Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 5 van de 6 [ 126 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Paardenstal gaat verloren bij brand in Boxmeer

 
Profiel   

Popstra schreef
Ja, het huis staat ook vrij en een eind er vandaan.
Alles is appart verzekerd


En dat is dus het verschil, als je een stal in landelijk gebied hebt, zonder woning in de buurt, dan is het gewoon vrijwel niet te verzekeren.

Dat je stal los staat van de woning is gewoon normaal
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-05-23 09:16 



 
Profiel   

Ik hoop voor de TS dat ze de dader kunnen oppakken. Dat ze dan nog ergens op kunnen verhalen aangezien het niet verzekerd was.
Zo een smerige rot streek.
Pyromanen lopen vaak tegen de lamp als ze vaker actief zijn.

Verzekerings maatschappijen zijn ook boeven hoor, je betaald je blauw!!
puntje bij paaltje verzinnen ze allerlij regels om onder betalen uit te komen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-05-23 09:16 



 
Profiel   

MarjanB schreef
Popstra schreef
Ja, het huis staat ook vrij en een eind er vandaan.
Alles is appart verzekerd


En dat is dus het verschil, als je een stal in landelijk gebied hebt, zonder woning in de buurt, dan is het gewoon vrijwel niet te verzekeren.

Dat je stal los staat van de woning is gewoon normaal



Maar hoe zit het dan met paarden die op dergelijke stallen staan, zijn die dan ook niet te verzekeren? Je spullen, tuigage enz?
Het zal vast wel mogelijk zijn maar het zal niet te doen zijn kwa kosten lijkt mij!?

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-05-23 09:19 



 
Profiel   

Popstra schreef
MarjanB schreef

En dat is dus het verschil, als je een stal in landelijk gebied hebt, zonder woning in de buurt, dan is het gewoon vrijwel niet te verzekeren.

Dat je stal los staat van de woning is gewoon normaal



Maar hoe zit het dan met paarden die op dergelijke stallen staan, zijn die dan ook niet te verzekeren? Je spullen, tuigage enz?
Het zal vast wel mogelijk zijn maar het zal niet te doen zijn kwa kosten lijkt mij!?


Mij lijkt het dat het dan ook onder een bedrijf valt of iniedergeval geregistreerd staat.
Waardoor wellicht een verzekering afsluiten "makkelijker" gaat?

Geen idee of dat zo is hoor.
Maar veel kleine pension stallen hebben volgensmij ook geen verzekering voor dit soort dingen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-05-23 09:39 



 
Profiel   

Wat verschrikkelijk. De foto's ook, onwijs heftig.

Gelukkig dat er verder geen gewonden zijn en de paarden met de schrik vrijgekomen zijn. Heel veel sterkte komende tijd!

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-05-23 09:50 



 
Profiel   

MarjanB schreef
Popstra schreef
Ja, het huis staat ook vrij en een eind er vandaan.
Alles is appart verzekerd


En dat is dus het verschil, als je een stal in landelijk gebied hebt, zonder woning in de buurt, dan is het gewoon vrijwel niet te verzekeren.

Dat je stal los staat van de woning is gewoon normaal

precies, dat maakt anders.
Hier is de schuur plus inboedel verzekerd tegen brand en diefstal.
Hoeveel ze uitkeren is vaak wel een schijntje want dat zadel wat op maat gemaakt is en prefect bijgehouden krijgt vaak wel een lage dagwaarde.
Maar goed beter dan niets

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-05-23 09:52 



 
Profiel   

Popstra schreef
janouk schreef
Heftig. Ik wist niet dat je een losstaande stal niet kan verzekeren. |(


dat kan wel. wij hebben hier op ons terrein alle los staande gebouwen appart verzekerd. stallen, hal, schuur...alles.


Ligt er ook aan of je aan de voorwaarde kunt voldoen EN of het zinvol is.
Eigenaren van het terrein hebben dit uitvoerig bekeken samen met verzekering en was niet realistisch. Ik sta zelf al zeker 12 jaar in eigen beheer op verschillende locaties en ook wij hebben het dus al meerdere keren met de verzekering besproken.
Wij gaan dit nu nog een keer doen voor de toekomst, maar einde vd rit blijft het lastig.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-05-23 10:16 



 
Profiel   

Wat een verschrikking @kyrkelover. Heel veel sterkte. Ik zal straks ook wat doneren.
Blij te horen dat je pony's veilig staan, maar man wat zul je geschrokken zijn. Welke malloot doet zoiets :-(
Heeft de politie een idee van wie dit gedaan heeft?
Dikke knuffel!

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-05-23 19:55 



 
Profiel   

Er is een idee wie het mogelijk gedaan heeft, maar of we er iets aan hebben..
Mocht dit zo zijn is het echt een pyromaan actie en niet gericht tegen mij of de terrein eigenaar.
Ik kan er helaas nog niet te veel over online zetten.

Links mijn hengst die echt bij de stal stond.

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-06-23 09:42 



 
Profiel   

Getver wat eng. Echt een nachtmerrie. Gelukkig zijn je paarden veilig gebleven.
Veel sterkte!

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-06-23 09:48 



 
Profiel   

Oh ik duim dat ze de juiste persoon te pakken gaan krijgen. Maar jakkes, die gast staat echt zo ongeveer naast je paard. Dan weet je dus ook dat er dieren zijn en dan nog doodleuk aansteken. Dat spoor je echt niet in je hoofd -:(-

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-06-23 09:51 



 
Profiel   

@Karuna deze foto is later gemaakt. Hij kan overigens onmogelijk hebben geweten of alle paarden wel of niet buiten stonden. Het is werkelijk pikkedonker daar in de nacht. Aan de zadelkamer zat een licht op bewegingsdetectie, deze is niet aangesprongen en is vrij gevoelig.
In de stallen kun je echt niets zien tenzij je een zaklamp gebruikt of in zadelhok licht aan maakt.
Doordat er ramen zijn kun je op camera duidelijk zien als hij met een licht zou hebben geschenen..

Antwoord van verzekering, wellicht ook voor andere interessant:
De inboedelschade is niet verzekerd
In de basis is inboedelschade buiten de woning niet verzekerd tegen brandschade. Een uitzondering
op deze regel is in geval er sprake is van opslag van inboedel ergens anders én het de bedoeling is dat
de ergens anders opgeslagen inboedel weer in de woning gebruikt gaat worden. Daarnaast mag de
opgeslagen inboedel gedurende de opslag niet gebruikt worden. Met andere woorden, het moet gaan
om tijdelijke opslag van inboedel die bestemd is om weer in de woning gebruikt te worden, terwijl de
inboedel ten tijde van de opslag niet mag worden gebruikt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-06-23 09:56 



 
Profiel   

Ontzettend veel sterkte gewenst Kyrkelover, wat een nachtmerrie om mee te maken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-06-23 11:28 



 
Profiel   

Ik was er al bang voor dat het iets van een pyromaan zou zijn.
Aan de andere kant is het wel "fijn" dat het niet een persoonlijk gerichte actie is geweest.
Maar goed, daar schiet jij natuurlijk niets mee op uiteindelijk.
Die foto is wel echt heftig zeg :\ Hoe gaat het nu met jou zelf?

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-06-23 11:41 



 
Profiel   

Die figuur op die foto is dus de brandstichter?? Damn dat is echt triest als je naast een paard een brand van dichtbij aansteekt of staat te bekijken. %)
Of is dit iemand die jouw paard uit de wei heeft gehaald? Heeft hij geen schade opgelopen aan longen of hitte oid?

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-06-23 18:25 



 
Profiel   

Nee persoon op de foto is niet de brandstichter.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-06-23 19:37 



 
Profiel   

Lees dit nu pas maar wat een schade zeg. Niets meer van over gebleven. %)

Hopelijk vinden ze de dader maar of je je schade gaat vergoed krijgen is ook nog iets anders. Uiteraard hoop ik van wel maar eer je dat krijgt ben je wel al een hele tijd verder en ondertussen moet je maar nieuwe spullen aanschaffen en andere stallen voor je paarden/pony's.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-06-23 09:19 



 
Profiel   

Ik hoop dat ze de dader snel te pakken hebben en kunnen bestraffen.
Ergens zou je liever hebben dat je te maken hebt met een dader met een duidelijk doel / wraakgevoelens oid in plaats van een random pyromaan. Alhoewel beide natuurlijk ontzettend angstig is, omdat het onbegrijpelijk is dat iemand zoiets doet om welke reden dan ook.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-06-23 09:33 



 
Profiel   

Indien je nog iets van spullen nodig hebt hoor ik het graag! Heb nog heel veel in pony tot paarden maten

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-06-23 11:13 



 
Profiel   

Ik hoor ook graag of je nog spullen nodig hebt. Ik heb op zolder nog een oud Kieffer dressuurzadel liggen. Oud, maar in prima conditie. Die mag je zo hebben.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-06-23 16:34 



 
Profiel   

Standaard spullen hebben we inmiddels voldoende.
Het gaat nu steeds meer op specifieke zaken voor oa de endurance.
De pony's voelen zich inmiddels aardig thuis op hun nieuwe stekkie en de eerste wedstrijd hebben we zaterdag ook gereden. Volop met geleende en gedoneerde spullen ed. Wil zoveel mogelijk gewoon door gaan voor zowel de kids als de pony's, want er in blijven hangen heeft geen zin.

Risky heeft bij deze wedstrijd over 52km met Dylano een eerste plek behaald en dat was echt wel een emotioneel moment.

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-06-23 22:16 



 
Profiel   

Och wat mooi! Gefeliciteerd!

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-06-23 07:06 



 
Profiel   

Proficiat! Mooie overwinning.
Welke spullen heb je dan precies nog nodig?

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-06-23 08:02 



 
Profiel   

Wat een ellende zeg!

Ik vraag me ook af wat je nog nodig hebt? Ik heb wel een neopreen hoofdstel met teugels van Norton, maar dat is een maatje full? Ik weet niet of dat op je paardjes past?

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-06-23 08:15 



 
Profiel   

Full is zelfs voor mij E pony's te groot.
Maar denk aan Toklat coolback pads bordeaux rood.
Quick release hoofdstel maat cob biothaan incl voortuig en martingaal. (Daar krijgen we er overigens al eentje van, heeel lief, de andere ga ik weer in het buitenland bestellen in mijn stalkleuren)
Crossbeschermers maat xs voor s achter met PEI.
(Overigens snap ik dat zulke dingen niet gedoneerd kunnen worden, zijn ze veel te duur voor)
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-06-23 10:13 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 5 van de 6 [ 126 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen