Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 2 van de 4 [ 85 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Natuurmonumenten laat exmoorpony's verplaatsen

 
Profiel   

Klopt . Gelukkig valt het bij ons mee . Wij hebben ook een opfok in de buurt die.heeft jaarlingen nu buiten staan 20 paarden staan daar in kudde verband.. en ook de schapen in de omgeving staan er nog rustig bij . Schelen wel.dat we 4 draden hebben.de binnen draden 3 . En de buren. Hebben schrikdraad land de hekken wegens de honden van hun. Anders lopen ze ij de moestuinen. . Ik weet wel dat friesland de wolf wil keren
.dit geeft me ook wel een goed gevoel maar ze hebben het niet rond nog
.en dat is best jammer
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-06-23 14:16 



 
Profiel   

Sizzle schreef
Skweek skweeek skweeek….. wat hoor ik daar?

Oh gewoon een wolf die op een rubberen schaap zit te kauwen _O-

Dan weten we zeker dat het een uitgezette hybride is :D

https://www.amazon.nl/Rosewood-20636-Gr ... E5KOW?th=1

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-06-23 14:18 



 
Profiel   

Sizzle schreef
Als je een roofdier in je land wilt dan moet hij ook wat kunnen eten, immers komt hij niet uit een huis van vegetarische stamppotjes.

Dan accepteer je dus in feite uitelkaar getrokken prooidieren die zich nog wat voortslepen met hun darmen in het zand. Dat is niet mooi maar de natuur is nou eenmaal hard.
Het is dan echt ultiem raar om dan de aaibare prooidieren in notabene een natuurgebied buiten bereik te houden want daarmee zeg je dus eigenlijk dat je wel een roofdier wilt maar niet dat hij iets eet :=


Ze willen het niet omdat het gebied wordt bezocht door wandelaars, anders hadden ze ze misschien wel laten lopen en ik denk dat ze wel onder druk hebben gestaan, zowel NM als Mekel door mensen uit de buurt. Mekel ook omdat hij wolvenconsulent is. Meerdere mensen in de omgeving hebben hun zorgen geuit of hun gedomesticeerde paarden gevaar liepen, wanneer een wolf teveel succes heeft met paarden en ponies.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-06-23 14:30 



 
Profiel   

Krijgen ze dan niet juist nôg meer succes net de tamme ponies in de buurt als ze niet bij de „wilde“ kunnen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-06-23 14:35 



 
Profiel   

Sizzle schreef
Krijgen ze dan niet juist nôg meer succes net de tamme ponies in de buurt als ze niet bij de „wilde“ kunnen?

Waarom, was voorheen ook geen hoofdprooi.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-06-23 14:51 



 
Profiel   

Wintu schreef
Sizzle schreef
Krijgen ze dan niet juist nôg meer succes net de tamme ponies in de buurt als ze niet bij de „wilde“ kunnen?

Waarom, was voorheen ook geen hoofdprooi.

De wolf kan aan dieren kiezen waar hij zin in heeft Overdag worden ze ook dagelijks gesignaleerd. Dus pakt waar hij zin in heeft en weet dat hij vrijwel overal in kan en het vee wel vast zit dus dat is makkelijk pakken. Voor de lol doden ze er vaak een stuk of wat meer dan omdat de dieren geen kant op kunnen, die verhaaltjes over zelfverdediging van de prooien zijn wel zo vreselijk ver gezocht. Dan zouden de dieren dat in Polen al lang moeten kunnen tegen de wolf en daar worden ze ook gewoon opgevreten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-06-23 17:12 



 
Profiel   

Rizette schreef
De wolf kan aan dieren kiezen waar hij zin in heeft Overdag worden ze ook dagelijks gesignaleerd. Dus pakt waar hij zin in heeft en weet dat hij vrijwel overal in kan en het vee wel vast zit dus dat is makkelijk pakken. Voor de lol doden ze er vaak een stuk of wat meer dan omdat de dieren geen kant op kunnen, die verhaaltjes over zelfverdediging van de prooien zijn wel zo vreselijk ver gezocht. Dan zouden de dieren dat in Polen al lang moeten kunnen tegen de wolf en daar worden ze ook gewoon opgevreten.

Ik woon er middenin, dus weet heel goed wat de wolf zoal doodt. Paarden zijn niet zijn eerste keus iig, ponies komen al meer in de richting, maar als een wolf constant succes heeft met de wilde variant, dan doet hij ervaring op en dat is toe te passen op de makke variant. De twijfel zal compleet weg zijn, moet je niet willen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-06-23 17:18 



 
Profiel   

Aha op die manier.
Ik dacht meer omgekeert: als hij zin heeft in een stukje pony en je haalt de „wilde“ ponies weg, dan duw je hem automatisch richting de ponies in een weiland. Maar ik wist niet dat ze normaal niet graag pony eten. Vandaar mijn vraag.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-06-23 17:20 



 
Profiel   

Sizzle schreef
Aha op die manier.
Ik dacht meer omgekeert: als hij zin heeft in een stukje pony en je haalt de „wilde“ ponies weg, dan duw je hem automatisch richting de ponies in een weiland. Maar ik wist niet dat ze normaal niet graag pony eten. Vandaar mijn vraag.


Ze zullen het vast graag eten, maar het is een lastiger prooi dan een schaap zeg maar. Compleet opeten krijgen ze helemaal de kans niet voor, de karkassen worden eerder weg gehaald. Hier veel schapen die dood zijn, maar niet opgegeten, wel dat alle onderdelen over de weide verspreid liggen en schapen met uithangende darmen na een nacht lijden en stress in de ochtend geëuthanaseerd moeten worden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-06-23 17:24 



 
Profiel   

Ik snap gewoon niet waarom de wolf zonodig moest komen . Wand hij is toch niet zonder redene uit Nederland verjaagt . Daarom hadden we ook geen wolven meer in Nederland . Ik ben echt niet tegen de wolf . Echt niet . Maar in Nederland is het niet handig. Misschien 1 kleine roedel maar niet zoveel als nu . Het liefste zie ik ze weer weg . Joe hart het ook klinkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-06-23 17:32 



 
Profiel   

Hier zit ik in het noordelijkste punt van de eet alleen vee wolven groep van het Drents Friese Wold. Mijn mini shetties staan al sinds november in de nacht binnen. Als iemand nou eens de wolven die alleen maar vee pakken wat aan doet.. maar nee dat gebeurt niet in dit slappe land. Nee ik moet ervoor zorgen dat ik een accommodatie met een soort binnen paddock krijg in de toekomst. Van het winter staan ze helaas op zijn vroegst half 8 buiten en 5 uur alweer binnen. Om te janken zolang, maar ja voor het donker binnen he... |(

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-06-23 17:40 



 
Profiel   

Jorex schreef
Hier zit ik in het noordelijkste punt van de eet alleen vee wolven groep van het Drents Friese Wold. Mijn mini shetties staan al sinds november in de nacht binnen. Als iemand nou eens de wolven die alleen maar vee pakken wat aan doet.. maar nee dat gebeurt niet in dit slappe land. Nee ik moet ervoor zorgen dat ik een accommodatie met een soort binnen paddock krijg in de toekomst. Van het winter staan ze helaas op zijn vroegst half 8 buiten en 5 uur alweer binnen. Om te janken zolang, maar ja voor het donker binnen he... |(


Wat naar om te horen. De mijne staan normaal van lente tot herfst buiten. In de winter staan ze overdag buiten en voor het donker weer binnen .
Ik ben bang dat ze alleen dit jaar nog lekker buiten kunnen staan en dat het dan gedaan is die van mij kwamen. Van een stal waar ze nooit buiten werden gezet dat deed ik . Toen ben ik gelukkig verhuist en konden ze dag en nacht buiten . Ze staan daar nu 3 jaar . Een vriendin nam haar paard altijd mee naar een camping in Drenthe. Omdat de camping de weide niet aan wilde passen hebben ze het paard thuis gelatne zodat ze naar binnen komen als er een waarneming was . Ik weet niet perse waar je woont. Maar de weide van ons staan tussen de kerk en huizen. En een stuk weide nog . Waar een brede sloot omheen staat . En dat er geen roedel zit in de omgeving . Waar ik woon . Zeker doe ik het niet . Maar tot nu toe alleen de waarneming van 36 km van ons vandaan gelezen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-06-23 17:48 



 
Profiel   

Belladonna1 schreef
Jorex schreef
Hier zit ik in het noordelijkste punt van de eet alleen vee wolven groep van het Drents Friese Wold. Mijn mini shetties staan al sinds november in de nacht binnen. Als iemand nou eens de wolven die alleen maar vee pakken wat aan doet.. maar nee dat gebeurt niet in dit slappe land. Nee ik moet ervoor zorgen dat ik een accommodatie met een soort binnen paddock krijg in de toekomst. Van het winter staan ze helaas op zijn vroegst half 8 buiten en 5 uur alweer binnen. Om te janken zolang, maar ja voor het donker binnen he... |(


Wat naar om te horen. De mijne staan normaal van lente tot herfst buiten. In de winter staan ze overdag buiten en voor het donker weer binnen .
Ik ben bang dat ze alleen dit jaar nog lekker buiten kunnen staan en dat het dan gedaan is die van mij kwamen. Van een stal waar ze nooit buiten werden gezet dat deed ik . Toen ben ik gelukkig verhuist en konden ze dag en nacht buiten . Ze staan daar nu 3 jaar . Een vriendin nam haar paard altijd mee naar een camping in Drenthe. Omdat de camping de weide niet aan wilde passen hebben ze het paard thuis gelatne zodat ze naar binnen komen als er een waarneming was . Ik weet niet perse waar je woont. Maar de weide van ons staan tussen de kerk en huizen. En een stuk weide nog . Waar een brede sloot omheen staat . En dat er geen roedel zit in de omgeving . Waar ik woon . Zeker doe ik het niet . Maar tot nu toe alleen de waarneming van 36 km van ons vandaan gelezen.

De wolvenliefhebbers hebben niets met het feit dat de rest van de weidedieren naar binnen worden gedreven door de wolf. En de eigenaren op slapeloze nachten komen te staan. Die wolf moet en zal hier tussen passen en moet hier blij worden. Denk niet dat dat gaat lukken. Die wolven komen hier alleen maar omdat Duitsland vol is met wolventerritoria en de zwaksten worden dan weggejaagd naar andere plekken en daar moeten ze het dan mee doen. Komen ze terug in het territorium worden ze met een beetje pech afgemaakt en zo zal Nederland ook dichtslibben met wolven die op plekken moeten leven waar ze wel onze huisdieren moeten pakken om te overleven maar wat geen plek is van hun keus.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-06-23 19:18 



 
Profiel   

DuoPenotti schreef
rubberen schapen, welk ras is dat :D


Dát zal de wolf natuurlijk wel leren! Kauwen tot ie een ons weegt........en omkiept van de honger...

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-06-23 23:21 



 
Profiel   

Nederland raakt ook vol . Met wolven op het moment. .oer vandaag even overleggen wat handig is . Ik woon niet in een wolven gebied. Ik woon tussen Leeuwarden en dronyp . Midden in de woonwijk. Voor verdere uitleg mijn topic weide en wolf geloof ik toch vrees ik dat ze hier wel komen op door trek

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-06-23 05:03 



 
Profiel   

Is het gek dat ik een beetje bang begin te worden? Ik heb niets tegen een wolf als deze leeft in een heel groot natuurgebied/bos. De wolf hier ruikt constant mensengeur... Dit wordt gevaarlijk. Ik wacht met een bang hartje het moment af dat er een kind/mens wordt gedood door een wolf. Wat gaan die experten dan doen/zeggen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-06-23 07:15 



 
Profiel   

Riel schreef
Is het gek dat ik een beetje bang begin te worden? Ik heb niets tegen een wolf als deze leeft in een heel groot natuurgebied/bos. De wolf hier ruikt constant mensengeur... Dit wordt gevaarlijk. Ik wacht met een bang hartje het moment af dat er een kind/mens wordt gedood door een wolf. Wat gaan die experten dan doen/zeggen?

'Dat doet ie anders noooooiiiit!'

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-06-23 07:19 



 
Profiel   

Zelfde als met beren in midden-zuid Europa waarschijnlijk.
Dat is dan een probleemwolf en die wordt afgeschoten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-06-23 07:38 



 
Profiel   

Mijn pony staat vlakbij havelte, de helft van de kudde staat in de winter op stal rest 24/7 buiten waaronder mijn tinker. Krijg ook een beetje angst als de wilde ponys wegzijn grijpen we de tamme wel, helemaal straks in de winter met minder schapen buiten en minder wild. Moet je dan je pony naar een andere plek verhuizen terwijl die nu zo happy is? Ik rij ook vaak langs dat stukje van de exmoor ponys, zo diep in het bos is dat trouwens helemaal niet. Rij er sinds dat filmpje ook stuk minder prettig. Heb ik minder bij hikes in gebieden in buitenland waar beren wolfen lynxen etc lopen waar ze alle ruimte hebben weg te blijven van wandelpaden.
Misschien is het ook de mensen in je omgeving, maar ik ken ook echt niemand die pro wolf is. Ben benieuwd hoe het straks gaat als moeder met kind in wandelwagen/draagzak wolf achtervolgingen meer gaan voorkomen of er dan nog andere actie word ondernomen

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-06-23 07:54 



 
Profiel   

Karlijn_dv schreef
Mijn pony staat vlakbij havelte, de helft van de kudde staat in de winter op stal rest 24/7 buiten waaronder mijn tinker. Krijg ook een beetje angst als de wilde ponys wegzijn grijpen we de tamme wel, helemaal straks in de winter met minder schapen buiten en minder wild. Moet je dan je pony naar een andere plek verhuizen terwijl die nu zo happy is? Ik rij ook vaak langs dat stukje van de exmoor ponys, zo diep in het bos is dat trouwens helemaal niet. Rij er sinds dat filmpje ook stuk minder prettig. Heb ik minder bij hikes in gebieden in buitenland waar beren wolfen lynxen etc lopen waar ze alle ruimte hebben weg te blijven van wandelpaden.
Misschien is het ook de mensen in je omgeving, maar ik ken ook echt niemand die pro wolf is. Ben benieuwd hoe het straks gaat als moeder met kind in wandelwagen/draagzak wolf achtervolgingen meer gaan voorkomen of er dan nog andere actie word ondernomen


Je kan moeilijk de ponies en schapen laten staan als prooi voor de wolf, zodat ze dan niet zo gauw op jouw pony afkomen. Het feit is dat die wolf er nu loopt en hoe shit ook, ik zou mijn paard niet meer 24/7 buiten laten staan voor zijn eigen veiligheid.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-06-23 07:57 



 
Profiel   

Belladonna1 schreef
Ik snap gewoon niet waarom de wolf zonodig moest komen . Wand hij is toch niet zonder redene uit Nederland verjaagt . Daarom hadden we ook geen wolven meer in Nederland . Ik ben echt niet tegen de wolf . Echt niet . Maar in Nederland is het niet handig. Misschien 1 kleine roedel maar niet zoveel als nu . Het liefste zie ik ze weer weg . Joe hart het ook klinkt


Omdat men zoveel luxe heeft tegenwoordig dat ze totaal vervreemd zijn van de natuur en zichzelf. Als een wolvenroedel vroeger vee pakte dan was er een veel groter probleem want dan leden de mensen honger en stierven soms van de honger.

Ik vind ook dat Nederland te klein is voor de wolf, hoe prachtige dieren ik ze ook vind.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-06-23 08:04 



 
Profiel   

Wintu schreef
Karlijn_dv schreef
Mijn pony staat vlakbij havelte, de helft van de kudde staat in de winter op stal rest 24/7 buiten waaronder mijn tinker. Krijg ook een beetje angst als de wilde ponys wegzijn grijpen we de tamme wel, helemaal straks in de winter met minder schapen buiten en minder wild. Moet je dan je pony naar een andere plek verhuizen terwijl die nu zo happy is? Ik rij ook vaak langs dat stukje van de exmoor ponys, zo diep in het bos is dat trouwens helemaal niet. Rij er sinds dat filmpje ook stuk minder prettig. Heb ik minder bij hikes in gebieden in buitenland waar beren wolfen lynxen etc lopen waar ze alle ruimte hebben weg te blijven van wandelpaden.
Misschien is het ook de mensen in je omgeving, maar ik ken ook echt niemand die pro wolf is. Ben benieuwd hoe het straks gaat als moeder met kind in wandelwagen/draagzak wolf achtervolgingen meer gaan voorkomen of er dan nog andere actie word ondernomen


Je kan moeilijk de ponies en schapen laten staan als prooi voor de wolf, zodat ze dan niet zo gauw op jouw pony afkomen. Het feit is dat die wolf er nu loopt en hoe oliebol ook, ik zou mijn paard niet meer 24/7 buiten laten staan voor zijn eigen veiligheid.


Snap de reactie maar das makkelijk gezegd in 1 seconde maar je paard verhuizen naar een andere stal die niet voor het oprapen liggen en je pony die superhappy is op een plek vlakbij je huis en vaak erg lang heftig van slag is na een verhuizing ligt toch wat lastiger helaas

En ik zou een andere oplossing voorstellen dat andere ponys en schapen laten opeten maar die mag helaas niet :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-06-23 08:05 



 
Profiel   

Elisa2 schreef
Belladonna1 schreef
Ik snap gewoon niet waarom de wolf zonodig moest komen . Wand hij is toch niet zonder redene uit Nederland verjaagt . Daarom hadden we ook geen wolven meer in Nederland . Ik ben echt niet tegen de wolf . Echt niet . Maar in Nederland is het niet handig. Misschien 1 kleine roedel maar niet zoveel als nu . Het liefste zie ik ze weer weg . Joe hart het ook klinkt


Omdat men zoveel luxe heeft tegenwoordig dat ze totaal vervreemd zijn van de natuur en zichzelf. Als een wolvenroedel vroeger vee pakte dan was er een veel groter probleem want dan leden de mensen honger en stierven soms van de honger.

Ik vind ook dat Nederland te klein is voor de wolf, hoe prachtige dieren ik ze ook vind.


Ik denk dat dit wel een goede opmerking is.
De pro wolf club zijn niet de mensen met de dieren in het buitengebied.
Ja op zo'n gestoorde natuurfreak als Mekel na dan, maar die geeft duidelijk niets om zijn dieren.
Maar de rest staat denk ik idd heel ver weg van de natuur, van dieren en hebben geen benul wat ze doen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-06-23 08:21 



 
Profiel   

Karlijn_dv schreef
Snap de reactie maar das makkelijk gezegd in 1 seconde maar je paard verhuizen naar een andere stal die niet voor het oprapen liggen en je pony die superhappy is op een plek vlakbij je huis en vaak erg lang heftig van slag is na een verhuizing ligt toch wat lastiger helaas

En ik zou een andere oplossing voorstellen dat andere ponys en schapen laten opeten maar die mag helaas niet :+


Nee hoor, niet makkelijk gezegd. En ja hier in de buurt is lastig iets te vinden, maar niet onmogelijk ;)
En pony is nu happy, is ie dat ook als de wolven langs je weide lopen? Die gaan niet weg he, voor dat die afgeschoten mogen worden, zijn we wel even verder. Zijn veiligheid ligt voor het grootste deel bij jou.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-06-23 08:36 



 
Profiel   

DuoPenotti schreef
Ik denk dat dit wel een goede opmerking is.
De pro wolf club zijn niet de mensen met de dieren in het buitengebied.
Ja op zo'n gestoorde natuurfreak als Mekel na dan, maar die geeft duidelijk niets om zijn dieren.
Maar de rest staat denk ik idd heel ver weg van de natuur, van dieren en hebben geen benul wat ze doen.

Zelfde mensen die denken dat een omheining 100 procent garantie geeft
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-06-23 08:38 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 2 van de 4 [ 85 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen