Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 3 van de 5 [ 125 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Manegehouder in Baarn boos om auto’s op zijn erf

 
Profiel   

Cryssie schreef
Hahaha ik zag het vandaag. Toch nog kinderen die met hun fiets over die balen aan het klauteren waren. Tja je zal maar 250 meter verder moeten fietsen.


Hier moest ik wel om lachen, grappig beeld :D

Inderdaad een lakse houding van de school. Helemaal voorkomen is inderdaad lastig, maar je kan echt wel beter je best doen.
En ik zou als manegehouder ook iemand regelen die gewoon een paar ochtenden zorgt dat er niemand kan parkeren op zijn terrein. Een wijkagent kan daar toch ook wel een keer langskomen? Ze zijn allemaal in overtreding immers.
Edit: Ik lees dat het ook om de middagen gaat. Ja, dan blijf je wel bezig om iedereen weg te houden van je parkeerplaats..
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-02-18 08:44 



 
Profiel   

Chiave schreef
Zonneveld ligt echt precies tegenover het Baarnsch Lyceum, dus ik snap inderdaad dat ouders even parkeren om hun kind af te kunnen zetten. Ik moest inderdaad ook 16 kilometer door weer en wind, maar als mijn fiets het begaf of ik werd terug naar huis geblazen door de wind, dan werd ik gebracht... Ik begrijp het wel, dat kids gebracht worden, soms.


Dat afzetten hoor je niet te doen op prive terrein van iemand. Stel je voor dat er elke dag weet ik veel hoe veel mensen op je oprit komen , ik zou er gek van worden.

Nee die ouders zoeken maar eennandere plek of ze geven die kunderen maar een fiets hoor

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-02-18 08:50 



 
Profiel   

Ach die ouders weten zelf ook wel dat ze dat eigenlijk niet kunnen maken! Ze zouden het zelf ook niet willen op hun eigen terrein! Wat gij niet wil dat u geschied.............................

Maar zo zijn mensen nou eenmaal, wij hebben buren die ook ongevraagd en ongewild ons erf betreden om een bosperceel te kunnen bereiken (waar je officieel niet mag komen, er is een officiele ingang namelijk) Nou ik kan je wel vertellen dat ik allerminst aardig ben hoor tegen deze droeftoeters! Moven, wegwezen van andermans terrein! Niks te zoeken, ik hoef ook niet ongevraagd en ongewild bij een ander op het terrein komen!!

Kortom ik snap de manegehouder!

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-02-18 09:05 



 
Profiel   

Die dodo's die menen dat ze daar wel kunnen parkeren elke keer klem zetten met een baal voordroog of een trekker of zoiets. Op je eigen terrein mag je namelijk zelf weten waar je je spullen neerzet. Dan is het zo afgelopen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-02-18 09:07 



 
Profiel   

Als ik de manegehouder was zou ik in overleg met zijn klanten op een piekmoment van parkerende ouders snel een baaltje neerleggen om zijn eigen parkeerplaats af te zetten, zodat de aso ouders er niet meer af kunnen. }:) Of gewoon de tractor zo klaarzetten zoals op Google Streetview nu de zwarte auto staat en dan snel ff een paar meter achteruit, zodat er niemand kan ontsnappen :))

Erg kinderachtig, maar wel effectief denk ik. :Y)

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-02-18 09:07 



 
Profiel   

Idd het hek van de manege dicht doen als er ouders geparkeerd staan :') hahaha!

Maar ja, Gooische kindjes he... dan wordt je door papa of mama afgedropt in een SUV.

wat ik me afvroeg, waarom parkeren als je je kind alleen afzet? Of moeten ze de kinderen aan de hand naar binnen brengen??

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-02-18 09:09 



 
Profiel   

Een bordje neerzetten dat parkeren voor niet klanten 5 euro is en dan idd de uitgang blokkeren. Rondgaan met de pet en pas die balen weghalen als de laatste betaald heeft. :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-02-18 09:11 



 
Profiel   

djuulsie schreef
Idd het hek van de manege dicht doen als er ouders geparkeerd staan :') hahaha!

Maar ja, Gooische kindjes he... dan wordt je door papa of mama afgedropt in een SUV.

wat ik me afvroeg, waarom parkeren als je je kind alleen afzet? Of moeten ze de kinderen aan de hand naar binnen brengen??


Die weg is niet echt geschikt om even kort stil te staan, in de berm staan overal bomen of paaltjes (waarschijnlijk juist om dergelijke parkeeroverlast te voorkomen :')).

En bij het ophalen moeten ze er natuurlijk op tijd staan, zodat kind geen seconde hoeft te wachten

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-02-18 09:12 



 
Profiel   

Achter iedere auto die er niet hoort een grote baal leggen zodat pensionklanten er wel uit kunnen maar degene die er niet horen niet weg kunnen.
Lijkt me niet dat de manegehouder kosten moet maken voor een hek omdat anderen zich niet aan de “regels” houden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-02-18 09:22 



 
Profiel   

Fenrir schreef
1) wie wordt er op de middelbare school nou nog door zijn ouders gebracht en 2) stel je voor, je kinderen zouden maar 250 meter moeten lopen :')


nou tegenwoordig nog heel veel hoor. Ik werk bij een middelbare school en je wil ze niet de kost geven hoor; het aantal kinderen dat met de auto wordt opgehaald. En nee, dat is lang niet altijd met rotweer of storm; zelfs met mooi weer zijn er nog flink wat die met de auto worden gehaald.
Toegegeven; ik zou anders ook jouw gedachte hebben hoor, maar ervaring heeft mij geleerd dat steeds meer middelbare scholieren met de auto worden gebracht en gehaald.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-02-18 11:04 



 
Profiel   

En ouders maar klagen dat ze het zo druk hebben. :roll: laat de kinders gewoon fietsen. Zij fitter ouders meer tijd

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-02-18 11:08 



 
Profiel   

nou idd...zeker op die leeftijd.


Geef die stalhouder ook groot gelijk. Eigenlijk hebben die ouders nog geluk; als het mijn stal zou zijn geweest zou ik bij de gemeente geopteerd hebben om een wegsleepregeling te krijgen...en iedere keer weg laten slepen zodra er weer 1 illegaal bij mij parkeerde....zeker gezien de 'verboden te parkeren' bordjes gewoon straal worden genegeerd.
Iets met; wie niet luisteren wil, moet maar voelen...desnoods in de portemonnee

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-02-18 11:11 



 
Profiel   

Misschien zie ik iets over het hoofd.. maar waarom moeten die auto's überhaupt parkeren? Je rijdt langs de school met je auto, stopt langs de weg, hup kind eruit en je rijdt verder.. daar hoeft niet eens de motor voor uit, laat staan dat je er parkeerplek voor nodig hebt, toch :o? Of willen die ouders hun kinderen allemaal aan het handje tot bij het klaslokaal meenemen? :+ En die kinderen hebben allemaal mobieltjes, dus kunnen ook laten weten hoe laat ze voor de school staan te wachten.

Maar ik sta er ook echt van te kijken dat kinderen tegenwoordig nog geen stukje meer met de fiets kunnen als het niet stortregent.. Dat was bij ons hartstikke normaal vroeger, uit alle omliggende dorpen, tot zo'n 10km, prima te doen. En dan verbaasd zijn als het kind de stempel ADHD krijgt :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-02-18 11:20 



 
Profiel   

Oh, ouders die hun kinderen naar school brengen en asociaal gedrag, praat me er niet van....
Ik woon direct naast een basisschool, een kleine school ook nog. De school staat aan de rand van een kleine woonwijk (5 straatjes), en de straat waar de school staat is aan de kant van ons huis doodlopend voor auto’s (afgesloten met fietserspaaltjes). Nu is het zo dat het begin van het doodlopende stuk bijna recht voor de school is, levert hele fijne situaties op.
Ze flikkeren hun auto midden op straat, liefst dubbel geparkeerd, zodat niemand meer de straat uit of in kan, en was je zo snugger je auto een stukje verderop te zetten dan staan er wel auto’s omheen zodat je niet weg kunt.
Ouderavonden of speciale middagen/avonden op school is nog erger, dan blijkt mijn oprit, zelfs onder onze carport, een briljante parkeerplaats.
Staat er weer eens eentje op mijn terrein onder de carport, dan zet ik mijn auto er dwars achter. Bel maar aan, dan kan ik ze tenminste vertellen waarom dat niet de bedoeling is. Auto weer eens ingeparkeerd? Dan loop ik de school in (ouders mogen alleen in de centrale hal, erg handig) en roep flink duidelijk dat *merk/type/kleur* auto asociaal geparkeerd staat en dat ik verwacht dat die NU weg gehaald wordt.
‘Excuses’ genoeg overigens, waarvan ‘ik heb ook haast hoor!’ De meest gehoorde is. Boeit me niet, dan zorg je maar dat je er eerder bent, heb je tijd om die 50(!!) meter verderop te parkeren waar ruimte zat is.
Ouders geven hier trouwens aan dat ze hun kinderen met de auto helemaal naar school brengen omdat fietsen te gevaarlijk zou zijn. Het leuke is dat er bijna geen verkeer is in de wijk is behalve ouders die met 60 per uur door de woonwijk scheuren met hun SUV’s.
Hier zet de school het ook steeds in de nieuwsbrief etc., en zegt vervolgens dat ze er alles aan gedaan hebben....

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-02-18 11:31 



 
Profiel   

De manegehouder heeft groot gelijk!
Hier ook een school in de wijk en door uitbreiding nam ook de overlast toe. Gemeente, wijkteam, politie en school zijn om de tafel gegaan. Inmiddels is er weer een zij-ingang van het schoolplein in gebruik zodat de fietsende kinderen niet meer over de voetpaden mensen overhoop fietsen en staan er op de piekmomenten docenten om te voorkomen dat de leerlingen alsnog 'binnendoor' fietsen. Docenten moeten wat verder weg op een openbare parkeerplaats (waar plek zat is) parkeren om te voorkomen dat de wijk vol met auto's staat.
Met open dagen was de parkeeroverlast echt enorm. Laatste keer kregen we als bewoners een brief erover met twee gekleurde briefjes om in je auto te leggen en mochten alleen auto's met zo'n briefje de wijk in. Verkeersregelaars en een groot lichtbord werden ingezet om de overlast te beperken. Dan doe je als school tenminste je best!

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-02-18 11:36 



 
Profiel   

SusanH schreef
Het is wel een probleem van de school. School waar mijn dochter op zit (basisonderwijs) zit midden in een wijk. Daar wordt heel vaak fout geparkeerd, bij mensen half op de oprit, dubbel parkeren etc. Ouders worden hier ook door school op aangesproken. Maar ja, het gemak wint uiteindelijk altijd want het gaat een paar dagen goed en dan staan ze er weer :+


Agh, in Dordrecht was er toen een hele hoop gezeik.... Daar is de politie gaan bekeuren voor foutparkeren rond 8.30 :+.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-02-18 11:59 



 
Profiel   

Pfff de manege eigenaar heeft groot gelijk. Het is privéterrein daar hebben de ouders van de kinderen helemaal niets te zoeken. Er is nota bene een immens parkeerterrein aan de andere kant, lekker lopen dus, is goed voor de kids.
Als ik hem was gewoon een poort maken of anders gewoon een touw spannen. Daar hebben de ouders van die kids vast geen zin in, je zal uit je auto moeten stappen, brrrr

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-02-18 13:59 



 
Profiel   

Ik snap ook niet waarom de school denkt dat ze niets kunnen doen: ga er als rector geregeld zelf staan, spreek dan de ouders maar vooral ook de leerlingen aan (die hebben meestal geen zin om dat soort confrontaties te krijgen, dus laat die maar weten dat ze gezien worden en aangesproken als ze daar uitstappen.)

Zet bovendien iemand bij de zijingang die dan iedereen die op de verkeerde manier is uitgestapt alsnog naar de hoofdingang te laten lopen.

Betaal vanuit de ouderbijdrage een automatische toegangspoort bij de manege (dit lijkt me wel een leuke :) )
Mogelijkheden genoeg volgens mij, als je dat wilt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-02-18 14:16 



 
Profiel   

xxCYNNxx schreef
nou idd...zeker op die leeftijd.


Geef die stalhouder ook groot gelijk. Eigenlijk hebben die ouders nog geluk; als het mijn stal zou zijn geweest zou ik bij de gemeente geopteerd hebben om een wegsleepregeling te krijgen...en iedere keer weg laten slepen zodra er weer 1 illegaal bij mij parkeerde....zeker gezien de 'verboden te parkeren' bordjes gewoon straal worden genegeerd.
Iets met; wie niet luisteren wil, moet maar voelen...desnoods in de portemonnee


Gewoon een ketting om de trekhaak en gas geven met je trekker :+ geen sleepdienst voor nodig toch..

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-02-18 14:20 



 
Profiel   

Sizzle schreef
Gaat de rector de politie bellen omdat de buurman stro op zijn eigen oprit heeft staan :o?
:')


Nou dit dus of zou hij dan teveel klachten krijgen van ouders die hun kinderen niet meer voor de deur af kunnen zetten :D?

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-02-18 14:23 



 

Het zou nog een mooie bijverdienste kunnen zijn ook: bij de ingang van je parkeerplaats een bordje plaatsen met 'Parkeren € 50 voor niet-manegeklanten'. Tractor met hooibaal klaarzetten en zodra de parkeerplaats vol is hooibaal in de ingang en met de pet rondgaan bij alle ouders tot je die € 50 bij elkaar hebt. Dan gaat de baal pas weer weg.

Dat levert je toch 5 x 50 x 40 = € 10.000 per jaar. :D
En dan hebben we het alleen nog maar over de ochtend, doe je de middag erbij dan zit je al op € 20.000. +:)+

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-02-18 14:34 



 
Profiel   

Sees schreef
Sizzle schreef
Gaat de rector de politie bellen omdat de buurman stro op zijn eigen oprit heeft staan :o?
:')


Nou dit dus of zou hij dan teveel klachten krijgen van ouders die hun kinderen niet meer voor de deur af kunnen zetten :D?

Zoals ik het lees heeft hij de balen voor de zijingangen van de school gezet. Niet op manegeterrein dus, maar op (of vlak voor) het terrein van de school. Gewoon als statement omdat de school ook niks doet aan overlast op het manegeterrein.
Ik geef de manege eienaar groot gelijk, zo breikt hij waarschijnlijk meer dan blijven klagen. Nu maakt hij het ook een probleem van de school en móeten ze er wel wat mee doen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-02-18 16:47 



 
Profiel   

T is gewoon asociaal. Ze hebben niets op dat terrein te zoeken. Desnoods gewoon 1 keer bij school stoppen... deur open en kind eruit. En dan wegwezen. Vrees, dat de manegehouder zelf actie moet gaan ondernemen een keer in de zoveel tijd, omdat t anders nooit ophoudt.

Lekker makkelijk van die rector,het is wel degelijk het probleem van de school.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-02-18 16:56 



 
Profiel   

Grappig dat mensen dit een probleem van de school of specifiek zelfs van de rector vinden.
De school heeft kennelijk een prima parkeerplek en wijat de ouders daarop. Het zijn de ouders zelf die kennelijk te beroerd zijn om daarheen te rijden omdat hun prinsje of prinsesje anders een paar extra stappen moet doen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-02-18 17:02 



 
Profiel   

Gewoon spijkermatje op het pad. Wel even je klanten informeren.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-02-18 17:03 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 3 van de 5 [ 125 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen