Nederland heeft zilver

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Daentje

Berichten: 927
Geregistreerd: 02-06-04
Woonplaats: Winterswijk Woold

Nederland heeft zilver

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-06 17:08

http://www.horses.nl/rs/appl_php/wrssho ... =2&id=4496
horses.nl

Duitsland heeft de gouden medaille binnen. Na de rit van Isabell Werth met Satchmo was de voorsprong van de Duitsers te groot om nog in te kunnen halen. Nederland heeft zilver en Amerika brons.
Anky van Grunsven maakte met Salinero teveel fouten om een geniale score neer te kunnen zetten. Ze reed net als Werth 75% bij elkaar. Beide staan na de Grand Prix voorlopig op een individuele derde plek.
Edward Gal ging als laatste ruiter de baan in en had 77% moeten scoren om de Duitsers in te halen. Dit lukte hem niet, maar hij behaalde wel een mooi percentage van 71,375. Hiermee eindigde hij in de Grand Prix als tiende.
Imke Schellekens-Bartels staat als tweede Nederlander op een achtste plaats. Laurens van Lieren eindigde in de GP als 21e

Sharonaa_

Berichten: 2686
Geregistreerd: 25-08-05

Re: Nederland heeft zilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 17:10

ja.. heb t allemaal gezien Lachen

maar die schimmel die 1e was had wel een hele spectaculaire passage en piaffe..
wel mooi..

Sjoert

Berichten: 35961
Geregistreerd: 29-07-04
Woonplaats: De rug

Re: Nederland heeft zilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 18:12

-> VN

Soniador
Berichten: 475
Geregistreerd: 26-06-06
Woonplaats: Sint-truiden,België

Re: Nederland heeft zilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 18:15

shrOnatje schreef:
ja.. heb t allemaal gezien Lachen

maar die schimmel die 1e was had wel een hele spectaculaire passage en piaffe..
wel mooi..


Ja dat vond ik ook.
Toch had ik nederland liever op de 1ste plaats gezien dan Duitsland.

Unfaithful

Berichten: 6027
Geregistreerd: 24-07-05
Woonplaats: Delft

Re: Nederland heeft zilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 18:36

Soniador schreef:
shrOnatje schreef:
ja.. heb t allemaal gezien Lachen

maar die schimmel die 1e was had wel een hele spectaculaire passage en piaffe..
wel mooi..


Ja dat vond ik ook.
Toch had ik nederland liever op de 1ste plaats gezien dan Duitsland.

Same here...
Imo is Nederland niet rechtvaardig gepunt... maargoed. Anky zal er wel bovenuit komen in de Special en kür. Lachen

__KELLY
Berichten: 3331
Geregistreerd: 05-09-05

Re: Nederland heeft zilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 18:40

jaa ik hoorde dat ze al 2e stonden en dat anky nog moest dus ik denk we komen wel weer 1e te staan en duitseland 2e.
Niet duss Tong uitsteken
Ik ben nu in amerika dus lees nu even alle topics met verslagen errin.
Hopen op een goeie kur van anky Haha!

Nielojram

Berichten: 7855
Geregistreerd: 14-02-02

Re: Nederland heeft zilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 18:41

We werden al genegeerd tijdens de openingsceremonie, gisteren dat geintje met Van Lieren, dus dit (is) wordt een 'gezellig' feestje ...
Maarja, we zitten nu natuurlijk ook in de hol van de leeuw.....

edit:typo

Keesje

Berichten: 1985
Geregistreerd: 09-08-02

Re: Nederland heeft zilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 18:47

Jammer maar helaas, wat er gisteren gebeurde met laurens vond ik niet kunnen, het lijkt wel of het geen toeval meer is..

Ik vond het vandaag ook lang niet altijd eerlijk gepunt, maar Anky reed niet haar beste proef.
Een spectaculaire passage & piaffe was het wel van de schimmel, maar of het een eerste plaats waard was?

Janine1990

Berichten: 43853
Geregistreerd: 13-03-05

Re: Nederland heeft zilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 18:49

Ik heb later nog delen van de kur van Isabelle Werth met Satchmo gezien. Maar de delen die ik zag van haar vond ik niet beter dan die van Anky. In mijn ogen werd Werth wat hoog gepunt, al moet ik eerlijk zijn, Anky reed ook niet de proef van haar leven > weer die wissels he?!
Edward Gal werd in mijn ogen ook veel te laag gepunt. Geen grote fouten en ik vond zijn proef beter dan die van Anky. Maarja, wie ben ik?
Dat grapje met Laurens van Lieren vond ik ook zeer onprofessioneel! Een beetje steward kent de regels toch? Echt zonde van zijn punten, ik heb hem niet erg bijgehouden de laatste tijd, maar wat puntte hij op andere wedstrijden? Hadden we kunnen winnen?
Op de spectaculaire passage en piaffe van Andreas Helgstrand met zijn schimmel na vond ik het niet zo zeer eerste plaats waardig, matige draf en galop oefeningen. Ik heb Heike Kemmer niet gezien, maar ik ben op zich best nieuwsgierig naar haar proef.

miekske

Berichten: 4377
Geregistreerd: 28-05-05
Woonplaats: Reek

Re: Nederland heeft zilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 18:54

Ik vond t echt niet kunnen van gister.. Jammer dat anky t niet zo goed heeft gedaan..
Weet iemand hoe de startlijsten zijn van de special??

Janine1990

Berichten: 43853
Geregistreerd: 13-03-05

Re: Nederland heeft zilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 18:59

Moment ik zoek ze voor je op Knipoog

Janine1990

Berichten: 43853
Geregistreerd: 13-03-05

Re: Nederland heeft zilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 19:02

www.aachen2006.de en dan naar results. Dat opent in een nieuw scherm en dan bij Stadium 1. Vrijdag is de special. En zaterdag de Kur..
Maar de startlijsten van vrijdag zijn nog niet beschikbaar Knipoog

Djuukiej

Berichten: 1969
Geregistreerd: 05-06-05
Woonplaats: Leiden

Re: Nederland heeft zilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 19:07

Anky wordt steeds minder in mijn ogen. Ook zal het (DENK IK ) niet lang meer duren voordat die stopt. Het wordt wat te heet onder d'r voeten met al die (terechte?) kritieken. Maarja.. Dat met Van Lieren mocht inderdaad ECHT niet gebeuren.. Scheve mond

En die witte vond ik toch wel 1ste plaats waard. Naast de spectaculaire passage & piaffe, had ie ook rijtechnisch mooi op de letters gereden, en waren de appuyementen ook zeer geslaagd.

xZolox

Berichten: 2789
Geregistreerd: 23-02-06
Woonplaats: Alkmaar

Re: Nederland heeft zilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 19:08

Love_Sophie schreef:
Ik heb later nog delen van de kur van Isabelle Werth met Satchmo gezien. Maar de delen die ik zag van haar vond ik niet beter dan die van Anky. In mijn ogen werd Werth wat hoog gepunt, al moet ik eerlijk zijn, Anky reed ook niet de proef van haar leven > weer die wissels he?!
Edward Gal werd in mijn ogen ook veel te laag gepunt. Geen grote fouten en ik vond zijn proef beter dan die van Anky. Maarja, wie ben ik?
Dat grapje met Laurens van Lieren vond ik ook zeer onprofessioneel! Een beetje steward kent de regels toch? Echt zonde van zijn punten, ik heb hem niet erg bijgehouden de laatste tijd, maar wat puntte hij op andere wedstrijden? Hadden we kunnen winnen?
Op de spectaculaire passage en piaffe van Andreas Helgstrand met zijn schimmel na vond ik het niet zo zeer eerste plaats waardig, matige draf en galop oefeningen. Ik heb Heike Kemmer niet gezien, maar ik ben op zich best nieuwsgierig naar haar proef.


Tsjaa, Duitsland is al 'onze grote rivaal' en dan ook nog voor hun in eigen land.
Het was te verwachten.
Jammer van Edward. Ik had gedacht dat hij hoger zou scoren.

Daentje

Berichten: 927
Geregistreerd: 02-06-04
Woonplaats: Winterswijk Woold

Re: Nederland heeft zilver

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-06 19:09

Jammergenoeg heb ik die Deen niet zien rijden ...

Sullie97
Berichten: 1346
Geregistreerd: 13-08-04

Re: Nederland heeft zilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 19:18

Bitch schreef:
We werden al genegeerd tijdens de openingsceremonie, gisteren dat geintje met Van Lieren, dus dit (is) wordt een 'gezellig' feestje ...
Maarja, we zitten nu natuurlijk ook in de hol van de leeuw.....

edit:typo

Wat betreft de openingsceremonie, dat viel me ook al op dat we genegeerd werden. Daarnaast haalden ze ook herinneringen op aan vorige WK's, alleen de Duitsers werden daar genoemd.

Janine1990

Berichten: 43853
Geregistreerd: 13-03-05

Re: Nederland heeft zilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 19:21

Djuukiej schreef:
Anky wordt steeds minder in mijn ogen. Ook zal het (DENK IK ) niet lang meer duren voordat die stopt. Het wordt wat te heet onder d'r voeten met al die (terechte?) kritieken. Maarja.. Dat met Van Lieren mocht inderdaad ECHT niet gebeuren.. Scheve mond

En die witte vond ik toch wel 1ste plaats waard. Naast de spectaculaire passage & piaffe, had ie ook rijtechnisch mooi op de letters gereden, en waren de appuyementen ook zeer geslaagd.


Anky stoppen? Met Salinero zou inderdaad kunnen. Maar ik denk niet dat Anky zomaar stopt. Te heet onder de voeten, hoe bedoel je dat? Met de kritieken over haar manier van rijden, LDR. Ik begrijp het geloof ik niet helemaal. Ze is ook een ster, en over sterren wordt gepraat. In dat geval lijkt het me wel vrij logisch als ze daar aan gewend is. Daar kies je dan immers voor.
Wel moet er in mijn ogen ondertussen een opvolger voor Salinero klaargestoomd worden.
Of het ligt er gewoon aan dat de jury Salinero gewoon geen aparte verschijning meer vind, ze raken gewend aan het beeld dat de ruin geeft. Zo vind ik haar kur l'esprit chanson ook niet meer bijzonder, omdat ik té gewend ben aan het beeld. Een nieuwe kur doet misschien ook wonderen... Knipoog Goed, dit gaat niet meer over vandaag etc.

Wanneer werd de openingsceremonie dan uitgezonden? Heb ik gemist!

Lindah

Berichten: 735
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: OMMEN :)

Re: Nederland heeft zilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 19:26

Ze heeft wel een keer gezegt dat het geen jaren meer zal duren dat ze gaat stoppen, maar de reden is dat ze graag nog een kind(eren) wil, en dat ze dat liever niet op oudere leeftijd doet.

Ik vind wel dat de scores van Imke en Edward een beetje aan de lage kant waren. En dat van Laurens had echt niet mogen gebeuren nee!! En ja, het is echt klote dat het wéér duitsland is.. Boos!

Fitzroy

Berichten: 25170
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Nederland heeft zilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 19:32

Ik denk dat jullie een beetje door een te roze bril kijken. Als je naar de jurywaarderingen kijkt, zie je dat behalve het Amerikaanse jurylid, de overige juryleden incl. het Nederlandse het redelijk eens zijn over de scores van de Nederlanders.
Anky maakte nu eenmaal te veel fouten voor een WK. Laurens had teveel spanning en ja, misschien is Imke wat ondergewaardeerd.
Edward reed een brave proef, maar ook niets extra's.

Janine1990

Berichten: 43853
Geregistreerd: 13-03-05

Re: Nederland heeft zilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 19:39

Fitzroy: ik denk dat je wel gelijk hebt, maar in bepaalde dingen heb ik wel het idee dat er het een en ander niet klopt. Maar ja, ik ben ook maar een buitenstaander en rijdt niet op dat niveau.
Ik zou het echt jammer vinden als Anky stopt. Want ik ga in 2012 met een vriendin naar Londen (Ja, wij plannen in het voren) en dan wou ik eigenlijk Anky wel zien.. Clown
Stopt ze wel, dan doe ik er alles aan om naar een afscheidsshow te gaan!

Wilawander

Berichten: 15094
Geregistreerd: 12-03-06
Woonplaats: Enschede over de grens.

Re: Nederland heeft zilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 19:40

Fitzroy schreef:
Ik denk dat jullie een beetje door een te roze bril kijken. Als je naar de jurywaarderingen kijkt, zie je dat behalve het Amerikaanse jurylid, de overige juryleden incl. het Nederlandse het redelijk eens zijn over de scores van de Nederlanders.
Anky maakte nu eenmaal te veel fouten voor een WK. Laurens had teveel spanning en ja, misschien is Imke wat ondergewaardeerd.
Edward reed een brave proef, maar ook niets extra's.



Vindt ik ook. Nederland kan beter presteren als dat ze gister en vandaag hebben laten zien. Duitsland was gewoon net iets beter. Vindt wel dat Imke zeer goed gereden heeft. Zij kan trots zijn

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110838
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Nederland heeft zilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 19:42

Anky heeft gezegd dat ze op zijn minst nog met Painted door gaat Ja

joop007
Berichten: 798
Geregistreerd: 05-08-01

Re: Nederland heeft zilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 19:43

vond dat anky toch wel veel fouten had en ook grote fouten, edward vond ik ook weinig aan.... straalde weinig uit en had ook nog wel fouten of matige dingen. Goud was met deze proeven echt niet terecht geweest...Maarrrrr das mijn mening.

Urielle

Berichten: 50081
Geregistreerd: 28-07-05
Woonplaats: Rilland

Re: Nederland heeft zilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 19:48

yep, voor Imke vond ik het jammer, die score vond ik te laag. Anky's proef heb ik niet gezien en Laurens en Edward zijn imo correct gepunt.

Janine1990

Berichten: 43853
Geregistreerd: 13-03-05

Re: Nederland heeft zilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 20:10

Misschien wordt er ook wel teveel naar de goede punten gekeken (ook door mij). De fouten drukken we weg.
Jammer dat ik niet alles heb gezien, er zou een paardensport kanaal moeten zijn! Maar goed, dat is er nu eenmaal niet.
Ik stond al versteld van Imke's punten (heb de proef niet gezien), maar als die volgens jullie nog hoger hadden moeten zijn, dan is ze wel erg vooruitgegaan! Of ben ik nu in de war met Kirsten Beckers?

Cayenne: minstens? Bedoelt ze daarmee dat ze zeker weet dat ze met Painted Black doorgaat? Zou erg mooi zijn!