Britt Dekker 'onverwachts' naar NK dressuur: 'Ongelofelijk trots'

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
prompter

Berichten: 11339
Geregistreerd: 28-09-02

Re: Britt Dekker 'onverwachts' naar NK dressuur: 'Ongelofelijk trots'

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-23 16:56

Hier nog iemand hoor. Ik hou niet van de moderne dressuur met voorbeengezwaai, maar ik gun het haar van harte en kennelijk is het wat juryleden tegenwoordig willen zien.

Elisa2

Berichten: 37748
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-23 16:57

Kunnen ook nog gewoon de omstandigheden zijn. Misschien had ze veel spanning, misschien was hij erg hengst. Zonder context is het soms zo lastig in te schatten. Maar misschien zie ik haar wel op het NK..irl geeft sowieso een beter beeld.

DuoPenotti

Berichten: 30222
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-23 17:00

Ja dat kan zeker dat het dat is.
Nu dek seizoen natuurlijk.

Maar goed dit plaatst ze :D
Wel heb ik het idee dat haar benen minder afsteken dan een poos terug.
Daar heeft ze denk ik hard aan gewerkt.

Elisa2

Berichten: 37748
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-23 17:00


ivy_power89

Berichten: 5869
Geregistreerd: 16-09-06
Woonplaats: almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-23 17:01

Als Britt niet een bekende Nederlander was geweest, hadden we er echt geen 4 pagina's over zitten kletsen hoe vreselijk slecht het allemaal wel niet was.

Die meid heeft echt het allerbeste met haar beesten voor, kijken we naar een random grandprix wedstrijd op een OS of wereld beker wedstrijd, dan zie je echt niemand met een goed ondertredende achterhand. Zijn ze allemaal in elkaar getrokken. Gaan we dan iedereen pagina's lang bekritiseren? En zo heftig getrokken vind ik het niet,

Ik vind dit topic meer een topic worden met hoe kunnen we Britt lekker afzeiken, dan dat we ook het gewoon oprecht leuk kunnen vinden voor haar, dat haar toegewijde leventje naar de paarden ook iets oplevert.

Mars

Berichten: 33300
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Re: Britt Dekker 'onverwachts' naar NK dressuur: 'Ongelofelijk trots'

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-23 17:03

Gal/Adeline/Werth/etc worden net zo goed ‘afgezeken’ op bokt hoor, dan heb je niet goed opgelet ;)

DuoPenotti

Berichten: 30222
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-23 17:04

Elisa2 schreef:
https://www.facebook.com/90444005960215 ... 7S9Ucbxw6v

Misschien wel leuk om te zien, hier wordt ie helemaal op spektakel gereden. Dan vind ik hem bij Britt er achter in ieder geval beter bij lopen dan hier op dat laatste filmpje.

Wat doet die hier allemaal achter?
Lijkt wel alsof hij maait met de achterbenen
Verschrikkelijk.....

Ja dan 1000 keer liever Britt
Nou ja, ik ben altijd al Britt liefhebber geweest overigens.Dus voor mij niet zo moeilijk.
Ik hoopte altijd dat zij dressuur weer op de kaart zou zetten zoals het hoort te zijn.
samen swingen ipv paard dwingen.

Ibbel

Berichten: 49250
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-23 17:07

Ik vraag me wel af wat de 'waarde' van dat ticket naar het NK werkelijk is, als ze deze punten heeft gereden op een 'niet-KPWN' wedstrijd, waar - zo begrijp ik hier tenminste - 'anders' wordt gejureerd, waar rekening wordt gehouden met het ras/het niet-KPWN zijn.

En ergens is dat dan ook weer lüllig, want jou wordt dan een worst voorgehouden waar je in de verste verte nooit een hapje van te pakken zult krijgen. Nog los van of je dat hapje in theorie wel of niet te pakken zou kunnen krijgen, je rijdt dan voor een jury die géén rekening houdt met dat je op een PRE zit, en die een KPWN-plaatje in z'n hoofd heeft.

Rocamor

Berichten: 11005
Geregistreerd: 21-11-02

Re: Britt Dekker 'onverwachts' naar NK dressuur: 'Ongelofelijk trots'

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-23 17:10

Maar geldt dat ook niet voor ruiters uit landen waar het nivo minder hoog is. Van al die "mindere" ruiters wordt ook de beste uitgezonden naar de OS en ook zij zijn (terecht) trots.

Ibbel

Berichten: 49250
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-23 17:17

Tja, persoonlijk vond ik het dan ook tenenkrommend om de capriolen van Eddie the Eagle of dat Jamaicaanse bobslee team te zien. Trots of niet, gekwalificeerd of niet, ze hadden op de OS niets te zoeken.

Rocamor

Berichten: 11005
Geregistreerd: 21-11-02

Re: Britt Dekker 'onverwachts' naar NK dressuur: 'Ongelofelijk trots'

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-23 17:25

Maar ze zijn wel uitgezonden voor hun land en voor hun geldt dan wellicht dat meedoen belangrijker is dan winnen. Ze waren wel het best van hun eigen land, en trots daarop. En als ze voldoende zelfkennis hebben, zullen ze ook wel weten dat ze niet in de buurt van het podium komen.

Elisa2

Berichten: 37748
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-23 17:26

Nou ja, misschien rijdt ze alleen al omdat het gewoon gaaf is om op het NK te mogen rijden. Los van de punten, gewoon voor de ervaring. En je weet nooit..op de verzamelde oefeningen scoren de PRE's vaak hoog. Iedereen moet ergens beginnen.

En idd DP, daar is het helemaal erg hè.

Jessix

Berichten: 16497
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-23 17:32

xmarliez schreef:
Ik lees vooral ‘ik zou daar niet gaan trainen’ en ‘ik vind dit geen dressuur’. Echt, who cares :') jullie hebben dit paard niet, hoeven niet bij Bartels te rijden, hoeven hier ook geen mening over te hebben. Wat is er mis met blij zijn voor iemand ondanks dat het niet jouw stijl is? We kunnen niet allemaal in het zelfde straatje lopen en iedereen heeft een ander idee bij dressuur en bij trainen. Wat een discussies altijd terwijl er niemand gelijk of ongelijk heeft.

(Jaja dit is een forum waar lekker iedereen een mening mag geven, i know…. Maar doordat er zo weinig begrip en sympathie voor elkaar is blijft er dadelijk geen sport meer over).

@superpony, wauw heftig om te zeggen dat iemand de verkeerde keuzes maakt….. het is toch niet jouw leven? Dus ook niet jouw keuzes.

Eens! Gewoon leuk voor haar, want het is haar droom die ze aan het verwezenlijken is.

Popstra
Berichten: 13868
Geregistreerd: 21-06-08

Re: Britt Dekker 'onverwachts' naar NK dressuur: 'Ongelofelijk trots'

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-23 17:51

Nou zo super slecht als men hier zegt dat het is, is het toch niet!?

Het is toch een leuke combi!? Helemaal als je terug kijkt vanaf het begin dat zij hem kreeg.
George is echt een showpaard. Een bink!
En of die achter wat kort loopt so be it. Het lijkt mij fantastisch om zo een paard onder mn kont te hebben en de fijne kneepjes te leren als ik dressuur zou rijden.
Wil bijna zeggen tegen de mensen die zo kritisch zijn je mocht willen je zo een kaliber onder je kont had!
Want dat is hemels

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-23 17:57

Of haar manier van rijden nu wel of niet je ding is, wat ik zo leuk vind aan Britt is die dankbaarheid die ze heeft voor alles wat ze bereikt (heeft). Het is voor haar een (enigszins uit de hand gelopen) hobby, dus er zit geen druk achter om te moeten presteren zoals dat bij de profs het geval is en ook niet die vanzelfsprekendheid om een paard te hebben dat het allemaal "wel even" doet. Ze doet wat zelfs een hoop ruiters in de basis nog niet eens doen als ze op wedstrijd zijn of trainen voor hun wedstrijden, en dat is genieten.

Poekkie

Berichten: 7364
Geregistreerd: 29-10-16
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-23 18:35

Popstra schreef:
Nou zo super slecht als men hier zegt dat het is, is het toch niet!?

Het is toch een leuke combi!? Helemaal als je terug kijkt vanaf het begin dat zij hem kreeg.
George is echt een showpaard. Een bink!
En of die achter wat kort loopt so be it. Het lijkt mij fantastisch om zo een paard onder mn kont te hebben en de fijne kneepjes te leren als ik dressuur zou rijden.
Wil bijna zeggen tegen de mensen die zo kritisch zijn je mocht willen je zo een kaliber onder je kont had!
Want dat is hemels


Je bent niet de enige, ik vind het ook gewoon een leuke combi :)

Raineri
Berichten: 6325
Geregistreerd: 21-02-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-23 18:36

Popstra schreef:
Nou zo super slecht als men hier zegt dat het is, is het toch niet!?

Het is toch een leuke combi!? Helemaal als je terug kijkt vanaf het begin dat zij hem kreeg.
George is echt een showpaard. Een bink!
En of die achter wat kort loopt so be it. Het lijkt mij fantastisch om zo een paard onder mn kont te hebben en de fijne kneepjes te leren als ik dressuur zou rijden.
Wil bijna zeggen tegen de mensen die zo kritisch zijn je mocht willen je zo een kaliber onder je kont had!
Want dat is hemels



Zelfs met wat minder talent hoeft er niet eens een strikje om :')

Dorine92
Berichten: 5362
Geregistreerd: 21-04-12
Woonplaats: Schagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-23 19:37

Tazzey schreef:
DuoPenotti schreef:
Ik blijf me verbazen hoe mensen erbij komen dat er jaloezie bij komt kijken....


Nou inderdaad. Ik kan absoluut niet vrolijk worden van de rijderij van mevrouw Dekker en dat heeft totaal niets met jaloezie te maken. Zou wat zijn zeg, jaloers op Dekker :')

George is een leuk dier maar onder de verkeerde amazone, onder Emmelie Scholtens liep hij fantastisch.

Dikke kans dat jouw paard ook beter loopt onder Emmelie Scholtens

Dorine92
Berichten: 5362
Geregistreerd: 21-04-12
Woonplaats: Schagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-23 19:46

Ibbel schreef:
Ik vraag me wel af wat de 'waarde' van dat ticket naar het NK werkelijk is, als ze deze punten heeft gereden op een 'niet-KPWN' wedstrijd, waar - zo begrijp ik hier tenminste - 'anders' wordt gejureerd, waar rekening wordt gehouden met het ras/het niet-KPWN zijn.

En ergens is dat dan ook weer lüllig, want jou wordt dan een worst voorgehouden waar je in de verste verte nooit een hapje van te pakken zult krijgen. Nog los van of je dat hapje in theorie wel of niet te pakken zou kunnen krijgen, je rijdt dan voor een jury die géén rekening houdt met dat je op een PRE zit, en die een KPWN-plaatje in z'n hoofd heeft.

Het blijven gewoon juryleden hoor... die gaan heus niet ineens voldoendes geven waar je een onvoldoende zou moeten hebben, of iemand die eigenlijk laatste had moeten worden, maar even eerste zetten. Ik zat in een screenprint hier ergens in het topic dat Els en Nico zaten te jureren. Die jureren zo veel... die weten echt wel wat wel en niet goed is. Heeft niks met het ras te maken

Janneke2

Berichten: 22958
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-23 20:03

Schapenwol schreef:
Als je de voorkant van het paard ziet op dat filmpje dan ziet het er heel imponerend uit. Kijk je alleen naar de achterhand en houdt je je hand even voor de voorkant, dan had het een heel gemiddeld paard kunnen zijn wat hier in de wei staat.


Tja, als tevreden ruiter van een 'Spaanse schone' : ooit plaagde ik een dierbare stalgenote met haar Spanjaard:
"Waar is de rest van het paard...?"
Haar dier was van het soort met een enorme hals met een fiks hoofd aan het uiteinde.

(Mijn schone danspartner heeft een fiks hoofd, maar gelukkig een korte hals.)

En ik heb beroerder proeven gezien.
Je mag tegenwoordig ook in de Grand Prix op de voorhand lopen,
de hals is wat kort gehouden,
maar het dier loopt soepel en ontspannen.

MamaMiesje
Fotograaf

Berichten: 18083
Geregistreerd: 21-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-23 20:12

BabiiVeeraa schreef:
DuoPenotti schreef:
Ik vind niet dat ze perse te hoge punten heeft gekregen.
Weet ook niet hoe de rest reed dus of de klassering klopte.

Ik vind het wel jammer dat ze eerst minder in de hand leek te hebben.


Het was op de “bijzondere rassen wedstrijd” in Houten, naast Britt 1 andere combinatie in deze klasse.


Zéker niet, er waren 26 starts in de ZZZ, met iets van 15 ruiters (niet iedereen deed 2 proeven).
Wij waren er om een vriendin aan te moedigen, die dezelfde klasse reed.

En hoewel ik geen deuk in een pakje boter rijdt zelf en VERRE van een geschikte jury ben, heb ik genoeg ruiters gezien en voorgelezen om een beetje een beeld te hebben van 'hoe het hoort'.
Het is zeker een knappe combinatie (het oog wil immers ook wat) en ze zit echt wel netjes. George is zéker een knap paard - als je van die types houdt, maar George is ook HEEL VEEL paard en ja inderdaad: voor mijn gevoel hing de stang wel eens teveel door. Volgens mij is het ook wel bekend dat Britt in bepaalde filmpjes ook vaak genoeg roept: "Oh mijn god, ik durf m niet laten gaan hoor!" Niet dat dat een excuus moet zijn, zeker niet. Maar het geeft denk ik wel aan dat ze eerlijk is over haar eigen rij- problemen.

BabiiVeeraa
Berichten: 1005
Geregistreerd: 11-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-23 20:21

MamaMiesje schreef:
BabiiVeeraa schreef:

Het was op de “bijzondere rassen wedstrijd” in Houten, naast Britt 1 andere combinatie in deze klasse.


Zéker niet, er waren 26 starts in de ZZZ, met iets van 15 ruiters (niet iedereen deed 2 proeven).
Wij waren er om een vriendin aan te moedigen, die dezelfde klasse reed.


Ik heb op de vorige pagina (of die daarvoor) een printscreen van de startlijst geplaatst waarin staat dat ze prix st george ging starten samen met één andere combinatie. Ik zou daar eigenlijk gaan kijken maar kwam iets tussen, dus ik heb mijn opmerking volledig gebaseerd op de startlijst. Als ze uiteindelijk ZZZ is gestart ipv Prix st George reed ze inderdaad in een veel grotere groep.

Niet dat dat verder uitmaakt, wat hierboven ook wordt benoemd zaten er hele kundige juryleden. Daarnaast kan je 1e zijn van de 2 met allebei super hoge punten of 1e van de 15 waarbij er 10 niet eens aan 60% komen. Het een is niet beter of slechter dan het ander, zij had een hele goede score en die zal met deze juryleden niet uit de lucht zijn komen vallen :)

Freyr
Berichten: 704
Geregistreerd: 20-07-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-23 20:40

Mkango schreef:
Of haar manier van rijden nu wel of niet je ding is, wat ik zo leuk vind aan Britt is die dankbaarheid die ze heeft voor alles wat ze bereikt (heeft). Het is voor haar een (enigszins uit de hand gelopen) hobby, dus er zit geen druk achter om te moeten presteren zoals dat bij de profs het geval is en ook niet die vanzelfsprekendheid om een paard te hebben dat het allemaal "wel even" doet. Ze doet wat zelfs een hoop ruiters in de basis nog niet eens doen als ze op wedstrijd zijn of trainen voor hun wedstrijden, en dat is genieten.


Amen!

Veronica2
Berichten: 2703
Geregistreerd: 26-08-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-23 22:44

BabiiVeeraa schreef:
BabiiVeeraa schreef:

Het was op de “bijzondere rassen wedstrijd” in Houten, naast Britt 1 andere combinatie in deze klasse.
Veronica2 schreef:
Het was inderdaad een wedstrijd met nadruk op andere rassen dan KWPN. Er stonden 13 deelnemers op de startlijst voor het ZZZ.


Het is ook geen waardeoordeel vanuit mij, puur een reactie op “ben benieuwd waar ze tegen reed”, rij zelf ook met niet-kwpn’ers.

Maar ik dacht dat ze Prix St George met hem ging starten en niet de ZZZ. Zo stond ze iig op de startlijst, met één andere combinatie. Als ze dat heeft veranderd in ZZZ reed ze inderdaad tegen een stuk meer mensen.

Het is van mij ook geen waardeoordeel, ik wilde je ook niet terecht wijzen of iets, het ging me alleen even om de feitelijkheden :). Volgens het bericht heeft ze ZZZ gestart en dat staat ook op de laatste startlijst, dus ik ga er maar vanuit dat dat klopt. Het zijn mooie scores en we zullen zien wat er nog komt voor haar en George.

Maar, heeft iemand een filmpje gezien waar de series te zien zijn?

Veulen84

Berichten: 10882
Geregistreerd: 18-07-04
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-23 23:37

xmarliez schreef:
Ik lees vooral ‘ik zou daar niet gaan trainen’ en ‘ik vind dit geen dressuur’. Echt, who cares :') jullie hebben dit paard niet, hoeven niet bij Bartels te rijden, hoeven hier ook geen mening over te hebben. Wat is er mis met blij zijn voor iemand ondanks dat het niet jouw stijl is? We kunnen niet allemaal in het zelfde straatje lopen en iedereen heeft een ander idee bij dressuur en bij trainen. Wat een discussies altijd terwijl er niemand gelijk of ongelijk heeft.

(Jaja dit is een forum waar lekker iedereen een mening mag geven, i know…. Maar doordat er zo weinig begrip en sympathie voor elkaar is blijft er dadelijk geen sport meer over).

@superpony, wauw heftig om te zeggen dat iemand de verkeerde keuzes maakt….. het is toch niet jouw leven? Dus ook niet jouw keuzes.


Ik denk dat voor veel ruiters het punt is dat het al geen sport meer is. Voor veel mensen is showdressuur namelijk niet wat ze willen. Er zullen er zat zijn voor wie het wel haalbare kaart is, maar die het gewoon niet willen. Dat zijn de mensen die vervolgens te horen krijgen dat hun paard niet genoeg toon heeft. Dat hun paard meer draagt en zakt van achter wordt dan niet meer mee beoordeeld, want dat spectaculaire voorbeen is er niet.
Als ze allebei de zelfde kansen zouden hebben zou veel minder wriktie opleveren. Maar dat gebeurt niet, wat dus betekend dat voor een groep mensen de sport langzaam aan het sterven is. En dan moet je soms wel zeggen dat je het er niet mee eens bent. Want je geloofd in jouw rijstijl en niet in showdressuur.