Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 4 van de 5 [ 101 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Paarden slaan op de vlucht door opnames influencer, eigenaar woedend

 
Profiel   

Ze hadden de man wel even kunnen informeren.
Volgende maand staan de dragraces weer gepland, die maken pas herrie.
Die kunnen wij zelfs makkelijk horen en wonen er hemelsbreed 4 km af.
Hij kan dan beter zijn paarden binnen zetten
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-06-23 10:20 



 
Profiel   

Cer schreef
Twee sportauto’s = meerdere auto’s die herrie maken

Vliegtuig.. wat had hij verwacht, een Boeing? Een zweefvliegtuig?
Heeft ie het gevraagd?
Een stuntvliegtuig is een vliegtuig. Ze hebben duidelijk niet zitten liegen.

Een vervolgvraag: “goh sport auto’s en een vliegtuig. Wat zijn precies de plannen, meneer?”
Afschuiven kan iedereen, verantwoordelijkheid pakken is lastiger. En dat snap ik heel goed want anders waren de mensen achter hem aangegaan misschien .. want social media enzo :)


Inderdaad, als iemand op zijn aanvraag schrijft: Ik wil een fotoshoot doen met twee sportauto's en een vliegtuig.
Dan weet je toch al wel welke richting het uit gaat? Fotoshoot wilt op zich al zeggen dat het repetitief is, want het is niet klaar na 1 foto. Met twee sportauto's wilt ook al zeggen dat er laag gevlogen gaat worden om een volledige scene op 1 beeld te krijgen. Dat zijn al twee dingen die voor overlast gaan zorgen. En dan kan je het derde ding er heus wel bij verzinnen: dat die sportauto's heus niet ingehuurd zijn om stil te staan.
Volgens mij is die vergunning perfect netjes afgegeven en heeft "de influencer" (content creator zijn is ook gewoon een vak hoor) netjes gehandeld binnen de regels. Het is aan de kenners om in te schatten of een dergelijke actie op voorhand aangekondigd moet worden aan de buren, niet aan "de influencer".

Daarnaast krijgt de paardenhouder ook nog eens verkeerde informatie van de havenmeester zelf. Die zei dat het afgelopen was terwijl dat niet zo was. Ze zijn er op dat vliegveld precies van niet veel op de hoogte? Dus ik snap in de verste verte niet waarom mensen - als ze dan toch een schuldige willen aanwijzen - "de influencer" verantwoordelijk achten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-06-23 10:23 



 
Profiel   

Gini schreef
Inderdaad, als iemand op zijn aanvraag schrijft: Ik wil een fotoshoot doen met twee sportauto's en een vliegtuig.
Dan weet je toch al wel welke richting het uit gaat?


Nee, want dat kan ook met twee auto's en een vliegtuig geparkeerd op de landingsbaan zijn, met een fotomodel gedrapeerd over de motorkap van de sportauto. Om het dure horloge of de sjieke uitgaanskleding (of het gebrek eraan ;) ) te fotograferen.
Dat zou ikzelf bv direct aannemen bij de kreet: fotoshoot. Oh, iemand wil modellen fotograferen tegen een achtergrond met een vliegtuig.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-06-23 10:47 



 
Profiel   

Exactly Ibbel.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-06-23 12:48 



 
Profiel   

Dan is het denk aan de vergunningverlener om daar navraag naar te doen want het is zijn werk en hij weet wat wel en niet mag..
en als je boven en in de buurt van een landingsbaan met een sportvliegtuig mag vliegen dan is dat wat het is ..

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-06-23 13:07 



 
Profiel   

Het is echter niet gebruikelijk om met een stuntvliegtuig op extreem lage hoogte te stunten, zelfs niet in de buurt van een landingsbaan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-06-23 13:10 



 
Profiel   

Ibbel schreef
Gini schreef
Inderdaad, als iemand op zijn aanvraag schrijft: Ik wil een fotoshoot doen met twee sportauto's en een vliegtuig.
Dan weet je toch al wel welke richting het uit gaat?


Nee, want dat kan ook met twee auto's en een vliegtuig geparkeerd op de landingsbaan zijn, met een fotomodel gedrapeerd over de motorkap van de sportauto. Om het dure horloge of de sjieke uitgaanskleding (of het gebrek eraan ;) ) te fotograferen.
Dat zou ikzelf bv direct aannemen bij de kreet: fotoshoot. Oh, iemand wil modellen fotograferen tegen een achtergrond met een vliegtuig.


Maar je weet dus wel al welke richting het uit gaat. ;) Is enkel het stationair fotograferen van de voertuigen toegestaan, dan is dat een restrictie die expliciet gecommuniceerd dient te worden. Want het is uitzonderlijk, je kan er niet vanuit gaan dat een fotoshoot met drie voertuigen van het avontuurlijkere type per definitie waarschijnlijk enkel stationair zal gebeuren. Daarnaast werd aan de gemeente toestemming gevraagd. Iets wat niet hoeft wanneer je een vliegtuig stationair op eigen vliegveld wenst te fotograferen. Dan is toestemming van de beheerder voldoende.

Daarnaast gaat een piloot echt niet zonder toestemming ergens opstijgen. Het feit dat alles ter plekke gewoon netjes verlopen is, er geen problemen ter plekke zijn geweest en de personen in kwestie niet meteen zijn opgepakt, doet me geloven dat alles ook gewoon netjes geregeld was en dat iedereen goed wist hoe of wat er zou gebeuren. Maar nu blijkt dat elders een ongeluk gebeurd is en nu zou men achteraf niet goed geweten hebben wat men wilde doen. Dat vind ik een heel naïeve pil om te slikken. Ik denk wel dat het vliegveld voornamelijk hun buren te vriend willen houden en dat ze daardoor meegaan in de klacht van de buur. 'Ja, dit was inderdaad niet oké, als we geweten hadden dat de influencer dit ging doen, hadden we het nooit toegelaten.' Begrijpelijk natuurlijk, want je wilt geen ontevreden buren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-06-23 14:46 



 
Profiel   

Nu lees ik ook weer dat paarden op buitenrit op hol geslagen waren door laag overvliegende apache helikopters.

Natuurlijk echt heel rot, maar er kan altijd iets gebeuren.

Je kan je beter afvragen waarom het bij de één wel grote problemen geeft en bij de ander niet. Maar je kan echt niet verwachten dat de hele wereld stil gaat zijn en stopt met bewegen omdat mensen paarden houden en rijden.

Als paardenhouder en ruiter moet je ook voorbereiden en trainen op situaties.

Hier wordt af en toe door de straat geracet en soms zijn ze alert op geluiden, maar schrikken niet heftig. Maar het kan zomaar zijn dat iemand die heel normaal rijdt tegen een boom knalt. Dat zal heel onverwacht zo een harde knal geven........

En dan kunnen mensen wel verschil willen maken, maar voor paarden maakt het echt geen donder uit wat de reden van een onverwacht geluid was.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-06-23 15:25 



 
Profiel   

superpony schreef
Nu lees ik ook weer dat paarden op buitenrit op hol geslagen waren door laag overvliegende apache helikopters.

Natuurlijk echt heel rot, maar er kan altijd iets gebeuren.

Je kan je beter afvragen waarom het bij de één wel grote problemen geeft en bij de ander niet. Maar je kan echt niet verwachten dat de hele wereld stil gaat zijn en stopt met bewegen omdat mensen paarden houden en rijden.

Als paardenhouder en ruiter moet je ook voorbereiden en trainen op situaties.

Hier wordt af en toe door de straat geracet en soms zijn ze alert op geluiden, maar schrikken niet heftig. Maar het kan zomaar zijn dat iemand die heel normaal rijdt tegen een boom knalt. Dat zal heel onverwacht zo een harde knal geven........ Het volgende is mijn ervaring:
Toen ik nog op een manege met binnenbak stond kwamen daar ooit meerdere chinooks zeer laag overvliegen waardoor alle paarden die net in de les liepen op hol sloegen en alle kinderen eraf vielen, uitgezonderd de ervaren kopruiter. Gelukkig waren er geen gewonden.Ik heb toen de legerbasis gebeld om te klagen en die zeiden dat het een oefening was, en vroegen of er schade was, dat zouden ze dan vergoeden. Dat was er gelukkig niet maar wel een schrik!
En dan kunnen mensen wel verschil willen maken, maar voor paarden maakt het echt geen donder uit wat de reden van een onverwacht geluid was.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-06-23 15:41 



 
Profiel   

@Superpony, om een of andere reden raakt mijn post steeds met die van jou verstrikt.Dat is niet de bedoeling maar het gaat wel over hetzelfde probleem.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-06-23 15:46 



 
Profiel   

Het traint nogal lekker makkelijk op situaties zoals laagvliegend militair spul, als je dat normaal gesproken niet in de buurt hebt :=

Ik schrik mezelf ook rot hoor als er zoals afgelopen week, ineens 2 straaljagers vrij laag over komen vliegen. Het is van nature gewoon een ontzettend verontrustend geluid. En ik vind het ook een slechte zaak dat je zelfs nadat ze overgevlogen zijn, niet makkelijk kan vinden wat de reden nou was dat ze overvlogen.

Laat staan dat je je dan kan voorbereiden op hun komst. Je zal net voor de eerste keer wat spannends aan het doen zijn met een jong paard en dan komt zulk spul aangedonderd en ze weten niet waar ze het zoeken moeten van het dreigende geluid :(:)

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-06-23 07:39 



 
Profiel   

Nou inderdaad..ook weleens meegemaakt toen we aan het rijden waren dat zwaar militair materieel in eens overvloog over de bak, net iets hoger dan de bomen. Paard waar ik op zat snapte het niet zo en deed niks (gelukkig) maar de ander raakte over de zeik, ging er vandoor en omdat het bedreigend is (lucht) weten ze ook niet goed welke kant ze op moeten vluchten.

Ik geloof best dat de(over het algemeen) bomproof rassen er over het algemeen wat beter tegen kunnen. Maar voor de rest kan het echt hele gevaarlijke situaties opleveren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-06-23 08:24 



 
Profiel   

Ik denk dat daar verder weinig aan te doen valt?

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-06-23 09:13 



 
Profiel   

Cer schreef
Ik denk dat daar verder weinig aan te doen valt?

Soms worden militaire oefeningen met laagvliegen aangekondigd. Maar die aankondiging moet je dan maar net gezien hebben.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-06-23 09:26 



 
Profiel   

Ik vind er ook wel wat van dat een influencer uit weet ik veel waar naar Drachten afreist om een hoop lawaai te kunnen maken…..

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-06-23 09:36 



 
Profiel   

Kendra schreef
Ik vind er ook wel wat van dat een influencer uit weet ik veel waar naar Drachten afreist om een hoop lawaai te kunnen maken…..

Het beste wat je kunt doen is hem aansprakelijk stellen voor eventuele schade. Ook een kapotte omheining is al schade. Deze personen moeten toch verzekerd zijn anders zullen ze nergens toestemming krijgen voor hun kuren lijkt me?

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-06-23 11:40 



 
Profiel   

Kendra schreef
Ik vind er ook wel wat van dat een influencer uit weet ik veel waar naar Drachten afreist om een hoop lawaai te kunnen maken…..

Hij komt uit eemnes (of althans daar woont ie nu) en in Drachten was blijkbaar een mooie locatie … zo gaan die dingen

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-06-23 13:18 



 
Profiel   

anjali schreef
@Superpony, om een of andere reden raakt mijn post steeds met die van jou verstrikt.Dat is niet de bedoeling maar het gaat wel over hetzelfde probleem.


Gevonden.

Dat soort dingen inderdaad. Er kan altijd van alles gebeuren. Het is alleen veel makkelijker als je een ander de schuld kan geven.


pmarena schreef
Het traint nogal lekker makkelijk op situaties zoals laagvliegend militair spul, als je dat normaal gesproken niet in de buurt hebt :=

Ik schrik mezelf ook rot hoor als er zoals afgelopen week, ineens 2 straaljagers vrij laag over komen vliegen. Het is van nature gewoon een ontzettend verontrustend geluid. En ik vind het ook een slechte zaak dat je zelfs nadat ze overgevlogen zijn, niet makkelijk kan vinden wat de reden nou was dat ze overvlogen.

Laat staan dat je je dan kan voorbereiden op hun komst. Je zal net voor de eerste keer wat spannends aan het doen zijn met een jong paard en dan komt zulk spul aangedonderd en ze weten niet waar ze het zoeken moeten van het dreigende geluid :(:)


De 1 heeft dit in de buurt en de ander dat. Je kan nooit overal op trainen. Daarbij kan je 100x trainen op een bepaald geluid of beweging en als het onverwacht komt, kunnen ze alsnog schrikken.
Je eigen reactie daarop kan ook behoorlijk meespelen.


Elisa2 schreef
Nou inderdaad..ook weleens meegemaakt toen we aan het rijden waren dat zwaar militair materieel in eens overvloog over de bak, net iets hoger dan de bomen. Paard waar ik op zat snapte het niet zo en deed niks (gelukkig) maar de ander raakte over de zeik, ging er vandoor en omdat het bedreigend is (lucht) weten ze ook niet goed welke kant ze op moeten vluchten.

Ik geloof best dat de(over het algemeen) bomproof rassen er over het algemeen wat beter tegen kunnen. Maar voor de rest kan het echt hele gevaarlijke situaties opleveren.


Bomproof rassen? hahaha, waar doel je nou op?

Dat zijn ook weer van die k*t smoezen. Hoorde laatst nog dat iemand dacht dat mijn inmiddels overleden NIET quarter ook een quarter was........

Je kan echt niet alles afschuiven op rassen. Daarbij zijn in de westernsport meerdere rassen en zie je weinig hysterische reacties. Ook een kwestie van manier van omgaan en trainen.

En je kan zelf ook schrikken inderdaad. Ik wist jaren geleden echt niet wat carbid was. Ik werd gewaarschuwd, maar ging toch rijden. Paard bleef braaf, ik zat tussen zijn oren.
Zelfde een keer met een hele hevige onweersbui. Niet mijn ding.

En ook zo een zogenaamd bomproof ras, hahaha kan schrikken. Ik zette de lampen aan in de binnenbak en was lekker aan het rijden toen het sneeuw eraf begon te schuiven. Dat gaf echt wel wat spanning en reactie.

Juist wat ze niet kunnen zien, schrikken ze eerder van. Dat is ook met laag overkomende heli's bijv. Die kunnen ze niet van ver zien en komen opeens over de boomtoppen. Daarvoor horen ze alleen geluid.
Als iets hoger vliegt, kan je zien dat ze het geluid proberen te zoeken.

Zelfde met bijv een luchtballon. Als ze van ver komen, is het vaak goed. Komen ze vanaf een andere kant en hoor je eerst die brander, reageren veel paarden vaak wat heftiger.

En dan heb ik het over diverse paarden op diverse plekken op diverse manieren gehouden.

Maar er kan echt ALTIJD iets gebeuren. Bij ons viel ooit een zadelkast om en schrok de les. Er rolde wel wat kinderen af. Even mopperen en klaar, want het kan gebeuren.

Nu is het een influencer en krijgt het veel aandacht en willen mensen vooral wijzen. Maar het maakt echt niks uit wat er aan de hand is. Als ene pony schrikt en een kind valt, is het voor dat kind onbelangrijk waardoor dat was.
Misschien als het van een auto was dat ze daarna gespannen rijdt bij auto's, maar het vallen geeft de angst.

We missen wel informatie hoe deze paarden staan. Paarden die alleen staan en alleen een beperkte ruimte hebben gaan veel hysterischer rennen, dan paarden die samen kunnen werken en een strategische plek kunnen kiezen.

Of zetten paarden op stal. Heb op meerdere plekken meegemaakt hoe sommige paarden bijv kunnen reageren op vuurwerk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-06-23 14:07 



 
Profiel   

Ja Superpony, ik wacht nog steeds op geweldige trainingsfilmpjes van jou en sensibele KWPN dressuurpaarden. ;-)

Waar ik op doel is dat schrikreacties niet altijd vergelijkbaar zijn. Ieder paard kan schrikken, maar de manier waar op kan heel erg bepalend zijn. En daar zit zeker verschil in bij verschillende paarden en verschillende rassen.

Dit soort situaties is alleen op te anticiperen als je het van te voren weet. En zo niet, dan kun je alleen nog maar doen wat op dat moment het beste lijkt te zijn. Er op trainen wordt heel lastig als je zelf niet over piloot en vliegtuig beschikt. :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-06-23 14:13 



 
Profiel   

Elisa2 schreef
Ja Superpony, ik wacht nog steeds op geweldige trainingsfilmpjes van jou en sensibele KWPN dressuurpaarden. ;-)

Waar ik op doel is dat schrikreacties niet altijd vergelijkbaar zijn. Ieder paard kan schrikken, maar de manier waar op kan heel erg bepalend zijn. En daar zit zeker verschil in bij verschillende paarden en verschillende rassen.

Dit soort situaties is alleen op te anticiperen als je het van te voren weet. En zo niet, dan kun je alleen nog maar doen wat op dat moment het beste lijkt te zijn. Er op trainen wordt heel lastig als je zelf niet over piloot en vliegtuig beschikt. :+


Ik zou zeggen, begin bij jezelf. Laat jij eens wat zien.

Voel me totaal niet geroepen om hier filmpjes te plaatsen of me tegenover jou te verantwoorden. Ik ben sws meer bij de paarden, dan de hele dag op bokt en google.

Je kan niet overal op anticiperen, dus dat is allemaal onzin. Er kan altijd iets gebeuren. Maakt voor de schade echt geen drol uit.

En denk je echt dat je specifiek moet trainen op ene vliegtuigje zodat paarden daar niet meer van schrikken? Hahaha.
Je moet leren omgaan met het schrik gedrag van een paard. Schrik trainingen werken alleen als je werkt aan vertrouwen. Dat ene blauwe zeiltje is dan na 10x niet meer eng, maar de volgende wel als je het verkeerd doet.

Verder allemaal smoesjes.................

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-06-23 14:19 



 
Profiel   

Kijk maar in mijn profiel, daar is genoeg te zien.

En hoe is dat blauwe zeiltje vergelijkbaar met een laag overkomend vliegtuig? Of denk je dat andere mensen niet vanuit vertrouwen werken? of de tijd hebben om bij 10 paarden op een dag met ieder paard nog een schrik training curcus te doen?

Jouw paarden schrikken nooit meer begrijp ik dus?

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-06-23 14:22 



 
Profiel   

Hoe dan ook blijft het natuurlijk k*t als je zoiets gebeurt en je paarden door de omheining komen.
Ik zou er ook niet blij mee zijn en die gast flink vervloeken!
Hetzelfde als die hufterige balon vaarders die hier dalen en weer opstijgen. En of je paard dat nu van ver ziet aan komen of niet, ze zijn er bang van! Ja ook mijn coole quarter horses. En dan te bedenken die lui ook wel zien dat er paarden staan en daar ook WEL rekening mee kunnen houden. Iets met fatsoen.
Maar die is er al lang niet meer in deze tijd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-06-23 15:37 



 
Profiel   

superpony schreef
Elisa2 schreef
Ja Superpony, ik wacht nog steeds op geweldige trainingsfilmpjes van jou en sensibele KWPN dressuurpaarden. ;-)

Waar ik op doel is dat schrikreacties niet altijd vergelijkbaar zijn. Ieder paard kan schrikken, maar de manier waar op kan heel erg bepalend zijn. En daar zit zeker verschil in bij verschillende paarden en verschillende rassen.

Dit soort situaties is alleen op te anticiperen als je het van te voren weet. En zo niet, dan kun je alleen nog maar doen wat op dat moment het beste lijkt te zijn. Er op trainen wordt heel lastig als je zelf niet over piloot en vliegtuig beschikt. :+


Ik zou zeggen, begin bij jezelf. Laat jij eens wat zien.

Voel me totaal niet geroepen om hier filmpjes te plaatsen of me tegenover jou te verantwoorden. Ik ben sws meer bij de paarden, dan de hele dag op bokt en google.

Je kan niet overal op anticiperen, dus dat is allemaal onzin. Er kan altijd iets gebeuren. Maakt voor de schade echt geen drol uit.

En denk je echt dat je specifiek moet trainen op ene vliegtuigje zodat paarden daar niet meer van schrikken? Hahaha.
Je moet leren omgaan met het schrik gedrag van een paard. Schrik trainingen werken alleen als je werkt aan vertrouwen. Dat ene blauwe zeiltje is dan na 10x niet meer eng, maar de volgende wel als je het verkeerd doet.

Verder allemaal smoesjes.................


Wat reageer je raar, met je hahaha. Dat is toch geen manier van volwassen discussiëren?

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-06-23 15:43 



 
Profiel   

Ik snap werkelijk niet wat je nou wilt zeggen superpony.

Je doet het overkomen alsof schrikken kan, mits het bij jouw dieren gebeurt. Want als jouw paarden eens schrikken: je kunt niet op elke situatie trainen.

Maar als het paard van een ander schrikt en de jouwe niet, dan ligt het spontaan aan de gebrekkige kennis van de rijder en het slechte management.

Dat vind ik wel heel erg meten met twee maten. Of jij omringt je met een hele lading paardennitwits, dat kan ook.

Je bent het toch wel met me eens dat het ene ras nuchterder is dan het andere? Waarbij het uiteraard per individu heel erg kan verschillen. Alleen al binnen het kwpn zie je verschil in rijbaarheid en sensibiliteit tussen de verschillende lijnen. En ja, een relaxed paard kan zenuwachtig worden van verkeerd management of een niet passende ruiter. Net als dat een echt paardenmens een onrustig dier relaxed kan krijgen. Waarbij soms enkel duidelijke grenzen aangeven al voldoende kan zijn.

Ik vind je erg aangevallen reageren op bomproof rassen. Als jij vind dat dit enkel aan jouw kennis en kunde ligt, hoef je toch enkel je schouders op te halen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-06-23 16:32 



 
Profiel   

Je eigen reactie of houding op alarmerende plotseling "aanvallende" dingen doet er verder ook niet zo heel veel toe op het moment dat de paarden buiten lopen en je zelf binnen zit. Paarden die al een poosje naast een vliegveld staan zullen naar alle waarschijnlijkheid heel wat meer gewend zijn dan het gemiddelde redelijk getrainde paard. Als ze dan toch nog zó schrikken dan is de kans toch wel heel groot dat er echt iets buitensporigs gaande was. De eigenaar zegt zelf ook dat hij ook erg schrok en het geluid hem het idee gaf dat er iets neer ging storten...

Zo'n situatie daar heeft trainen natuurlijk niks mee te maken. Deze paarden wonen naast het vliegveld. Die ZIJN waarschijnlijk al zo goed getraind als mogelijk voor vliegtuigen :=
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-06-23 16:37 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 4 van de 5 [ 101 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen