Wielrenner knalt tegen paard tijdens Royal Windsor Triathlon

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Bloemetje75
Berichten: 1985
Geregistreerd: 19-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-18 22:49

Kuggur schreef:
_merel_ schreef:
Daarom heb ik een zweep bij me tijdens buitenritten.... ik sla ze gewoon van dr fiets!

Wat een verstandige reactie. Rijd je ook net als die sukkel in de OP op trajecten tijdens fietswedstrijden?


In het originele FB bericht van de ruiter staat, dat ze daar in de buurt woont en er nergens een fietswedstrijd/triatlon was aangekondigd.... Dus ze kon niet weten dat er een wedstrijd was met dit soort idioten op de weg.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-18 22:55

Marjolein29 schreef:
Dat mensen hier dan haar de schuld geven kan ik echt even niet bij! -O-
Niets wijst erop dat de weg was afgesloten en dat zij in overtreding was en dus moet men dan gewoon rekening met elkaar houden. Wielrenners zijn hier, ook waar ik woon, niet heel sterk in.

Ze stapt netjes aan de kant met paard dat zou voldoende moeten zijn.

Over haar gillen, sorry maar je schrikt je kapot en zo erg gilde ze ook weer niet. Ook stopte het filmpje daarna dus hoelang ze heeft gegild weten we niet.


Precies dit..
Je rijd daar gewoon rustig en ineens word je van achter aangereden zonder enig idee te hebben waardoor (had tenslotte ook een auto kunnen zijn), dan vind ik uit reactie een gil geven niet zo heel raar.

Ik ben vorige week met skeeleren ook door zo'n 100 (waarvan 2 grote groepen) wielrenners ingehaald, en ik kan ook hierin melden dat die echt geen centimeter voor mij aan de kant gingen maar mij eerder van de sokken (wieltjes) reden dan dat ze aan de kant gingen. Elke keer dat ik weer wat aan hoorde komen stopte ik dus maar voor er ongelukken gebeurden.

prugelpiet

Berichten: 12555
Geregistreerd: 20-01-12

Re: Wielrenner knalt tegen paard tijdens Royal Windsor Triathlon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-18 22:59

Is toch ook gewoon oerdom om daar tussen de gaan rijden met je paard? Afgesloten of niet, wat voor sukkel ben je als je daar tussen gaat rijden.
Ja, je mag er rijden, maar of het verstandig is? Ga lekker ergens anders rijden voor dat ene dagje.

TheWelsh

Berichten: 1599
Geregistreerd: 19-10-09

Re: Wielrenner knalt tegen paard tijdens Royal Windsor Triathlon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-18 23:11

Ik ben ooit als kind tussen een soort autorally terecht gekomen met mijn fiets. Dat was ook op de openbare weg en nergens aangegeven.(niet voor fietsers in ieder geval, werd ook door niemand tegen gehouden oid)
Gelukkig is het goed gegaan, maar ik kan je vertellen...dat was echt geen pretje!

Ik kan me zo voorstellen dat mevrouw ook niet meer op haar gemak reed op het moment dat ze doorhad waar ze tussen reed...
De wielrenners staan er hier sowieso al niet om bekend dat ze rekening houden met andere weg gebruikers...tour of geen tour...

Jorex

Berichten: 9929
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-18 23:21

prugelpiet schreef:
Is toch ook gewoon oerdom om daar tussen de gaan rijden met je paard? Afgesloten of niet, wat voor sukkel ben je als je daar tussen gaat rijden.
Ja, je mag er rijden, maar of het verstandig is? Ga lekker ergens anders rijden voor dat ene dagje.

Ja maar heb jij door als er na 5 losse wielrenners ineens een peloton aankomt? Nee toch, dat merk je pas als je ze hoort en dan ben je op een stappend paard al te sloom voor die maniakken. Vooral als het nergens aangegeven staat dat daar een triatlon is. Ik kom zelf heel vaak van die losse wielrenners tegen die me met een noodgang inhalen, denk dan echt niet meteen aan dat er een peloton achter zit.

Dovahkiin

Berichten: 565
Geregistreerd: 30-12-17
Woonplaats: Op de Veluwe

Re: Wielrenner knalt tegen paard tijdens Royal Windsor Triathlon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-18 23:27

Het is de Royal Windsor Thriatlon. Je maakt mij niet wijs dat dat niet wordt aangekondigd.
Ik zie in dit filmpje een aantal dingen waar ik de ruiter aansprakelijk voor stel. En een aantal zaken waar de wielrenners de fout in gaan. Hoe dan ook vind ik de ruiter niet de slimste in dit geval

Billy

Berichten: 20708
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Re: Wielrenner knalt tegen paard tijdens Royal Windsor Triathlon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-18 23:42

Je kunt wel zeggen ik heb het recht om daar te rijden, en er is niks afgesloten, maar wel weldenkend mens stelt zijn paard aan dit soort risico’s bloot??

GamblersCup
Berichten: 13427
Geregistreerd: 11-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 00:06

Dovahkiin schreef:
Ik zie in dit filmpje een aantal dingen waar ik de ruiter aansprakelijk voor stel.

Waarvoor vind jij dan dat de ruiter aansprakelijk is?

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Wielrenner knalt tegen paard tijdens Royal Windsor Triathlon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 00:14

Arm paard en arme ruiter! Ik sta versteld van de reacties. Ik volg geen actualiteit en al helemaal geen sport. Als je de weg niet afzet, is hij ook gewoon vrij voor iedereen. Zo simpel is dat. En dan hoort iedereen zich aan de regels te houden. Wat mij betreft dikke misser dat dit zi georganiseerd mag worden. Ik mag er echt niet aan denken dat ik dit meemaak zeg. Kan heel goed begrijpen dat de ruiter enorm schrikt. Paard is erg braaf gelukkig!

alice0cullen

Berichten: 2434
Geregistreerd: 20-12-11
Woonplaats: Deventer

Re: Wielrenner knalt tegen paard tijdens Royal Windsor Triathlon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 00:36

Ik kan ook echt niet snappen waarom dit soort evenementen nog worden georganiseerd op de openbare weg. Is toch idioot, ookal weet je dat dit wordt georganiseerd, moet je dan meteen de gehele route uit je hoofd leren.

Voor hetzelfde geld is dit de weg die ze af moet leggen naar of van stal of bak. Misschien is ze er gewoon in terecht gekomen, en wat dan moet je dan terug waar waarschijnlijk nog meer renners langs komen, of moet je afstappen met alle gevolgen van dien.

Ik zie hier maar een iemand iets fout doen en dat is de wielrenner, de rest passeert toch ook een de rechter kant, moet bij wezen dat hij geen hoef tegen het hoofd heeft

Pluizebolpum

Berichten: 5006
Geregistreerd: 01-09-07
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 01:07

Dat het op de openbare weg is snap ik inderdaad ook al niet. Om 't hardst fietsen en verkeersregels is best heel lastig. En als je dan ook nog eens gewone verkeersdeelnemers hebt...

Volgens dit artikel https://www.bbc.com/news/uk-england-berkshire-44512967 zijn de wielrenners ingelicht over de 'Highway Code', dat ze die blijkbaar moeten volgen en dat het niet oké is om als een koploze kip je rondje te raggen. Overigens was de ruiter niet de enige met schrik in de benen volgens hetzelfde artikel.
Dan ben ik helemaal geneigd om de kant van de ruiter te kiezen. Blijkbaar was het niet, of niet duidelijk, aangegeven waar en wanneer die race precies werd gehouden en als je geen triatlon fanaat bent hou je dan niet zelf bij. Ik zou bijna willen zeggen 'Al was het de Tour de France' als 't niet goed wordt aangegeven en je bent geen wielerfanaat dan kun je dat zo missen. Al zouden er bij de Tour hopen publiek staan en dan zou je als ruiter ergens toch wel nattigheid moeten voelen. De kans dat die lui er allemaal voor jou staan is te verwaarlozen, lijkt me.
Dus dan ga je gewoon een stukje rijden en verwacht je niet letterlijk van je sokken, en die van je paard, gereden te worden. Enige wat ik van de ruiter kan zeggen is dat het misschien handiger was geweest als ze iets meer links had gereden.

Koper

Berichten: 30234
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 01:43

Dovahkiin schreef:
Het is de Royal Windsor Thriatlon. Je maakt mij niet wijs dat dat niet wordt.

Weten wij veel of ze ieder jaar de zelfde route hebben? Daarnaast, als je jezelf als evenement serieus neemt dan zorg je voor dranghekken en mensen in hesjes. Klaar. En anders niet zeuren en je op de openbare weg aan de verkeersregels houden.

Pluizebolpum schreef:
Nou kon dat allemaal niet zoveel kwaad omdat paard bom,- en seniorhardloperproof was en er voldoende ruimte was voor de hardlopers om te schrikken

Fijn inderdaad als schrikkende bejaardjes daar de ruimte voor hebben :))

BMHP
Berichten: 1507
Geregistreerd: 15-12-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 03:20

prugelpiet schreef:
Is toch ook gewoon oerdom om daar tussen de gaan rijden met je paard? Afgesloten of niet, wat voor sukkel ben je als je daar tussen gaat rijden.
Ja, je mag er rijden, maar of het verstandig is? Ga lekker ergens anders rijden voor dat ene dagje.


De ruiter woont daar en is niet op de hoogte gesteld van het evenement cq. parcours.
ik vind jouw reactie oerdom om zonder enige kennis van de engelse situatie of het incident zo te reageren. Ga ergens anders trollen.

De wielrenner die links passeerd rijd met zijn stuur in de stijgbeugel van de ruiter en tegen haar paard. Het moment waarop ze van achteren/zijwaarts wordt aangereden is het moment waarop ze begint te schreeuwen. (fucking hell enz.)
Haar voet is gekneusd. De stijgbeugel is afgerukt. Het stuur zat in de flank van het paard.
De renner is doorgereden.

De organisatrie heeft voor zover ik heb vernomen de links inhalende deelnemers gediskwalificeerd.
Ook de politie heeft het ongeval in onderzoek.

Dit soort incidenten staat gelijk aan een hit en run!

schokkend de verschillende en de door mij gequote reacties hier.

Horsy83
Berichten: 291
Geregistreerd: 22-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 05:59

Kennen jullie fatsoenlijke wielrenners dan? 9 van 10 keer menen ze Lance armstrong te evenaren op de weg en daarbij ontzien ze niks. Het zijn gewoon tokkies in een te strak pakje. Mountainbikers daarentegen zijn altijd heel sociaal.

Ik snap dan ook echt helemaal niks van de reacties hier dat de amazone uit haar doppen moet kijken en onverantwoordelijk is. Laat ik voorop stellen dat ik de stukken over de weg altijd beperk tot een minimum vanwege dit soort malloten.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34597
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 06:06

Mountain bikers zijn niet allemaal altijd sociaal hoor, heb ze ook wel eens bijna in mijn paard gehad :j en er kan dan geen sorry van af hoor.

Wat een naar ongeluk. Gelukkig relatief goed afgelopen.

Ineke2

Berichten: 33098
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 06:42

Absolem schreef:
Moet je vooral gaan gillen als er was gebeurd.... Wordt je paard echt rustiger van >;).

Of ik ben raar dat ik nooit gil als een hysterisch keukenmens als ik op m'n paard zit en er gebeurd wat...

Zo erg gilt ze nou ook weer niet hoor. Ze heeft er een gekneusde voet aan overgehouden.
Enige aan de ruiter te verwijten valt is dat ze wat meer links had moeten aanhouden, maar het is zeer terecht dat de links inhalende wielrenners zijn gedwiskalificeerd.

De deelnemers aan de wedstrijd weten dat ze daar op de openbare weg rijden en dienen zich daarom er van bewust te zijn dat ze rekening moeten houden met andere weggebruikers.

secricible

Berichten: 25694
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Re: Wielrenner knalt tegen paard tijdens Royal Windsor Triathlon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 06:47

Tweede ongeluk tussen fietser en paard in korte tijd, beide met fietser in wedstrijdverband. Hoewel de situatie verder grotendeels anders is, lijkt het me dat hier toch wel eens lessen uit getrokken mogen worden. Bloedfanatieke fietsers die zo snel mogelijk ergens heen moeten rijden op een NIET afgezet gebied laten gaan is levensgevaarlijk. Ik ken ook geen enkele andere sport waarin zoiets kan. Tijd om dat eens onder de loep te gaan nemen.

sneeuwpop

Berichten: 4404
Geregistreerd: 19-10-05

Re: Wielrenner knalt tegen paard tijdens Royal Windsor Triathlon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 07:06

Wedstrijden op de openbare weg moeten naar mijn idee gewoon verboden worden.

Josien_

Berichten: 8999
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Re: Wielrenner knalt tegen paard tijdens Royal Windsor Triathlon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 07:14

Mijns inziens is de organisatie het meest fout. Zij hebben nagelaten om voldoende te informeren.

Tancreda4

Berichten: 24023
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 07:27

pien_2010 schreef:
Onbegrijpelijk dat dit is gebeurd. Daar wil en hoor je niet met je paard te zijn wat een Levens gevaarlijke situatie is dit. Echt dood eng.


Jij weet alle tourtocht routes het hele jaar je hoofd?

Hoe vaak ik een pelotons opeens tegen kom als ik al onderweg ben. Of soms nog meer uitdaging; een rij van 100+ motoren. Die zijn er gewoon opeens. Nooit meer met paard de weg op om dat te voorkomen dan maar....

Eilinora

Berichten: 11912
Geregistreerd: 23-10-04

Re: Wielrenner knalt tegen paard tijdens Royal Windsor Triathlon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 07:32

Ik heb het filmpje gezien op Facebook inclusief tekst van de amazone.

Ze verteld dat er niets verteld is en dat niemand ergens van wist.
Ook dat er niks afgezet was,ze was er een uur daarvoor al langsgekomen en nu op de terugweg.

7ofhearts

Berichten: 2748
Geregistreerd: 02-11-14
Woonplaats: Daar waar we gelukkig zijn..

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 07:41

Marjolein29 schreef:
Dat mensen hier dan haar de schuld geven kan ik echt even niet bij! -O-
Niets wijst erop dat de weg was afgesloten en dat zij in overtreding was en dus moet men dan gewoon rekening met elkaar houden. Wielrenners zijn hier, ook waar ik woon, niet heel sterk in.

Ze stapt netjes aan de kant met paard dat zou voldoende moeten zijn.

Over haar gillen, sorry maar je schrikt je kapot en zo erg gilde ze ook weer niet. Ook stopte het filmpje daarna dus hoelang ze heeft gegild weten we niet.



Hier ben ik het dus helemaal mee eens.
Begrijp eigenlijk niet helemaal waarom iedereen het af geeft op de ruiter.
En dat ze gilt, kom op zeg.....niet alleen zag ze de fietser niet aankomen, het was ook nog eens een behoorlijke klap.
Kan me niet voorstellen dat ze stoicijns op haar paard kon blijven zitten.
Paard schrikt meer van de klap als van haar gilletje hoor.
Bovendien het feit dat de politie zich nu buigt over de beelden geeft wel aan dat ze niet zo heel fout was, daar op de weg.

sneeuwpop

Berichten: 4404
Geregistreerd: 19-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 07:42

Josien_ schreef:
Mijns inziens is de organisatie het meest fout. Zij hebben nagelaten om voldoende te informeren.

???????
Informeren dat iedereen zich aan de regels van de openbare weg moet houden?

janouk
Blogger

Berichten: 17852
Geregistreerd: 18-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 07:43

Aparte reacties lees ik. De weg is openbaar en niet afgesloten. Dat betekent dat iedereen zich aan de regelsmoet houden. Dat hebben we met zijn allen afgesproken in de wet.

Als er een auto had gereden, hadden de fietsers toch ook ruim moeten passeren anders hadden ze onder de auto gelegen.

Ik begrijp dit soort organisaties niet: je neemt toch veiligheidsmaatregelen voor je deelnemers en de andere weggebruikers.

roxiie

Berichten: 7825
Geregistreerd: 22-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 07:45

Dit kon wel eens een gevalletje dramatische communicatie vanuit de organisatie van de triathlon zijn.
En wielrenner rijdt niet (ookal doen sommige mensen voorkomen van wel) voor z’n lol bij een paard op.

Bij mij in de omgeving wordt ook 1x per jaar een triathlon gehouden, dit wordt groots aangekondigd. Er wordt vanuit de gemeente echter geen toestemming verleend om het parcour af te sluiten (dit kan ook niet, gaat om een 2/3 daags evenement en dan kunnen we winkels niet bevoorraad worden, mensen kunnen niet van en naar hun huis etc etc.)
De deelnemers betalen een leuk bedrag om mee te doen, maar er wordt niet duidelijk gecommuniceerd dat het parcours niet afgesloten is en ze zich gewoon op de ‘openbare weg bevinden’ en dus de verkeersregels in acht moeten nemen. Ik kan je vertellen dat dit bijzondere en zeer gevaarlijke situaties geeft.

Ik kan me zomaar voorstellen dat zoiets als gebrekkinge communicatie ook bij de amazone en gebotste wielrenner van toepassing is.