Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 18 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

[FOTO] Weekend van het Paard - de zaterdag

Profiel   

*Bokt
Bokt Community

Beste Bokkers,

Gisteren ben ik samen met xPabloBokt naar Weekend van het Paard (1 en 2 juli) geweest. Dit was op Park de Hoge Veluwe. Het was een regenachtige, maar super gezellige dag. We hebben genoten van de diversiteit aan demo's. Er was van alles te zien en ze waren stuk voor stuk leuk om naar te kijken! Ik neem jullie mee in onze dag.

Toen we aankwamen liepen we direct tegen de ponyritjes aan. Stal Mansour verzorgde ritjes voor de kinderen. Ook was er voor de kinderen wat te knutselen en konden ze geschminkt worden.

Klik voor foto

De eerste Demo van eventingruiter Hanneke Held hebben we helaas gemist. De eerste demo die we hebben gezien was die van Amable. Zij gaf een show in onder andere vrijheidsdressuur. Op muziek liet zij ons zien wat haar paard in huis heeft.

Klik voor foto

[ img ]

Daarna was het tijd voor actie, Horseboarding Holland gaf een demo. De modder zat de boarders tot aan de oren. Ook waren er een paar spectaculaire crashes. Iedereen kwam er zonder kleerscheuren vanaf maar het was erg tof om naar te kijken.

[ img ]

[ img ]

Klik voor nog een foto

Toen was het de beurt aan de filmpaardendemo. Gevolgd door de enige echte Silvarstar. Waarna er nog een meet en greet was voor de kinderen. Die was erg druk bezocht, er waren veel fans van Silverstar aanwezig! :D

Deze man vertelde van alles over hoe paarden getraind worden voor films en wat voor paarden ze hebben.
[ img ]

Dit meisje begon op haar 10e met filmpaarden trainen en is nu 13 jaar.
Klik voor foto

Ze lieten de paarden liggen op commando.
[ img ]

De enige echte Silverstar kwam nog even ten tonele!
Klik voor Silverstar

Het was toen de beurt aan Wouter Hazeleger met een vierspan Shires. Wouter zelf was helaas verhinderd maar zijn vaste groom nam het van hem over. Aan het einde mochten er nog kinderen met op de koets. Het was prachtig om naar zulk groots geweld voor de wagen te kijken.

[ img ]

[ img ]

Boogschieten te paard was het volgende onderdeel. Siem Budding gaf een hele interessante demo. Hoe hij omgaat met zijn paard is heel inspirerend. Hij hoefde maar 1 commando te geven en zijn paard doet meteen wat hij vraagt.
[ img ]

Klik voor nog een foto

Het vliegend tapijt volgde daarop, kinderen mochten een rondje rijden. Voortgetrokken door een prachtig groot trekpaard. <3
[ img ]

Fantasy Rider door Damad Horseshow was het volgende onderdeel. Het was enorm tof om te zien wat hij allemaal kon. Met speren, zwaarden, vuur en pijlen gaf hij een dynamische show. Steeds als je dacht dat het niet gekker kon overtrof hij zichzelf!

[ img ]

[ img ]

Klik voor pijl en boog

[ img ]

Klik voor trickriding

De afsluiter van de dag was een Slipjachtdemonstratie door de Veluwe Hunt. Met een grote meute honden gaven de ruiters een zo compleet mogelijk beeld van hoe een slipjacht in zijn werk gaat.

[ img ]

[ img ]

Al met al dus een hele gezellige, leerzame en dus geslaagde zaterdag!
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-07-23 09:21 

Profiel   

Het zijn mooie foto's geworden Marlinde, het was super gezellig!

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-07-23 09:40 

Profiel   

Mooie foto’s en toffe demo’s. Ondanks het regenachtige weer een zeer geslaagde zaterdag zo te zien.
Prachtige paarden zeg!

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-07-23 12:41 

Profiel   

Dat ziet er onwijs leuk uit, tof verslag en mooie foto's!

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-07-23 12:58 

Profiel   

Mooi verslag,en mooie foto's,Marlinde.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-07-23 13:01 

Profiel   

Wat super leuk dat jullie er waren en wat een mooi en uitgebreid verslag met prachtige foto's :D Groetjes van de organisator van het evenement :P
Ook mensen die vandaag geweest zijn?

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-07-23 16:35 

Profiel   

Bedankt voor alle leuke reacties, hoop dat jullie een goed beeld hebben gekregen van de zaterdag. :D

Sabine schreef
Wat super leuk dat jullie er waren en wat een mooi en uitgebreid verslag met prachtige foto's :D Groetjes van de organisator van het evenement :P

Het was echt leuk gedaan! Heel ruimtelijk opgebouwd en echt super gevarieerde en leuke demo's! Als je de foto's nog op groot formaat wil oid moet je maar even een pb doen met je mail! :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-07-23 19:45 

Profiel   

Leuke foto’s!

Sabine schreef

Ik ben vandaag geweest met mijn dochter van 6 jaar, was erg leuk!! Juist ook voor kinderen. Alleen die rij voor het schminken was wat minder grappig…

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-07-23 19:55 

Profiel   

@MarlindeRooz, Mooi overzicht van de dag! Wat super leuk dat je foto's van het Horseboarden hebt (als je meer foto's hebt, hoop ik dat je ze wilt delen via pb ;) )! Het paarse team waren mijn dochters, ik ga ze link delen met de andere teams :D

Ik vond het echt een hele leuke dag! Het weer viel echt heel erg mee, we hebben alle droge kleren nog steeds in de tas zitten!

@Sabine, bedankt voor de organisatie *\%/*

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-07-23 07:53 

Profiel   

Santos_05 schreef
@MarlindeRooz, Mooi overzicht van de dag! Wat super leuk dat je foto's van het Horseboarden hebt (als je meer foto's hebt, hoop ik dat je ze wilt delen via pb ;) )! Het paarse team waren mijn dochters, ik ga ze link delen met de andere teams :D

Ik vond het echt een hele leuke dag! Het weer viel echt heel erg mee, we hebben alle droge kleren nog steeds in de tas zitten!

@Sabine, bedankt voor de organisatie *\%/*

Goed om te weten, ik heb ook nog heel veel foto's maar ik heb nog geen tijd gehad om ze uit te zoeken. Hopelijk kom ik er morgenavond even aan toe en dan deel ik mijn foto's ook met je!

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-07-23 07:56 

Profiel   

@PabloBokt, ik stuur je even een pb *\o/*

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-07-23 08:11 

Profiel   

echt heel cool om te zien

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-07-23 08:24 

Profiel   

Dank allen voor de leuke en enthousiaste reacties op het evenement! *\o/* Volgend jaar gaan we het uiteraard weer doen, zodra de data bekend zijn staat er meer informatie op www.hogeveluwe.nl/weekendvanhetpaard.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-07-23 08:28 

Wat een mooi overzicht en wat een variatie: voor ieder wat wils, lijkt het. <3 Vind het enige gevaarlijke, die kinderen op het kleedje achter het trekpaard, of is dat zeuren? Ze zullen het zelf prachtig gevonden hebben, denk ik.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-07-23 09:05 

Profiel   

Adelaide71 schreef
Wat een mooi overzicht en wat een variatie: voor ieder wat wils, lijkt het. <3 Vind het enige gevaarlijke, die kinderen op het kleedje achter het trekpaard, of is dat zeuren? Ze zullen het zelf prachtig gevonden hebben, denk ik.

Wij doen dit ook wel eens met onze paarden. Het ergste is dat de kinderen van het kleed rollen als ze niet stevig zitten, maar dan springen ze er weer zo snel mogelijk op!
Bij Paard en Erfgoed het favoriete onderdeel voor alle kinderen ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-07-23 09:28 

Profiel   

Toffe foto's van het horseboarden! Super dat de baan groter was dan vorige keer. We konden echt laten zien wat de sport inhoud.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-07-23 17:52 

Profiel   

Wat een leuk verslag! Misschien volgend jaar eens heen :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-07-23 18:19 

Profiel   

Wat een leuk verslag, ik zie het nu pas! En dank je voor je mooie woorden. Groetjes Siem en James
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-09-23 15:00 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 18 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp

Zoek naar
Inloggen