Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 2 van de 2 [ 30 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Plaats een nieuw onderwerp

Auto botst tegen koets, paard overleeft het niet

Profiel   

Afschuwelijk. Ik kijk de fotos niet, heb wel de googlemaps plek bekeken. Dit lijkt smal maar er is genoeg plek voot autos om elkaar te passeren... En als je bij n frontale botsing zo op n paard knalt lijkt mij dat er in ieder geval qua snelheid iets niet is gegaan zoals het hoort.

Jakkes ik krijg er de rillingen van.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-10-24 07:56 

Profiel   

Mja als het licht er ook zo in stond als op de Google Streetview link die ik plaatste, dan kan het ook een gevalletje extreem dikke pech geweest zijn. Ik ben me hier in het tunneltje (soortgelijk, alleen dan niet zo diep gelegen) ook wel eens rot geschrokken.

Normaal zie je licht aan het uiteinde, en zie je schimmen van auto / fiets of wat dan ook in het tunneltje, afgetekend tegen dat licht op de achtergrond. Nu rij ik altijd heel voorzichtig daar omdat ik weet hoe verraderlijk het is, maar ik heb ook wel eens fel op de rem moeten trappen omdat er blijkbaar toch 2 fietsers verstopt zaten in de schaduwen en precies op het juiste / verkeerde moment naar buiten gingen waar het licht mij verblindde zoals op die streetview, dat je niet ziet wat er buiten het tunneltje is.

En dan krijg je dus het effect dat je bij het op het tunneltje af rijden de indruk krijgt dat het leeg is.
(verkeer verstopt in de schaduw) en als je er uit rijdt (waar je door het licht niet naar buiten kan kijken) dan zit je er ineens bovenop....

Je zou denken dat het niet kan omdat je altijd wel in of buiten het tunneltje kan kijken, 1 van de 2, maar als de omstandigheden net "perfect" zijn dan kan het dus blijkbaar.... ik schrok me rot in ieder geval en als ik de normale snelheid aan had gehouden had ik die fietsers zeker te pakken gehad -O-

Ik druk die kleine ook op het hart om te zorgen dat ALTIJD zijn licht aan staat als hij zo'n levensgevaarlijk tunneltje in gaat, en zorg ervoor dat hij lampen op zijn fiets heeft die bij donker automatisch aan gaan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-10-24 08:12 

Profiel   

pmarena schreef
Mja als het licht er ook zo in stond als op de Google Streetview link die ik plaatste, dan kan het ook een gevalletje extreem dikke pech geweest zijn. Ik ben me hier in het tunneltje (soortgelijk, alleen dan niet zo diep gelegen) ook wel eens rot geschrokken.

Normaal zie je licht aan het uiteinde, en zie je schimmen van auto / fiets of wat dan ook in het tunneltje, afgetekend tegen dat licht op de achtergrond. Nu rij ik altijd heel voorzichtig daar omdat ik weet hoe verraderlijk het is, maar ik heb ook wel eens fel op de rem moeten trappen omdat er blijkbaar toch 2 fietsers verstopt zaten in de schaduwen en precies op het juiste / verkeerde moment naar buiten gingen waar het licht mij verblindde zoals op die streetview, dat je niet ziet wat er buiten het tunneltje is.

En dan krijg je dus het effect dat je bij het op het tunneltje af rijden de indruk krijgt dat het leeg is.
(verkeer verstopt in de schaduw) en als je er uit rijdt (waar je door het licht niet naar buiten kan kijken) dan zit je er ineens bovenop....

Je zou denken dat het niet kan omdat je altijd wel in of buiten het tunneltje kan kijken, 1 van de 2, maar als de omstandigheden net "perfect" zijn dan kan het dus blijkbaar.... ik schrok me rot in ieder geval en als ik de normale snelheid aan had gehouden had ik die fietsers zeker te pakken gehad -O-

Ik druk die kleine ook op het hart om te zorgen dat ALTIJD zijn licht aan staat als hij zo'n levensgevaarlijk tunneltje in gaat, en zorg ervoor dat hij lampen op zijn fiets heeft die bij donker automatisch aan gaan.

Ik kom heel regelmatig door dat tunneltje en over het algemeen is het zicht goed en overzichtelijk vanaf afstand al. Zo sterk scheen de zon ook niet zondag.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-10-24 17:43 

Profiel   

Dat lijkt hij op de Google Streetview ook niet te doen.....

Kijk ik weet natuurlijk ook niet wat er precies gebeurd is hè, laten we dat even voorop stellen.
Maar imo hoeft het niet per-sé te wijten te zijn aan zeer onverantwoord rijden van auto en/of koets. Dat tunneltje waar ik vlakbij woon heeft ook meestal prima zicht maar ik weet dus wel goed hoe verraderlijk het kan zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-10-24 18:33 

Profiel   

Ik was vandaag met de kar onderweg en moet ook altijd door een tunnel in doetinchem. We werden door mensen aangesproken, omdat zij dachten dat wij degene waren die verongelukt waren. Ik leef echt heel erg mee. Heel veel sterkte!

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-10-24 12:17 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 2 van de 2 [ 30 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp

Zoek naar
Inloggen