s'nachts veel jeugd die van het uitgaan int dorp terug komen,die gaan via het fietspad naast het weiland terug naar huis.Ik weet niet wie deze jeugd was.

gohya

Berichten: 33014
Geregistreerd: 25-03-07
Woonplaats: Ermelo.

Re: Paarden in opvang Second Chance slachtoffer van mishandeling

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-23 12:20

@wintu politie en wij geloven het gelukkig wel.Wiebhet niet gelooft,ook prima.

We hebben zelfs een keer een van de pony's gehad, daarbij hadden ze beide achterbenen met een ijzerdraad aan elkaar gebonden.Gelukkig was het aan 1 been los gegaan,zat alleen nog aan het andere been vast.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110678
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Paarden in opvang Second Chance slachtoffer van mishandeling

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-23 12:21

Maar als het daar zo vaak mis gaat, waarom hangen er dan nog geen camera's?

Kabayo

Berichten: 13975
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-23 12:25

Nieuwsredactie schreef:
Met Zanos en Kayli gaat het gelukkig inmiddels weer helemaal goed. Yvonne heeft de nodige maatregelen getroffen om de kans dat dit in de toekomst weer gebeurt aanzienlijk te verkleinen. "Er hangt een camera. Eerder hing er ook al één, maar die werd gestolen. Nu heb ik er een staaldraad aan gemaakt met hangslot. Ook hangen er lampen met bewegingssensor."

gohya

Berichten: 33014
Geregistreerd: 25-03-07
Woonplaats: Ermelo.

Re: Paarden in opvang Second Chance slachtoffer van mishandeling

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-23 11:18

@cayenne die hangt er.
Hing er voorheen ook al,maar die was gestolen.
De camera die er nu hangt,hing op dat moment ergens anders,bij de dassenburcht,vanwege dat ik bewijzen moet blijven hebben dat er een burcht zit.
Daarbij is de camera ingesteld op 19.00 uur, je verwacht overdag geen rottigheid.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110678
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Paarden in opvang Second Chance slachtoffer van mishandeling

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-23 11:20

Ah, daar had ik overheen gelezen idd. Excuses!
Is er geen optie om een tweede erbij te hangen?
En misschien buurtwacht oid laten weten wat er aan de hand is zodat ook zij een oogje in het zeil kunnen houden.

gohya

Berichten: 33014
Geregistreerd: 25-03-07
Woonplaats: Ermelo.

Re: Paarden in opvang Second Chance slachtoffer van mishandeling

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-23 19:04

@Cayenne. De buurt houd het al in de gaten,helaas zien ze het niet altijd,en zeker niet als het donker is.Een keer betrapte een buurt bewoner een stel jongeren die stokken naar de paarden aan het gooien was,en had ze weg gestuurd.Een andere bewoner hoorde s'nachts dat de paarden aan het galoperen waren, ze zijn gaan kijken maar zagen niks.
Ook de Veldwachter van GGZ controleerde regelmatig,net als de politie.Maar dat verwaterde omdat het rustig bleef.
Een tweede camera heb ik,maar werkt opeens niet meer.Kan ook niet vinden wat er mee aan de hand is.Was geen goedkoop ding 170,- voor betaald.
Ik ben nu aan het zoeken naar een 2de camera én hoe ik daar wifi op kan krijgen.Dan krijg ik melding via me mobiel,als er wat aan de hand is.

Ineke2

Berichten: 33115
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Paarden in opvang Second Chance slachtoffer van mishandeling

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-23 19:27

Kan je dan misschien niet denken aan babyfoon oid?

sasja0705
Berichten: 1973
Geregistreerd: 03-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-23 21:08

gohya schreef:
@cayenne die hangt er.
Hing er voorheen ook al,maar die was gestolen.
De camera die er nu hangt,hing op dat moment ergens anders,bij de dassenburcht,vanwege dat ik bewijzen moet blijven hebben dat er een burcht zit.
Daarbij is de camera ingesteld op 19.00 uur, je verwacht overdag geen rottigheid.

Dus meer camera's ophangen... bij de action nu in de aanbieding en slaan gewoon alles op.

Een camera op dit terrein is niet genoeg, dat zou je ondertussen toch wel weten.
Er is al genoeg gebeurt de afgelopen jaren - of niet ?


Niet boos bedoeld en absoluut geen verwijt naar jouw maar ik krijg vandaag nog de kribbels toen ik hoorde dat mijn Joey bij het spoorovergang over de rails liep... en mij verteld werd dat het niet zeker was hoe het had kunnen gebeuren. Iedereen zei wat anders.
Hoe lang is dat geleden? 2007 of 2008 ?
En toen al liep er genoeg gespuis rond om de weide...

gohya

Berichten: 33014
Geregistreerd: 25-03-07
Woonplaats: Ermelo.

Re: Paarden in opvang Second Chance slachtoffer van mishandeling

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-23 19:25

@sasja0705 bedoel je dat van de pony die met een stok verkracht was? Dat was 10 of 15 jaar geleden,dat weet ik zo niet,zou ik in het politie bericht moeten kijken.
Ik kan niet zomaar meer camera's ophangen,ik moet ze ergens goed aan vast kunnen maken met een staaldraad en hangslot, anders worden ze gestolen.

Melvern
Berichten: 4410
Geregistreerd: 14-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-23 20:17

Voor wifi zou je kunnen kijken voor een mifi router. Ik gebruik die om de merries in de gaten te kunnen houden met een wifi camera. Telefoonabbonement met internet erin en je hebt prima wifi waar je de camera op kan doen. Dan kun je melding krijgen en eventueel opnemen.

Edit : Mobiel met een abbonement en wifi hotspot aan werkt ook trouwens.

Deze heb ik
Afbeelding

gohya

Berichten: 33014
Geregistreerd: 25-03-07
Woonplaats: Ermelo.

Re: Paarden in opvang Second Chance slachtoffer van mishandeling

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-23 20:26

@melvern
Dat hoeft niet op stroom? Ik heb n.l. geen stroom daar, en geen wifi.

Melvern
Berichten: 4410
Geregistreerd: 14-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-23 21:38

gohya schreef:
@melvern
Dat hoeft niet op stroom? Ik heb n.l. geen stroom daar, en geen wifi.


Je kunt hem opladen thuis, dan gaat hij daarna 8 uur mee geloof ik, met een goede powerbank eraan langer. Evt aansluiten op een zonnepaneeltje.

Wij hadden later zo'n kabel die in de aansteker van de auto kan, waar weer meerdere andere aanstekers in kunnen.. Als je begrijpt wat ik bedoel :+ Zo'n ding:

Afbeelding
Daar hebben we de kabel kapot geknipt en dan gesplit. Met klemmetjes maakten we die vast aan de auto accu en dan bleef hij een week of 2/3 vol geloof ik. Thuis hadden we in de tussentijd de andere auto accu aan de lading, dus als de andere dan leeg was dan wisselden we ze weer om.

Dit is even simpele uitleg, als je duidelijker wil, stuur maar een pb dan typ ik het precies uit voor je.

gohya

Berichten: 33014
Geregistreerd: 25-03-07
Woonplaats: Ermelo.

Re: Paarden in opvang Second Chance slachtoffer van mishandeling

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-23 22:47

@melvern dankjewel voor de tip!
Op zonnepaneeltje aansluiten is een goed idee!

sasja0705
Berichten: 1973
Geregistreerd: 03-08-10

Re: Paarden in opvang Second Chance slachtoffer van mishandeling

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-23 23:37

@Gohya,
Mijn Joey was ergens rond 2005 (pin mij niet op vast, kan ook later geweest zijn) bij jou, en toen ik hem ophaalde heb jij mij n paar dingen verteld, die toen aan het lopen waren, o.a. dat er spullen gestolen werden .


Die wildcamera's van de action bvb zijn gecamoufleerd.
Zo of zo zou ik wildcamera's nemen (of met of zonder wifi) , die zijn lang niet zo opvallend als "gewone" camera's, plus wind en waterdicht, enz..
.
Camera's moet je ophangen zodat zij niet gezien worden.

Genoeg bomen en struiken, waar je wat kan knutselen ( of vogelhuisje omheen bouwen) , echt mogelijkheden zat.

gohya

Berichten: 33014
Geregistreerd: 25-03-07
Woonplaats: Ermelo.

Re: Paarden in opvang Second Chance slachtoffer van mishandeling

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-23 08:35

@sasja0705 Joey jaa, ik weet het weer.Ik had je toen gewaarschuwd dat die meid niet goed was voor hem.
Dat was in ieder geval na 2009.
De camera die er hangt is een wildcamera,die zijn idd.gecamoufleerd.
We hebben bomen genoeg,je kan er alleen zo moeilijk bij.Maar dat gaat goed komen.

8nnemiek

Berichten: 43397
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Paarden in opvang Second Chance slachtoffer van mishandeling

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-23 08:49

Is er geen mogelijkheid om de schuilstal een opknapbeurt te geven? Dichte stal/keet neerzetten, zonnepaneel erop, accu binnen plaatsen, en dan kun je ook veel makkelijker rondom camera's neerzetten en led-lampen met bewegingssensor.

gohya

Berichten: 33014
Geregistreerd: 25-03-07
Woonplaats: Ermelo.

Re: Paarden in opvang Second Chance slachtoffer van mishandeling

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-23 08:45

@8nnemiek deze paarden kunnen niet opgesloten worden.Dat wil ik sowieso niet,hier hebben ze 24/7 vrijheid.

sasja0705
Berichten: 1973
Geregistreerd: 03-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-23 12:11

gohya schreef:
@8nnemiek deze paarden kunnen niet opgesloten worden.Dat wil ik sowieso niet,hier hebben ze 24/7 vrijheid.


Dan blijft alleen beter beveiligen , dus meer camera's en ook borden met waarschuwing.
Trouwens was al in 2006/2007 want 2009 waren wij al met de paarden (ook Joey) al verhuisd naar de plaatselijke manege)
Is ook niet belangrijk.
Feit is, dat jouw plek heel kwetsbaar is daar .
Ik zou bvb ook niet schromen om de stroomdaden voor de paarden even n stuk naar binnen te zetten (zodat hun geen last van hebben) en daar omheen het terrein afzetten met prikkeldraad - en voor de hekken extra stroom trekken... laat die kl***z**n zich maar lekker bezeren...

8nnemiek

Berichten: 43397
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-23 12:25

Ik bedoel niet voor de paarden, maar om de apparatuur in te zetten. Als je een goede plek hebt voor een paar zware accu's en zonnepanelen dan is het veel makkelijker om het terrein te beveiligen met camera's/verlichting en een flinke tik stroom.