Forums » Bokt Nieuws » [VN] Voorpagina Nieuws |
Moderators: Firelight, Essie73, Muiz, NadjaNadja, Maureen95 |
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp | |
![]() |
Pagina 6 van de 7 [ 167 berichten ]
Ga naar pagina Vorige 1 ... 3, 4, 5, 6, 7 Volgende |
Plaats een nieuw onderwerp |
Nieuwe maatregelen zetten paardensector (economisch) onder druk |
---|
Elisa2 | |
![]() |
Volgens mij roepen vooral de mensen die de last van de meerdere genomen nadelige maatregelen voelen..voor hen.
Want echt eerlijk verdeeld is het niet..het zijn niet vaak niet de mensen die het klimaat lopen te vervuilen met hun vele dure vakanties en vliegreizen. |
Laatste bericht |
![]() |
DuoPenotti | |
![]() |
Elisa2 schreef Volgens mij roepen vooral de mensen die de last van de meerdere genomen nadelige maatregelen voelen..voor hen. Want echt eerlijk verdeeld is het niet..het zijn niet vaak niet de mensen die het klimaat lopen te vervuilen met hun vele dure vakanties en vliegreizen. ![]() Heb nog nooit gevlogen. Echt de centen wel voor, maar geen trek in gehad. En ja we hebben wel paarden, dat klopt. Dat is dagelijks plezier ipv even 14 dagen. Wij rijden geen kilometers onzinnig met de auto, 25 jaar geleden niet, nog steeds niet. Waar kan worden dus ook dinge gecombineerd. Ik heb dit of dat nodig, oh woensdag moet ik toch die kant op voor x, ah dan wacht ik een paar dagen kan het samen. En dan pak ik meteen ff verse boontjes, kom ik dan toch langs. En ja we kunnen de paarden nog prima betalen, juist doordat ze aan huis staan en ons eigen hooi hebben. Dan lopen de prijzen toch minder op. En is aan huis hebben luxe...zeker. Wel voor naar een goedkopere provincie gegaan, auto van 2005 die pas weg gaat als hij naar de sloop gaat. Kleren en mode geven we niets om. De meeste meubels zijn nog steeds ui 96 toen we gingen samen wonen, op de bank na want met een scheur is hij aan vervanging toe vond ik ![]() Dus geen wegwerpmaatschappij hier. Terwijl vaak de jonkies daarvoor lopen te briessen met elke week lunchnen, elke 2 jaar een nieuw mobiel, ver we op vakantie gaan, niet met een gewone fiets fietsen met gezonde benen een vervuilde kinderarbeid accu fiets, enz enz. Maar hey laten we allemaal denken dat ieman die een paard heeft 100 setjes heeft met een dikke suv van dit jaar voor de deur heeft ![]() |
![]() |
Tink89 | |
![]() |
Aan de andere kant: die mensen die geld zat hebben, betalen ook zat belasting. Dus om nou te roepen dat die alleen maar op vliegvakantie gaan, een dikke suv rijden en bij de wegwerpmaatschappij zweren... mwah. Ook te kort door de bocht.
Ik verdien goed, maar rijd geen paard en heb geen paard. En dat scheelt al snel 400 per maand (uitgaande van volpension, entingen, hoefsmid, een keer les, materiaal etc). Daar kun je heel veel andere dingen van doen. Wij hebben dus wel een caravan gekocht bijvoorbeeld (van 25 jaar oud). En dan zeggen de buren ook weleens 'ooh, nieuwe caravan, sjiek hoor! Geld over?', maar dat betalen we door te besparen op dure andere hobby's. Einde van dit relaas: laten we iedereen met z'n eigen prioriteiten op financieel vlak in z'n waarde laten. Ja, het is zuur dat hooi duurder wordt. Maar ja, paardrijden is ook een dure hobby die je net als andere hobby's kunt bestempelen als luxe. Iedereen wil het liefste zijn eigen keuzes maken en het is heel naar dat de huidige economische ontwikkelingen (in de allerbreedste zin van het woord!) ertoe leiden dat voor een deel van de paardenliefhebbers hun hobby stopt of in een andere vorm voortgezet moet worden. En dat vinden we allemaal niet leuk voor ze, maar het is wel zo dat je - als je kunt mopperen over startgeld of een verhoging van het stalgeld - je geen arm mens bent. |
![]() |
Benzz | |
![]() |
Het is natuurlijk wel zo dat bijna iedere manege is leeggelopen als het om volwassenenles gaat. Je hoeft geen eigen paard te hebben om te paardrijden.
|
![]() |
DuoPenotti | |
![]() |
Citaat als je kunt mopperen over startgeld of een verhoging van het stalgeld - je geen arm mens bent. Arm niet, dat ben ik met je eens. Maar rijk ook niet. Wel heel vaak prioriteiten anders hebben liggen. Als ik zie wat sommige aan abbo's hebben of aan de kapper kwijt zijn...dat ben ik niet kwijt aan de paarden.... Laat staan als je kinderen hebt die naar sport moeten, weer eens uit de schoenen zijn gegroeid enz. En laten we dingen als verslavingen maar buiten beschouwing, waarvan ik dan oprecht niet snap van iedereen jonger dan ongeveer 45 ooit aan roken is begonnen. Bij mijn ouders stonden die dingen als nootjes op tafel, maar one leeftijden weten allemaal wat het voor kankerstokjes het zijn. En de eerste heb je echt niet nodig om je beter te voelen, want dat gevoel ken je dan nog niet. En het lijkt bijna wel of mensen in Nederland ook niet meer mogen doen dan werken en verder niets...hobby, ja dat is luxe. Hallo, leven we in Rusland of zo? |
![]() |
Babootje | |
![]() |
Er zit maar 1 ding op: In Duitsland of Belgie gaan wonen.
|
![]() |
Cer | |
![]() |
Nou ja het is wel een dure hobby..
dus je kan wel een hobby hebben, maar dan een andere... Ik vind zelf paarden ook een dure hobby, maar goed, ik kom uit de randstad , waar niet iedereen een paard in de tuin heeft, maar waar het altijd al duur is geweest.. Dus waar een ander 400 euro per maand aan stalgeld uitgeeft, doe ik voor 4000 euro per jaar andere dingen... (ja, die som klopt niet helemaal, een paard hier is per jaar nóg duurder ![]() |
![]() |
DuoPenotti | |
![]() |
Babootje schreef Er zit maar 1 ding op: In Duitsland of Belgie gaan wonen. of shoppen.... |
![]() |
DuoPenotti | |
![]() |
Cer schreef Nou ja het is wel een dure hobby.. dus je kan wel een hobby hebben, maar dan een andere... Ik vind zelf paarden ook een dure hobby, maar goed, ik kom uit de randstad , waar niet iedereen een paard in de tuin heeft, maar waar het altijd al duur is geweest.. Dus waar een ander 400 euro per maand aan stalgeld uitgeeft, doe ik voor 4000 euro per jaar andere dingen... (ja, die som klopt niet helemaal, een paard hier is per jaar nóg duurder ![]() Gelukkig koste ze dat hier niet. Niet eens samen ![]() Want dan had ik ze idd niet. |
![]() |
Cer | |
![]() |
DuoPenotti schreef Gelukkig koste ze dat hier niet. Niet eens samen ![]() Want dan had ik ze idd niet. Daarom zei ik het ook ![]() |
![]() |
neetoch | |
![]() |
Maar even serieus... Het is toch ook logisch dat de mensen die het direct in hun portemonnee voelen erover zullen klagen? Net zoals dat de mensen die het helemaal niet voelen zullen zeggen dat de armen niet moeten zeuren want een paard hebben is een luxe.
|
![]() |
Westhof | |
![]() |
Cer schreef Dus waar een ander 400 euro per maand aan stalgeld uitgeeft [...] "Vroeger" (2014-2018) kon ik hiervoor 2 paarden houden. Toen betaalde ik €180 stalgeld all in. Nu betaal ik bijna het dubbele aan stalgeld voor 1 pony. Logisch met alle stijgende kosten, maar je moet er maar niet te veel aan denken, want anders doet het soms wel pijn ![]() Destijds had ik je ook voor gek verklaard als je zou zeggen dat ik anno 2023 bijna het dubbele betaal. Maar ja, here we are. |
![]() |
DuoPenotti | |
![]() |
neetoch schreef Maar even serieus... Het is toch ook logisch dat de mensen die het direct in hun portemonnee voelen erover zullen klagen? Net zoals dat de mensen die het helemaal niet voelen zullen zeggen dat de armen niet moeten zeuren want een paard hebben is een luxe. Ik voel het ook niet momenteel. Toch zeur ik. Maar ik weet ook hoe het voor andere zal zijn. Want heb daar wel dichtbij gezeten vorig jaar. |
![]() |
neetoch | |
![]() |
Tja ik voel het zeker wel moet ik zeggen. Het is voor mij de hoofdreden geweest om vorig jaar te stoppen met paarden aan huis. Ik ben ervoor verhuisd en heb de merrie die ik nog heb op een pensionstal gezet. Nou is die 20, dus als ik het straks helemaal niet meer kan betalen, wordt ze ingeslapen, want ik ga daar niet meer mee lopen leuren, met alle ellende van dien dan.
Dus ik ben nerveus ervan, dat mogen jullie gerust weten. Ik heb mijn ruim halve leven al paarden en ik kan mijzelf geen leven zonder voorstellen eerlijk gezegd. Het mag dan misschien wel een luxe zijn, dat snap ik best, maar voor mij is ze mijn maatje, mijn alles, mijn dagbesteding, mijn anti depressie middel. Waar ik dus eigenlijk vrijwel alles voor laat omdat dit mij gelukkig maakt. Dus tja... |
![]() |
_San87_ | |
![]() |
Elisa2 schreef Inderdaad en veel mensen met een eigen paard gaan nooit op vakantie, kopen geen dure setjes, maar zijn dag en nacht aan het werk voor dat paard. Het is heel zuur als je er keihard voor werkt en niet meer kan betalen door deze graai regering die het inderdaad de afgelopen jaren alleen maar moeilijker heeft gemaakt voor de meeste mensen. Dat is absoluut heel erg zuur. Alles wordt maar duurder en duurder. Ik denk dat dat de komende jaren ook niet gaat veranderen. |
![]() |
Jessix | |
![]() |
Ik kom ook nog niet in de problemen, maar zie wel hoe het geld er uit vliegt de laatste anderhalf jaar vooral. En dat vind ik als alleenverdiener best spannend soms. Ik ben gehecht aan mijn leventje zoals het nu is en mijn dieren. En daar schaam ik me ook niet voor. Een ander heeft het misschien minder goed en weer een ander misschien beter.
|
![]() |
Kaitlyn | |
![]() |
Babootje schreef Er zit maar 1 ding op: In Duitsland of Belgie gaan wonen. Exact wat ik volgend jaar ga doen, dan vertrek ik naar Duitsland. ![]() |
![]() |
DuoPenotti | |
![]() |
neetoch schreef Tja ik voel het zeker wel moet ik zeggen. Het is voor mij de hoofdreden geweest om vorig jaar te stoppen met paarden aan huis. Ik ben ervoor verhuisd en heb de merrie die ik nog heb op een pensionstal gezet. Nou is die 20, dus als ik het straks helemaal niet meer kan betalen, wordt ze ingeslapen, want ik ga daar niet meer mee lopen leuren, met alle ellende van dien dan. Dus ik ben nerveus ervan, dat mogen jullie gerust weten. Ik heb mijn ruim halve leven al paarden en ik kan mijzelf geen leven zonder voorstellen eerlijk gezegd. Het mag dan misschien wel een luxe zijn, dat snap ik best, maar voor mij is ze mijn maatje, mijn alles, mijn dagbesteding, mijn anti depressie middel. Waar ik dus eigenlijk vrijwel alles voor laat omdat dit mij gelukkig maakt. Dus tja... Precies ![]() En dan maar de hele tijd van die flauwe berichte te lezen van setjes en dikke suv's. Dat zijn niet de mensen die in de problemen komen. Wel mensen die 10 jaar terug zonder problemen een paard konden hebben. Maar ondertussen niet meer. En het is geen fiets die je dan maar even makkelijk verkoopt. Terwijl de dikke bedrijven die hier een belastingparadijs hebben niet aangepakt worden. Over het geld moet toch ergens vandaan komen.... Maar daar zit na dik wachtgeld waarschijnlijk het nieuwe baantje van de lui in Den haag, dus daar komen ze niet aan |
![]() |
_San87_ | |
![]() |
DuoPenotti schreef neetoch schreef Tja ik voel het zeker wel moet ik zeggen. Het is voor mij de hoofdreden geweest om vorig jaar te stoppen met paarden aan huis. Ik ben ervoor verhuisd en heb de merrie die ik nog heb op een pensionstal gezet. Nou is die 20, dus als ik het straks helemaal niet meer kan betalen, wordt ze ingeslapen, want ik ga daar niet meer mee lopen leuren, met alle ellende van dien dan. Dus ik ben nerveus ervan, dat mogen jullie gerust weten. Ik heb mijn ruim halve leven al paarden en ik kan mijzelf geen leven zonder voorstellen eerlijk gezegd. Het mag dan misschien wel een luxe zijn, dat snap ik best, maar voor mij is ze mijn maatje, mijn alles, mijn dagbesteding, mijn anti depressie middel. Waar ik dus eigenlijk vrijwel alles voor laat omdat dit mij gelukkig maakt. Dus tja... Precies ![]() En dan maar de hele tijd van die flauwe berichte te lezen van setjes en dikke suv's. Dat zijn niet de mensen die in de problemen komen. Wel mensen die 10 jaar terug zonder problemen een paard konden hebben. Maar ondertussen niet meer. En het is geen fiets die je dan maar even makkelijk verkoopt. Terwijl de dikke bedrijven die hier een belastingparadijs hebben niet aangepakt worden. Over het geld moet toch ergens vandaan komen.... Maar daar zit na dik wachtgeld waarschijnlijk het nieuwe baantje van de lui in Den haag, dus daar komen ze niet aan Dat belastingparadijs wordt aangepakt. Wereldwijd gaat hetzelfde minimum belastingtarief over winsten gelden voor bedrijven. Dat is al iets. |
![]() |
DuoPenotti | |
![]() |
Ja klopt ze gaan er eindelijk eens wat mee doen....
Maar niet uit eigen beweging van Nederland, die pakt liever de burger |
![]() |
OleJon | |
![]() |
josien_m_ schreef Ik zal er geen dure setjes bijhalen.. Maar ergens moet het geld wel vandaan komen wat uitgegeven gaat worden.Het heffen van belastingen is daar eentje van. Het maakt niet uit waarop er belasting wordt geheven, dat kan op alles. Ik las ergens dat er vroeger een belasting was op de hoeveelheid vierkante meters glas in een huis. (niet in Nederland) Nederland is een rijk land, dat betekent niet dat alle inwoners rijk zijn uiteraard. Maar wel dat er nog heel veel kan hier. Er is eten en er zijn woningen. Niet allemaal eerlijk verdeeld. Net als inkomens die niet eerlijk zijn verdeeld. Nou kun je wel zeggen dat er niet geinvesteerd moet worden in de klimaatproblematiek of de vervuiling op land en in de zee omdat je er niet in gelooft. Als mensen met kennis en inzicht voorstellen doen, is het zeker van belang om ook naar de politieke visie te kijken. Je kunt dan een beetje inschatten wat iemand nastreeft en besluiten of je dat wilt steunen of niet. Waar ik wel moeite mee heb is dat veel mensen vooral gaan roepen wanneer ze zelf van een maatregel nadeel hebben. Het gevoel kan ik wel begrijpen, het doet pijn. Maar iedere groep die alleen voor zijn eigen belangen opkomt en geen rekening houdt met andere groepen, is niet echt in ieders belang bezig! Eten, onderdak en veiligheid (gezondheid), dat zijn de wezenlijke waardes heb ik geleerd op mijn wereldreis op de fiets jaaaaaren geleden. Al het andere is eigenlijk luxe. Nederland is een van de meeste en hoogste belastingen. En dat geld word vooral gebruikt om voor Sinterklaas te spelen naar het buitenland en de immigratie. Er komt genoeg geld binnen. Maar bij de aardbeving in Marokko word zonder pardon 5 miljoen overgemaakt. Maar in Groningen zitten de mensen nog te wachten Een paard een luxe? De paarden zijn een onderdeel van ons gezin, net zoals de kat. Ik kan het wel betalen. Maar ga ook nooit op vakantie of op een terras zitten. Loop niet in merkkleding. Rook en drink niet ook geen energie drank. Maar de deugneuzen hier oordelen wel over setjes |
![]() |
VuurVleugels | |
![]() |
Zou het nou echt zoveel gevraagd zijn om gewoon eens oordeelloos een gesprek te voeren? In plaats van door te wijzen naar de ander met "zeur niet" en "deugneuzen"?
We zijn toch allemaal volwassen hier? |
![]() |
Ineke2 | |
![]() |
Er zijn hier veel mensen met het nogal hardnekkige vooroordeel dat alle mensen met paarden veel setjes hebben en een dikke auto onder hun kont rijden.
Kan hier dan ook mee gestopt worden? Want dat deel van de mensen kan met de btw-verhoging gewoon doorgaan met hun hobby zoals voorheen. |
![]() |
Westhof | |
![]() |
En dan nog zegt het eigenlijk niks. Ik kom ook in een BMW naar stal. Maar die is van mijn vader, zit niks van mij bij. En nee, die betaalt niet mee aan mijn paard en ook nooit gedaan. Misschien denken mensen op stal ook wel: ‘poeh, zozo’. Maar dat ik zelf alleen een fiets en een heel klein appartementje heb, dat zien mensen niet.
Om maar even aan te geven dat het niet altijd is wat het lijkt en het ook gewoon uiterlijke schijn kan zijn. |
![]() |
Tancreda4 | |
![]() |
Paardrijden is een luxe maar op voer kan je niet bezuinigen en als de prijzen daarvan de spuigaten uit gaat, wat dan? M'n 20 en 18 jarige maar verkopen want he, het is luxe en net als brandstof voor m'n motor te duur wordt ga ik maar fietsen ipv paardrijden. Of ik laat ze inslapen. Want he, de brandstof van ze is te duur..... weg ermee.
Op brandstof, motorpak, setjes, wedstrijden. Daar kan je op besparen en dat zou ook moeten. De eerste die hier komt piepen dat t voer te duur is maar ondertussen zich scheel koopt aan setjes moet ik a) nog tegenkomen maar kan b) nog net geen klap voor z'n kop krijgen... Dat zijn de rotte appels. Maar de mensen die echt van dit soort prijsstijgingen wakker liggen zijn echt niet de setjes miepen. Maar de hart in nieren paardenmensen die alles al laten voor hun paard en die er nu nog meer moeite mee krijgen om hun geliefde vriend (want bah, het is niet maar een hobby voor vele, maar veel meer) alleen maar te voorzien in basis behoeften, die worden geraakt. Ooit heb ik weer de keuze, en dan komt door dit hele circus en die achterlijke prijzen echt geen paard meer. Maar voor nu heb ik geen keuze dan - als het echt de spuigaten uit gaat lopen - nog meer te bezuinigen op mijzelf, wat verdomde moeilijk is met alle achterlijke prijsstijgingen, zodat ik m'n paarden kan blijven voorzien in alleen maar de basis behoeften. Want ik ben een commitment voor t leven aangegaan en m'n paarden zijn zoveel meer dan slechts een hobby (net als elk ander huisdier). |
Omhoog |
![]() |
Plaats een nieuw onderwerp | Plaats een reactie |
Pagina 6 van de 7 [ 167 berichten ]
Ga naar pagina Vorige 1 ... 3, 4, 5, 6, 7 Volgende |
|
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp |
Forums » Bokt Nieuws » [VN] Voorpagina Nieuws |
Inloggen |