Forums » Bokt Nieuws » [VN] Voorpagina Nieuws |
Moderators: Firelight, Essie73, Muiz, NadjaNadja, Maureen95 |
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp | |
![]() |
Pagina 3 van de 8 [ 186 berichten ]
Ga naar pagina Vorige 1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 8 Volgende |
Plaats een nieuw onderwerp |
Britt Dekker Nederlands Kampioen dressuur voor Iberische paarden |
---|
Ayasha | |
![]() |
Elisa2 schreef Oei als ik heel eerlijk ben snap ik niet zo goed dat zij hoog gescoord heeft. Ze rijdt uiterst correct maar ik zie geen enkele verzameling in dit paard. Geen 2e draf, geen veer en afdruk. Welk niveau is dit? Misschien verwacht ik iets wat niet gevraagd wordt. Liever dit dan een tweede draf zonder enige souplesse of ontspanning. Want die tweede draf is ook het enige dat George echt toont. Mooi juist dat correct ook beloont wordt ipv enkel show. |
Laatste bericht |
![]() |
Elisa2 | |
![]() |
Verzameling is geen show he, maar hoort gewoon bij de africhting op een bepaald niveau.
|
![]() |
Ayasha | |
![]() |
Elisa2 schreef Verzameling is geen show he, maar hoort gewoon bij de africhting op een bepaald niveau. Wat George toont is imo geen verzameling. ![]() |
![]() |
Elisa2 | |
![]() |
Ik denk wel dat George meer in de verzameling gereden wordt. Voor een volledig beeld heb ik meer beeldmateriaal nodig.
Het verschil is simpel te zien, met een zweefdraf (wat dus geen tweede draf is) kunnen ze niet verruimen. Ben dus wel benieuwd naar beeldmateriaal van zijn verruimingen. |
![]() |
Ayasha | |
![]() |
In het filmpje van haar instagram staat een verruiming.
![]() |
![]() |
Elisa2 | |
![]() |
Ik heb George altijd wat achter gevonden met zijn achterbenen. Geloof dat daar ookal vaker over gediscussieerd is.
Vind het lastig beoordelen vanaf dat Instagram filmpje. Te schuin van voren en te kort. Maar goed, neemt niet weg dat ik bij deelnemer twee toch graag wat meer verzameling zou willen zien. ![]() |
![]() |
rien10 | |
![]() |
Op welk niveau worden deze paarden (de nrs 1 en 2) gereden? Is de beoordeling anders dan bij de KNHS wedstrijden?
|
![]() |
Elisa2 | |
![]() |
https://www.mci-nl.club/Wedstrijden/
Zo te zien zijn het FEI wedstrijden? Het niveau is mij ook niet helemaal duidelijk. Dacht dat Britt prix st george rijdt. Maar weet ook niet of het kampioenschap per niveau gaat of per hoogte punten per combinatie oid. |
![]() |
Ayasha | |
![]() |
Gezien de halve pirouettes in stap en de wissels zou ik gokken dat het vergelijkbaar is met een Z proef. Hoger is dat een volledige pirouette dacht ik.
|
![]() |
Popstra | |
![]() |
miccamaaike schreef Wauw wat een ongenuanceerde opmerkingen hier. Heb haar zien rijden en Romy ook. Romy haar paard is totaal geen show bink en de proef toont daardoor een stuk minder spectaculair. Maar ze reed een keurige correcte proef en die werd ook goed beloond. Britt reed ook echt een super nette proef, ik heb nergens geruk en gepluk gezien, ik vond het een heel harmonieus beeld. Respect voor Britt want na de proef neemt ze nog de tijd ook voor een clubje fans. ` Heb heel veel paarden voorbij zien komen die dag die wel heel knap waren, maar er werden wel echt veel foutjes gemaakt in de proeven. Toch een temperamentje he die paarden. Britt haar proef was echt keurig en ze heeft verdiend gewonnen. Precies dit! Vergeet niet het temperamentvolle paarden zijn en dan nog hengst ook. Dan moet je wel eens wat meer mans zijn ja als je er op zit wil je de baas blijven en niet dat het paard de leiding over neemt |
![]() |
miccamaaike | |
![]() |
Ja een Z2 proef is het wel mee vergelijkbaar.
Keertwendingen in stap, vliegende wissel in galop en appuyementen in draf. |
![]() |
Josien_ | |
![]() |
Als ik het goed heb rijdt Romy bij de KNHS momenteel op Z1 niveau.
Het zijn inderdaad twee totaal verschillende paarden, zelf binnen een soort "rassenwedstrijd" is dan enorm moeilijk vergelijken. Daarnaast zijn dit soort wedstrijden er echt niet omdat ze niet mee komen in de reguliere sport. Voor Welshjes zijn ook gewoon een aantal sportdagen per jaar waar alleen Welsh-pony's mee kunnen doen. Dat zijn toch vaak behoorlijk sportpony's. |
![]() |
miccamaaike | |
![]() |
Heb een paar filmpjes aan elkaar geplakt voor wie het leuk vindt:
|
![]() |
CharleyT | |
![]() |
Elisa2 schreef Suliko schreef Er is werkelijk waar één reactie die volledig op Britt basht. Jammer dat iedereen daar dan gelijk opduikt en aandacht geeft. De rest heeft het over de manier van nieuws presenteren en de oneerlijkheid naar andere deelnemers toe. En ergens ging het even over rassenwedstrijden an sich. @speedfiets_2 van de 2e plaats is hier een filmpje https://www.instagram.com/reel/CxkfVoaIvkB/?igshid=MzRlODBiNWFlZA== Oei als ik heel eerlijk ben snap ik niet zo goed dat zij hoog gescoord heeft. Ze rijdt uiterst correct maar ik zie geen enkele verzameling in dit paard. Geen 2e draf, geen veer en afdruk. Welk niveau is dit? Misschien verwacht ik iets wat niet gevraagd wordt. Nieuwsgierig door de pittige reacties ook even de beelden bekeken. Uitgaande van de paar momenten die ik zie ben ik niet onder de indruk. Z1 /Z2 nivo? Net aan een winstpuntje. Braaf gereden maar verder....(proef van de nummer 2) |
![]() |
Ayasha | |
![]() |
Het helpt natuurlijk als je paard GP afgericht is (en begin niet met dat narijden ook moeilijk is want als dat zelfs maar vergelijkbaar was met zelf africhten raakte geen enkel GP paard nog verkocht voor die prijzen. Dan kocht iedereen zich wel een drie jarige met potentieel.) en dat ie bij getraind wordt door een GP Amazone. Als we dan toch elk detail gaan meenemen.
Nummer 2 is gewoontjes maar laat wél verschil zien in de verruimingen. Dat is al 1 oefening waar hij imo hoger gequoteerd zou moeten zijn dan George. Hij overkruist daadwerkelijk bij de appuyementen. Dat is al een tweede onderdeel. Als George gestapt heeft zoals ik hem tot nu toe altijd heb weten stappen zijn dat ook al een paar onderdelen. Tenzij we gaan toegeven dat show belangrijker is dan de effectieve gehoorzaamheid en doel van de dressuur. Dan ben ik uit gel*lt. |
![]() |
rien10 | |
![]() |
Helaas ben je bij veel mensen EN juryleden uitgel*lt.
|
![]() |
sunny44 | |
![]() |
Jury was ook iets verdeelt over de plaatsing achter Britt. Niveau verschillen vond ik best groot. Level 3 is Z2/ ZZL , in de kür zijn pirouettes optioneel.
|
![]() |
pien_2010 | |
![]() |
Wat leuk voor haar. Proficiat. Geweldig ze werkt er hard voor. En verder had ik geen zin om alle opmerkingen te bekijken. Ik vind het gewoon leuk voor haar!!
|
![]() |
CharleyT | |
![]() |
Ayasha schreef Het helpt natuurlijk als je paard GP afgericht is (en begin niet met dat narijden ook moeilijk is want als dat zelfs maar vergelijkbaar was met zelf africhten raakte geen enkel GP paard nog verkocht voor die prijzen. Dan kocht iedereen zich wel een drie jarige met potentieel.) en dat ie bij getraind wordt door een GP Amazone. Als we dan toch elk detail gaan meenemen. Nummer 2 is gewoontjes maar laat wél verschil zien in de verruimingen. Dat is al 1 oefening waar hij imo hoger gequoteerd zou moeten zijn dan George. Hij overkruist daadwerkelijk bij de appuyementen. Dat is al een tweede onderdeel. Als George gestapt heeft zoals ik hem tot nu toe altijd heb weten stappen zijn dat ook al een paar onderdelen. Tenzij we gaan toegeven dat show belangrijker is dan de effectieve gehoorzaamheid en doel van de dressuur. Dan ben ik uit gel*lt. Ga er vanuit dat we dezelfde beelden bekeken hebben, en ben het 0% met je eens. En de opmerking over GP paard slaat nergens op. In een wedstrijd beoordeel je gewoon de proeven zonder verdere info over africhtingsnivo paard, rijke ouders al of niet etc. Heb de indruk dat je een blinde vlek hebt als het om Britt gaat. |
![]() |
CharleyT | |
![]() |
rien10 schreef Helaas ben je bij veel mensen EN juryleden uitgel*lt. Inderdaad, bij mij is ze uitgekakelt(om het netjes te verwoorden. Nr. 2 loopt als een lieve brave B/L pony zijn rondjes en doet de oefeningen. Oogt vriendelijk maar is in mijn ogen net aan een 6jes proef als het nivo Z is. En dat zegt een jury die niet bekend/berucht is om zijn zure manier van punten geven. |
![]() |
Cayenne | |
![]() |
Bij nummer 2 zag je in stap misschien nog verruiming, maar in oa de uitgestrekte draf gebeurde er niets en aan de houding/zit was ook wel wat op te merken.
Wel vriendelijk gereden maar idd een zesjesproef met wat zevens. Ik heb beide proeven gezien en vond Britt wel terecht bovenaan staan. |
![]() |
Ayasha | |
![]() |
CharleyT schreef Ayasha schreef Het helpt natuurlijk als je paard GP afgericht is (en begin niet met dat narijden ook moeilijk is want als dat zelfs maar vergelijkbaar was met zelf africhten raakte geen enkel GP paard nog verkocht voor die prijzen. Dan kocht iedereen zich wel een drie jarige met potentieel.) en dat ie bij getraind wordt door een GP Amazone. Als we dan toch elk detail gaan meenemen. Nummer 2 is gewoontjes maar laat wél verschil zien in de verruimingen. Dat is al 1 oefening waar hij imo hoger gequoteerd zou moeten zijn dan George. Hij overkruist daadwerkelijk bij de appuyementen. Dat is al een tweede onderdeel. Als George gestapt heeft zoals ik hem tot nu toe altijd heb weten stappen zijn dat ook al een paar onderdelen. Tenzij we gaan toegeven dat show belangrijker is dan de effectieve gehoorzaamheid en doel van de dressuur. Dan ben ik uit gel*lt. Ga er vanuit dat we dezelfde beelden bekeken hebben, en ben het 0% met je eens. En de opmerking over GP paard slaat nergens op. In een wedstrijd beoordeel je gewoon de proeven zonder verdere info over africhtingsnivo paard, rijke ouders al of niet etc. Heb de indruk dat je een blinde vlek hebt als het om Britt gaat. Tja ik of jij. Dát zal aan het referentiekader liggen. Ik verdien geen cent meer of minder als Britt wint of niet. Ik zet de feiten neer zoals ze zijn en wat de paardensport is en ik weiger mijn beeld te laten vertroebelen en een kwalitatief minder maar beter gereden paard af te breken tov een George. Komende van een ruiter die nu 70 % rijdt met proeven die met mijn minder kwalitatieve paard terecht nog geen 60 % opgeleverd zouden hebben. ![]() Dus ja. Ik vind wel wat van die jurering. Dat betere proeven van minder kwalitatieve paarden lager gequoteerd worden is een schande. En dan is mijn huidige nog niet eens GP-spul. ![]() |
![]() |
Nibbit | |
![]() |
Er waren meer klasses en dus ook meer winnaars, misschien kan er nog een nieuwsbericht over gemaakt worden?
Op de Facebook pagina van Iberische dressuurmasters staan de uitslagen (en volgens mij ook nog wel meer info ![]() |
![]() |
Elisa2 | |
![]() |
Als het paard beter gereden werd dan zou er wel meer verzameling gezien geweest te zijn.
Dat mist echt voor het niveau, in de appuyementen schaart hij nauwelijks. Uiterst correct, maar wel zesjes inderdaad. George loopt typisch, weet ook niet zo goed wat ik daarvan moet vinden. Maar zeker met het muziekje er onder swingt hij wel. |
![]() |
CharleyT | |
![]() |
@ Ayasha: jouw opmerking:
ja ik of jij. Dát zal aan het referentiekader liggen. Ik verdien geen cent meer of minder als Britt wint of niet. Ik zet de feiten neer zoals ze zijn en wat de paardensport is en ik weiger mijn beeld te laten vertroebelen en een kwalitatief minder maar beter gereden paard af te breken tov een George. Komende van een ruiter die nu 70 % rijdt met proeven die met mijn minder kwalitatieve paard terecht nog geen 60 % opgeleverd zouden hebben. ![]() Dus ja. Ik vind wel wat van die jurering. Dat betere proeven van minder kwalitatieve paarden lager gequoteerd worden is een schande. En dan is mijn huidige nog niet eens GP-spul. ![]() Mijn reactie Ten eerste, ik verdien ook geen cent meer of minder als wie dan ook wint of niet. Ten tweede, Je zet geen feiten neer maar jouw mening, da's een groot verschil! Wat je met je 2e en 3e alinea wil zeggen ontgaat me volledig. Ten derde: wat vinden van jurering is van alle tijden en zal altijd zo blijven, de collega's die gejureerd hebben zijn zeer ervaren en deskundige mensen. |
Omhoog |
![]() |
Plaats een nieuw onderwerp | Plaats een reactie |
Pagina 3 van de 8 [ 186 berichten ]
Ga naar pagina Vorige 1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 8 Volgende |
|
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp |
Forums » Bokt Nieuws » [VN] Voorpagina Nieuws |
Inloggen |