IHW Stamboek ontzet voorzitter Karel de Lange en bestuurslid

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
mayrom
Berichten: 220
Geregistreerd: 29-07-03
Woonplaats: nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 22:27

Het is in en in triest dat dit zo gebeurd.

De enige die van dit machtspel de dupe zijn , zijn de paarden maar vooral de leden

Vudress
Berichten: 1650
Geregistreerd: 13-05-05
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Re: IHW Stamboek ontzet voorzitter Karel de Lange en bestuurslid

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 22:47

Genant hoe de vuile was wordt buiten gezet.

Anoniem

Re: IHW Stamboek ontzet voorzitter Karel de Lange en bestuurslid

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 22:48

Ik snap er geen hol van, van wat er nou precies is gebeurd.

stoffel
Berichten: 919
Geregistreerd: 09-01-09

Re: IHW Stamboek ontzet voorzitter Karel de Lange en bestuurslid

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 22:53

Het is toch heel logisch je hebt een groep die het bij de groningers niet kan vinden dan heb je het zelfde bij de gelderse nog een paar bij de tuigers, gooi alle onvrede op een hoop en noem het een stamboek.
Resutaat OORLOG

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 23:14

stoffel schreef:
Het is toch heel logisch je hebt een groep die het bij de groningers niet kan vinden dan heb je het zelfde bij de gelderse nog een paar bij de tuigers, gooi alle onvrede op een hoop en noem het een stamboek.
Resutaat OORLOG


Dat zijn wel een heleboel aannames bij elkaar, vind je zelf ook niet?

jumbo1
Berichten: 5
Geregistreerd: 06-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 01:10

Beste Compromie, dat verhaal van het Groninger Stamboek lijkt mij toch echt een sprookje. Als het zo zou zijn dat het Zwaar Warmbloed bij het Groninger Stamboek kon worden ondergebracht, dan was er niet zoveel discussie tussen het NeWP en het Groninger Stamboek over de bloedlijnen. Dan was het voor het Groninger Stamboek namelijk geen enkel probleem om samen te gaan met het NeWP. En het NeWP is zoals je weet een afscheiding van het IHW (na coup nummer zoveel :D ). Dus het IHW zal verder moeten op de grondbeginselen zoals ze zijn vastgelegd in de Statuten, of het PVE het leuk vindt of niet.

letsgoko
Berichten: 433
Geregistreerd: 07-04-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 07:37

Wil me er verder niet mee bemoeien maar wel even opmerken dat Vereniging Het Groninger Paard en het NeWP dan misschien iets anders denken over registratie van bloedlijnen. De paarden zijn wel over en weer erkend.

Er is al jaren samenwerking tussen GrP en NeWP en de mogelijkheid met paarden op de keuring van de ander te komen. De sfeer is over en weer goed.

Leonora
Berichten: 617
Geregistreerd: 02-05-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 09:34

Ulissa schreef:
Door dit op een openbaar forum te gooien. Roep je niet IHW-ers op zich ermee te bemoeien.
Als je zo je eigen stamboek te grabbel gooit, door het openbaar uit te gaan vechten, moet je
niet verbaasd zijn als dit ook de *das omdoet* bij het IHW stamboek.

Beter was het geweest om dit binnens kamer te houden en een *mediator* in te schakelen om de knelpunten te localiseren. Zodat beide partijen gehoord worden.

Dit verdiend niet de *schoonheidsprijs*


wat is dat nu voor een flauwekul,
zodra het over KWPN gaat mag alles op tafel,
daar maak jij jezelf ook heel vaak schuldig aan *D
en dan van het IHW moet alles binnenskamers blijven,
lekker met twee maten meten ofwel lekker hypocriet :(:)

Senja_x
Berichten: 398
Geregistreerd: 24-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 10:14

Citaat:
Leonora

Citaat:
zodra het over KWPN gaat mag alles op tafel,


Sorry Leonora maar dit is kritiek van een hele andere orde. Dit gaat over een persbericht dat openbaar is gemaakt door zichzelf benoemde bestuurders en een directe aanval is op personen. Als je het niet eens bent met elkaar en er ontstaat een crisis als deze is het verstandig een mediator in te schakelen en een goede weg te vinden in het belang van de organisatie, de leden en de paarden.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Berichten: 15951
Geregistreerd: 10-01-06

Re: IHW Stamboek ontzet voorzitter Karel de Lange en bestuurslid

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 10:18

Senja, dit is gewoon flauwekul. Het bestuur is niet zelf benoemd. De enige die zichzelf benoemd heeft is de vice-voorzitter die ook geroyeerd is. Als je de dan toch een zinnige opmerking wil maken ga dan eens in op mijn opmerking dat Karel hengsteneigenaren tijdens de keuring adviseert om hun hengst niet bij het IHW maar bij zijn eigen EASP aan te brengen.

fokfanaat

Berichten: 20220
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 10:18

Cayenne schreef:
De heer Geenhuizen, die zichzelf buiten medeweten van iedereen tot vice-voorzitter heeft laten inschrijven bij de Kamer van Koophandel, .


hahaha hoe verzin je het!!!

fokfanaat

Berichten: 20220
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 10:21

Vudress schreef:
Genant hoe de vuile was wordt buiten gezet.


aan de ene kant vwel, maar aan de andere kant kun je ook niet zomaar voorzitten en bestuurslid ontzetten, zonder wat te communiceren.

Didtje

Berichten: 507
Geregistreerd: 14-09-04
Woonplaats: Ergens op de aardkloot

Re: IHW Stamboek ontzet voorzitter Karel de Lange en bestuurslid

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 10:41

Ja allen wel jammer dat voor de Heer Geenhuizen,
door de leden toen der tijd was wast gesteld als Vice Voorzitter
De leden hadden hem gekozen .
En nu in eens na meer dan 4 jaar moet die opdonderen,
om dat hij voor de leden op komt.
Vind ik niet terecht maar oke er was 4 jaar rust in het IHW,jammer dat het zo weer moet op waaien.

Senja_x
Berichten: 398
Geregistreerd: 24-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 11:08

Citaat:
Senja, dit is gewoon flauwekul. Het bestuur is niet zelf benoemd. De enige die zichzelf benoemd heeft is de vice-voorzitter die ook geroyeerd is. Als je de dan toch een zinnige opmerking wil maken ga dan eens in op mijn opmerking dat Karel hengsteneigenaren tijdens de keuring adviseert om hun hengst niet bij het IHW maar bij zijn eigen EASP aan te brengen.


Go heb je erbij gestaan dat Karel dat gevraagd heeft zou ik bijna zeggen of ben je een van de betrokkene, komt het van iemand die belang heeft een ander in diskrediet te brengen of heb je dat uit het roddel circuit? Kan Karel niet gevraagd hebben de betreffende hengst ook aan te bieden bij het EASP? Ik kan het antwoord niet geven op deze vragen. Op het gevalletje vice voorzitter kan ik echt niks zeggen ik ben er niet bij geweest en zeker geen betrokkene.

Als ik dat persbericht zo lees is het een verdachtmaking naar de persoon K. de Lange, zeer suggestief en bedoeld om iemand zijn kop eraf te halen het doel dienende om zelf de macht over te nemen.

Wat ik impliceer te zeggen is dat hier niemand bij gebaat is en zeker de leden en paarden niet verder zoeken ze het maar uit het is gewoon jammer dat hier meer speelt dan wat er gesuggereerd wordt.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Berichten: 15951
Geregistreerd: 10-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 11:18

didtje schreef:
Ja allen wel jammer dat voor de Heer Geenhuizen,
door de leden toen der tijd was wast gesteld als Vice Voorzitter
De leden hadden hem gekozen .
En nu in eens na meer dan 4 jaar moet die opdonderen,
om dat hij voor de leden op komt.
Vind ik niet terecht maar oke er was 4 jaar rust in het IHW,jammer dat het zo weer moet op waaien.


Het verhaal ligt iets anders. Buiten dat de statuten helemaal geen vice-voorzitter kennen gokte dhr. Geenhuizen erop dat hij de nieuwe voorzitter zou worden en heeft daarom ook ingestemd met het vertrek van Karel. Toen bleek dat hij het niet zou worden is hij overgestapt naar Karel.

Didtje

Berichten: 507
Geregistreerd: 14-09-04
Woonplaats: Ergens op de aardkloot

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 14:06

Ik denk dat deze ditcussie niet meer moet komen maar oke
Ik weet beter helaas voor andere miss niet.
We zullen zien wat het gaat worden.

saaraah
Berichten: 1215
Geregistreerd: 18-04-05
Woonplaats: Enschede

Re: IHW Stamboek ontzet voorzitter Karel de Lange en bestuurslid

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 14:20

Jan slaat hier geloof ik, behoorlijk de spijker op zijn kop.

Xander
Berichten: 58
Geregistreerd: 21-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 14:33

Heb zojuist alles een beetje doorgelezen, nadat iemand me op deze kwestie attent heeft gemaakt.

Meest voor de handliggend is natuurlijk voor de PVE de erkenning intrekken van het IHW en hen op die manier verplichten stappen te doen om te komen tot samenwerking met de VGrP. Hierna moet met een intermediair (dus iemand van buiten) geprobeerd worden om alles wat betrekking heeft op Groninger en klassieke Oldenburger paarden (dus ook Schweres Warmblut en Slasks) onder één noemer te brengen binnen de Vereniging Het Groninger Paard. Dit laatste zal bij die club mischien ook wel leiden tot enkele mutaties, maar alleen in gemeenschappelijkheid zul je in de toekomst een vuist kunnen maken en kan er wellicht rust komen binnen de 3 clubs (IHW, NeWP en VGrP) van Groninger c.a. paarden.

Hierbij zullen de Gelderse paarden gewoon elders onderdak moeten vinden, waarvoor er mogelijkheden genoeg zijn.

Xander

saaraah
Berichten: 1215
Geregistreerd: 18-04-05
Woonplaats: Enschede

Re: IHW Stamboek ontzet voorzitter Karel de Lange en bestuurslid

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 14:39

Er is toch helemaal geen sprake van dat het IHW zijn erkenning verliest? Er staat dat het bijna verloren ging doordat de voorzitter verzaakte documenten op te sturen.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Berichten: 15951
Geregistreerd: 10-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 14:50

Een erkenning intrekken op grond van een bestuurlijke crisis kan natuurlijk niet. Ik denk wel dat er bestuurlijk iets moet veranderen om zo de professionalisering mogelijk te maken. Gezien de afgelopen gebeurtenissen, die door het huidige IHW bestuur veel transparanter gecommuniceerd hadden moeten worden naar de leden vind ik wel dat daar voor Karel de Lange, Groenned & Consorten geen plaats meer is.

Uit diverse vergadering verslagen is gebleken dat Groenned al geruime tijd niet functioneerde zoals dat zou moeten en dat ze zelfs ernstige fouten gemaakt hebben. Daarnaast hebben ze financiële gegevens openbaar gemaakt en onrechtmatig briefpapier en adresbestanden van het IHW gebruikt.

Nu was het zo dat de voorzitter al had aangegeven om bij de eerstvolgende ALV zijn aftreden bekend te maken. De ontdekking van het achterhouden van overheidsdocumenten door de voorzitter heeft het bestuur genoodzaakt hem in het belang van het stamboek direct op non actief te zetten. Vervolgens hebben ze met heel veel geluk van het PVE toestemming gehad om alsnog de raportages in te leveren al was het maanden te laat. Hadden ze deze toestemming niet gehad dan was de erkenning ingetrokken en dat was dan 100% de schuld van de voorzitter geweest.

saaraah
Berichten: 1215
Geregistreerd: 18-04-05
Woonplaats: Enschede

Re: IHW Stamboek ontzet voorzitter Karel de Lange en bestuurslid

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 15:06

Wat is Groenned?

En ik had inderdaad begrepen dat door die documenten de erkenning ingetrokken kon worden.

Wat ik me dan afvraag... Hoe lang is dat zo al gaande dan? Wat zoals ik het lees, is het niet iets van de laatste weken. En dan vraag ik me af, waarom heeft niemand het gezien?

Of is dat nu juist dat vertrouwen dat een voorzitter heeft en die nu duidelijk flink beschaamd is.

Nimber

Berichten: 26559
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Re: IHW Stamboek ontzet voorzitter Karel de Lange en bestuurslid

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 15:12

saaraah en dat terwijl ik kopie-en van mailtje heb waarin staat dat die documenten wel verzonden zijn en dat het PVE belde met 4 aanvullende vragen,waar weer op gereageerd is

arie53

Berichten: 3058
Geregistreerd: 26-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 15:13

janderegelaa schreef:
Een erkenning intrekken op grond van een bestuurlijke crisis kan natuurlijk niet. Ik denk wel dat er bestuurlijk iets moet veranderen om zo de professionalisering mogelijk te maken. Gezien de afgelopen gebeurtenissen, die door het huidige IHW bestuur veel transparanter gecommuniceerd hadden moeten worden naar de leden vind ik wel dat daar voor Karel de Lange, Groenned & Consorten geen plaats meer is.

Uit diverse vergadering verslagen is gebleken dat Groenned al geruime tijd niet functioneerde zoals dat zou moeten en dat ze zelfs ernstige fouten gemaakt hebben. Daarnaast hebben ze financiële gegevens openbaar gemaakt en onrechtmatig briefpapier en adresbestanden van het IHW gebruikt.

Nu was het zo dat de voorzitter al had aangegeven om bij de eerstvolgende ALV zijn aftreden bekend te maken. De ontdekking van het achterhouden van overheidsdocumenten door de voorzitter heeft het bestuur genoodzaakt hem in het belang van het stamboek direct op non actief te zetten. Vervolgens hebben ze met heel veel geluk van het PVE toestemming gehad om alsnog de raportages in te leveren al was het maanden te laat. Hadden ze deze toestemming niet gehad dan was de erkenning ingetrokken en dat was dan 100% de schuld van de voorzitter geweest.


Alvorens klakkeloos beschuldigen de wereld in te strooien, zou het je sieren altijd eerst het principe van hoor en wederhoor toe te passen.


RE: Vragen rapportering IHW‏
Van: Ploeg, S.P. van der (Sophie)
Gemiddeld risicoDeze afzender ken je mogelijk niet.Markeren als veilig|Als ongewenst markeren
Verzonden: maandag 2 maart 2009 17:49:16
Aan: karel de lange
CC:

Geachte heer De Lange,

De door u aangehaalde vragen van het PVE zijn de laatst gestelde. Hierna zijn mbt de jaarlijkse toezichtrapportage geen vragen meer gesteld.

Met vriendelijke groet,

S.P. van der Ploeg
secretaris Commissie ETP

________________________________

Van: karel de lange
Verzonden: zo 15-2-2009 22:31
Aan: Ploeg, S.P. van der (Sophie)
CC:
Onderwerp: Vragen rapportering IHW


Geachte mw. van der Ploeg,

Op 8 januari 2009 werd de door u gevraagde informatie m.b.t. de jaarlijkse toezichtrapportage van het IHW vanuit het stamboekbureau van het IHW gevestigd bij Groenned en bij monde van Wietske Koppert aan u verzonden.
Graag zou ik van u vernemen of de PVE nadien nog verdere vragen m.b.t. IHW heeft gesteld. Zo ja welke, wanneer en aan wie?
Met dank voor uw welwillende medewerking.
Met vriendelijke groet,
Karel de Lange, voorzitter IHW
Laatst bijgewerkt door Winged op 03-03-09 19:47, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: e-mailadressen uit mail gehaald

saaraah
Berichten: 1215
Geregistreerd: 18-04-05
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 15:15

@ Nimber:

Serieus?

Jemig... Logische keuze zo'n voorzitter af te zetten.

@ Karel, is het niet de bedoeling email adressen onzichtbaar te maken?

Daarbij vraag ik me af wat jouw verweer is in deze kwestie. Of je weet zelf heel duidelijk dat je fout zit ;)

Didtje

Berichten: 507
Geregistreerd: 14-09-04
Woonplaats: Ergens op de aardkloot

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 15:26

Xander schreef:
Heb zojuist alles een beetje doorgelezen, nadat iemand me op deze kwestie attent heeft gemaakt.

Meest voor de handliggend is natuurlijk voor de PVE de erkenning intrekken van het IHW en hen op die manier verplichten stappen te doen om te komen tot samenwerking met de VGrP. Hierna moet met een intermediair (dus iemand van buiten) geprobeerd worden om alles wat betrekking heeft op Groninger en klassieke Oldenburger paarden (dus ook Schweres Warmblut en Slasks) onder één noemer te brengen binnen de Vereniging Het Groninger Paard. Dit laatste zal bij die club mischien ook wel leiden tot enkele mutaties, maar alleen in gemeenschappelijkheid zul je in de toekomst een vuist kunnen maken en kan er wellicht rust komen binnen de 3 clubs (IHW, NeWP en VGrP) van Groninger c.a. paarden.

Hierbij zullen de Gelderse paarden gewoon elders onderdak moeten vinden, waarvoor er mogelijkheden genoeg zijn.

Xander

Der is verschil tussen deze stamboeken.
De 1e is gesloten en de ander is een open stamboek.
Een gesloten stamboek heeft hengste van 87% en merrie's van 75% .