Forums » Algemeen » [VN] Voorpagina Nieuws |
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp | |
Pagina 2 van de 3 [ 56 berichten ]
Ga naar pagina Vorige 1, 2, 3 Volgende |
|
Plaats een nieuw onderwerp |
Staatsbosbeheer: Mijd boswachterij Gieten-Borger & het Dwingelderveld |
---|
Wintu | |
Earth schreef Wintu schreef Ik geloof er geen zak van.. Je hebt zeker alleen de titel gelezen? En jij trekt te snel conclusies... Heerlijke reacties, iedereen trekt conclusies en niemand, oh wacht, 1 persoon vraagt naar wat ik dan niet geloof, verder is het vooral conclusies trekken en aannames doen. Laat ik zeggen, dat ik prima geloof dat er veel bomen zijn omgewaaid in het gebied, ik weet dat er een storm is geweest en ook dat er veel over het pad ligt. |
Laatste bericht |
Geplaatst: 07-09-24 00:48 |
Wintu | |
verootjoo schreef Wintu schreef Waarom bomen opruimen, is natuur toch, willen ze toch aldoor, zaag het pad vrij zou ik zou zeggen. Paarden en vee in een gebied zetten, want we willen natuur, maar omgevallen bomen gaan we opruimen, waarom? Kunnen ze hout van zagen en dat levert geld op. Heeft helemaal niks met natuur te maken, maar met een verdienmodel. SBB heeft hier alle geloofwaardigheid verloren. Wat doe je zuur? Ze willen het bos veilig maken en dus een deel opruimen. Natuurlijk ruimen ze niet alles op maar wel bomen die op omvallen staan. Niet zo tof als er mensen in het bos doodgaan door een boom op hun kop. Was een paar jaar terug in Leersum ook, valwind geweest en dan zijn ze wel even bezig met het bos weer veilig maken voor bezoekers. Ik doe helemaal niet zuur, ik verbaas me echter wel behoorlijk... |
Geplaatst: 07-09-24 00:50 |
tamary | |
Tussen wie moet waar opruimen, kundige mensen, gereedschap en wie betaald is dat het even duurt niks verbazends. Gemeentes zitten krap bij kas en door de vergrijzing komen ze overal nogal eens mensen tekort.
Grootste deel van rap alles begaanbaar kwam hier in het dorp van mensen met kettingzaag en houtkachel en dat was niet enkel omdat die storm zaterdag was en de kans nu eenmaal groter is dat zondag wel de buren aan de slag gaan en de gemeente op zijn vroegst maandag. Gemeente heeft immers ook meer inwoners dan medewerkers. |
Geplaatst: 07-09-24 01:13 |
Wintu | |
tamary schreef Tussen wie moet waar opruimen, kundige mensen, gereedschap en wie betaald is dat het even duurt niks verbazends. Gemeentes zitten krap bij kas en door de vergrijzing komen ze overal nogal eens mensen tekort. Grootste deel van rap alles begaanbaar kwam hier in het dorp van mensen met kettingzaag en houtkachel en dat was niet enkel omdat die storm zaterdag was en de kans nu eenmaal groter is dat zondag wel de buren aan de slag gaan en de gemeente op zijn vroegst maandag. Gemeente heeft immers ook meer inwoners dan medewerkers. In de gebieden van staatsbosbeheer heeft de gemeente niet zoveel inspraak, SBB wordt gefinancierd door de provincie en niet door de gemeente. Net zoals de gemeente dus ook niet controleert in de bossen. |
Geplaatst: 07-09-24 01:22 |
tamary | |
Met genoeg gemopper over dat ze de standaard beheerplannen al niet kunnen uitvoeren (geld, mensen), is het nog steeds vreemd dat dit even duurt? Veilig werken kost tijd, dit is geen houtzagerij met alles klaar voor efficientie, maar een grote chaos.
|
Geplaatst: 07-09-24 01:30 |
Wintu | |
tamary schreef Met genoeg gemopper over dat ze de standaard beheerplannen al niet kunnen uitvoeren (geld, mensen), is het nog steeds vreemd dat dit even duurt? Veilig werken kost tijd, dit is geen houtzagerij met alles klaar voor efficientie, maar een grote chaos. Ik zeg nergens dat het geen tijd kost, ik zeg nergens dat ik niet geloof dat er bomen om liggen, dat fabriceren jullie er helemaal zelf van. |
Geplaatst: 07-09-24 01:40 |
Wintu | |
Het is heel simpel, ik geloof er geen zak van dat SBB doet wat ze belooft. Doen ze nooit, dus waarom dit keer wel. Ik heb nog nooit zo vaak of uberhaupt natuurgebieden dicht zien gaan. Er staat in het artikel dat er 200 bomen om zijn. Dus hopen ze dat ze het tweede deel van september weer open kunnen en bij het andere gebied is dat nog maar de vraag of september uberhaupt wel lukt en dat alles om de natuur weer netjes te maken..... Hele gebieden gewoon dicht. De recreatiesector zal er blij mee zijn weer ..
|
Geplaatst: 07-09-24 02:00 |
Hiraeth | |
Het is duidelijk dat je anti-SBB muts je te ver over de ogen is gezakt, want ik denk alleen maar: goh, het is best optimistisch om zo'n groot stuk gebied weer in orde te krijgen tegen de tijd dat we halverwege september zijn.
Het is niet alleen het praktische van bomen die omliggen (deels) weg te halen, maar men moet ook een groot gebied doorkammen om te kijken of de reeds staande bomen nog wel veilig zijn. Hoewel ik begrijp dat je cynische houding tegenover SBB ergens vandaan komt, vind ik je in dit geval hierin te ver doorslaan. |
Geplaatst: 07-09-24 04:45 |
verootjoo | |
Wintu schreef Het is heel simpel, ik geloof er geen zak van dat SBB doet wat ze belooft. Doen ze nooit, dus waarom dit keer wel. Ik heb nog nooit zo vaak of uberhaupt natuurgebieden dicht zien gaan. Er staat in het artikel dat er 200 bomen om zijn. Dus hopen ze dat ze het tweede deel van september weer open kunnen en bij het andere gebied is dat nog maar de vraag of september uberhaupt wel lukt en dat alles om de natuur weer netjes te maken..... Hele gebieden gewoon dicht. De recreatiesector zal er blij mee zijn weer .. Beter een gebied dicht dan een boom op je kop. Er zijn nu meer heftige weersomstandigheden dan zeg 30 jaar geleden dus dan gebeurt dit vaker. Half september is volgende week en september is over 3 weken afgelopen, ik vind dat behoorlijk snel. Leersum was maanden dicht destijds |
Geplaatst: 07-09-24 07:28 |
Femke_Tweety | |
En daar is het nog altijd zeer zichtbaar.
Het risico is ook niet de ongevallen bomen. Die liggen in de weg maar doen verder niet veel. Het gevaar zijn de beschadigde bomen en takken, die net niet gevallen zijn. Maar die wel hangen op het punt van. En zo een wil je liever niet op je kop krijgen zeg maar Hoe lang ze erover doen weet ik niet. Maar dat t eerst weer even soort van fatsoenlijk veilig gemaakt wordt lijkt me wel een strak plan. |
Geplaatst: 07-09-24 10:37 |
_San87_ | |
Zebrastreep schreef Wintu schreef Ik geloof er geen zak van.. Ik kan bevestigen als inwoner van Drenthe dat we een korte maar vrij heftige storm hebben gehad. Ik heb nog nooit zoiets meegemaakt. Op den duur kwam er vrij kort maar een heel sterke wind wat net leek alsof het alles naar beneden drukte. Nu woon ik dan in een stad in Drenthe ,en was daar minder schade als in de natuurgebieden maar overal liggen nog steeds enorm veel bomen om. Vanaf de snelweg al te zien. En ook nu vallen er nog dagelijks beste takken uit de bomen. Klinkt als een valwind. Is een paar jaar terug in Leersum ook geweest, complete chaos en totaal onveilig op die plekken in het bos. |
Geplaatst: 07-09-24 10:38 |
SusanH | |
Het kan best een tijd duren, wij hebben hier vlakbij in Leersum een valwind gehad. Bepaalde stukken in het bos zijn meer dan een jaar dicht geweest. Bij het Breeveen hebben ze een stormpad gemaakt daar kun je over houten vlonders lopen, over de omgevallen bomen. Dat pad aanleggen was uiteindelijk eenvoudiger dan alles opruimen.
|
Geplaatst: 07-09-24 11:04 |
rien10 | |
Heel, heel lang geleden was er op de Veluwe ook zoiets aan de hand. Dik 50 jaar terug. Ik zag jaren later nog de schade die het had aangericht.
Hier in het dorp ook, in de jaren '80- '90. Van een stukje "bos" (lees aanplant) waren gewoon alle bomen finaal doormidden geknakt. Stonden er alleen nog maar halve bomen zonder kroon. Een heel raar gezicht. Was in een paar minuten gebeurd. |
Geplaatst: 07-09-24 12:12 |
VuurVleugels | |
rien10 schreef Heel, heel lang geleden was er op de Veluwe ook zoiets aan de hand. Dik 50 jaar terug. Ik zag jaren later nog de schade die het had aangericht. Hier in het dorp ook, in de jaren '80- '90. Van een stukje "bos" (lees aanplant) waren gewoon alle bomen finaal doormidden geknakt. Stonden er alleen nog maar halve bomen zonder kroon. Een heel raar gezicht. Was in een paar minuten gebeurd. Bij Amerongen is er een hele 'corridor' te zien, daar heeft een héél gerichte wind jaren en jaren geleden een spoor van ravage achtergelaten van pak 'm beet 50 meter breed, je ziet het nu nog steeds in de bomen. Daaromheen niks aan de hand. Het weer kan echt rare dingen doen en het herstel duurt echt lang doorgaans. |
Geplaatst: 07-09-24 16:51 |
CharleyT | |
Wintu schreef Misschien moeten ze de bomen laten liggen en de tussenstukken er uit zagen, zo dat het pad door loopt. Doen ze elders ook. Bomen vallen, dat is natuur. Daar zijn ze toch zo van? Nu moeten ze de natuur eerst opruimen? Vanwaar dat wantrouwen en negatieve benadering van dit bericht? |
Geplaatst: 08-09-24 14:53 |
CharleyT | |
Hiraeth schreef Het is duidelijk dat je anti-SBB muts je te ver over de ogen is gezakt, want ik denk alleen maar: goh, het is best optimistisch om zo'n groot stuk gebied weer in orde te krijgen tegen de tijd dat we halverwege september zijn. Het is niet alleen het praktische van bomen die omliggen (deels) weg te halen, maar men moet ook een groot gebied doorkammen om te kijken of de reeds staande bomen nog wel veilig zijn. Hoewel ik begrijp dat je cynische houding tegenover SBB ergens vandaan komt, vind ik je in dit geval hierin te ver doorslaan. Keurig verwoord, sluit me er graag bij aan. Word zo moe van dat negatieve geklets. |
Geplaatst: 08-09-24 14:56 |
Rizette | |
Ia het bos daar ook zo vreselijk uitgedund dat de wind vrij spel heeft? Of is dit een windhoos geweest?
|
Geplaatst: 08-09-24 16:16 |
anca | |
Ze denken zelfs aan een tornado.
https://www.rtvdrenthe.nl/varia/1678730 ... in-drenthe T ging ook vreselijk te keer. En indrrdaad er vallen nog steeds takken als de wind even aantrekt. |
Geplaatst: 08-09-24 16:28 |
Zebrastreep | |
anca schreef Ze denken zelfs aan een tornado. https://www.rtvdrenthe.nl/varia/1678730 ... in-drenthe T ging ook vreselijk te keer. En indrrdaad er vallen nog steeds takken als de wind even aantrekt. Op den duur kwam er wel een bepaalde soort wind dat ik nog dacht als dit een tornado is zal ik het ook geloven. Het was ook best een beetje eng. Ik was op dat moment aan het werk en gelukkig zijn die gebouwen zeer stevig. Maar het was echt wel even heftig. |
Geplaatst: 08-09-24 16:32 |
Marije_jiplover | |
In 2019 hier in onze omgeving (Veluwezoom) een tornado over gekomen.
Die heeft gigantisch veel schade veroorzaakt, zowel aan huizen en gebouwen voor de strook waar die overkwam (huis van de buren kon echt totaal ongeschonden zijn) als in het bos. Grote dikke járen oude eiken lagen om. Ook daar zie ik nu nog steeds de band door het bos lopen aan afgeknapte bomen. Heeft toen ook een paar weken geduurd voor het hele bos weer veilig was. |
Geplaatst: 08-09-24 16:36 |
Wintu | |
Hiraeth schreef Het is duidelijk dat je anti-SBB muts je te ver over de ogen is gezakt, want ik denk alleen maar: goh, het is best optimistisch om zo'n groot stuk gebied weer in orde te krijgen tegen de tijd dat we halverwege september zijn. Het is niet alleen het praktische van bomen die omliggen (deels) weg te halen, maar men moet ook een groot gebied doorkammen om te kijken of de reeds staande bomen nog wel veilig zijn. Hoewel ik begrijp dat je cynische houding tegenover SBB ergens vandaan komt, vind ik je in dit geval hierin te ver doorslaan. Misschien moet je dan toch mijn posts iets beter lezen, dan heeft had je gezien dat mijn wantrouwen richting SBB maar weinig met omgewaaide bomen van doen heeft |
Geplaatst: 10-09-24 11:31 |
Wintu | |
CharleyT schreef Wintu schreef Misschien moeten ze de bomen laten liggen en de tussenstukken er uit zagen, zo dat het pad door loopt. Doen ze elders ook. Bomen vallen, dat is natuur. Daar zijn ze toch zo van? Nu moeten ze de natuur eerst opruimen? Vanwaar dat wantrouwen en negatieve benadering van dit bericht? Misschien even lezen? |
Geplaatst: 10-09-24 11:32 |
VuurVleugels | |
Tja Wintu, inmiddels weet bokt wel hoe *extreem* anti-wolf je bent. Maar om dat nou mee te nemen naar elk ander topic wat in de verste verte daarmee te maken kan hebben... Wat is je doel hier nou mee? Andere mensen overtuigen dat SBB niet te vertrouwen is en dus met fakkels en hooivorken bestookt moet worden? Wil je ieders ogen openen en zo de organisatie ontmantelen? Baksteen voor baksteen? Of is het genoeg dat ieder ander dezelfde vurige haat in de ogen koestert als jij? Dit klinkt allemaal misschien overdreven, maar even eerlijk, die extreme galbak aan negativiteit rondom SBB vanuit jou en een paar anderen hier op bokt maakt de sfeer hier écht niet beter. Hou er gewoon eens mee op. Dat jij een organisatie bagger vind is helemaal prima, ik snap helemaal dat je je zorgen maakt en dat je je niet gehoord en gezien voelt door SBB. Maar sleur een internetforum niet mee in een hetze waar geen enkel doel voor lijkt.
|
Geplaatst: 10-09-24 11:44 |
Zebrastreep | |
En plus niet alles heeft te maken met de wolf , ik snap de angst en dat het dier en dat Nederland te klein is voor een roofdier van dat formaat om hier permanent te kunnen vestigen.
Maar de reden dat er niks gebeurd is de beschermde status van het dier. Daar kan de SBB weinig aan doen , zij moeten ook simpelweg de regelgeving volgen vanuit de regering en de Europese regering. Al zijn er natuurlijk keuzes gemaakt door SBB wat momenteel niet handig is ( denk aan de pony's in het Drents Friese Wold) waarvan ik ook denk je weet dat daar een groep wolven gevestigd is , dat de pony's aangevallen gaan worden is zo klaar als een klontje. Maar niet alles heeft nogmaals met de wolf te maken. En een beetje nuchter blijven ondanks de angst is ook belangrijk. |
Geplaatst: 10-09-24 11:53 |
Wintu | |
VuurVleugels schreef Tja Wintu, inmiddels weet bokt wel hoe *extreem* anti-wolf je bent. Maar om dat nou mee te nemen naar elk ander topic wat in de verste verte daarmee te maken kan hebben... Wat is je doel hier nou mee? Andere mensen overtuigen dat SBB niet te vertrouwen is en dus met fakkels en hooivorken bestookt moet worden? Wil je ieders ogen openen en zo de organisatie ontmantelen? Baksteen voor baksteen? Of is het genoeg dat ieder ander dezelfde vurige haat in de ogen koestert als jij? Dit klinkt allemaal misschien overdreven, maar even eerlijk, die extreme galbak aan negativiteit rondom SBB vanuit jou en een paar anderen hier op bokt maakt de sfeer hier écht niet beter. Hou er gewoon eens mee op. Dat jij een organisatie bagger vind is helemaal prima, ik snap helemaal dat je je zorgen maakt en dat je je niet gehoord en gezien voelt door SBB. Maar sleur een internetforum niet mee in een hetze waar geen enkel doel voor lijkt. Zo, hier heb ik eens even flink om moeten lachen, wat een post Misschien moet je de posts van mij en enkele anderen hier op bokt dan niet lezen als je er zo van over je theewater gaat. Jouw post is wel het toppunt van onaangenaamheid, onwetendheid, aannames doen en iemand op persoonlijke titel aanspreken. En dan wijs je met de vinger naar een ander. En mijn wantrouwen in SBB is op heel wat meer gestoeld dan de wolf, die ik hier om die reden dan ook niet heb genoemd. Misschien beter niet meer in de wolventopics komen Vuurvleugels, daar enkel spuw ik over de wolf... Edit, verkeerde boktnaam |
Omhoog |
Geplaatst: 10-09-24 11:57 |
Plaats een nieuw onderwerp | Plaats een reactie |
Pagina 2 van de 3 [ 56 berichten ]
Ga naar pagina Vorige 1, 2, 3 Volgende |
|
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp |
Forums » Algemeen » [VN] Voorpagina Nieuws |
Inloggen |